نکات مهم و اصول طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت و اینستاگرام

تبلیغات به وسیله طراحی بنر تبلیغاتی یکی از رایج ترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال در دنیای اینترنت است که به سبب قدرت جذب، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالایی که دارد، مورد توجه بسیاری از مشاغل نیز قرار می گیرد.

برای آنکه تبلیغات کلیکی موفقی داشته باشیم، باید اصول و قواعد طراحی بنر تبلیغاتی را به طور کامل رعایت کنیم؛ چرا که این امر حساس می تواند سرنوشت کمپین ما را به نوعی در دست خود بگیرد.

هر چند که یکی از دلایلی که واحدهای تجاری برای توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری تبلیغات کلیکی را انتخاب می کنند، هزینه پایین تر آن است؛ اما نباید این هزینه کمتر نسبت به تبلیغات محیطی و… نباید باعث شود سطح انتظار ما از نتیجه نیز پایین باشد.

طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر، طراحی بنر اینستاگرام، طراحی بنر ثابت، طراحی بنر متحرک، طراحی بنر سایت

طراحی بنرهای تبلیغاتی برای استفاده در فضای مجازی

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

 

اگر در طراحی بنر به درستی عمل کنیم، بازدهی این شیوه می تواند از هزاران شیوه و روش نیز بهتر باشد.

اما این اصول برای طراحی بنر در چه بخش‌هایی خلاصه می شوند و انواع بنر تبلیغاتی در طراحی چه تفاوتی با یکدیگر خواهند داشت؟

در این مقاله نکاتی را در نظر داریم که در حین طراحی باید تماماً به آن توجه داشته باشید.

همه ما می دانیم که متن نوشته، فونت بزرگ و کوچک، اقدام به عمل قوی، استفاده از جادوی اعداد، ایجاد فوریت در کاربران و مواردی از این دست می توانند نقش تعیین کننده ای در طراحی بنر تبلیغاتی داشته باشند.

اما این‌ موارد در هر یک از انواع بنر تبلیغاتی می تواند متفاوت نقش ایفا کند.

 به عنوان مثال بنرهای ثابت با بنرهای متفاوت در طراحی تفاوت‌های بسیاری دارند و یا مثلاً طراحی بنر اینستاگرام با طراحی بنر درون وب سایت بسیار متفاوت است و اصول و قواعد خاص خود را می طلبد.

به همین دلایل است که در ادامه این مقاله درباره مهم ترین نکات طراحی بنر تبلیغاتی در انواع مختلف آن اعم از بنر تبلیغاتی ثابت و بنر تبلیغاتی متحرک و… با شما صحبت خواهیم نمود.

 

هزینه طراحی بنر تبلیغاتی در سال 1400 به صورت دو بسته برای تولید محتوای اینستاگرام ارائه می شود و از این قسمت می توانید دریافت کنید:

تبلیغات شرکت ها

ثبت سفارش

 

اصول انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی

بسیاری از مواقع کارفرمای ما مایل است در انتخاب رنگ بنر سلیقه‌ای عمل کند؛ این در حالی است که انتخاب رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی اصول و قواعد مهمی دارد و اگر در هنگام طراحی نتوانیم رنگ مناسبی را انتخاب کنیم، شاید سایر تلاش‌های ما برای ایجاد یک کمپین ایده آل ناموفق باشد.

نکته ای که در این زمینه باید بدانیم، آن است که هر رنگی پیامی پنهان را به صورتی موثر به مخاطب شما اعلام می کند. در اینجا درباره برخی رنگ‌ها و موارد استفاده آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

  • رنگ سبز:

این رنگ حامل پیام سلامتی، طراوت، احترام به محیط زیست و بالندگی است. برای موضوعاتی مرتبط با این احساسات از رنگ سبز استفاده می شود.

  • رنگ آبی:

این رنگ احساس امنیت، اعتماد، آرامش و هوش را به مخاطب القا می کند. برای استفاده در تبلیغات مخصوص مردان، رنگ آبی کاربرد فراوان دارد.

  • رنگ قرمز:

این رنگ برای بیان احساس خشم، هیجان زیاد، اشتیاق و عشق به کار می رود و با آنکه دارای قدرت جذب بالا است، اما بهتر است به طور محدود از آن استفاده شود. مخصوصاً اگر موضوع طراحی بنر جدی است، استفاده از رنگ قرمز در حجم زیاد توصیه نمی شود.

  • رنگ نارنجی:

نارنجی نمادی از سرزندگی و نیرو و نشاط است. معمولاً از رنگ نارنجی به سبب احساس پویایی که دارد، برای طراحی فراخوان به عمل (Call to action) استفاده می شود.

  • رنگ زرد:

زرد، رنگ صمیمیت و خوشی است. این رنگ در ترکیب با سایر رنگ‌های گرم، می تواند چشمان مخاطب را به خوبی به سوی خود جذب کند. همچنین می تواند برای پیشنهاداتی با قیمت مناسب نیز به کار رود.

  • رنگ بنفش:

طیف رنگی بنفش، احساس سلطنتی و لاکچری دارد و برای پیام‌هایی گرانقیمت بسیار مناسب است. همچنین برای طراحی بنرهای رسمی و جذابی که مخصوصاً برای جذب خانم‌ها طراحی می شود، بسیار پرکاربرد است.

  • رنگ صورتی:

رنگ کودکی، جوانی و زنانگی است که شیرینی هرچیزی در طراحی با این رنگ دو چندان خواهد شد. لحن این رنگ صمیمی و عاری از هرگونه تکلف است.

  • رنگ مشکی:

رنگ مشکی برای بیان قدرت، نوآوری، بی همتایی و رازآلود بودن چیزی به خوبی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. طراحی بنرهای مشکی با ترکیب سفید و طلایی بسیار رایج است.

  • رنگ سفید:

طراحی بنر با رنگ سفید می تواند پیام پاکیزگی، خلوص، صداقت، سادگی و معصومیت را به مخاطب القا کند. همچنین این رنگ قادر است حسی از هوش مالی و احساس جوانی را به مخاطب بدهد.

  • رنگ خاکستری:

رنگ خاکستری برای بیان موضوعی در اوج بی طرفی و خنثی بودن مناسب است. هنگامی که شما مایلید قضاوت تماماً به عهده مخاطب باشد و تنها با استفاده از کلمات، به فکر تاثیرگذاری هستید. خاکستری معمولاً به عنوان پس زمینه بنر تبلیغاتی استفاده می شود.

  • رنگ قهوه‌ای:

این رنگ نشان سختی، تواضع، طبیعی بودن و تعادل است. از قهوه ای نیز مانند خاکستری اغلب در پس زمینه بنر تبلیغاتی استفاده می شود.

 

 

طراحی بنر اینستاگرام

اینستاگرام دیگر برای هیچکس، تنها یک شبکه اجتماعی ساده برای برقراری ارتباط نیست و اغلب ما منافع اقتصادی مهمی را از این پلتفرم اجتماعی در زندگی خود جاری ساخته ایم.

حال چه به عنوان کسی که دارای یک بنگاه اقتصادی است، چه به عنوان یک خریدار که در جستجوی محصولات و نیازهای خویشتن است؛ به هرحال همگی منافع اقتصادی را در این فضای اجتماعی ایجاد کرده ایم.

تبلیغات در اینستاگرام که یک پلتفرم مبتنی بر تصویر و متن است، بیش از هرچیز نیازمند طراحی بنر اینستاگرام است؛ چرا که مخاطبین این فضا بیش از هرچیز عادت به دیدن تصاویر دارند و نسبت به وب‌سایت‌ها کمتر به مطالعه در این فضا می پردازند.

طراحی بنر اینستاگرام خود نیازمند اصول و قواعدی است که به طور اختصاصی در همین فضا حاکم است.

باید بدانید که تبلیغات بنری در این فضا با تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و شما باید نیازهای خود را با سلایق مخاطب در اینستاگرام مطابق کنید تا از تبلیغات بنری اینستاگرامی خود نتیجه مثبت دریافت کنید.

به طور مثال، کیفیت تصاویر، کیفیت طراحی، ابعاد تصویر، متن بنر، قوانین ساخت هشتگ و ایجاد کمپین‌های اینستاگرامی، استفاده از رنگ زمینه، رنگ نوشته، نوع فونت و بسیاری از مسائل دیگر، چیزهایی هستند که باید مطابق با فضای حاکم بر اینستاگرام طراحی شوند.

اگر به طور دقیق تر بخواهیم به این مثال‌ها بپردازیم، می توانیم راجع به قاب‌های تبلیغاتی موجود در سایت‌ها و مقایسه آن با طراحی بنر اینستاگرام صحبت کنیم.

در اینستاگرام تنها سایز مفید، مربع کامل است که معمولاً در فضای فوتوشاپ 400*400 در نظر گرفته می شود.

یا رنگ‌های مورد استفاده در بنر اینستاگرامی، رنگ‌های خاص تر، شارپ تر و ترجیحاً یونیک تری هستند.

یا مثلاً فراخوان به عمل در اینستاگرام بسیار محدودتر از وب‌سایت‌ها است و باید متن بنر شما به شکلی منحصر به فرد مخاطب را به سوی کلیک سوق دهد.

به طور کلی می توان گفت که طراحی بنر چه در اینستاگرام و چه در هر فضای دیگری قواعد و قوانینی دارد که باید تمام آن‌ها به خوبی رعایت شوند تا کمپین تبلیغاتی مثمر ثمر واقع گردد.

در طراحی انواع بنر تبلیغاتی به دو نوع بنر ثابت و بنر متحرک بر می خوریم که در ادامه پیرامون هریک صحبت خواهیم نمود.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی برای هر فضایی باید مناسب همان فضا طراحی شود.

 

طراحی بنر ثابت

بنر ثابت در واقع یک طرح گرافیکی است که پیش از این نیز درباره اصول و قواعد طراحی آن صحبت به میان آمد.

بنر ثابت که به آن بنر ایستا یا پوستر دیجیتال نیز گفته می شود، با توجه به اینکه تنها یک اسلاید برای نمایش دارد، محدودیت‌های بسیاری را برای ارائه اطلاعات ایجاد می نماید.

بنابراین برای طراحی بنر تبلیغاتی ثابت، باید سعی کنید کلمات و اطلاعات محدودی را در فضای مورد استفاده جا دهید و به بهترین شکل، حرف اصلی تبلیغ خود را به مشتری عرضه کنید.

به عنوان مثال یکی از مسائلی که می تواند مشتریان را در هنگام مواجهه با بنرهای تبلیغاتی ثابت برانگیزد، یک کالای واحد یا یک خدمت خاص است که با درصد خوبی از تخفیف ارائه می شود.

استفاده از مُهر تخفیف و اعداد بزرگ در طراحی بنرهای ایستا از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین استفاده از تنوع رنگی نیز می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

در واقع استفاده از یک یا دو رنگ ساده در طراحی بنر تبلیغاتی که به صورت یک پوستر بی حرکت باشد، هیچ توجهی را نمی تواند به سوی خود جلب نماید.

نا گفته نماند که بنر ثابت می تواند برای اینستاگرام و یا وب‌سایت، به شکل‌ها، رنگ‌ها و اصول مختلفی طراحی شود.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

 

طراحی بنر متحرک

بنر تبلیغاتی متحرک که به نام گیف هم معروف است، نوع دیگری از بنرهای تبلیغاتی است که در آن از چند اسلاید ساده، تصاویر گرافیکی بی صدایی تولید می شود که می تواند توجه بیشتری از مخاطب طلب کند.

همانطور که قطعاً خودتان پیش از این دیده اید، طراحی بنر متحرک می تواند اثرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد و در نتیجه مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب نماید.

امروزه بیشتر افرادی که در فکر ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مجازی در وب سایت های هدف هستند، بیش از هر چیز به طراحی بنر متحرک فکر می کنند.

چرا که علاوه بر اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطب و نرخ تبدیل بالاتر نسبت به بنر ثابت، اجازه ارائه اطلاعات بیشتر را نیز به کارفرمایان می دهد.

در طراحی بنر متحرک شما می توانید اطلاعات قابل ارائه خود را در چند اسلاید مختلف تقسیم بندی کنید و به شکل انیمیشنی نوشته ها را با هم جایگزین کنید.

البته ناگفته نماند که ممکن است با ایجاد اسلاید‌های زیاد در این زمینه نیز اغراق کرده و اثر بخشی تبلیغ خود را کم کنید.

برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است در طراحی بنر متحرک از المان‌های متحرک یا گیف‌های آماده یا المان‌های سازمانی منحصر به فرد خودتان نیز بهره ببرید.

به یاد داشته باشید که میزان اطلاعات ارائه شده و متن اسلایدها در طراحی انواع بنر تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مخاطبان با یک نظر بتوانند اصل ماجرا را متوجه شوند.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی امری تخصصی است که باید به دست متخصصان این امر سپرده شود.

 

قیمت طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی در اغلب اوقات امری است که بخش بیشتر مسائل آن به خواست کارفرما بر می گردد.

قیمت طراحی بنر تبلیغاتی یا هزینه طراحی آن نیز در بسیاری مواقع به خواست و انتظارات مشتری بستگی دارد. باید بدانید که قیمت طراحی بنر تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و آنچه شما از طراح می خواهید می تواند در تعیین این قیمت اثرگذار باشد.

بالطبع، بنرهای ثابت نسبت به بنرهای متحرک هزینه کمتری دارند و همچنین طراحی بنر تبلیغاتی در ابعاد مختلف می‌تواند هزینه متفاوتی داشته باشد.

به طور کلی بنرهای می توانند در چند سایز مختلف طراحی و به شما تحویل شوند.

همچنین می توانید بنری در یک سایز مشخص و واحد را از طراح درخواست کنید و هزینه نسبتاً کمتری برای آن پرداخت نمایید.

به طور کلی هزینه طراحی بنر تبلیغاتی می تواند از 400 هزار تومان برای بنر ثابت تک سایز تا پکیج ‌های طراحی بنر 2 میلیون تومانی و حتی بیشتر متفاوت باشد و آنچه شما از طراح می خواهید در نهایت مبلغ نهایی را مشخص خواهد نمود.

به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از مراکز طراحی وجود دارند که طرح‌هایی آماده را به چندین مشتری مختلف می فروشند و برای شما طرح منحصر به فرد شما را تولید نمی کنند.

در این زمینه باید هوشمند باشید و به خاطر اندکی هزینه طراحی، کار کمپین تبلیغاتی خود را به نابودی نکشانید.

 

هزینه طراحی بنر تبلیغاتی در سال 1400 به صورت زیر است:

تبلیغات شرکت ها

ثبت سفارش

 

ایده‌های طراحی بنر تبلیغاتی

همانطور که می دانید، دنیای طراحی و گرافیک، دنیای بی مرز خلاقیت است و تا پایان زندگانی بشر این خلاقیت امتداد خواهد داشت.

بنابراین ایده های بی شماری برای طراحی بنر تبلیغاتی در جهان وجود دارد که می توانید از آن‌ها الهام گرفته و کار خود را طراحی کنید.

به عنوان مثال استفاده از شکل‌های هندسی خود می تواند مانند رنگ‌های مختلف پیام‌های پنهانی را در خود داشته باشد.

مثلاً استفاده از دایره و نیم دایره چه برای طراحی فراخوان به عمل و چه برای ارائه پیشنهادات تخفیف و… می تواند تاثیر بسیاری در ایجاد اعتماد بین شما و مشتری داشته باشد.

یا استفاده از انیمه‌ها و تصاویر تاثیرگذاری که در سایت‌های معتبر وجود دارند، می توانند ایده‌های خلاقانه تری را به شما ارائه کنند.

بسیاری از طراحان معتبر لایسنس استفاده از انیمه‌ها و واترمارک‌های غیر رایگان را دارند و به همین خاطر مراجعه به طراحان معتبر و مراکز تبلیغ حرفه‌ای به طور اتوماتیک در حرفه‌ای تر شدن طراحی بنر تبلیغاتی شما کمک خواهد نمود.

به خاطر داشته باشید که خلاقیت، پایانی ندارد. تا آنجا که می توانید خلاق عمل کنید و بخصوص در استفاده از بنر تبلیغاتی متحرک، از ظرفیت‌های گیف ها به درستی استفاده نمایید. برای یک سفارش موفق به طراح باید گام به گام مسائلی را برای خود روشن کنید.

یکی از راه‌هایی که می تواند ایده‌های خلاقانه‌ای به شما ببخشد، تماشای تعداد زیادی بنر تبلیغاتی در سایت‌های داخلی و خارجی است.

در واقع این کاری است که طراحان برای تمام عمر انجام می دهند تا همیشه ذهنی پر از ایده‌های مختلف داشته باشند.

از آنجایی که بسیاری از افرادی که به طراحان مراجعه می کنند، دقیقاً نمی دانند که چه می خواهند، بنابراین در ادامه گام‌هایی را به شما معرفی  می کنیم که می تواند به درک بهتر خلق یک کمپین تبلیغاتی به شما کمک نماید.

خلاقیت در طراحی بنر تبلیغاتی بی پایان است.

 

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

 

سفارش طراحی بنر تبلیغاتی

در ابتدا باید استراتژی خود را در تبلیغات مشخص کنید. بدون داشتن یک استراتژی فروش مدون، تبلیغات می تواند بازده کمتری برای شما داشته باشد.

پس از تدوین استراتژی باید به فکر سیاست‌های یک کمپین تبلیغاتی موثر باشید.

به علاوه متن، اطلاعات، نحوه فراخوان به عمل، رنگ سازمانی و تبلیغاتی شما و مسائلی از این دست نیز باید از پیش مشخص شوند.

اگر هدف، طراحی بنر اینستاگرام باشد، باید آنچه می خواهید در تصویر و در کپشن بیاید را مشخص کنید و همچنین هشتگ‌ها و منشن‌ها را نیز از پیش تعیین کنید.

شاید تا اینجا با خود گمان کنید که انجام تمام این مراحل از عهده شما خارج است؛ اما نگران نباشید. چرا که یک تیم تبلیغاتی قوی قادر است بنا به درخواست شما تمامی این موارد را برای شما ایجاد کرده و به شما در برپایی یک کمپین تبلیغاتی قدرتمند و موثر کمک کند.

بنابراین جهت سفارش طراحی بنر تبلیغاتی باید با مقدماتی وارد عمل شوید که با توجه به هدف شما طرح ریزی شده اند. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه بیشتر درباره آنچه واقعاً می خواهید به آن دست بدانید، مسیر تحقق اهداف تان نیز روشن تر خواهد بود.

به همین طریق هرچه بیشتر بدانید که هدف تان از طراحی بنر تبلیغاتی چیست و قصد دارید چه مخاطبانی را مد نظر قرار دهید، چه چیزی را به آن‌ها ارائه کنید و این ارائه طی چه مراحلی قرار است انجام شود، طبیعتاً کار را برای طراح و خودتان آسان تر خواهید کرد.

بسیاری از افراد هنگام سفارش طراحی بنر تبلیغاتی چیزهایی در سر دارند که نمی توانند آن را به خوبی به طراح منتقل کنند و طبیعتاً طراح نیز نمی تواند انتظار آن‌ها را به درستی برآورده کند.

دلیل این موضوع در واقع آن است که این افراد هدفی که در سر دارند را نپرورانده اند و تنها هاله‌ای از اهداف را با خود حمل می کنند.

البته وظیفه طراح هم این است که پیش از شروع کار خواسته‌های شما را با طرح پرسش‌هایی درک کند. اما شما نیز باید بدانید که چه می خواهید و قرار است چگونه با طراحی بنر تبلیغاتی به اهداف خود برسید.

نکته دیگر درباره سفارش طراحی بنر تبلیغاتی دادن زمان کافی به طراح است.

در پاره ای از مواقع افراد این سفارش را به مراحل آخر کار خود واگذار می کنند و سپس از طراح می خواهند در زمانی اندک، کاری یونیک به آن‌ها تحویل دهد.

در صورتی که بهتر است هر سفارش طراحی و گرافیکی را با در نظر گرفتن زمان لازم برای طراحی انجام دهید.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

 

نتیجه گیری

طراحی بنر تبلیغاتی کاری تخصصی است که افراد متخصص سپرده شود. برای نتیجه گیری بیشتر از بنر طراحی شده بهتر است استراتژی تبلیغاتی خود را از پیش تعیین کرده باشید تا بتوانید انتظارات روشنی را به طراح ارائه کنید و او نیز با درک بهتر نیازهای شما طرح‌ دقیقی را به شما ارائه کند.

درباره اصول طراحی بنر به رنگ، زمینه، فونت، دعوت به عمل، کلمات مورد استفاده و مواردی از این دست به شدت توجه کنید و همچنین از جادوی اعداد و نمودارهای اینفوگرافی غافل نشوید.

به خاطر داشته باشید که طراحی بنر تبلیغاتی برای هر فضایی باید مطابق با قوانین حاکم بر همان فضا طراحی شود و هرگز سعی نکنید که از یک بنر برای همه پلتفرم‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

در پایان خاطر نشان می شویم که قیمت طراحی بنر تبلیغاتی و همچنین نحوه سفارش بنر تبلیغاتی تماماً به خواسته‌های شما و میزان کار و زمان لازم برای طراحی آن بستگی خواهد داشت.

 

هزینه طراحی بنر تبلیغاتی در سال 1400 به صورت زیر است:

تبلیغات شرکت ها

ثبت سفارش