نوشتن محتوای متنی

چطور یک محتوای متنی سئو شده بنویسیم که در گوگل سریع رتبه بگیرد؟

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

چطور یک محتوای متنی سئو شده بنویسیم که در گوگل سریع رتبه بگیرد؟

در عصر دیجیتال امروزی، حضور داشتن در فضای آنلاین برای کسب و کارها بسیار مهم است؛ زیرا در این صورت، کسب و کارها به مخاطبان گسترده تر و هدایت ترافیک به وب سایت های خود دست پیدا می کنند. یکی از استراتژی های کلیدی برای بهبود دیده شدن در موتورهای جستجو مانند گوگل، نوشتن محتوای متنی سئو شده است.

این نوع محتوا به طور خاص برای ارتقای رتبه یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو طراحی شده است. نوشتن محتوا بر اساس سئو باعث می شود که مشتریان بتوانند سایت شما را راحت تر کشف کنند. در این راهنما، به اهمیت محتوای سئو شده می پردازیم. همچنین نکاتی ارزشمند و گام های عملی برای ایجاد محتوای قانع کننده به شما ارائه می دهیم. نوشتن محتوای متنی سئو شده می تواند به افزایش رتبه گوگل شما کمک کند.

چند اقدام هوشمندانه برای نوشتن محتوای متنی سئو شده

محتوای سئو شده

محتوای سئو شده

برای تولید محتوای سئو شده جهت کسب رتبه در گوگل، باید نکات زیر را رعایت کنید:

1- کلمه کلیدی اصلی و مناسب را برای نوشتن محتوا انتخاب کنید

انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی، گام اول برای ایجاد محتوایی است که در گوگل، رتبه خوبی به دست آورد. هنگام ایجاد محتوای متمرکز بر سئو، باید آن را حول حداقل یک کلمه کلیدی اصلی متمرکز کنید. این کار به عنوان پایه و اساس یک استراتژی محتوای سئو شده و موفق عمل می کند. در حالت ایده آل، محتوای شما باید سه تا پنج کلمه کلیدی نزدیک به هم (کلمات کلیدی مترادف) را در خود جای دهد.

البته این امر ممکن است برای همه موضوعات، قابل اجرا نباشد. شناسایی مرتبط ترین کلمات کلیدی هدف می تواند رتبه محتوای شما را در گوگل افزایش دهد. برای یافتن این نوع کلمات، چندین ابزار کم هزینه یا رایگان در دسترس هستند. از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Google Keyword Planner، Keyword Chef، Keysearch، KWFinder، Longtail Pro، Ubersuggest

به طور کلی، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا اما رقابت کم، بهینه ترین کلمات برای رتبه بندی در نظر گرفته می شوند. ابزارهای ذکر شده در بالا می توانند در کشف چنین کلمات کلیدی و نوشتن محتوای متنی سئو شده به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هرم بازاریابی محتوایی + استراتژی تولید محتوا

2-قبل از نوشتن محتوا، اهداف وبسایت و ترجیحات مخاطبان را بررسی کنید

برای اطمینان از اینکه محتوای شما رتبه خوبی از نظر سئو به دست بیاورد، آشنایی با اهداف کسب و کار در جستجوی گوگل، از منظر کلمات کلیدی، بسیار مهم است. عدم هماهنگی محتوای شما با هدف جستجوی کاربر می تواند منجر به رتبه بندی ضعیف در SERP شود.

این امر باعث ایجاد انقلابی در نحوه تفسیر جستجوهای کاربران توسط موتور جستجو شد. جستجوی معنایی، فراتر از کلمات کلیدی منفرد است. هدف جستجوی معنایی، ارائه صفحات وب است که به بهترین وجه با زمینه جستجوی کاربر مطابقت دارند. قبل از نوشتن محتوا بر اساس سئو، توصیه می شود که یک جستجوی سریع در گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر خود انجام دهید. همچنین، صفحات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید تا نوع محتوایی که مورد علاقه کاربران است را بهتر بشناسید.

در حین بررسی صفحات با رتبه برتر، ممکن است متوجه روندهای تکرارشونده در نتایج SERP، از جمله موارد زیر شوید:

  • صفحات حاوی اطلاعات (مانند نحوه کار، فهرست ها و راهنماها)
  • صفحات مربوط به بخش تراکنش ها در یک سایت (مانند فهرست های محصولات تجارت الکترونیک، فرم های ثبت نام و درگاه های پرداخت)
  • صفحات ناوبری (شامل صفحات اصلی شرکت، صفحات تماس و ساعات کاری)

با شناسایی این الگوها در محتواهای برتر، می توانید محتوای صفحه وب خود را مطابق با هدف جستجوی کاربر طراحی کنید.

3-عناوین و تیترهای منحصر به فرد را برای محتوای خود بنویسید تا بهتر رتبه بگیرد

عنوان متا یا عنوان صفحه، یک عنصر مهم HTML است. متا می تواند گوگل و کاربرانش را در مورد محتوای یک صفحه وب مطلع کند. این عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای URL شما ظاهر می شود. متا با ایجاد عناوین منحصر به فرد و جذابی که توجه را جلب می کنند، باعث افزایش کلیک ها خواهد شد. اگر قصد دارید محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ رتبه خوبی داشته باشد، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • اطمینان حاصل نمایید که هر صفحه در سایت شما دارای عنوان صفحه (متا) متمایز است. از تکراری شدن متا اجتناب کنید.
  • توضیحات دقیقی از محتوای صفحه در عنوان ارائه نمایید.
  • کلیدواژه اصلی خود را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید.
  • کلمات کلیدی ثانویه را به طور طبیعی و بدون تکرار بیش از حد در نوشتن محتوا بر اساس سئو به کار ببرید.
  • عنوان صفحه را به کمتر از 60 کاراکتر محدود کنید تا از برش در SERP جلوگیری نمایید.
  • قابلیت کلیک را با ترکیب اعداد، زبان احساسی یا عناصر جذاب افزایش دهید.

5-توضیحات متا را اصولی و هدفمند بنویسید

توضیحات متا، یک عنصر کلیدی در سئوی یک برگه یا صفحه سایت می باشد. ممکن است گوگل از آن برای نمایش یک قطعه مختصر از صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده کند. تگ توضیحات متا، مروری مختصر از محتوا را برای موتورهای جستجو فراهم می کند. بدین صورت، تگ توضیحات متا به کاربران کمک می کند تا سریعاً متوجه شوند که آیا آن محتوا نیازهای آنها را برآورده خواهد کرد یا خیر. با این حال، گوگل همیشه از متن تگ توضیحات متا استفاده نمی کند.

اگر محتوای دیگری با درخواست کاربر مطابقت بیشتری داشته باشد، ممکن است Google به جای آن یک گزیده مرتبط از صفحه شما انتخاب کند. ایجاد توضیحات متای بهینه شده برای بهبود سئو و نرخ کلیک (CTR) بسیار مهم می باشد؛ زیرا ممکن است گوگل آنها را در اولویت قرار دهد. برای بهبود توضیحات متا، اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه نموده اید.

همچنین، برای هر صفحه، توضیحات منحصر به فردی را بدون اینکه تکرار شوند، ایجاد کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتدای تگ قرار دهید. کلمات کلیدی ثانویه را به طور طبیعی در متن محتوای خود ترکیب کنید و طول آن را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید. بدین صورت، از کوتاه شدن تگ توضیحات متا در SERP ها جلوگیری خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: چرا بهتر است در محتوای سایت از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟

6-برای همه تیترهای اصلی و فرعی داخل متن محتوا از هدینگ های H مناسب استفاده کنید

برای رتبه بندی موثر محتوای خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ، بسیار مهم است که کارهای زیر را انجام دهید:

  • روی نوشتن برچسب هایی که در صفحه خود استفاده می کنید، تمرکز داشته باشید.
  • سرفصل های منظم تر، و سلسله مراتبی که خزنده های موتورهای جستجو بتوانند آن را ارزیابی کنند، ایجاد نمایید. کاربران به راحتی می توانند این نوع سرفصل ها را پیمایش کنند.

سرفصل های دارای نظم، نقش کلیدی در ساختار محتوای شما دارند. متأسفانه، برچسب های عنوان مناسب اغلب توسط نویسندگان بی تجربه نادیده گرفته می شوند. همچنین ممکن است برچسب های عنوان برای سئو بهینه سازی نشوند. این امر بر رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

برای تأثیر حداکثری، نکات زیر را برای بهینه سازی تیترهای محتوای خود در نظر بگیرید:

از یک تگ H1 در صفحه استفاده کنید و عنوان متای صفحه خود را در آن کپی نمایید. این عمل به جلوگیری از تغییر عناوین صفحه شما در SERP توسط گوگل کمک می کند. همچنین، تضمین می نماید که کلمات کلیدی اصلی شما به طور برجسته در هر دو مکان HTML برای اهداف سئو نمایش داده می شوند.

از تگ های H2 برای مشخص کردن بخش های اصلی صفحه خود استفاده کنید. در صورت امکان، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در یک تگ H2 قرار دهید.

برای حفظ ساختار واضح و افزایش خوانایی، محتوا را با استفاده از زیر برچسب های H2 و تگ های H3 تقسیم کنید.

از برچسب های عنوان با احتیاط استفاده نمایید؛ زیرا تگ های عنوان بیش از حد می توانند با محو کردن تمایز بین موضوعات مختلف در یک صفحه، کاربران را گیج کنند.

نوشتن محتوای متنی

نوشتن محتوای متنی

7- در محتوا باید انواع کلمه کلیدی را استفاده کنید

در فرآیند انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی محتوا، شناسایی انواع مختلفی از کلمه کلیدی مورد نظر جهت بهینه سازی محتوا در نتایج جستجوی گوگل لازم است. یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی می تواند در پیدا کردن یک رشته کلمه کلیدی جهت نوشتن محتوای متنی سئو شده و دیده شدن در موتور جستجو به شما کمک کند. هنگام ساخت محتوای خود، ترکیب انواع مختلف کلمه کلیدی در متن برای به حداکثر رساندن مزایای سئو، ضروری است.

مفهوم چگالی کلمات کلیدی در شیوه های سئو معاصر، منسوخ تلقی می شود؛ بنابراین نوشتن با لحن طبیعی را برای نتایج بهینه در اولویت قرار دهید. این تغییرات را در هنگام نوشتن محتوا بر اساس سئو، برای ایجاد یک استراتژی بهینه سازی جامع تر لحاظ کنید.

با ترکیب کلمات به هم پیوسته هنگام نوشتن محتوای متنی سئو شده، شانس خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو افزایش می دهید. یکی از راه های مؤثر برای شناسایی این اصطلاحات ضروری، ارجاع به پیوندهای مرتبط در صفحات اختصاصی ویکی پدیا است.

بیشتر بخوانید: تبلیغات محتوا محور چیست و چه مزایایی دارد؟

8-جلب اعتماد کاربران سایت را در طول نوشتن محتوای متنی، مد نظر قرار دهید

بسیاری از صاحبان وب سایت و وبلاگ نویسان این مرحله مهم که باعث ایجاد محتوایی سئو شده و دریافت رتبه خوب در گوگل می شود را نادیده می گیرند. با این حال، این مرحله می تواند به طور قابل توجهی رتبه بندی کلی سایت شما را افزایش دهد. وب سایتی که تجربه کاربری برتری را ارائه می دهد، اعتماد بیشتری نیز جلب می کند. این عاملی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی محتوا در SERP ها آن را در نظر می گیرند. ایجاد اعتماد به ماهیت محتوای شما بستگی دارد، اما در اینجا چند نکته کلی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید:

  • یک صفحه جامع برای بخش «درباره ما» بسازید.
  • یک صفحه تماس کامل با آدرس ایمیل و همچنین نام، آدرس و شماره تلفن در صورتی که یک کسب و کار محلی را اداره می کنید، اضافه نمایید.
  • نکات و اهداف کلیدی را برای هر قسمت از محتوا در مقدمه مشخص کنید تا به کاربران تان، ایده ای در مورد انتظارات ارائه دهید.
  • اگر سایت شما شامل سبد خرید یا تراکنش های مالی است، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شفاف و مؤثری در زمینه خدمات مشتری ارائه می دهید تا به کاربران در حل هر گونه مشکل کمک نمایید.
  • یک اتصال HTTPS امن برای وب سایت خود پیاده سازی کنید.
  • از تبلیغات پاپ آپ ترغیب کننده یا تبلیغاتی که مانع از دسترسی کاربران به محتوا می شوند و صرفا اهداف تبلیغاتی دارند، استفاده نکنید.

9- در نوشتن محتوای متنی، اطلاعات جامعی را ارائه دهید

دو عامل کلیدی وجود دارند که می توانند مانع از رتبه بندی بالای یک محتوا در گوگل شود؛ این دو عامل عبارتند از:

  • محتوای ناکافی که هدف جستجو را برآورده نمی کند.
  • محتوایی که با توضیح بیش از حد، از هدف اصلی جستجو فاصله می گیرد.

ایجاد تعادل بین اختصار و دقت برای کسب رتبه خوب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ضروری است. ایجاد یک محتوای با کیفیت بالا مستلزم اختصاص مقدار قابل توجهی زمان، تلاش و تخصص است. این امر شامل تحقیق کامل در مورد محتوای رقیب، گنجاندن اطلاعات مرتبط و جامع و ارائه بینش های دقیق بدون تحت تاثیر قرار دادن خواننده می شود. باید بر ارائه محتوای دقیق و در عین حال کامل تمرکز کنید و اجازه دهید که موضوع، تعداد کلمات مناسب را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: تعرفه های جدید تولید محتوا برای انواع سایت

10-محتوا باید شامل لینک دهی داخلی و خارجی باشد

لینک های داخلی می تواند تجربه کاربر از محتوا را بهبود ببخشد، همچنین زمان صرف شده توسط کاربران در وب سایت شما را افزایش داده و رتبه صفحه را در موتور جستجو افزایش می دهند. از طرفی لینک های خارجی با کمک به موتورهای جستجو برای ارزیابی اعتبار، تخصص و کیفیت صفحات وب شما، نقش مهمی در سئو دارند. به عنوان مثال، ارجاع به وب سایت های دیگر در محتوای خود به عنوان منبع می تواند اطلاعات و استدلال هایی را که ارائه می کنید، تأیید کند.

با پیوند دادن به سایت های معتبر، اعتبار خود را به کاربران و موتورهای جستجو نشان داده و به طور مؤثری همسویی با منابع خارجی در اینترنت را نشان می دهید. ضروری است که در مورد وب سایت هایی که به آن ها پیوند می دهید، گزینشی عمل کرده و مطمئن شوید که آن ها از اعتبار مناسبی در حوزه شما برخوردار هستند.

شهرت یک وب سایت می تواند تحت تأثیر کیفیت سایت هایی باشد که به آنها لینک شده است؛ بنابراین پیوند دادن به سایت های با کیفیت پایین می تواند به اعتبار سایت شما آسیب برساند و بر رتبه بندی آن در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

نوشتن محتوای متنی

نوشتن محتوای متنی

11-تصاویر داخل محتوای خود را بهینه کنید

مطمئن شوید که از نام فایل های توصیفی و ویژگی های متن ALT برای همه تصاویر موجود در محتوای خود استفاده می کنید. تا حد امکان کلمات کلیدی مرتبط را در این زمینه ها بگنجانید. هر کلمه کلیدی باید یک نام فایل تصویری و یک ویژگی متن ALT بهینه داشته باشد. متن ALT برای ارائه متن جایگزین برای تصاویری که ممکن است به درستی در مرورگر وب نمایش داده نشوند، مهم است. موتورهای جستجو، متن ALT را برای نمایه سازی تصاویر جستجو می کنند. بهینه سازی فیلدهای متنی ALT رتبه تصاویر شما را در جستجوی تصویر گوگل بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: خدمات تولید محتوای متنی در اصفهان

12-عملکرد محتوای خود را بسنجید

برای افزایش موثر عملکرد محتوا و دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل دقیق نتایج بسیار مهم است. از این رو تنها ارسال محتوا و تکیه بر رتبه بندی کلمات کلیدی، به عنوان یک استراتژی مناسب توصیه نمی شود. نظارت و اصلاح محتوای شما در طول زمان برای استفاده کامل از پتانسیل رتبه بندی جستجوی آن ضروری است.

دو روش موثر برای ارزیابی عملکرد محتوا عبارتند از:

  • استفاده از کنسول جستجوی گوگل که بینش هایی در مورد موقعیت کلمات کلیدی، نمایش ها و نرخ کلیک برای صفحات وب خاص ارائه می دهد.
  • Google Analytics که بازدید از صفحه، جلسات، نرخ پرش، جریان کاربر در سراسر سایت و زمان صرف شده در صفحه را ردیابی می کند.

با استفاده از این ابزارهای سئو می توانید محتوای خود را به طور جامع ارزیابی کنید. به علاوه می توانید تنظیمات لازم را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو از طریق ارتقاء عناصر سئو، ساختار، جزئیات، سیگنال های جایگاه و موارد دیگر انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چطور یک متن رپورتاژ آگهی تمام عیار بنویسیم که برای ما مشتری و مخاطبان بیشتری جذب کند؟

جمع بندی و نتیجه گیری

رعایت نکات گفته شده در فوق می تواند تغییر زیادی در رتبه صفحات و محتواهای شما در گوگل ایجاد کند. اگر همچنان برای تولید محتوای سئو شده حرفه ای به کمک نیاز دارید، می توانید از خدمات ما استفاده کنید. کافه محتوا یکی از برترین سایت ها در زمینه تولید محتوای سئو شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *