قیمت تولید محتوا چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

خدمات تولید محتوا یعنی چه؟ هر کجا کلمه محتوا را می‌شنوید، معمولا چه چیزی در ذهن شما نقش می‌بندد؟

آیا تولید محتوا، صرفا تایپ کردن یک سری متن که از چند دقیقه مطالعه ما به دست آمده است؟ یا تولید محتوا، یعنی فقط محتوایی که به صورت متن می‌باشد؟

خیر، اینگونه نیست. با ما همراه باشید تا خدمات و انواع محتوا و تولید آنها را برای شما شرح دهیم.

فهرست عناوینی که در این قسمت به بررسی آنها می پردازیم، به صورت زیر می باشند:

  • تعرفه های خدمات تولید محتوای سایت
  • تعرفه های تولید محتوا رپورتاژ آگهی
  • تعرفه تبلیغات در سایت
  • تعرفه تولید محتوای اینستاگرام
  • تعرفه طراحی بنر ثابت برای اینستاگرام
  • تعرفه بنر متحرک برای اینستاگرام
  • تعرفه طراحی اینفوگرافیک

 

تعرفه های خدمات کافه محتوا در سال 1402 را از قسمت زیر دریافت کنید:

تبلیغات شرکت ها

ثبت سفارش و هزینه های تولید محتوا

 

تولید محتوای سایت

زیربنا و ساختار موفقیت یک وب سایت، بر پایه‌ محتوا آن سایت استوار است. به عبارت ساده‌تر، آن چیزی که کاربران را به سمت سایت شما هدایت می‌کند و آنها را در سایت شما ماندگار می‌سازد، محتوا خوب و دست اول است. در دنیای محتوای سایت و تولید آن، یک شاخص اصلی وجود دارد که آن شاخص، ارزش کیفی و معنوی آن محتوا را مشخص می‌نماید. این شاخص، یونیک بودن محتوا است.

یونیک بودن یعنی چه؟

« یونیک بودن به معنای کاملاً اختصاصی بودن و کپی نبودن یک محتوا از دیگر محتواها است. »

تولید محتوا یونیک و بروز، مانند تغذیه مناسب برای سایت شماست.

شما هرچقدر بیشتر در این زمینه حساسیت و دقت به خرج بدهید، نتایج بهتری برای سایت شما رقم خواهد خورد.

برای مثال؛ فرض کنید شما در اینترنت به دنبال یک مقاله برای تحقیق خود هستید. شما در گوگل به جستجو می پردازید و اولین سایتی که گوگل به شما معرفی می‌کند را برای بررسی باز می‌کنید.

حال آن محتوا را بررسی کرده و اطلاعات لازم را کسب می‌کنید. سپس به گوگل بازگشته و دومین سایتی که گوگل به شما معرفی کرده را باز می‌کنید. اگر سایت دوم، دقیقاً همان مطالبی که در سایت اول گفته شده بود را، به طور کاملاً کپی، و یا با تغییرات بسیار کم، ارائه کرده باشد، شما وقت خود را برای مطالعه آن وب سایت می‌گذارید؟

مطمئنا خیر، سایت را می‌بندید و به دنبال یک مقاله جدید می‌گردید.

پس به این دلیل است که گوگل، تمام سعی خود را می‌کند تا وب سایت‌هایی را در صفحه اول نتایج خود نمایش دهد، که هر کدام از آنها مقالات اختصاصی و دسته اول خود را ارائه کرده باشند و نتایجی که کاربر بعد از جستجو در گوگل و باز کردن و بررسی چند سایت، به آنها دست پیدا می‌کند، تکراری نباشند.

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

آگهی اینترنتی برای شرکت‌ها

آگهی اینترنتی بخشی از بازاریابی اینترنتی یا همان آنلاین به شمار می‌رود. بازاریابی اینترنتی شامل دو بخش:

  • «بازاریابی درون‌گرا»
  • «بازاریابی برون‌گرا»

انتشار آگهی اینترنتی برای شرکت‌ها جزو بخش برون‌گرا به حساب می‌آید. در واقع اینکار نوعی تبلیغات هدفمند است.
شما برای این کار، باید چند قدم را به صورت اصولی و برنامه ریزی شده پشت سر بگذارید تا در انتها بتوانید نتیجه‌ای که می خواستید را به دست آورید.

برای مثال، در قدم اول، مهم است که اگر شما می‌خواهید آگهی متنی در یک وب سایت منتشر کنید، متن آگهی را به صورت تخصصی، تولید کنید و اگر خودتان تخصص لازم را ندارید، اینکار را به یک متخصص واگذار کنید.

در قدم بعدی شما باید به صورت دقیق آنالیز کنید که آگهی خود را در چه وب سایت یا اپلیکیشن‌هایی منتشر کنید تا بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد؟

قبل از انتشار آگهی، شما باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ارتباط سریع و راحت با بازدیدکنندگانی که جذب کرده‌اید را فراهم کرده باشید.

بعد از انتشار آگهی، شما باید به صورت تمام وقت (‌یا در ساعات منظم) به پشتیبانی آنلاین کاربران و بازدیدکنندگان خود بپردازید (اگر زمان کافی برای این کار را ندارید، بهتر است یک یا چند نفر را به عنوان تیم پشتیبانی برای کسب و کار آنلاین خود در نظر بگیرید).

نکته‌ای که درباره این بخش از مقاله باید خدمت شما عرض کنیم این است که، اصلا از ریسک این کار نترسید و با برنامه ریزی دقیق، حتماً در زمان مناسب برای کسب و کار خود آگهی اینترنتی منتشر کنید.

چرا که تاثیر بسیار قدرتمندی روی شناخته شدن شما و برند شما، افزایش فروش و جذب مشتریان وفادار برای شما دارد.

آگهی‌های اینترنتی چند نوع دارند.

  • به صورت محتوای متنی
  • هم به صورت عکس یا بنر متحرک
  • و هم به صورت ویدیو‌های تبلیغاتی
ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

خدمات رپورتاژ آگهی

سئو، سئو، سئو

یک کلمه کوچک ولی در عین حال بسیار بزرگ و پیچیده است.

هر آنچه در راستای خدمات آنلاین خود انجام می‌دهیم، تقریبا یک هدف دارد و آن هدف، سئو است.

سئو فقط آمدن به صفحه یک گوگل نیست.

ما برای چه می‌خواهیم به صفحه یک گوگل راه پیدا کنیم؟ برای افزایش فروش و بازدید و غیره، درسته؟ پس سئو یعنی افزایش فروش و بازدید و موفقیت و هر آنچه برای کسب و کار آنلاین خود می‌خواهیم.

یکی از اقدامات لازم برای سئو حرفه‌ای، خدمات رپورتاژ آگهی است. این خدمات بر پایه لینک سازی خارجی وب سایت می‌باشد.

یعنی درصد قابل توجهی از هدف خدمات رپورتاژ آگهی، ایجاد بک لینک خارجی مفید و سالم برای وب سایت است.

رپورتاژ آگهی چیست؟

«به خبر تبلیغاتی‌ که در راستای معرفی خدمات و محصولات یک کسب و کار یا تجارت، در یک وب سایت خبری پربازدید منتشر می‌شود و کلمات خاصی از آن خبر را، به وب سایت مورد نظر لینک می‌دهند، رپورتاژ آگهی گفته می‌شود.»

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر افزایش فروش

شما زمانی که یک رپورتاژ آگهی را در یک وب سایت خبری پربازدید منتشر می‌کنید، در واقع چند اقدام مهم و مثبت برای سایت خود انجام داده‌اید.

مورد اول اینکه متن منتشر شده در آن وب سایت، توسط هزاران کاربر مشاهده و مطالعه شده و از این رو، کسب و کار شما به هزاران نفر معرفی می‌شود. (دیده و شناخته شوید)

مورد بعدی اینکه از طریق کلمات خاصی که وب سایت خود را به آنها لینک کرده‌اید، برای وب سایت خود بک لینک مثبت، سالم و قدرتمندی ساخته‌اید و همین بک لینک‌ها تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت شما دارند.

همینطور وقتی هزاران کاربر از متن خبری شما دیدن کنند، اگر شما به صورت اصولی آن خبر را منتشر کرده باشید و خبر شما جذاب باشد، درصد بالایی از آن کاربران وارد وب سایت شما شده و برای آمار وب سایت شما ورودی بسیار خوبی را ایجاد و ثبت می‌کنند.

رپورتاژ آگهی

 

تولید محتوا اینستاگرام

امروزه کمتر کسی را می‌بینیم که با شبکه‌های اجتماعی آشنایی و سروکار نداشته باشد. از کودکان گرفته تا نوجوانان و جوانان و حتی افراد مسن، همه و همه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داریم، یکی کمتر و یکی بیشتر. معمولاً در هر برهه زمانی، در یک کشور خاص، یک شبکه اجتماعی وجود دارد که نسبت به باقی شبکه‌های اجتماعی، شلوغ‌تر و پرکاربردتر است. مثلا زمانی بود که شبکه اجتماعی فیسبوک در ایران بسیار محبوب و شلوغ بود. ولی حالا فیسبوک دیگر محبوبیت سابق خود را ندارد و بسیاری از کاربران فیسبوک، به شبکه‌های اجتماعی دیگر تغییر مسیر داده‌اند.

امروزه با اطمینان می‌توان گفت محبوب‌ترین و پربازده‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام است. فرقی نمی‌کند که شما چه کسب و کاری دارید! هر کسب و کاری که دارید را می‌توانید از طریق اینستاگرام به میلیون‌ها مشتری که منتظر خدمات شما هستند معرفی کرده و درآمد خود را چندین و چند برابر کنید.

موضوعی که در اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام) وجود دارد، این است که اول و آخر موفقیت شما، به چند چیز خلاصه می‌شود؛

  • گذاشتن زمان کافی
  • فعالیت اصولی و برنامه‌ریزی شده
  • تولید انواع محتوا اختصاصی و سودمند
  • تعامل و ارتباط با دنبال کنندگان
  • و غیره

 

کاربران اینستاگرام وقتی به پیج (صفحه) شما در اینستاگرام رجوع می‌کنند، اگر با مواردی همچون؛ محتوای تکراری و کپی از دیگر صفحات، محتوای تبلیغاتی بسیار، پست‌های بی کیفیت و بی ارزش و غیره، مواجه شوند، شک نکنید که همان لحظه صفحه شمارا ترک می‌کنند.

اگر شما قصد فروش محصولی را دارید، علاوه بر اینکه محصولات خود را ارائه می‌کنید، اقدام به تولید محتوا‌های آموزشی و خبری و غیره در رابطه با حوزه فعالیتی خود نمایید و آنها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

برای اینکه منظور ما از گفته‌های بالا را بهتر متوجه شوید، فقط کافیست خود را به جای بازدیدکننده صفحه‌تان بگذارید و ببینید بعد از باز کردن صفحه مورد نظر، آیا دوست دارید فقط و فقط پست‌هایی را ببینید که می‌خواهند محصول یا خدماتی را به شما بفروشند؟ مطمئناً خیر.

تولید محتوا اینستاگرام چند نوع دارد، این انواع عبارتند از:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوا صوتی
  • تولید محتوا به صورت عکس
  • تولید محتوا ویدیویی و صوتی

در واقع نکته‌ای در این موضوع وجود دارد، نکته این است که وقتی شما می‌خواهید محتوای ویدیویی تولید کنید و در آن یک موضوعی را برای بازدیدکنندگان خود شرح دهید، پس قبل از اقدام به ساخت ویدیو، میبایست تولید محتوای متنی انجام دهید.

چراکه قرار نیست شما داخل یک ویدیو، همان گفته‌هایی که در دیگر پیج‌ها به صورت عکس آمده را بازگو کنید..!
سعی کنید اینستاگرام را واقعاً جدی بگیرید و در آن به صورت اصولی فعالیت کنید.

«شما با کمی زمان گذاشتن و تولید محتوا خوب، می‌توانید دنبال کنندگان صفحه خود را افزایش داده و از طریق همین دنبال کنندگان (فالوور ها) فروش خود را به طرز چشم‌گیری افزایش دهید و چند برابر کنید.»

اگر سرمایه‌ای برای اینستاگرام مارکتینگ خود در نظر بگیرید، می‌توانید با تبلیغات در دیگر صفحات، صفحه خود را به کاربران بیشتری معرفی کرده و آنها را به صفحه خود دعوت کنید تا بتوانید تعداد فالوور (دنبال کننده) هایتان را افزایش دهید و زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

طراحی بنر ثابت برای اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام، یکی از بهترین و سریع‌ترین راه ها برای جذب فالوور (دنبال کننده) در این شبکه اجتماعی به حساب می آید. وقتی شما قصد تبلیغات دارید، باید هزینه کنید، چه بسا بهتر است این هزینه‌ای که می‌کنید برای شما تاثیرگذار باشد و بازخورد خوبی را دریافت کنید. برای اینکه بازخورد کافی را داشته باشید، باید اصولی و برنامه‌ریزی شده قدم بردارید.

یکی از راه‌های درج تبلیغ در اینستاگرام، طراحی بنر ثابت و قرار دادن آن در پیج‌های دیگر است. منظور از بنر ثابت، تصویری است که متحرک نمی‌باشد و در آن توضیحات و شمایلی برای معرفی صفحه، خدمات یا محصولات شما درج شده است. این بنر، چون متحرک نیست، پس باید در نگاه اول، دارای بخش‌هایی خاص باشد که در آن بخش‌ها، به ویژگی‌های اصلی شما و خدماتتان اشاره شود. یعنی کاربر وقتی بنر شمارا مشاهده کرد، در کمترین زمان ممکن بتواند نقطه قوت شما نسبت به رقبا را تشخیص دهد. اینجاست که شما باید به خوبی بدانید که قصد دارید چه افرادی صفحه شمارا دنبال کنند و هدف شما چه کسانی هستند؟ و طبق اصول، بنر مورد نظر را طراحی نمایید.

برای مثال:

  • هدف شما آقایان هستند یا بانوان؟ یا هر دو؟
  • شما بیشتر تمایل دارید افرادی که در چه رنج سنی‌ای هستند شمارا دنبال کنند؟
  • ایا برای محدوده مکانی خاصی تبلیغات می‌کنید؟
  • با سلایق کاربران خود آشنا هستید؟ آنها را به آنچه دوست دارند دعوت کنید.

در طراحی بنرها، موارد بسیاری در جذابیت یک بنر تاثیرگذار است.

مواردی همچون: رنگ بندی، نوع فونت متن، اندازه فونت متن، شلوغی یا خلوت و ساده بودن، اشکال مورد استفاده در بنر و غیره، در اینکه کاربران جذب تبلیغ شما بشوند و به صفحه شما رجوع کنند یا نه، بسیار تاثیرگذار است.

از همین جهت، در صورتی که خودتان تخصص و خلاقیت کافی برای طراح بنر را ندارید، حتماً اینکار را به یک متخصص واگذار کنید.

 (همینطور در رابطه با محتوای متنی بنر هم، اگر تخصص و خلاقیت ندارید، بهتر است یک نویسنده متخصص اینکار را برای شما انجام دهد و از آن متن برای بنر خود استفاده کنید.)

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ

طراحی بنر متحرک برای اینستاگرام

همانطور که گفته شد، تبلیغات در اینستاگرام، یکی از بهترین و سریع‌ترین راه ها برای موفقیت در این شبکه اجتماعی به شمار می‌رود. یکی از راه‌های تبلیغات در اینستاگرام، قرار دادن انواع بنر، به صورت پست و استوری در دیگر صفحات است.

بنر‌ها در دو حالت ثابت و متحرک طراحی می‌شوند.

بنرهای ثابت، شاید طراحی راحت تر و سریع‌تری داشته باشند، ولی به خلاقیت بیشتری نیاز دارند. ولی با استفاده از بنرهای متحرک، خیلی راحت تر می‌توان منظور و هدف اصلی تبلیغات را به کاربر رساند. در واقع طراحی بنر متحرک مثل طراحی یک انیمیشن است. شما با استفاده از علم و تخصص موشن گرافیک می‌توانید یک بنر متحرک جذاب برای تبلیغات خود طراحی کنید. (اگر تخصص ندارید این کار را به یک متخصص واگذار کنید)

به یکسری نکات خاص، در طراحی بنر‌های تبلیغاتی اینستاگرام همیشه دقت کنید.

نکات کوچکی که تقریبا نیاز به اندیشه و خلاقیت و زمان گذاشتن بسیار دارند تا به بهترین نحو اجرا شوند.

برای مثال، سعی کنید به بنرهای خود روح و شخصیت دهید. در آنها یک حس و حال خوب و دل نشین را به کاربر منتقل کنید. با استفاده از خلاقیت در طراحی و رنگ بندی و خیلی موارد دیگر، سعی کنید کاربر را مجذوب بنر خود کنید تا به سادگی از تماشای آن دست نکشد. در عین حال، سعی کنید محتوایی که در بنر خود قرار داده‌اید، با هدفی که شما و تجارتتان دارد، همخوانی داشته باشد و از توضیحات اشتباه یا زیاده گویی و یا تعریف بیش از حد و زننده، حتما پرهیز کنید.

اگر بنر خود را به صورت پست به اشتراک می‌گذارید، مواردی هست که در بخش کپشن (توضیحات) پست مورد نظر باید رعایت کنید.

مواردی مثل هشتگ گذاری، دعوت به واکنش کاربران (مثل تگ کردن دوستانشان) و از این دست اقدامات را حتماً به خاطر داشته باشید و به آنها اهمیت دهید.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ

 

اینفوگرافیک چیست و چه اهمیتی برای سایت‌ها دارد؟

اینفوگرافیک (Infographic) یک کلمه دو بخشی است.

  • اینفو یا اینفورمیشن (info – information)
  • گرافیک (Graphic)

بخش اینفو، در واقع به معنی اطلاعات و بخش گرافیک هم به تصویری بودن اشاره می‌کند.

اینفوگرافیک ها تصاویری هستند که با استفاده از طراحی بصری، یکسری اطلاعات، آمار و یا دانشی را به صورت خلاقانه به کاربر منتقل می‌کنند.

تاثیر اینفوگرافیک در طراحی و ساختار محتوایی وب سایت بسیار مثبت و زیاد است.

در واقع شما با استفاده از اینفوگرافیک ها می‌توانید به راحتی کاربران را مجذوب صفحات گوناگون وب سایت خود کنید. شاید اگر شما بخواهید یک موضوعی را با استفاده از متن ساده برای کاربران خود شرح دهید، بسیار کار سخت و پیچیده‌ای باشد و در انتها هم کاربر مفهوم کامل آن موضوع را درک نکند. در اینجاست که اینفوگرافیک ها تاثیر خود را نشان می‌دهند. اینفوگرافیک ها را در موارد گوناگونی می‌توان مورد استفاده قرار داد.

از آنها در مواردی همچون:

  • اطلاع رسانی‌ها
  • انتقال سریع اطلاعات به کاربر
  • تهیه و انتشار مطالب آموزشی و یادگیری
  • جای‌دهی حجم بالایی از اطلاعات و آمار در یک فضای کم
  • راهنمایی کاربران در یک بخش خاص
  • ارائه نتایج تحقیقانی و گزارش دهی
  • نقشه و مسیر یابی ها
  • و غیره

می‌توان استفاده کرد و تاثیرگذاری آن موضوع را چند برابر نمود. در واقع استفاده از اینفوگرافیک، یکی از اقلام موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا است.

  1. موضوع مناسب انتخاب کنید.
  2. تحقیق کنید و اطلاعات خوب و کافی جمع آوری کنید.
  3. طراحی اینفوگرافیک خود را آغاز کنید.
  4. انتشار اینفوگرافیک طراحی شده در سطح عالی
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

 

همیشه در عرصه تولید محتوای وب سایت خود، سعی کنید جایی برای اینفوگرافیک ها در نظر بگیرید.

اینفوگرافیک ها بسیار جذاب هستند و باعث می‌شوند کاربران برای زمان زیادی محو تماشای اطلاعات ارائه شده توسط شما شوند.

پس در این موقعیت است که شما فرصت دارید تا حتی محصولات خود را به طور خلاقانه‌ای به کاربر معرفی کنید و حتی او را وادار به خرید کنید، بدون آنکه خودش از این موضوع خبردار شود.

همینطور برای افزایش بهره‌وری از اینفوگرافیک ها، ابتدا آنها را در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر کرده و سپس اقدام به انتشار آنها روی صفحات شبکه‌های اجتماعی خود کنید.

هرچه بیشتر اشتراک‌گذاری کنید، بازدید بیشتری خواهید داشت و هرچه بازدید بیشتری داشته باشید، به هدف خود از طراحی و منتشر کردن آن اینفوگرافیک نزدیک‌تر می‌شوید. (اگر زمان گذاشته‌اید، باید نتیجه هم بگیرید)

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

« در انتها باید خدمت شما عرض کنیم که مسائل مربوط به تولید محتوا،  اطلاع از جزئیات سفارش تولید محتوا و شناخت انواع محتوا مناسب برای کسب و کار شما، نیاز به کمی مطالعه دارد و خیلی بهتر است که قبل از هر اقدامی، (حتی اگر می‌خواهید تولید محتوا خود را به یک متخصص واگذار کنید) کمی مطالعه داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب نمایید. »