هرم بازاریابی محتوایی

همه چیز درباره هرم بازاریابی محتوایی + استراتژی تولید محتوا

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

همه چیز درباره هرم بازاریابی محتوایی

هرم بازاریابی محتوایی، یک برنامه منظم و تنظیم شده بر اساس استراتژی کسب و کارها است که به مدیران بخش های مختلف کمک می کند اصول تولید محتوا را به درستی انجام دهند. این هرم، در واقع به شکل هرم هندسی رسم می شود که اصول بازاریابی محتوایی از قسمت پایه تا رأس هرم، گسترده شده است.

در بالاترین بخش هرم بازاریابی محتوا، نکات هدایت کننده فکری تیم نوشته می شود. محتواهای تخصصی به این قسمت اختصاص دارند. همینطور که به سمت پایین هرم حرکت می کنید، نوع و تعداد و مدل تولید محتوا تغییر پیدا می کند. بخش دوم و سوم از قسمت بالا، شامل محتواهای کتاب الکترونیکی، وبینارها و اینفوگرافیک ها است. پایین ترین بخش هرم را محتواهای متداول روزانه و استراتژی های سفارشی تشکیل می دهد.

نکته ای که درباره هرم بازاریابی محتوا اهمیت دارد این است که تیم تولید محتوا و بازاریابان دیجیتال، هر روز روی روند کارهای خود و تنظیم و تحلیل استراتژی های تولید محتوا نظارت دارند. در این مسیر از هرم بازاریابی محتوایی کمک می گیرند. به طور مثال، شما یک کتاب الکترونیکی با موضوع خاص در یک ماه منتشر می کنید، و برنامه ریزی دارید که ماه بعد نیز نسخه دوم و مکمل آن را تهیه نمایید.

هرم بازاریابی محتوایی خود را بسازید

هرم بازاریابی محتوایی

هرم بازاریابی محتوایی

برای تنظیم هرم بازاریابی محتوایی به یک سری محتوا از انواع مختلف نیاز دارید؛ مثلاً باید محتوای متنی، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، پادکست یا ویدیو آماده کنید. اگر اینها را هنوز در اختیار ندارید، سریع تر تهیه کنید. با داشتن انواع محتوا، تنظیم هرم بازاریابی محتوا برایتان ساده تر است؛ فقط کافیست که محتواها رابه قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید تا قابل فهم تر باشد. فراموش نکنید که باید بین محتواهای سایت خود، ارتباط برقرار کنید. لینک سازی داخلی، یکی از بهترین راهکارها است.

1-لایه پایه هرم، مهم ترین قطعه است!

در هرم بازاریابی محتوایی، همه چیز از پایه شروع می شود. محتوایی که تولید می کنید باید اطلاعات اولیه را ارائه دهد و اساس استراتژی محتوایی شما باشد. در این نوع محتواها لازم است بر روی موضوعات کلی شامل توضیحات محصول، اخبار صنعت خودتان، مشتری مداری، نیازها و خواسته های بازار هدف، مزایای محصول و … تمرکز کنید. در این سطح، محتواها باید مختصر و مفید، قابل هضم و ساده و روان باشند و بتوانند طیف وسیعی از موضوعات را پوشش بدهند.

محتوا می تواند شامل پست های وبلاگی، پست های رسانه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی و سایر مطالب آموزشی باشد. در محتوای خود باید مقدمه ای برای موضوع ارائه دهید و خوانندتان را به سمت سطح بعدی در هرم سوق دهید.

2-ساخت لایه های میانی هرم بازاریابی محتوا

محتواهایی که در میانه هرم تولید می کنید باید بتوانند مخاطبان را به سمت لایه های بعدی سوق دهند. جالب توجه است که محتوای لایه های میانی باید عمیق تر و تخصصی تر از لایه قبلی خود باشند. محصول نویسی اختصاصی و نمایش مزایای آنها، در این لایه میانی قرار می گیرد. در این مدل محتواها لازم است اطلاعات مفید را به کاربران سایت تان ارائه بدهید تا اعتماد آنها را جلب نمایید.

محتوای لایه میانی باید ماهیت آموزشی داشته باشد، جزئیات بیشتری نسبت به لایه پایه ارائه دهد و به مشتریان کمک کند تا بفهمند چرا محصول شما بهترین راه حل برای آنها است. این نوع محتواها باید بسیار جذاب و آموزنده باشند و در صورت امکان، تصاویری مانند تصاویر، ویدئوها یا اینفوگرافیک ها در آن گنجانده شود. وبینارها، مطالعات موردی، سوالات متداول، مستندات مهم، کتاب الکترونیکی، محتوای راهنما یا آموزش خاص در این گروه قرار می گیرند.

برای موفقیت در ساخت هرم بازاریابی محتوایی، محتوای لایه میانی را بر اساس یک سری نکات مهم بنویسید؛ در این باره به موارد زیر توجه کنید:

  • در صورت امکان، محتوای بصری از جمله تصاویر و ویدیوها را به متن خود اضافه کنید
  • از تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید تا خواننده را درگیر سازید
  • مطمئن شوید که محتوای شما، اصطلاحات تخصصی یا اصطلاحات صنعتی غیر قابل درک برای مخاطبان عام نداشته باشد. محتواها باید روان و ساده باشند.
  • روی موضوعات مرتبط با مخاطبان هدف خود تمرکز کنید
  • مطمئن شوید که محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است
  • اشتراک گذاری محتوا در چندین کانال را فراموش نکنید تا بتوانید حداکثر دسترسی را ایجاد کنید

3- ساخت رأس هرم در تکنیک بازاریابی محتوا

بالاترین قطعه هرم بازاریابی محتوایی شما دقیقاً همان جایی است که هدفتان باید تولید محتوا برای جذب مشتریان باشد و آنها را به خرید کردن تشویق کنید. این قسمت در حقیقت، مشتریانی را هدف می گیرد که تصمیم به خرید دارند اما آگاهی لازم را ندارند. پس شما به آنها کمک می کنید تا تصمیم گیری آگاهانه داشته باشند.

محتوای این قسمت باید حاوی اطلاعات مهم باشند و نشان دهند که مزیت های محصولات یا خدمات شما چیست و مشتری چرا باید از شما خرید کند. این محتوا بهتر است آموزنده و جذاب باشند.

محتواهایی که در رأس هرم بازاریابی محتوا قرار می گیرند شامل بررسی محصول، مقایسه محصولات، توصیه های مشتریان، خرید با تحفیف، محتوای مشوق برای ثبت نام در خبرنامه ها و … هستند. در تهیه این نوع محتواها باید توجه کنید که همه چیز، قابل فهم باشند؛ اطلاعات درست را منتقل کنند و ارزش محصولات و خدمات را نشان دهند.

چند مقاله خوب که دانش محتوایی شما را بالاتر می برند:

مزایای تولید محتوا اینفوگرافیک برای وبسایت

21 روش جادویی برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

ترفندهای پیدا کردن متن خوب برای ترجمه و تولید محتوا

مزایای هرم بازاریابی محتوایی چیست؟

مزایای هرم بازاریابی محتوایی

مزایای هرم بازاریابی محتوایی

کاری که هرم بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما انجام می دهد، قابل توجه است و رشد و موفقیت شما را تسریع می سازد. این هرم به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی محتوایی، همسو با اهداف شرکت خود ایجاد کنید. هرم بازاریابی محتوا، از طریق تعیین اهداف روشن در یک استراتژی سازمان یافته، تمرکز شما را بهبود می بخشد؛ چیزی که منجر به تولید محتوای باکیفیت، به صورت مداوم و به موقع می شود.

شما باید هرم محتوایی را به عنوان مدیر کمکی خود در نظر بگیرید و همه چیز را از آن منظر بسنجید. بر اساس این هرم می توانید برنامه ها را طوری تنظیم و مدیریت کنید که مطمئن شوید محتواهای سایتتان هر چه بیشتر و بهتر توسط مشتریان و مخاطبانتان دیده می شوند.

سایر مزایای تدوین استراتژی های هرم بازاریابی محتوایی به قرار زیر هستند:

  • هرم بازاریابی محتوا، یک دارایی اصلی برای کسب و کارها است.
  • این هرم به تولید محتوای استراتژیک بسیار کمک می کند.
  • با این هرم می توانید کارایی عملیاتی کلی خودتان را بهبود ببخشید؛ زیرا درک روشن تری از آنچه انجام می دهید به شما می دهد.
  • هرم می تواند تیم تولید محتوا و تیم دیجیتال مارکتینگ را با هم منسجم و متحد کند. در نتیجه می توانید در مسیر رشد شغلی خود، خیلی سریع تر حرکت کنید.
  • هرم بازاریابی محتوایی می تواند تجربه مشتریان را ارتقا دهد.
  • این روند به تولید محتوای ساده و روان کمک زیادی می کند. در راستای برنامه ریزی های هرم بازاریابی محتوا می توانید مدت زمان تولید محتوا را بسیار کاهش دهید؛ این یعنی کیفیت محتواها و تعداد آنها بالاتر می رود.
  • امکان تولید محتوا در قالب های مختلف برایتان فرآهم می شود.
  • هرم محتوایی دارای انعطاف پذیری ویژه ای است، پس به جذب مخاطبان وسیع تر نیز کمک می کند.
  • پیش رفتن بر مبنای استراتژی هرم محتوایی، فرصتی عالی برای بهبود سئو سایت است! یعنی شما کلمات کلیدی مهم را هر باره تحلیل می کنید و اگر لازم است، بهینه سازی انجام می دهید.
  • هرم بازاریابی محتوایی می تواند مراحل تحلیل و آنالیز داده ها را برایتان ساده تر می کند.

فروش کتاب آموزش تولید محتوای متنی – جامع؛ مناسب برای درآمدزایی در خانه

دوره آموزش تولید محتوا

جمع بندی و نتیجه گیری

در هر مرحله از کسب و کارتان که هستید باید بدانید هر تلاشی که می کنید، زمان زیادی طول می کشد تا به نتیجه برسید؛ چه تولید محتوای متنی باشد، یا تولید محتوای صوتی، برنامه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین یا محتوای اینفوگرافیک؛ در هر صورت، این هرم بازاریابی محتوایی است که به کمک شما می آید و کارها را برایتان ساده تر می کند.

با هرم بازاریابی محتوا، شما به طور مداوم محتوای خوب تولید می کنید؛ مشتریان تان به شما اعتماد دارند و از شما راضی هستند، و از همه بهتر این است که آنها مدام به سمت سایتتان برمی گردند و خرید می کنند.

منبع: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *