برنامه ریزی تولید محتوا

برنامه ریزی تولید محتوا به سبک حرفه ای ها

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

 

چطور برای تولید محتوای سایت مان برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی تولید محتوا در حقیقت، فرآیند ایجاد یک برنامه منظم و هوشمندانه است که نشان می دهد چه نوع محتوایی را باید در چه زمانی، در کدام صفحات سایت و با چه اهدافی منتشر کنید. این یک تعریف کلی و جامع است که زیر شاخه های متنوعی را در بر می گیرد. داشتن تقویم محتوایی و استراتژی تولید محتوا می تواند روند کارها را تسریع نماید.

کل فرآیند برنامه ریزی برای تولید محتوا را می توانیم به این صورت بیان کنیم: تعیین اهداف – تعیین پرسونای مخاطب – تعریف پیام برند – تنظیم تقویم محتوا – تعیین انواع کلمات کلیدی – استفاده از ابزارهای مناسب تولید محتوا – ویراستاری – تحلیل نتایج محتوانویسی – انتشار محتوا – بررسی بازخوردها.

تولید محتوای تخصصی برای سایت ها یک نیاز ضروری است. چه یک نویسنده حرفه ای باشید یا تازه کار، باید قبل از دست به قلم شدن، دقیقاً بدانید که می خواهید درباره چه موضوعی بنویسید و سرفصل های متن شما شامل چه مواردی است. نوشتن محتوا، کاری است که به زمان و انرژی و تمرکز زیادی نیاز دارد. تولید محتوای متنی برای سایت خود را جدی بگیرید و برای آن سرمایه گذاری کنید.

دنیای دیجیتال به سرعت در حال رشد است و می بینید که کسب و کارها به شدت در رقابت هستند. مدیریت زمان و برنامه ریزی برای تولید محتوا، نسبتاً دشوار است اما اگر کمی دقت کنید می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. از طریق تولید محتوای حرفه ای است که می توانید بهره وری سایت تان را ارتقا دهید، مشتری بیشتری جذب کنید و حتی شاید بتوانید سایت خود را توسعه بدهید.

استفاده از خدمات تولید محتوا ماهانه، همراه با استراتژی های کاربردی، داشتن پلن های کمپین های رپورتاژی، یکی از راهکارهایی است که سئو سایت شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. بیایید با همدیگر به مراحل و نکات مهم در برنامه ریزی تولید محتوا، نگاهی بیاندازیم.

مقالات کاربردی در زمینه آموزش نوشتن محتوای متنی را از این قسمت بخوانید:

روش ویراستاری محتوای سایت
انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا
تولید محتوا موشن گرافیک
ویژگی های محتوای خوب
کپی رایتینگ چیست
استانداردهای عکس برای محتوای متنی

چطور برای تولید محتوای حرفه ای برنامه ریزی دقیق داشته باشیم؟

برنامه ریزی تولید محتوا

برنامه ریزی تولید محتوا

1-اهداف خود را تعیین کنید: اولین قدم در برنامه ریزی تولید محتوا این است که بدانید هدفتان از نوشتن این متن خاص چیست. تعیین اهداف در تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. از خود بپرسید که با نوشتن این محتوا می خواهید به چه چیزی برسید یا هدف های فرعی تان چیست؟! اهداف هر وبسایت از تولید محتوا، متفاوت است. اهداف مشخص می کنند که چقدر ترافیک به دست می آورید، مشتری تان به دنبال چیست و شما باید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید.

2- پرسونای مخاطب را بشناسید: دومین مرحله برنامه ریزی برای تولید محتوا این است که پرسونای مخاطب خود را بشناسید. تولید محتوا باید بر اساس سن مخاطبان، ارزش های کلیدی، نیازها، خواسته ها و … انجام شود. محتواهایی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند که نیازی را برطرف کنند، به سوالاتی پاسخ دهند، یا خواسته ها را برآورده سازند.

3- تقویم محتوایی تنظیم کنید: در مراحل تولید محتوا نباید از تنظیم تقویم محتوایی غافل شوید. داشتن یک برنامه مرتب و منظم می تواند روند کارهای شما را سریع تر جلو ببرد. تقویم تولید محتوا به شما می گوید چه نوع محتوایی را چه موقع در وبسایت منتشر کنید که بتواند رتبه خوبی در گوگل بگیرد. این کار یکی از ارکان کلیدی در برنامه ریزی تولید محتوا است.

4- کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید: تولید محتوای متنی بدون تعیین کلمات کلیدی، کاری بیهوده است. یکی از اهداف شما از تولید محتوا این است که بر روی یک یا چند کلمه کلیدی مهم، در گوگل رتبه بگیرید. وقتی نمی دانید درباره چه کلماتی باید بنویسید و چطور از آنها استفاده کنید، چگونه می خواهید به موفقیت برسید؟! کلمات کلیدی در محتوای شما به موتورهای جستجوگر نشان می دهند که متن شما چقدر قوی و کاربردی است، پس ربات های گوگل می توانند ارزش محتوای سایت را بهتر درک کنند.

5- ایده های جذاب و به روز و پرطرفدار را برای تولید محتوا انتخاب کنید: وقتی در حال برنامه ریزی تولید محتوا هستید، نیاز است که در هر موضوع مورد نظرتان، از ایده های به روز و محبوب تر استفاده کنید. مثلاً درباره فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال، ایده های پرمخاطب شامل خرید گوشی ارزان، خرید مونوپاد، خرید هدفون، خرید موس بی سیم، خرید موس گیمینگ، خرید هندزفری بلوتوث دار و … می باشند. از برخی ابزارهای رایگان می توانید برای پیدا کردن پرجستجوترین ایده ها در تولید محتوای سایت کمک بگیرید. این ایده ها را یادداشت کنید و بر اساس تقویم محتوایی خود، یکی یکی شروع به نوشتن نمایید.

دوره آموزش تولید محتوای متنی

اگر به یاد گرفتن تولید محتوای متنی علاقه مند هستید و می خواهید ترفندهای کاربردی را بدانید، ما یک کتاب الکترونیکی جامع برایتان آماده کرده ایم که از طریق لینک زیر می توانید آن را خریداری نمایید. برای اطلاع از سرفصل های آموزشی این کتاب، وارد صفحه مربوط به محصول شوید. جزئیات را مطالعه نمایید و برای خرید از طریق اطلاعات تماس اقدام فرمایید.

دوره آموزش تولید محتوا

اصول مدیریت زمان در برنامه ریزی تولید محتوا چیست؟

برنامه ریزی تولید محتوا

برنامه ریزی تولید محتوا

1- تعیین اهداف و اولویت های نوشتن محتوا

در برنامه ریزی برای تولید محتوا بسیار اهمیت دارد که شما اهداف را تعیین کنید. این کار به مدیریت مؤثر زمان نوشتن کمک می کند. همچنین بهتر می توانید اولویت های خود را مدیریت کنید. اهداف کلی و جزئی باید در نظر گرفته شوند؛ و البته توجه داشته باشید که اهداف شما باید قابل اندازه گیری و دست یافتنی باشند.

پس از این کار، اهداف را به ترتیب اهمیت شان، اولویت بندی کنید. بر روی تک تک هدف ها تمرکز داشته باشید و تولید محتوا را آغاز نمایید. به این ترتیب، خیلی خیلی بهتر می توانید از زمان خود استفاده نمایید. همه این کارها در راستای همدیگر باعث رشد و توسعه یک وبسایت می شود و قطعاً در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

2- زمان بندی منظم برای نوشتن محتوا

برنامه ریزی منظم زمانی برای نوشتن محتوا یکی از جنبه های کلیدی در این زمینه است. وقتی بتوانید زمان خود را در تولید محتوا مدیریت کنید، تمرکز بیشتری در نوشتن دارید و می توانید نهایت بهره را از زمان ببرید. همه اینها می توانند روال مرتبی را در تولید محتوا ایجاد کنند و حس خوبی در شما ایجاد نمایند. در زمان بندی خود لازم است به ساعات پربازده در طول روز، توجه داشته باشید. مثلاً در اوایل صبح، بهتر است کمی به ورزش کردن و تکنیک های کسب آرامش بپردازید و سپس مشغول به کار شوید. زمانی را برای صرف ناهار در ظهر اختصاص دهید. مطمئن شوید که در هر کار، هوشیاری و تمرکز لازم را دارید. ساعات نوشتن محتوا را به فواصل 2 ساعته تقسیم بندی کنید و 15 تا 20 دقیقه هم برای استراحت اختصاص دهید.

3- انتخاب یک محیط ثابت و آرام برای تولید محتوا

هنگام برنامه ریزی تولید محتوا لازم است همه شرایط را برای داشتن تمرکز بیشتر روی نوشتن، فرآهم کنید. بنابراین باید یک محیط ثابت و آرام را برای این کار انتخاب کنید. دفتر کار شما در شرکت باید بدون سروصدا باشد. اگر در خانه کار می کنید، محل مجزایی به دور از رفت و آمدها و سروصداها داشته باشید تا بتوانید محتواهای خود را در آرامش کامل بنویسید. برای بهتر نوشتن می توانید در ابتدای کار، از روش طوفان فکری یا بارش ذهنی استفاده کنید. عوامل حواس پرتی را از ذهن تان پاک کنید. همه این کارها برای این است که بتوانید بهره وری خود را در تولید محتوا افزایش دهید.

 

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

 

سخن پایانی

برنامه ریزی تولید محتوا و مدیریت زمان برای نویسندگانی که می خواهند در این مسیر، موفق شوند، اهمیت زیادی دارد. تفاوتی نمی کند به جهت سرگرمی، محتوا می نویسید یا تولید محتوا، کسب و کار شما است؛ چیزی که اهمیت دارد این است که نوشتن محتوا برای انواع سایت های اینترنتی می تواند به شما کمک کند به درآمد برسید. استراتژی های متعددی برای تولید محتوا و مدیریت زمان وجود دارد. اهداف خود را تعیین کنید و محیط مناسبی را برای داشتن تمرکز بیشتر، انتخاب نمایید.

با اجرای تمامی نکات فوق می توانید بهترین برنامه ریزی را برای تولید محتوای متنی سایت داشته باشید. این موضوع مهم است که بر روی موضوعاتی، وقت بگذارید که واقعاً ارزشش را داشته باشد. پروژه های خود را اولویت بندی کنید، اهداف را بنویسید، کلمات کلیدی مناسب را یادداشت نمایید و تولید محتوا را شروع کنید.

در آخر نیز توصیه می کنیم در راستای انجام پروژه های تولید محتوا، حتماً حواستان به سلامتی خودتان باشد. ورزش کنید. به تفریح و سرگرمی بپردازید. برای استراحت خودتان و سلامتی روحی خود، وقت کافی اختصاص دهید. غذای سالم بخورید. با انجام این کارها می توانید بهترین محتواها را بنویسید.

منبع: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *