آموزش تولید محتوا به مجموعه درس ها و دوره هایی گفته می شود که می تواند برای علاقه مندان به نویسندگی محتوای سایت کمک کند، متن های قوی و تأثیرگذار بنویسیند. تمام کسانی که می توانند به نوعی متن های زیبا بنویسند می توانند از این مهارت خود به درآمدزایی برسند.
تولید محتوای متنی برای انواع سایت نیاز به مهارت و تخصص دارد. محتوای سایت باید آنچنان قوی نوشته شود که بتواند جایگاه سایت را در هر موضوعی، در رتبه های اول موتور گوگل نشان دهد.
محتوای قوی و مخاطب پسند می تواند کاربران را جذب کند، آنها را در سایت نگه دارد و به این ترتیب، رتبه سایت یا همان سئو سایت، بهتر و بهتر می شود.
در این صفحه، برای شما یک سری مجموعه آموزش های تولید محتوای سایت آماده کرده ایم که امیدواریم با مطالعه آنها و به کارگیری قوانین، نویسندگی محتوا را یاد بگیرید.
اگر مایل هستید که این کار را با جزئیات بیشتر و دقیق تری بیاموزید، دوره آموزش تولید محتوای سایت، که بر اساس تجربیات چندین ساله ما گردآوری شده است را تهیه نمایید. ما همیشه در کنار شما هستیم تا بهترین متن ها را بنویسید….
برای خرید این آموزش جامع می توانید با شماره 09138651225 در ایتا یا واتس اپ تماس بگیرید.
مجموعه آموزش های رایگان تولید محتوا
دوره آموزش تولید محتوا چیست و چرا اهمیت دارد؟
آموزش تولید محتوا یکی از مهم ترین دوره هایی است که برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه ای باید آن را کسب کنید. اگر به نویسندگی سایت علاقه مند هستید و می خواهید از این راه درآمد کسب کنید، باید در اولین فرصت برای تمرین کردن و نوشتن محتواهای قوی تر اقدام نمایید. اما این کار را باید چگونه انجام دهید؟ آیا به طور ذاتی، مهارت نویسندگی دارید یا اینکه نیاز دارید مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید؟ …. در هر صورت، در هر رتبه و جایگاه که باشید، نیاز به آموزش و یادگیری در این زمینه دارید.
دوره آموزش تولید محتوا با هدف کسب درآمد
کدام فردی را می شناسید که کسب و کار موفقی در این دوره زمانی داشته باشد اما از تولید محتوا استفاده نکند؟ آیا برای جلب مشتریان بسیار، تبلیغات به روش های سنتی مانند پخش تراکت کفایت می کند؟ فرض کنید شما یک تولید کننده هستید و قصد ارسال محصولات خود به دورترین نقاط کشور را دارید. آیا بدون استفاده از امکانات تولید محتوا و نشر آنها در فضای مجازی امکان شناخته شدن نزد افراد در دورترین نقاط کشور وجود دارد؟ آیا بدون آموزش تولید محتوا می توانید محتوایی را تولید کنید که بر روی مشتری تاثیرگذار باشد؟
اینجاست که اهمیت استفاده از فنون تولید محتوای سایت در ارتقای کسب و کار شما مشخص می شود. نشر محتوای با کیفیت در فضای مجازی به خوبی سبب جلب مشتری و در پی آن افزایش درآمد برای شما می شود. اگر علاقه مند به یادگیری بهترین و تاثیرگذار ترین آموزش های تولید محتوا هستید تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با دوره آموزش تولید محتوا خود آشنا کنیم.
مزایای دوره آموزشی تولید محتوا با هدف ارتقا درآمد
پس از استفاده از این دوره آموزش تولید محتوا می توانید کارهای زیر را انجام دهید:
- متن های حرفه ای تولید کنید و با نشر آنها در سایت و صفحه اینستاگرام موجبات افزایش فروش را فراهم کنید.
- با تنها یک بار استفاده از این آموزش می توانید بهترین متن ها را بنویسید و از آن کسب درآمد داشته باشید.
- از پرس و جو کردن از دیگران درباره تکنیک های لازم برای تولید محتوا بی نیاز می شوید. خود شما به خوبی در این باره به یک فرد آگاه تبدیل خواهید شد!
- با شرکت در این دوره تمامی اصول اساسی برای تولید متن های قوی و حرفه ای و مناسب را فرا خواهید گرفت.
بخش های مختلف تولید محتوا
فردی که تصمیم به ارتقای درآمد خود از طریق تولید محتوا دارد می بایست به مفاهیم مرتبط با دو بخش مختلف تولید محتوا مسلط باشد:
متد ها و روش های تولید محتوا
در این بخش یادخواهید گرفت به منظور تولید متن های قوی و با کیفیت به چه نکاتی باید توجه داشت. در این باره به منظور داشتن آموزشی بهتر، نکاتی را از ویدیوهای افراد موفق در حوزه تولید محتوا به شما آموزش خواهیم داد.
برنامه ها و استراتژی های تولید محتوا
در این بخش می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم:”کدام موضوع برای تولید محتوای تخصصی، تضمین کننده افزایش فروش می باشد؟”
آن زمان گذشت که عبارت “محتوای خوب” نقل و نبات افراد علاقه مند به این حوزه بود. شرح دادن مطالب خود در ویدیوها به تنهایی برای موفقیت در تولید محتوا کفایت نمی کند. حتی اگر تمام ویژگی های یک ویدیوی خوب در آن مورد توجه قرار گیرند، مانند نور پردازی، محل قرار گیری سوژه و … رعایت شده باشد. در ادامه مطلب به نقاط تمایز این دوره آموزش تولید محتوا با دیگر دوره ها خواهیم پرداخت.
وجه تمایز این دوره آموزش تولید محتوا با سایر دوره ها در چیست؟
اکنون نوبت به بررسی اولین سوال می رسد که این دوره آموزش تولید محتوا چه وجه تمایزی با دیگر دوره ها دارد؟ برای تولید محتوای تخصصی در این دوره، از بهترین نکات عملی، بر پایه تجربیات چندین ساله استفاده شده است. تنوع بالای روش های نگارش متن های حرفه ای که به شما آموزش داده ایم نیز در نوع خود جالب توجه است. چرا که می بایست به خوبی از نکات ریز و درشت این حوزه اطلاع داشته باشید.
استفاده از فتوشاپ در تولید محتوا: حتما صفحات اینستاگرامی مختلف را دیده اید که مثلاً برای معرفی یک محصول از یک قالب جالب استفاده می کنند. آموزش فتوشاپ می تواند شما را در طراحی قالب های زیبای اینستاگرامی یاری کند.
نگارش متن قوی، کلید تاثیرگذاری در مخاطب
آیا متنی که جمله بندی درستی ندارد و مخاطب را برای خواندنش دچار سردرگمی می کند می تواند همراهی مخاطب را تا انتها با خود داشته باشد؟ پس بهتر است در دوره آموزش تولید محتوا به خوبی با اصول نگارش درست متون فارسی آشنا شوید تا مخاطب با خواندن متون شما دچار سردرگمی نشود.
پاورپوینت ابزار قدرتمند تولید عکس نوشته
حتماً استوری های متحرک در اینستاگرام و یا عکس های نوشته های موجو در صفحات مختلف را دیده اید. در دوره آموزش تولید محتوا یاد می گیرید که متن های بسیار زیبا و حرفه ای بنویسید و سپس توسط برنامه هایی مانند پاورپوینت، آنها را به عکس نوشته تبدیل کنید. به همین راحتی!! شما می توانید از طریق طراحی عکس نوشته نیز به درآمد برسید.
سوالات متداول درباره دوره آموزش تولید محتوا
افراد معمولاً پس از مشاهده آگهی آموزش تولید محتوا که از سوی ما ارائه می شود، برایشان سوالاتی پیش می اید. مهمترین سوالاتی که می خواهیم در این بخش به آنها پاسخ بدهیم به شرح زیر هستند:
1-مخاطبان این دوره آموزش تولید محتوا چه کسانی هستند؟
افرادی که تصمیم دارند برای ارتقا کسب و کار خود، محتوای متنی قوی و مخاطب پسند، همراه با رعایت اصول سئوی متن، تولید کنند می توانند از این دوره استفاده کنند. این دوره محدود به کسب و کار خاصی نبوده و تمامی افراد دارای مشاغل مختلف می توانند از این دوره آموزشی تولید محتوا بهره ببرند.
2-آیا این دوره تولید محتوا در هر زمان قابل استفاده است؟
با توجه به اینکه این دوره های تولید محتوا به صورت یک فایل PDF یا همان کتاب الکترونیکی به دست شما می رسد، در هر زمان که خودتان آن را مناسب می دانید می توانید از این دوره استفاده کنید.
3-آیا هزینه خرید این دوره آموزش تولید محتوا، گران نیست؟
پس از استفاده از این دوره تولید محتوا و مشاهده تاثیر آن در ارتقای درآمد، پی خواهید برد هزینه این دوره نه تنها گزاف نیست، بلکه در مقایسه با سایر دوره های مشابه در اینترنت، بسیار ناچیز است.
بسیاری از افرادی که آموزش سئو را دنبال می کنند به دنبال رسیدن به بخش جذاب آن یعنی تولید محتوای تخصصی هستند. حال اینجا سوالی پیش میاید در صورت نداشتن مخاطب حتی با وجود تولید بهترین محتواها نتیجه زحمات خود را خواهیم دید؟ اما خب، حقیقتی وجود دارد و آن این است که هیچ فردی از بدو تولد، مهارتی را بدون آوزش در خود ندارد. برای موفقیت در تولید محتوا نیز فرد باید به خوبی آموزش تولید محتوا ببیند.
خیلی ها در داشتن تخصص در تولید محتوا دچار توهم بوده و تنها محتوای دیجیتال را محدود به دو نوع رسانه تصویری و صوتی محدود می کنند. افرادی که به دنبال کسب تخصص در تولید محتوا هستند می بایست به خوبی هدف خود را روشن کنند. آیا به تماشای آموزش های تولید محتوا به چشم یک علاقه مندی نگاه می کنید؟ یا تنها برای پاک کردن برچسب بی سوادی می خواهید قدری در این زمینه پیشرفت کنید؟
اما آنچه برای دیده شدن صفحات وب سایت و یا صفحات ما در شبکه های اجتماعی دارای اهمیت است به تنهایی اصول بهینه سازی و نیز تولید محتوا نیست. امروزه حوزه جدیدی در این باره مطرح شده است تحت عنوان بازاریابی محتوا؛ بهتر است به منظور موفق شدن در ارتقای کسب و کار خود و یا داشتن بهترین درآمد ممکن در حوزه تولید محتوا به خوبی تمام مواردی مذکور را فراگیرید.
آیا شناخت درستی از مفهوم محتوا داریم؟
عده ای می گویند چه فرقی می کند من تعریف محتوا را به خوبی بدانم یا ندانم. اما با درک بهتر مفاهیم قطعاً در حوزه مورد نظر موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد. بهتر است قبل از پرداختن به گذراندن آموزش تولید محتوا با خود واژه “محتوا” آشنا شویم. اگر محتوا را بخش بسیاری بزرگی از دنیای رسانه می دانید بدانید که همین الان دچار اشتباه شده اید.
اهمیت بازاریابی محتوا در دنیای امروز
همانگونه که گفته شد بازاریابی محتوا، حوزه بسیار مهمی است که افراد مختلف به آن روی آورده اند. این مهم برای راحتی بررسی به سه بخش دسته بندی شده است:
1-پژوهش پیش از تولید محتوا: بهتر است پیش از درآوردن متون به رشته تحریر، به خوبی کلمات کلیدی را جست و جو کنید.
2-تولید و بهینه سازی محتوای مورد نظر: با توجه به اینکه هم موتور جست و جوگر گوگل و هم کاربران مخاطبان شما هستند استارت نوشتن محتوا را بزنید.
3-نشر و رواج دادن محتوا: نوبت به آن رسیده است که افتخار دیدن محتوای خود را به دیگران بدهید!
بهتر است به منظور رسیدن به موفقیت در حوزه بهینه سازی (سئو) و تولید محتوا نویسنده خود را از وظایف و ویژگی های یک محتوا خوب آگاه کنید. اما خب، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید در این مسیر آگاه کردن چه مواردی را به آنها گوش زد کنیم. به شما خواهیم گفت…..
تلاش کنید آنچه را نمی دانند به آنها بگویید!
بهتر است نویسنده شما به خوبی از توانایی های خود شناخت پیدا کند. این کار سبب می شود تا محتوای تولید شده از سوی نویسنده شما تاثیرگذاری بیشتری رو مخاطب داشته باشد. باید بداند کدام نظام نگارشی می تواند تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان خود داشته باشد. بهتر است در ابتدای کار خود از افراد بی تجربه برای محتوا نویسی استفاده نکنید، چون ممکن است شناخت کافی از جایگاه و اهمیت کسب و کار شما نداشته باشند.
بهتر است در کادر خود از افرادی محقق و پژوهشگر استفاده کنید تا به سوالات نویسنده ای که به تازگی از سوی شما استخدام شده است، پاسخ دهد. این کار سبب می شود تا با برنامه ریزی شما در مسیر تولید محتوا آشنا شده و به استراتژی شما پی ببرد.
او را با رقبا آشنا کرده و از او بخواهید محتوای آنان را مطالعه کند
سخت است تصور محتوا نویسانی که بدون داشتن اطلاعات درست اقدام به نوشتن محتوا می کنند. به هر حال، گذاشتن وقت برای مطالعه به منظور نوشتن محتوای درست باید ترجیح داده شود به نوشتن محتوای غلط و خلاف واقع؛ از نویسنده خود بخواهید که حول محور رقیبان شما و نیز محتوای نوشته شده از سوی آنها مطالعه کرده و سپس اقدام به نوشتن محتوا کند. برای راحت شدن کار افراد تازه کار می توانید لیستی از رقبا و مواردی که در آن ضعف و یا قدرت دارند قرار دهید.
می توانید در این باره به گونه ای دیگر نیز عمل کنید. اقدام به استخدام نویسندگانی کنید که برای سایت های رقیب نیز تولید محتوا کرده و یا خود به صورت خودجوش محتوا تولید می کنند. از آنها بخواهید علت بیشتر دیده شدن سایت های رقیب را شناسایی کنند.
تمامی موارد فوق می بایست در نهایت سبب شوند تا ویژگی های محتوای خوب نزد محتوا نویس شما شناسایی شده و محتوا نویسی آنها حضور شما را در مسیر رقابت حفظ کند. چقدر خوب می شود در این بین نکات مثبتی که از دید رقبا برای محتوا نویسی مخفی مانده اند را استفاده کنیم.
اگر می خواهید محتوا نویس شما موفق عمل کند درباره موارد زیر به او آگاهی دهید:
- نحوه نگریستن عمیق تر به یک دیدگاه متفاوت چگونه است و آن را چگونه میتوان ارائه داد؟
- نحوه آموزش مراحل آسان تر به چه ترتیب است؟
- نحوه تولید محتواهایی با اعتبار و ارزش بیشتر چگونه است؟
توانایی آنالیز مورد مهمی که باید به نویسنده محتوا گوشزد کرد
توجه به داده ها و اطلاعات معتبر برای نوشتن محتوای ارزشمند لازم است. یک محتوا نویس با مهارت می بایست آنالیزور خوبی باشد. بهتر است در بازه زمانی طولانی محتوا نویس اقدام به ارزیابی عملکرد خود کند.
یکی از بهترین راه ها برای پی بردن به میزان اعتبار نوشته های خود می تواند بررسی آمارهای مربوط به ترافیک باشد. در واقع در این بخش می خواهیم به این مهم پی ببریم که اصلاً محتوای ما نزد مخاطبان جایگاه خوبی دارد؟ آیا علاقه مخاطبان به نوشته های پیشین ما به گونه ای است که ترافیک سایت افزایش قابل توجه پیدا کند؟
بهتر است در این مسیر از ابزارهای آنالیز محتوا استفاده کنیم. مثلا با استفاده از ابزار گوگل آنالیکتیکس می توانید به خوبی به مواردی که پرمخاطب هستند پی ببرید.
خود را به لیست کردن ایده های محتوانویسی عادت دهید
بهتر است برای نوشتن محتوای با ارزش، همیشه لیستی از ایده ها را گردآوری کنید. بهتر است در این مسیر به سایت های رقیب سری بزنید. در این مسیر می توانید با توجه به نوشته های سایت های رقیب لیستی از ایده ها را گردآوری کنید. فعالیت سایت های رقیب می تواند همیشه دست شما را برای پرکردن لیست ایده هایتان پر کند.
اگر هنوز هم علاقه مند به خرید آموزش تولید محتوا ما هستید ما را تا انتها همراهی کنید.
داشتن روحیه پژوهشگر پیش نیاز موفق بودن در محتوا نویسی
تا به این جا در مسیر آموزش تولید محتوای بهتر، مواردی را برای موفقیت در این حوزه عنوان کردیم. بهتر است درباره ایده های محتوا نویسی به خوبی تحقیق انجام دهید. با توجه به نوع محتوای شما از نظر صوتی و تصویری و … می بایست اقدام به تحقیق درباره موضوع مد نظر خود کنید. صرفاً استفاده از تجربیات شخصی برای تولید محتوا کفایت نکرده و می بایست در کنار تجربیات شخصی تحقیق نیز برای نوشتن محتوا جایگاهی داشته باشد. ابن منابع تحقیق می تواند یک کتاب یا سایت اینترنتی باشد.
استقلال دیدگاه را در مسیر تولید محتوا فراموش نکنید.
نکته ای که همواره در آموزش تولید محتوا به دیگران گوشزد می کنیم داشتن استقلال در دیدگاه است. انتظار این را نداشته باشید که تقلید بیش از حد شما از نحوه محتوا نویسی دیگران موفقیت آمیز باشد. البته این به این معنا نیست که نسبت به رقبا بی توجه باشید. بلکه به این معناست که تنها از رقبا ایده بگیرید نه اینکه تقلید صد در صدی از آنها کنید.
فرض کنید قصد عنوان گذاری برای مطلب خود را دارید. بدیهیست که می بایست با آنالیز این عنوان از دیدگاه علم سئو بهترین عنوان انتخاب شود. همچنین در این مسیر می توانید از عناوینی که در صفحات ابتدایی موتور جستجوگر هستند ایده بگیرید تا در نهایت تلفیق این موارد سبب یک عنوان گذاری موفق برای مطالب شما شود.
نوبت به کار گرفتن تجارب شخصی شماست
در مسیر آموزش تولید محتوا به هیچ وجه نباید تجارب شخصی فراگیر را برایش بی اهمیت جلوه داد. اگر درباره موضوعی که می خواهید بنویسید اطلاعات کافی دارید چقدر خوب است که به صورت سئو شده آنها را به رشته تحریر در بیاورید. اگر دم از تحقیق و پژوهش می زنیم، معنی اش این است که تحقیق و تجربه را مکمل یکدیگر بدانید. عده ای دارای یک باور نادرست درباره انتقال تجربه هستند. این باور نادرست این است که:”اگر تجربیات خود را برای بیان کنیم برگ برنده دست دیگران داده ایم.” در حالی در هر حرفه، آنقدر ایده و تجربه برای آدم ایجاد می شود که نیازی به این نگرانی ها نیست.
برگ برنده در محتوا نویسی؛ توجه به موضوعات با اهمیت، اما خارج از دید
مورد دیگری که در بحث تولید محتوا همواره مطرح می شود، بحث ساب تاپیک ها است. ساب تاپیک های عبارتند از موضوعاتی که کمتر کسی به آنها پرداخته است اما دارای اهمیت هستند. نگاهی به سایت های رقیب بیاندازید و ببینید به چه مواردی کمتر توجه کرده اند.
ارائه محتوا در اشکال مختلف
محتوای شما می تواند به اشکال مختلفی منتشر شود. این اشکال به شرح زیرند:
- عکس
- انیمیشن های دو بعدی
- ویدیو
- انواع اینفوگرافیک
پس بهتر است در مسیر دوره های آموزش تولید محتوا با تمامی نرم افزار هایی که برای ساختن محتوا کارآمد هستند آشنا شوید. نرم افزار های شرکت ادوبی در این باره بسیار مفید هستند؛ از افترافکت تا ایلاستریتور. البته این به این معنا نیست که محتوای تصویری لزوماً باید خالی از متن باشد. بحث اینجاست که اکتفا کردن به تولید تنها یک محتوا نمی تواند جذابیت داشته باشد.
نقد فایل تولید شده، امری ضروری است!
عده ای درگیر محدودیت زمان برای تولید محتوا هستند. ممکن است مدنظر قرار دادن تاریخی خاص برای تولید محتوا سبب شود کیفیت محتوای تولید شده از سوی شما کاهش یابد. بهتر است پیش از نشر محتوای تولید شده اقدام به نقد آن کنید. در واقع می خواهیم به شما بگوییم نشر فایل تولید شده بلافاصله پس از تولید، امری بسیار اشتباه است. پس در مسیر آموزش تولید محتوا همواره به نقد فایل های تولید شده خود توجه داشته باشید.
بررسی موفقیت شما در تولید محتوا
بهتر است برای تولید محتوا از سوی خود، هدفی تعیین کنید. پس از تولید محتوا بیایید ببینید چقدر به هدف خود رسیده اید. به بیان بهتر اگر با تولید محتوا می خواستید ارتباطات با مشتری را گسترش دهید ببینید در پی تولید محتوا چقدر به هدف خود رسیده اید. یا اگر نیت شما بهبود جایگاه در موتور جست و جوگر هست ببینید این ارتقا جایگاه چقدر تحقق یافته است؟
یک عبارت مهم سئو شده را برای شروع برگزینید.
محتوا نویس موفق، فردی است که درکنار انتخاب عنوان به اصول سئو نیز توجه کند. بهتر است از قبل بدانید که اصلاً قرار است درباره چه چیزی بنویسید؟ اینجاست که اهمیت پژوهش درباره کلمه کلیدی سئو شده و مناسب روشن می شود. بهتر است درباره اهمیت دادن موتور جست و جوگر به عنوان سرچ شده و کلمات کلیدی به خوبی شناخت پیدا کنید. در مسیر آموزش تولید محتوا می توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیکتیس در این باره دارای تجربه شوید.
کلمه کلیدی می بایست به تعداد مناسب استفاده شود!
وقتی از استفاده از کلمات کلیدی به تعداد دفعات مناسب صحبت می شود، این مناسب بودن به هیچ وجه به معنای استفاده زیاد نیست. کلمات کلیدی لغاتی هستند که سبب ارزش بخشی به محتوای شما از دیدگاه علم سئو می شوند. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی به هیچ وجه سبب ارتقا جایگاه شما نزد موتور جستجوگر و مخاطبان نخواهد شد و مزیت های مرتبط با استفاده درست از کلمات کلیدی را از بین خواهد برد.
CTA قدرتمند؛ گامی بلند در مسیر تولید محتوا
این بخش از محتوا در واقع همان قسمتی است که خواننده با خواندن آن به هدف شما از بیان مطالب موجود در محتوا پی خواهد برد. مثلاً اگر دارای سایت فروشگاهی هستید باید تلاش کنید در قسمتی خاص به گونه ای مطلب را بنویسید که کاربر به تماشای محصولات مختلف تشویق شود. خودتان را جای کاربر بزارید؛ اگر در این قسمت مطلب جذابی را نبینید آیا باز هم اقدام به تماشای محصولات مختلف این سایت فروشگاهی خواهید کرد؟
بهتر است در به کارگیری زبان نوشتاری، بروز باشید.
محتوای نوشته شما باید به گونه ای باشد که کاربر با مطالعه آن احساس رسیدن به نتیجه سرچ خود را کند. بهتر است به گفتار مردم و نیز کلماتی که مردم برای سرچ در موتور جست و جوگر از آنها استفاده می کنند توجه کنید. چرا که مدام لغات جدید جای لغات قبلی را خواهند گرفت.
صبر کنید آموزش تولید محتوا هنوز تمام نشده است. با ما تا انتها همراه باشید.
با مطالعه مستمر، اقدام به افزایش علم خود کنید.
هزاران بستر برای مطالعه فراهم است. به گونه ای که کسی نمی تواند بهانه نداشتن امکانات را در توجیه تنبلی در مطالعه استفاده کند. از انواع کتاب ها گرفته تا امکان سرچ در موتور جست و جو گر گوگل همه می توانند در خروج از بی سوادی و نداشتن علم و دانش ما را یاری کنند. فردی که تصمیم به تولید محتوا گرفته است می بایست همواره مطالعه را در دستور کار قرار دهد. نتیجه این مطالعه های مستمر می بایست به روز شدن در امور مختلف از جمله در امر محتوا نویسی و نگارش مطلب باشد.
ویرایش محتوا را به فردی دیگر بسپارید.
اگر در مسیر آموزش تولید محتوا اصول نگارشی را یاد بگیرید بسیار عالییست. اما بهتر است که پس از نوشتن محتوایتان برای آشکار شدن عیوب مختلف مانند عیوب نگارشی و یا املایی محتوا در اختیار فردی دیگر قرار دهید. چرا که هنگامی که تنها خودتان به ویرایش مطالب نوشته شده توسط خودتان اقدام می کنید، معمولاً عیوب به چشمان شما نخواهند آمد. اگر هم تصمیم دارید محتوای خود را خودتان ویرایش کنید، بین زمان تولید محتوا و ویرایش آن فاصله بیاندازید.
برای مخاطب خود ارزش قائل شوید.
شخصی که سایت شما را مشاهده می کند باید چیزی را بیابد که دیگر سایت های رقیب از نمایش آن ناتوان بوده اند. اگر دارید درباره محصولی صحبت می کنید، لینک مشخصات آن محصول در سایت خود را قرار دهید. باقرار دادن این لینک و هموار کردن مسیر مطالعه درباره این محصول شما برای مخاطب خود ارزش قائل شده اید.
اشتباه است اگر فکر کنید به پایان آموزش تولید محتوا رسیده اید! با انرژی ادامه مطلب را مطالعه کنید.
استفاده از لینک های خروجی را در دستور کار قرار دهید.
سایتی مانند ویکی پدیا را در نظر بگیرید. بدون توجه به درست یا غلط بودن تمامی مطالبی که در آن است اگر شما در میان مطالبتان به این سایت کلماتی را لینک دهید، علاوه بر نمایش صداقت خود در استفاده از منابع، سبب بهبود جایگاه سایت خود نیز شده اید. به هرحال، ویکی پدیا یکی از پربازدیدترین سایت ها بوده و لینک دادن به این سایت خود و سایر سایت های پربازدید به نفع سایت شما نیز می باشد.
هدف شما، عواطف و احساسات کاربر باشد!
بدون ارزش گذاری برای محتوایتان باید خدمت شما عرض کنیم که انتظار قضاوت منطقی درباره مطالبتان از سوی کاربران را نداشته باشید. در مسیر آموزش تولید محتوا باید یادبگیرید که به گونه ای مطلب را بنویسید که کاربر تصور کند تمام مشکلات و سوالاتش قرار است به کمک محتوای شما برطرف شود. اگر قصد ارائه خدمات و یا کالایی را دارید در وصف این موارد به گونه ای بنویسید که کاربر راهی جز دریافت این موارد پیش روی خود نبیند.
تکلف و اضافه گویی ممنوع!
نباید مطالبی غیر قابل فهم در محتوای شما آورده شود. در واقع آوردن مطالب پیچیده و سخت و با بیانی غیرقابل فهم مخاطب را به سمت خارج شدن از سایت سوق می دهد و این اصلاً به نفع آمار ترافیک سایت شما نیست. اگر به جای نوشتن متون شیوا و رسا، اقدام به نوشتن متون غیرقابل فهم و توام با جملات طولانی کنید مخاطب انگیزه ای برای ماندن در سایت نخواهد داشت.
سر هم نوشتن یا جدا نوشتن کلمات؟ آیا مهم است؟
همین ابتدای کار خیال شما را راحت کنم. پاسخ این سوال یک “خیر” بزرگ است. علم سئو برای این دو مورد تفاوتی قائل نمی شود. اگر شما یک واژه را حروفش را به هم بچسبانید و سر هم بنویسید، هیچ فرقی با جدا نوشتن آن واژه ندارد. البته بهتر است به منظور ایجاد ذهنیت مثبت نزد کاربران درباره مهارت نویسندگی خود در نوشتن متون نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید.
به ارزش محتوا هایتان توجه کنید.
موتور جستجوگر گوگل کاملاً به این مورد توجه دارد که هر نوشته چقدر در فضای مجازی نشر داده شده است. با ملاحظه چنین مواردی گوگل به ارزش بالای مطلب پی می برد. گوگل به این نتیجه می رسد که احتمالاً پست مذکور دارای ارزش بسیار زیادی بوده است که افراد مختلف به آن اشاره کرده و در بسترهای مختلف نشر داده شده است.
جمله های طولانی ننویسید.
هنگام کارکردن با یکی از معروف ترین ابزارهای سئو در وردپرس یعنی افزونه یواست همواره به طولانی نبودن جملات توجه کنید. اگر میزان جملات متن شما که بیش از 25 کلمه دارند، بیش از 25 درصد باشد، چراغ سئو از سبز به نارنجی و چه بسا به قرمز تغییر می کند. به علاوه اینکه جملات طولانی در هنگام خوانده شدن کاربر را خسته خواهند کرد.
رساندن کاربر به چیزی که می خواهد در سریع ترین زمان ممکن
انتظار نداشته باشید در متون خود اضافه گویی کنید و این امر مخاطب را به ادامه مطالعه تشویق کند؛ کاربر شما به دنبال این است تا به سرعت پاسخ سوال خود و کلاً آنچه را که دنبالش بوده پیدا کند.
استفاده از لینک های داخلی کلید افزایش ترافیک
اگر در میان متونی که می نویسید قسمت هایی را به عنوان “برای مطالعه بیشتر” در نظر بگیرید و لینک هایی به مطالب مشابه ایجاد کنید اثر مثبتی برای سایت شما خواهد داشت. چرا که کاربر با باز کردن مداوم و مطالعه تمامی مطالب مشابه زمان بیشتری در سایت شما به سر می برد. افزایش ماندگاری کاربران در سایت شما آمار بسیار خوبی را از نظر ترافیک برای سایت شما خواهد داشت.
گسترش دایره لغات را کم اهمیت ندانید.
زبان شیرین فارسی، پر است از عبارت ها و کلمات زیبا. استفاده از کلمات مختلف خود برای ماندن کاربر در سایت شما انگیزه است. در واقع مطلبی که در آن از ادبیات قوی آمرانه، در عین حال غنی از لغات بهره گرفته شده است، جذاب تر است از متن پیش پا افتاده فاقد ارزش ادبی. در کنار دوره آموزش تولید محتوا به فرهنگ لغات خود نیز توجه کنید.
استفاده از امکانات مرتبط با اصول سئو
امروزه ابزارهای مختلفی برای ارتقای جایگاه سایت در موتور جست و جو گر وجود دارد؛ از امکان آنالیز به کمک گوگل گرفته تا ایجاد لینک های داخلی و البته افزونه های سئو در وردپرس. اگر با افزونه های سئو در وردپرس آشنا باشید از ابزار یواست باخبر هستید. این افزونه به خوبی شما را در نوشتن متنی قوی یاری می کند. البته که استفاده از یک ابزار به هیچ وجه کفایت نمی کند.
از اولین خط، کاربر را به خواندن کل مطلب تشویق کنید.
ممکن است بخواهید متن خود را با سوالی شروع کنید. اشکالی ندارد. فارق از شکل جمله ای که در ابتدای متن شما میاید نکته مهم ماندگاری کاربر در سایت شما است. اگر در اولین خط شما مطلب را به گونه ای نوشته باشید که کاربر علاقه مند شود کل متن را بخواند این امر تاثیر مثبتی بر میزان ترافیک سایت شما خواهد داشت. البته راه های دیگری نیز برای افزایش ماندگاری کاربران در سایت معرفی کردیم. مانند لینک های داخلی!
مطالبی که از صحت آنها مطمئن هستید را نشر دهید.
استفاده از موتورهای جستجوگر و سایر منابعی که شما را یاری می کنند را به نشر مطالبی که از صحت آنها اطلاع ندارید ترجیح دهید. بهتر است با سرچ در گوگل و دریافت بهترین جواب ها اقدام به نوشتن بهترین محتوا برای سایت خود کنید. اگر موردی که درباره اش سوال دارید نکات دستور زبان باشد، بهتر است درباره اش به مطالعه و جست و جو بپردازید.
دیکته و انشا؛ هردو مهم هستند.
علاوه بر نکات املایی می بایست به نکات نگارشی نیز توجه کنید. این مورد را در مسیر آموزش تولید محتوا کم اهمیت ندانید. عده ای افراد به اشتباه ممکن است در پی استفاده از نهادهای مفرد در جملات خود از گزاره جمع استفاده کنند. به فکر اعتبار نوشته های خود باشید و دچار چنین اشتباهات ناشیانه ای نشوید.
تجربه من در تولید محتوای سایت
دوره آموزش تولید محتوای سایت که برای شما دوستان خوبم تهیه کردم، همه بر مبنای تجربه های شخصی من در طول این 10 سال کار و تلاش مداوم است. با رعایت این اصول میتوانید به راحتی به بیشتر از 10 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشید. به شما اطمینان میدهم که درخواست های کارفرما برای استخدام نویسندگان حرفه ای محتوای متنی، روز به روز، افزایش می یابد؛ بنابراین می توانید به بهترین فرصت ها دست پیدا کنید.
همین حالا می توانید این آموزش را با قیمتی بسیار عالی، ارزان تر از هر دوره آنلاین دیگری خریداری کنید. اگر سوالی دارید با شماره 09138651225 در واتس اپ، پاسخگوی شما عزیزان هستم.