نرم افزار مدیریت مدرسه؛ نرم افزار آزمون آنلاین، یک راهکار مؤثر برای ورود به هوشمندسازی مدارس

آزمون آنلاین، فرآیندی است که در مدارس و واحدهای آموزشی به منظور سنجش علمی و تعیین سطح دانش آموزان اجرا می شود. برگزاری این چنین آزمون هایی به صورت آنلاین، گامی اساسی در راستای هوشمندسازی مدارس است. بر همین مبنا و با توجه به پیشرفت های فناوری اطلاعات و تکنولوژی های رایانه ای، نرم افزارهای بسیار کاربردی با قابلیت های منحصر به فردی طراحی و به بازار عرضه شدند. تمام این برنامه های رایانه ای، راهکارهای ایده آل برای مدیریت کارآمد مدارس به شمار می روند.

یکی از برنامه های کاربردی مؤثر در هوشمندسازی مدارس، نرم افزار آزمون آنلاین است. این نرم افزار، یک محیط کاملاً آنلاین را در اختیار مدیران مدارس، آموزگاران، دانش آموزان و اولیای آن ها قرار می دهد. در این مطلب قصد داریم به جنبه های مختلف این نرم افزار بپردازیم. استفاده از این نرم افزار در کنار سایر زیر سیستم های مدیریتی مدارس هوشمند، مدیران مدارس را قادر می سازند تا بتوانند با نظم و سرعت بیشتری امور مدرسه را کنترل نمایند.

 

نرم افزار آزمون آنلاین چگونه عمل می کند؟

آموزگاران و مدیران مدارس می توانند با استفاده از نرم افزار آزمون آنلاین، برنامه های آموزشی خود را با دقت بیشتری اجرا کنند. در واقع این نرم افزار یک سامانه آنلاین را در اختیار آموزگاران قرار می دهد تا بتوانند یک بانک کامل و جامع از سوالاتت امتحانی تهیه کنند و آن را در زمان های معین شده در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

برگزاری آزمون آنلاین با استفاده از نرم افزار مخصوص، شامل یک پنل کاربری اختصاصی است که به هر یک از دانش آموزان تعلق می گیرد؛ دانش آموزان می توانند بر اساس زمان بندی آزمون های نرم افزار که البته از سوی آموزگاران اعلام شده اند، در این آزمون ها شرکت کنند. هر دانش آموز، یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی برای ورود به پنل کاربری خود خواهد داشت.

یکی از قسمت های نرم افزار آزمون آنلاین، دسترسی به سوالات آزمون به صورت آنلاین است. هر دانش آموز در پنل خود به سوالات پاسخ می دهد و سپس برگه نهایی را برای سیستم ارسال می کند. سیستم نرم افزار برگزاری آزمون آنلاین به گونه ای طراحی شده است که می تواند برگه های سوالات را به طور خودکار تصحیح نماید.

نرم افزار آزمون آنلاین در انتهای هر آزمون، نتایج را اعلام کرده و نمودارها و گزارش های لازم را برای ارائه به دانش آموزان، اولیای آن ها و آموزگاران تهیه می کند. سیستم گزارش گیری این نرم افزار برای سنجش وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی بسیار مفید می باشد.

 برای دریافت خدمات کافه محتوا اینجا کلیک کنید.

ویژگی ها و مزایای استفاده از نرم افزار آزمون آنلاین چیست؟

نرم افزار آزمون آنلاین جزو نرم افزار مدیریت مدرسه محسوب می شود؛ این برنامه و سایر برنامه های کاربردی مشابه نظیر سیستم های آموزشی آنلاین، مدیران را در اداره بهتر کلاس های درس یاری می کنند. این نرم افزار دارای امکانات و ویژگی های جامعی است، بنابراین نصب و استفاده از آن برای مدیرانی که قصد دارند نسبت به هوشمندسازی مدارس خود اقدام نمایند، لازم و ضروری است.

یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار آزمون آنلاین، امکان دسته بندی سوالات و تعیین سطح هر یک از آن ها می باشد. آموزگاران و طراحان سوالات امتحانی می توانند آن ها را در دسته های سوالات تستی، تشریحی، صحیح – غلط، کوتاه پاسخ، جورکردنی و نموداری قرار دهند؛ به این ترتیب به راحتی می توان یک بانک سوال معتبر و کامل تهیه کرد.

در نرم افزار آزمون آنلاین امکان برگزاری چند آزمون از درس های مختلف وجود دارد. نتایج آزمون ها به صورت درصدی و تشریحی و همچنین در قالب گزارش توسط سیستم تصحیح خودکار ارائه می شوند. در این نرم افزار، زمان بندی آزمون و یا حتی لغو آزمون نیز امکان پذیر می باشد. هر دانش آموز می تواند از طریق رایانه، لپتاپ، تبلت یا تلفن همراه از این نرم افزار استفاده کند.

یکی دیگر از قابلیت هایی که نرم افزار آزمون آنلاین در اختیار آموزگاران قرار می دهد، امکان برگزاری آزمون های توصیفی و کلاسی است. این آزمون ها برای سنجش هفتگی وضعیت دانش آموزان و پیشرفت تدریس معلمان بسیار مفید می باشد. از طرفی دیگر، اولیای دانش آموزان نیز می توانند به محیط برنامه دسترسی داشته باشند و از وضعیت درسی فرزند خود اطلاع یابند.

*این محتوا دارای حق نشر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *