تولید محتوا اینستاگرام؛ صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ، نکاتی که به آنها نیاز دارید
تولید محتوا اینستاگرام جهت رشد کسب و کارتان، برای جذب مخاطبان جدید و پایدار نگه داشتن مخاطبان قدیمی که به برند شما وفادار باقی بمانند، ضروری است.
اما چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که این افراد به سمت پستهای شما جذب میشوند و به نوبه خود به شما کمک میکنند که به عنوان یک کسبوکار در اینستاگرام رشد کنید؟
سه واژه: محتوا، اینستاگرام و کیفیت، جوابگوی شما خواهد بود.
محتوا برای جذب مخاطب ضروری است و اینستاگرام، بستری را برای این عمل فراهم می کند. جنبه کیفیت هم در تولید محتوا اینستاگرام مشخص است.
کیفیت به شما این امکان را می دهد تا به جای پر کردن پیج خود با هزاران محتوای بی ارزش کاری کنید که هم از جانب خودتان و هم از جانب مخاطب مورد توجه قرار بگیرید.
اگر زمان یا منابعی برای گرفتن عکسهای خود برای اینستاگرام ندارید، نگران نباشید! روشهای زیادی برای تولید محتوا اینستاگرام وجود دارد – حتی اگر محصولات و خدمات خاص را به فروش می رسانید.
به عنوان مثال، نرم افزارها یا محصولات کاملاً دیجیتالی را تبلیغ می کنید که تجسم آن برای تبلیغ و عرضه در اینستاگرام، کمی خاص و منحصر به فردتر از مابقی موارد مانند لباس، محصولات آرایشی و بهداشتی یا امور خدماتی مانند گرافیک است.
این مقاله توضیحات جامعی در مورد چگونگی بهبود پیج، تصاویر برای تولید محتوا اینستاگرام، جایی که میتوانید آنها را پیدا کنید، و آنچه که باید در هنگام استفاده از آنها برای تبلیغ نام تجاری خود در نظر بگیرید، را پوشش خواهد داد.
همچنین چند نکته برای طراحی مفید پیدا خواهید کرد تا مطمئن شوید که همه تصاویر شما در محل فید قرار دارند، بنابراین میتوانید مخاطبان را شگفتزده کنید و غیر ممکن را به ممکن تبدیل نمایید.
در نهایت این شما خواهید بود که به فروش و سود بیشتری دست پیدا خواهید کرد و تبلیغات، تنها بخش کوچکی از شیوه بازاریابی در اینستاگرام برایتان به حساب خواهد آمد.
بازاریابی اینستاگرام
از زمان روی کار آمدن اینستاگرام، کاملاً قابل حدس بود که در کوتاهترین زمان ممکن به پلتفرم محبوب و مفیدی برای به اشتراک گذاری عکسها تبدیل شود. بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر (نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال!) در این سایت فعال هستند.
بیش از ۶۰ میلیون عکس هر روز ارسال میشود و ۱.۶ میلیارد دلار “لایک” در روز برای هر عکس ارسال می شود. همچنین تعداد زیادی اینفلوئنسر فعال در این پلتفرم وجود دارند که کار بازاریابی با اینستاگرام را آسان می کنند.
با یک پلن درست، شما هم میتوانید یک برند تاثیر گذار باشید؛ چرا که نه؟ برای این منظور می بایست از نوع درست محتوای خود برای در ارتباط ماندن با دنبال کنندگان فعلی جذب دنبال کننده جدید استفاده کنید.
به آسانی می توان تشخیص داد که کدام پستها بهترین کار را برای رشد مخاطبین انجام می دهند. گاهی یک پست می تواند در تولید محتوا اینستاگرام معجزه کند حتی اگر بازاریابی آن به شیوه های معمول نباشد (مانند تصویر تخم مرغ معروفی که بیشتر از هر تصویر دیگری در اینستاگرام لایک دریافت کرد؛ نزدیک به 9 میلیون لایک)
برای تولید محتوا اینستاگرام و بازاریابی موفق در آن باید گام های زیر را طی کنید و با چشم باز پیش بروید. به یاد داشته باشید هیچ موفقیتی اتفاقی نیست:
-
اهداف خود را برای بازاریابی اینستاگرام تنظیم کنید.
-
مخاطب هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
-
ایجاد یک آنالیز رقابتی
-
پیکربندی یک تقویم محتوا برای تولید محتوا منظم در اینستاگرام
-
یک برند ثابت در اینستاگرام ایجاد کنید
-
دنبال کنندگان پیج (های) اینستاگرام خود را به مشتریان تبدیل کنید.
در وهله اول، باید به یک پیج کسب و کار سوئیچ کنید. بسیاری از کسب و کارها احساس میکنند که در همه سکوهای رسانه اجتماعی حضور داشته باشند کفایت می کند؛ در صورتی که داشتن استراتژی قوی، بیشتر از فعال بودن در تمامی شبکه های اجتماعی مفید است.
این اشتباه را نکنید. از آنجا که اینستاگرام با دیگر شبکه های اجتماعی محبوب تفاوت دارد، به یک استراتژی بازاریابی متمایز هم نیاز دارد.
قبل از شروع به تولید محتوا اینستاگرام، از خودتان (یا تیم تان) یک سوال بپرسید: چرا در اینستاگرام حضور دارید؟
پاسخ شما نباید این باشد که، «زیرا هر کس دیگری این کار را میکند، یا چون اینستاگرام پلتفرم معروف و مخاطب پسندی است»؛ برای موفق شدن در اینستاگرام در دراز مدت، شما باید اهداف مشخص داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایهگذاری پولی خود را توجیه کنید.
برخی ها دوست دارند که از پیج خود برای پست کردن و فروش محصولات شان به مشتریان استفاده کنند. (بسیاری از افرادی که محصولات فیزیکی خاص را می فروشند، به همین دلیل در اینستاگرام حضور دارند.)
برخی دیگر اما کارشان کمی سخت تر است؛ چرا که عملاً چیزی به صورت فیزیکی به فروش نمی رسد اما خدمتی عرضه می شود که باید به واسطه رضایت مندی مشتریان مورد توجه واقع شود.
تولید محتوا اینستاگرام پورتفولیو هم می تواند گزینه مناسبی باشد؛ چرا که دنبال کنندگان می توانند محصول (یا سرویس) شما را در عمل ببینند.
یافتن اکانت های مشابه در سه حالت ذکر شده در اینستاگرام، بسته به فعالیت شما جهت بازاریابی بهتر، چندان سخت نیست. با این حال اگر به راهنمایی بیشتر نیاز دارید می توانید شیوه کسب و کار آنها را مورد آنالیز قرار دهید.
نمونه کارهای صنعتی را از قسمت مطالعه کنید:
اینستاگرام مارکتینگ
همانطور که در بخش قبلی ذکر کردیم از گام های نخست برای تولید محتوا اینستاگرام و بازاریابی به واسطه آن این است که ببینیم مخاطبان اصلی و بالقوه ما چه کسانی هستند، سپس برای آنها محتوا تولید کنیم.
قرار نیست که در هنگام تولید محتوا اینستاگرام، جذابیت و کیفیت را فدای حضور خود در این پلتفرم گردانیم. در غیر این صورت درج چندین پست خاص، مانند سخنرانی روبروی صندلی های خالی یک جلسه خواهد بود.
اگر نمی دانید که دقیقاً باید چه کنید بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که می خواهید به چه مخاطبانی دست پیدا کنید.
به طبع، فروشنده لباس های زنانه در روند تولید محتوا اینستاگرام به دنبال مخاطبانی است که عمدتاً خانم بوده و به جزئیات در کنار کلیات بیشتر اهمیت می دهند؛ به دنبال آموزش ها و حقایق دست اول هستند و از قیمت های مناسب شگفت زده می شوند.
اگر استراتژیهای بازاریابی دیگری نیز دارید، از افراد برای ثابت نگه داشتن تلاشهای خود استفاده کنید. فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزهها و فاکتورهای مهمی هستند که برای تولید محتوا اینستاگرام باید آنها را در نظر بگیرید.
در ابتدا برای شناخت مخاطبینی که در نهایت پیدا خواهید کرد ببینید چه کسی از هشتگ مورد نظر شما استقبال می کند یا چه کسانی به دنبال یک هشتگ خاص در اینستاگرام هستند.
یک بررسی سرانگشتی، اطلاعات بیشتری را در اختیارتان خواهد داد. همچنین میتوانید نگاهی به دنبال کنندگان رقیب تان بیندازید و بفهمید که آنها به چه دلیل مشتری و مخاطب ثابت قدم محتوای تولیدی آنها هستند.
شما با طی نمودن این گام به راحتی میتوانید مخاطبین خود را تعریف کنید و شروع به تولید محتوای اینستاگرام نمایید.
پس با عدم شناخت، شروع به تولید محتوا نکنید؛ این موضوع ریسک بسیار بالایی دارد و بخشی از تلاش شما را دور خواهد ریخت.
بعد از اینکه مخاطبین اینستاگرام خود را مشخص کردید، یک آنالیز رقابتی ایجاد کنید تا ببینید که آیا بازاریابان دیگر در حوزه شما در حال ارسال پست هستند یا خیر.
انجام یک بررسی سریع از حساب های مربوط به این که چه پستهایی بالاترین سطح تعامل را دارند، چه هشتگ هایی محبوب هستند، کدام کپشن ها از همه قوی ترند، و چه قدر سریع کار میکنند، و چقدر سریع رشد میکنند و غیره، برای آنالیز قبل از شروع تولید محتوا اینستاگرام مناسب خواهد بود.
این اطلاعات میتواند به عنوان یک معیار در نظر گرفته شود چون شما شروع به رشد و توسعه دادن حساب خود میکنید.
در هنگام بررسی محتوای رقبای خود، به هر موقعیتی که آنها ممکن است از دست بدهند، توجه کنید. افزودن محتوای منحصر به فرد، به کسبوکار تان کمک میکند که از بقیه متمایز شوید.
تولید محتوا اینستاگرام مفید چیست؟
اولین قدم برای تولید محتوا اینستاگرام موفق این است که برای آن برنامه ریزی داشته باشید. از آنجا که اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، با تعریف ظاهر و موقعیت کسبوکارتان می توانید یک دست و طبق یک قالب کلی عمل کنید.
هنگام ایجاد یک تم برای تولید محتوا اینستاگرام، باید کمی فکر کنید:
- از چه رنگی استفاده کنم؟
- از کدام فیلتر ها استفاده کنم؟
- کدام نوع محتوا برای پست کردن (فقط یک ایده سخت در این مرحله) مناسب تر است؟
مثلا یک نمونه خارجی:
نگاهی به حساب اینستاگرام Canva بیاندازید. این پیج انواع مختلفی از محتوا را پست میکند اما تولید کنندگان محتوا، در مورد رنگهایی که استفاده میکند دقیق هستند.
شما میتوانید به دنبال یک پسزمینه ساده و یا الگو برای یک فرم ساده یا حتی استفاده از یک تصویر خاص محصول جهت افزایش فروش و به دست آوردن یک قالب کلی باشید. مثل یک سایت. آیا سایت ها تم ندارند؟ فقط محتوا را تولید می کنند و در صفحاتشان درج می کنند؟ قطعاً نه!
داشتن یک بانک از عکسهای با رزولوشن بالا از محصولات میتواند واقعا به شما کمک کند و از سایرین متمایزتان کند. البته قرار نیست تا از رنگ و لعاب های عجیب غریب استفاده شود. گاهی سادگی بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.
می توانید از روش ریپست اینستاگرام هم جهت تولید محتوا اینستاگرام استفاده کنید. این روش گاهی اوقات که نیاز دارید تا توجه مخاطبان را به یک موضوع جلب کنید.
قانون کپی رایت را رعایت کنید و برای دور نشدن از زمانبندی ذکر شده در تقویم تولید محتوا اینستاگرام عقب نمانید می توانید از دیگر حساب ها با اعتبار درست به دست آمده استفاده کنید.
تولید محتوا اینستاگرام با اینکه هزینه بر نیست اما نیاز به رعایت اولویت های خاصی دارد که بسته به کسب و کارها متفاوت است.
درج ویدئویی که وقت و هزینه زیادی را برده است عملاً نمی تواند به طور پیاپی انجام شود؛ یا اینکه در روند روتین تولید محتوا اینستاگرام شما قرار داشته باشد.
این موضوع بسته به بزرگی و نوع هر کسب و کار فرق می کند. پس از رقیب کپی پیست نکنید. اولویت ها و هزینه ها و سبک خودتان را داشته باشید.
گاهی برای تولید محتوا اینستاگرام از مخاطبان و یا مشتریان خود استفاده کنید. لزوماً محفل شما نباید خشک و رسمی و در جهت فروش و یا ارائه خدمات باشد و بس!
گاهی پرسنل خود را معرفی کنید، روند فروش را به تصویر (یا فیلم) بکشید. برای آنها کپشن های درخور بنویسید ( نه بلند و نه غیر مفید، کوتاه و با بیان جزئیات لازم).
همچنین محتواهای آموزشی از آن دسته محتواهایی هستند که علاوه بر اینستاگرام در بسیاری از پلتفرم های دیگر طرفداران همیشگی خود را دارند. برای نوشتن کپشن نیز در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد.
چگونه کپشن مناسب برای محتوا اینستاگرام خود بنویسیم؟
نوشتن چندین پیشنویس و درخواست از دوستان یا همکاران تان برای نظر دهی می تواند بسیار مفید باشد. بله، محتوای شما باید به موقع درج شود، اما باید جذاب باشد.
اینستاگرام اخیرا الگوریتم خود را تغییر داده تا فید هر کاربر را سازماندهی کند تا نشان دهد که آنها به احتمال زیاد از پست شما خوششان خواهد آمد یا خیر.
تصاویر شما میتواند به ۲۲۰۰ نویسه تبدیل شود. (برای مقایسه، توییتر فقط برای درج ۱۴۰ کاراکتر اجازه میدهد) بدون توجه به طول، کاربران تنها میتوانند ۳ تا ۴ خط زیر هر پست را ببینند.
آنها مجبورند روی more بزنند تا بقیه کپشن را ببینند. به همین دلیل، مهم ترین بخش تولید محتوا اینستاگرام و درج کپشن را در ابتدای متن قرار دهید تا همیشه قابلمشاهده باشد. در نهایت این کاربر است که انتخاب کند روی more بزند یا خیر.
سعی کنید تا تعامل بیشتری ایجاد کنید. مخاطبین خود را تشویق کنید که پست هایتان را لایک کنند، نظر بدهند و غیره.
همچنین میتوانید از کپشن خود برای ارجاع دادن افراد به بیو خود استفاده کنید، جایی که آنها میتوانند یک محصول جدید یا یک وبلاگ جدید را چک کنند.
فقط به خاطر داشته باشید که لینک را تغییر دهید تا با آخرین پست شما مطابقت داشته باشد.
نکته: از لینکهای پیگیری کوتاه شده در نشانی اینترنتی خود استفاده کنید تا ببینید که چه میزان ترافیک از حساب اینستاگرام شما و یا یک پست ویژه استفاده میشود.
تعرفه تولید محتوا اینستاگرام
تولید محتوا اینستاگرام کار ارزشمند و وقت گیری است. این موضوع بر کسی پوشیده نیست. اگر نتوانید گام های یاد شده را طی کنید و به یک زمینه کلی از محتواهایی که می خواهید تولید کنید برسید قطعاً باید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.
دریافت مشاوره، کاربلد بودن کارشناسان و نحوه پیشبرد اهداف شما در قالب تولید محتوا اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.
پس برای اینکه کاربلد بودن آنها را مورد سنجش قرار دهید می توانید با بررسی نمونه فعالیت ها و مشاوره ها به خوبی متوجه شوید که حد توانایی و تجربیات آنها تا چه حد است.
به دست آوردن یک بعد کلی از وضعیت فعلی و ارائه آن به کارشناسان به شما این امکان را می دهد تا کمی حساب شده تر عمل کنید و تولید محتوا اینستاگرام را از صفر انجام ندهید؛ چون اکثرا لزومی ندارد!
تعرفه تولید محتوا اینستاگرام بسته به هر مجموعه متفاوت است. اما عوامل متعددی روی قیمت گذاری آن موثرند؛ این عوامل شامل کیفیت، تجربه، شهرت مجموعه، ربات اینستاگرام، خدمات اصلی و فرعی و غیره می باشند. کنار هم چیدن این موارد تعرفه تولید محتوا را تعیین می کند.
نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام
تولید محتوا اینستاگرام را از ابعاد مختلفی می توان مورد بررسی قرار داد. مثلا استوری های این پلتفرم بهترین بخش ممکن برای تبلیغات، جلب نمودن توجه و به دست آوردن مشتریان بالقوه بیشتر از طریق به اشتراک گذاری پست ها هستند.
اما تا زمانی که نتوانید از ابزارها و نرم افزارهای تولید محتوا اینستاگرام برای درج پست یا استوری استفاده کنید دقیقاً بی برنامه عمل کرده اید. تولید محتوا اینستاگرام با نرم افزارها و ابزارهای موجود بسیار آسانتر از گذشته است.
می خواهید در تولید محتوا اینستاگرام خلاق تر باشید؟ عکاسی حرفه ای کنید؟ نگران نباشید. ما برخی از بهترین برنامه ها را برای اینستاگرام گردآوری کردهایم تا به شما کمک کند که هوشمندانه تر شروع کنید.
-
برنامههای تعاملی اینستاگرام
هر چه زمان و انرژی بیشتری صرف اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود کنید، به یک میانبر برای صرفهجویی در زمان نیاز خواهید داشت. از جمله این برنامه ها برای تولید محتوا اینستاگرام می توان به Sprout Social، Instagram analytics اشاره کرد.
-
برنامههای کاربردی برای تصاویر در اینستاگرام
عصر گوشیهای هوشمند ما به عکاسان آماتور تبدیل کردهاست، اما این به این معنا نیست که ما عکسهای بیعیب و نقص داریم. خوشبختانه، برنامههای ویرایشی زیادی وجود دارند که به ما کمک میکنند تا عکاس حرفه ای تری باشیم. از جمله نرم افزار های کاربردی در این زمینه می توان به BeFunky، PicMonkey، Adobe Aviary، Canva اشاره کرد.
-
نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام ویدیویی
با توجه به اینکه اینستاگرام دیگر به فیلمهای ۱۵ ثانیهای محدود نمیشود، پس به خرج دادن خلاقیت در تولید محتوا اینستاگرام ویدیویی بسیار اهمیت دارد.
خبر خوب؟ لازم نیست که به خاطر برنامههای موجود امروز، Spielberg یا Scorsese نیازمند به خرج دادن خلاقیت و داشتن تجربه در زمینه ی ساخت ویدئو نیست.
از جمله نرم افزار های تولید محتوا اینستاگرام در این زمینه می توان به Boomerang، InShot، Video Editor (formerly vStudio)، Hyperlapse، Quik by GoPro، Crop Square Video اشاره نمود.
-
فرمول IFTTT برای اینستاگرام
واژه IFTTT کوتاه شدهی “if this then that” به معنای تعامل دو طرفه است؛ ابزاری است که از “applets” برای اتصال محصولات و برنامههای کاربردی استفاده میکند.
به عنوان مثال، می توانید یک اپلت را طوری تنظیم کنید که بتوانید روزانه عکسهای اینستاگرام ارسال شده در حوزه خود را از طریق ایمیل دریافت کنید.
مثلا به اشتراک گذاشتن عکس ها با یک کانال خاص #Hashtag به Slack Channel یک انتخاب مناسب در این زمینه است. این فرمول IFTTT تمام عکسهای اینستاگرام را با یک هشتگ خاص به کانال Slack می برد.
بنابراین اگر از Slack استفاده می کنید ، این یک روش سریع و آسان برای یافتن عکس هایی است که در آن به آنها اشاره شده است.
استراتژی تولید محتوا اینستاگرام
چیدمان استراتژی محتوای اینستاگرام مراحل مختلفی دارد که پایه ترین آنها را تا به اینجا معرفی کردیم. یعنی ساخت پیج، شناخت از برند، شناخت از مخاطب، اصول تولید محتوا اینستاگرام با یک قالب مشخص به کمک ابزارهای تولید محتوا.
اما آیا برای چیدمان استراتژی تولید محتوا برای تقویم تولید محتوا خود فکری کرده اید؟ آیا به راهنمایی بیشتر نیاز دارید؟ به طور متوسط، برندهای موفق در هر هفته شش عکس در اینستاگرام پست میکنند؛ که در نهایت بیش از ۳۰۰ پست در سال خواهد بود!
استراتژی محتوای اینستاگرام
ایجاد یک تقویم ویرایشی میتواند به شما کمک کند زمان را ذخیره کرده و حضور خود را اینستاگرام مدیریت کنید.
تقویم خود را با برخی از انواع پست های معمول و روال اینستاگرام پر کنید که قبلا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قبل از این، کپشن ها، هشتگ ها، و زمانهای ارسال را از قبل برنامهریزی کنید.
تقویم ویرایشی شما همچنین یک مکان عالی برای ثبت هر رویداد کلیدی برای برجسته کردن در حساب اینستاگرام شما، مانند ارائه یک محصول جدید یا ارائه پیشنهادها ویژه است.
توجه داشته باشید که استراتژی محتوا علاوه بر هدایت مخاطبان برای فروش بهتر نیز مفید خواهد بود. محتوای تصادفی یا پراکنده مخاطب شما را گیج میکند.
برای جلوگیری از این موضوع برای در نظر گرفتن تمام اولویت ها در استراتژی تولید محتوا اینستاگرام، ببینید که ارزش های برند شما کدامند؟ مشتریان و کارمندان شما چگونه برند تان را تعریف میکنند؟ آیا شما شجاع، خلاق، یا ماجراجو هستید؟
ایده تولید محتوا اینستاگرام
ایدههای تولید محتوا اینستاگرام خوب، برند شما را به بهترین شکل ممکن تبلیغ میکنند. این ایده ها به کاربران اعلام می کنند که به آنها اهمیت ویژه ای می دهید.
اما ایده تولید محتوا اینستاگرام خلاقانه چیست؟ موضوع را برای خود چندان سخت نکنید. این موارد را بررسی نمایید:
- مطرح کردن پرسش در یک پست از دنبال کنندگان: پرسیدن سوالات باعث ایجاد فرصتهایی برای به اشتراک گذاشتن ایدهها و نظرتان درباره موضوعات مختلف میشود. این بینش کاربر میتواند به شما کمک کند تا در آینده از محتوای بهتر استفاده کنید.
- ارائه یک برنامه آموزشی: بازاریابی دیجیتال به تولید محتوای ارزشمند و جذاب میپردازد؛ از این رو برنامه های آموزشی همواره در دسته محتوای مفید قرار می گیرند.
- نمایش تصویر یا ویدئو از پشت صحنه روند کارتان
- تولید محتوا اینستاگرام AMA: در اصل این کلمه مخفف عبارت “هرچی میخوای بپرس” است. یک AMA فرصتی عالی برای ایجاد اینتراکشن با فالوورها است. همچنین میتواند راهی برای تقسیم رهبری در هر موضوعی مرتبط با برند شما و ایجاد تعامل باشد.
- به اشتراک گذاری مدیریت فکری یک راه عالی برای ایجاد برند شما به عنوان یک منبع مهم از ایدهها و گرایشها عالی است. اما این به چه معناست؟ به اشتراک گذاری نکات مهم، درس هایی درباره یک موضوع و غیره جزء این دسته قرار می گیرند.
- انجام مصاحبه با افراد خاص و سرشناس: به اشتراک گذاشتن بینشهایی از نوآوران و اندیشمندان پیشرو در صنعت شما، برای مخاطبانتان جذاب خواهد بود.
برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام
اگر یک خرده فروش، کسب و کار محلی، برند، سازمان، یا تامینکننده خدمات هستید، احتمالا در حال حاضر یک حساب تجاری در اینستاگرام دارید، خوب می دانید که مشتریانتان چه کسانی هستند و چه چیزی می خواهید به آنها ارائه کنید.
اما آیا برای تولید محتوا اینستاگرام برنامه ای هم دارید؟ برای مدیریت بهتر تولید محتوا اینستاگرام خود می توانید از برنامه Hootsuite استفاده کنید.
در هنگام ایجاد یک پست جدید در اینستاگرام با این برنامه زمانی که Schedule for Later (برعکس حالت عادی) کلیک میکنید، میتوانید زمان و تاریخ پست خود را در تایم و رده بندی زمانی دیگری انتخاب کنید.
زمانبند خودکار به طور اتوماتیک زمان بهینه را پیشنهاد میکند، اما شما میتوانید براساس تقویم تولید محتوا اینستاگرام یا عادت مخاطبین خود را با استفاده از Instagram analytics این زمان را تعیین کنید.
آیا شما یک شخصیت سرشناس، تولید کننده محتوا، هنرمند، یا اینفلوئنسر هستید؟ اینستاگرام برای تولید محتوا در چنین اکانت هایی نیز برنامه های خاص خود را دارد.
پس روش تولید محتوا اینستاگرام چنین افرادی باید با دسته قبلی کاملا متفاوت باشد. حساب های مربوط به این دسته ها ابزارهای خاصی دارند که مثلا یک نمونه از آنها برای اینفلوئنسر ها طراحی شده اند (به عنوان مثال ، یک صندوق پستی و میانبرهای پاسخ دهی).
برای برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام چنین دسته بندی هایی استفاده از Creator Studio و اتصال آن به اکانت اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود. سپس بعد از ایجاد محتوا جدید در این برنامه می توانید از بخش Schedule برنامه ریزی را انجام دهید.
بهترین روش برای تولید محتوا اینستاگرام
بهترین روش جهت تولید محتوا اینستاگرام به خودتان بستگی دارد. نمی توان یک عملکرد و راهکار کلی برای آن ارائه کرد؛ چرا که هر پیج کسب و کار یا ارائه کننده خدمات استراتژی ها و اهداف گوناگونی را دنبال می کند.
بسیاری از کارشناسانی که در این زمینه تجربه کسب کرده اند می توانند در پیدا کردن روش مناسب تر به شما کمک کنند. اینکه چه موقع محتوای خود را ارائه کنید؛ چه محتوایی تولید کنید و با چه هدفی تبلیغات را انجام دهید.
استفاده از بستر اینستاگرام برای دریافت سود بیشتر نیز به این موضوع وابسته خواهد بود. پس یکی از مهم ترین اولویت هایی که برای پاسخ دهی به بهترین راه برای تولید محتوا اینستاگرام وجود دارد اینکه در ابتدا هدف خود را از حضور در این پلتفرم بیابید و سپس طبق مراحل گفته شده پیش بیایید.
در صورتیکه کاملاً حساب شده و حرفه ای پیش آیید در این مرحله خود به خود بهترین روش تولید محتوا اینستاگرام را خواهید یافت.
طراحی بنر ثابت اینستاگرام
یکی از مواردی که در زمینه یافتن بهترین قیمت و بهترین پلن برای تولید محتوا اینستاگرام وجود دارد طراحی بنر ثابت است.
درخواست سفارش طراحی بنر ثابت اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر در اختیار داشتن یک هویت برند مشخص، نیاز به یک بنر تبلیغاتی نیز وجود دارد.
مخاطبان به واسطه این بنر شما را خواهند شناخت و شما را مستقل از دیگر رقبا تمیز خواهند داد. پس در وهله نخست طراحی این بنر باید به شکلی انجام شود که مجزا، مستقل و خاص و البته مجزا از دیگران باشد.
از این رو شناخت بهتر از برند و هویت آن در حوزه طراحی بنر ثابت اینستاگرام مفید و موثر خواهد بود.
افزایش فروش در اینستاگرام
راه های متعددی برای افزایش فروش با تولید محتوا اینستاگرام وجود دارد. مهم ترین توصیه این است که واقعی باشید.
خریدن فالوورهای تقلبی، اسپم و غیره یا تولید محتوا عادی ممکن است “طرفداران” شما را افزایش دهد، اما هیچ یک از آنها دقیقا نمی دانند که شما چه کسی هستید، یا چرا آنها باید چیزی از شما بخرند.
به جای استفاده از تکنیکهای یاد شده برای رشد تاثیر خود، یا تولید محتوا اینستاگرام یک ساختار واقعی بسازید و بعد با اتوماسیون هوشمند و حضور فعال پیش بروید.
توجه به هشتگ ها را در تولید محتوا اینستاگرام و افزایش فروش دست کم نگیرید. همانطور برای جذب مشتری و افزایش فروش، شما میتوانید از هشتگ های مرتبط با خدمات یا محصولات خود استفاده کنید.
زمانی که از این ترکیب مناسب استفاده میکنید، پیدا کردن شما برای مخاطبان هدف تان آسانتر میشود. این روش برخلاف روش ذکر شده قبلی، آگاهی از برند شما را در بین همگان افزایش خواهد داد.
مورد بعدی کیفیت است. همه خوب می دانیم که اینستاگرام یک پلت فرم بصری است. در درجه اول، شما تنها باید تصاویر با کیفیت بالا را پست کنید.
در حالت ایدهآل، تصاویرتان باید خلاقانه و چشمگیر باشد، و محصولاتی را که میخواهید ارتقا دهید به دیگران معرفی کند.
شما به واسطه ابزارهای ذکر شده در قسمت نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام می توانید به کیفیت قابل قبول در این زمینه دست پیدا کنید. به این واسطه زمانی که مشتریان به پروفایل شما وارد می شوند، باید بتوانند فورا برند شما را بشناسند.
تبلیغات اینستاگرام انتخاب مفید بعدی است که نباید آن را دست کم گرفت. تبلیغات در اینستاگرام در کنار تولید محتوا اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان جدید و هدفمند دسترسی پیدا کنید.
این یک سرمایهگذاری ارزشمند است، به خصوص اگر برند یا کسب و کار شما نسبتا جدید و ناشناخته هم باشد. شما میتوانید تبلیغات اینستاگرام خود را به گونهای برنامهریزی کنید که به مشتریانی دست پیدا کنید که به احتمال زیاد به محصولات شما علاقمند هستند. این دقیقا همان کاری است که پیج InflowStyle با تبلیغات اینستاگرام خود انجام داد.
در نهایت و با جمع بندی موارد ذکر شده برنده میدان تبلیغات و تولید محتوا اینستاگرام شما خواهید بود؛ چرا که با استراتژی و بسیار اصولی پیش رفتید و توانستید صدای خود را به گوش اکثریت مخاطبان برسانید.
منابع:
- https://blog.iconosquare.com/create-quality-instagram-content/
- https://www.hubspot.com/instagram-marketing
- https://sproutsocial.com/insights/instagram-apps/
- https://blog.hootsuite.com/instagram-post-ideas/
- https://blog.hootsuite.com/how-to-schedule-instagram-posts/
- https://www.jeffbullas.com/increase-sales-on-instagram/
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.