ماجراجویی در کشور روسیه؛ شهر امسک، دربنت و جاذبه های گردشگری

کشور روسیه و جاذبه های گردشگری آن

روسیه، پهناورترین کشور آسیای شمالی است که با اقیانوس آرام، دریای خزر، دریای بالتیک، دریای سیاه و اقیانوس منجمد شمالی مرز مشترک دارد.

این کشور دارای سرزمین های وسیع با شرایط هوایی بسیار سرد بوده و به همین دلیل به داشتن آب و هوای سردسیر شهرت یافته است.

مناطق بسیار سرد این کشور تقریباً خالی از سکنه می باشند. پایتخت روسیه، شهر مسکو نام دارد که جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی منحصر به فردی را در دل خود جای داده است.

این محتوا به سفارش آژانس گردشگری هیلدا سیر تهیه شده است….

هیلدا سیر از شما دعوت می کند برای آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه تا پایان این مطلب به ما همراه باشید.

کافه محتوا؛ مجری تولید محتوای تخصصی گردشگری – مهاجرتی

با خرید اشتراک ویژه می توانید رپورتاژ آگهی در بهترین سایت های گردشگری منتشر کنید…

 

اشتراک ویژه سایت

خرید اشتراک ویژه کافه محتوا

 

فهرست مطالب که در این قسمت می خوانید به صورت زیر می باشند:

  • آشنایی با کشور روسیه و جاذبه های گردشگری آن
  • کوه های آتشفشانی کامچاتکا، زیباترین و شگفت انگیزترین مناظر طبیعی در روسیه
  • فستیوال شب های سفید روسیه در سن پترزبورگ، اوج زیبایی و شگفتی پدیده نجوم
  • دریاچه بایکال، منظره ای چشم نواز در کشور روسیه
  • کاخ پترهوف، یادگار تاریخی دوران پتر کبیر
  • شهر اُمسک در روسیه
  • تاریخچه شهر اُمسک
  • اقتصاد، فرهنگ و صنعت در شهر اُمسک
  • جاذبه های گردشگری در شهر اُمسک
  • شهر دِربنت، روسیه
  • تاریخچه شهر دِربنت
  • آب و هوای شهر دِربنت
  • جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر دِربنت
  • موزه های شهر دِربنت

رپورتاژ آگهی

 

ماجراجویی در کشور روسیه؛ شهر امسک، دربنت و جاذبه های گردشگری

 

کوه های آتشفشانی کامچاتکا، زیباترین و شگفت انگیزترین مناظر طبیعی در روسیه

یکی از بی نظیرترین منظره های طبیعی که در کشور روسیه پدید آمده اند، مناظر کوه های آتشفشانی کامچاتکا هستند که در رشته کوه هایی با همین نام قرار دارند.

این کوه های آتشفشانی به صورت متوالی و پیوسته امتداد یافته اند و خروج گازهای آتشفشانی و گدازه ها از دهانه این کوه ها باعث ایجاد منظره هایی بس حیرت انگیز شده است.

بسیاری از توریست ها و گردشگران و همچنین زمین شناسان که به این طبیعت خاص علاقه دارند در تورهای گردشگری شرکت می کنند و با استفاده از هلیکوپتر توریستی بر فراز رشته کوه های کامچاتکا پرواز کرده و از منظره های آن لذت می برند.

 

فستیوال شب های سفید روسیه در سن پترزبورگ، اوج زیبایی و شگفتی پدیده نجوم

موقعیت جغرافیایی شهر سن پترزبورگ روسیه به گونه ای است که در بخشی از سال، زمان تابش خورشید طولانی تر می شود به همین دلیل، تمام طول شب، هوا نیمه روشن یا در اصطلاح به حالت گرگ و میش است.

در طول این مدت مردم سن پترزبورگ یک فستیوال بسیار بزرگ و هیجان انگیز با نام فستیوال شب های سفید در این شهر برگزار می کنند. هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر برای شرکت در این جشن ها به روسیه مسافرت می کنند.

جشنواره های غذا، کنسرت های موسیقی، آتش بازی و نور افشانی، نمایش و تئاتر خیابانی و بسیاری مراسم تفریحی دیگر در این منطقه برگزار می شوند.

هیلدا سیر پیشنهاد می کند اگر قصد سفر به روسیه را دارید، ماه ژوئن تا جولای را برای این هدف انتخاب کنید. فستیوال شب های سفید روسیه در تاریخ 11 ماه ژوئن تا 2 جولای رخ می دهد.

 

دریاچه بایکال، منظره ای چشم نواز در کشور روسیه

در منطقه سیبری در روسیه، بزرگ ترین دریاچه جهان با نام دریاچه بایکال قرار گرفته است. منظره های طبیعی و زیبای اطراف این دریاچه پهناور هر ساله موجب جذب تعداد زیادی توریست و گردشگر از سراسر جهان به این منطقه می شوند.

این دریاچه در روسیه بزرگ ترین و معروف ترین منبع آب شیرین جهان است و حدود 31500 کیلومتر مربع وسعت دارد.

مقالات ویژه: چگونه در تولید محتوا برای سایت، موفق شویم؟

 

کاخ پترهوف، یادگار تاریخی دوران پتر کبیر

کاخ پترهوف یکی از جاذبه های گردشگری شهر سن پترزبورگ است که در قسمت جنوبی خلیج فنلاند واقع شده است.

این بنای زیبا به دستور پتر کبیر در سال 1714 ساخته شد. با مرگ پتر کبیر، دختر او یعنی ملکه الیزابت، تغییراتی زیادی را در این کاخ ایجاد کرد.

نمای بیرونی کاخ پترهوف با چمن کاری و فواره های آب تزئین شدند و این کاخ به تدریج به یک اقامتگاه سلطنتی تبدیل شد.

کاخ های کوچک، سالن ها و قصرهای کاخ پترهوف بسیار دیدنی و جذاب هستند. هیلدا سیر پیشنهاد می کند در سفر به روسیه، بازدید از این مکان توریستی را فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

 

شهر اُمسک در روسیه

شهر اُمسک(Omsk) یکی از بزرگ ترین شهرهای روسیه و مرکز استان امسک است. این شهر یکی از جاذبه های گردشگری روسیه، به ویژه در فصل زمستان است.

اُمسک، مرکز بزرگ حمل و نقل در منطقه سیبری است که تقریباً در وسعت حدود 2700 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد.

طبق آخرین آمار، جمعیت اُمسک نزدیک 1174000 نفر در سال 2015 و مساحت آن حدود 573 کیلومتر مربع می باشد.

این شهر به عنوان یک منطقه صنعتی در روسیه به شمار می رود و هر ساله توریست های زیادی برای بازدید از مکان های دیدنی این شهر به روسیه سفر می کنند. برای آشنایی با این شهر زیبا، تا پایان این مطلب با هیلدا سیر همراه باشید.

 

تاریخچه شهر اُمسک

در سال 1716 ، یک قلعه کوچک چوبی در محل شهر اُمسک کنونی ساخته شد. تنها هدف ساخت آن حفاظت از مرزهای شرقی امپراطوری روسیه به موازات دو رود ایرتیش (Irtysh ) و ایشیم (Ishim) بود.

در پایان قرن 18، یک قلعه آجری در سمت راست رودخانه اُم (the Om River) ساخته شد. بعدها در قرن نوزدهم، اهمیت شهر اُمسک به عنوان مرز نظامی کاهش یافت و رشد شهر اهمیت چندانی نداشت. اواسط قرن نوزدهم، نویسنده مشهور روسی داستایوفسکی به اُمسک تبعید شد.

در 1980 همراه با ساخت راه آهن ترانس- سیبری، شهر اُمسک به سرعت رشد کرد و مقام رسمی پایتخت سیبری غربی و استپ (قزاقستان کنونی) را دریافت کرد.

در سال 1910،  نمایشگاه کشاورزی و صنعتی سیبری در شهر اُمسک برگزار شد؛ بعد از برگزاری این نمایشگاه، اُمسک به نام  “شیکاگو سیبری” لقب گرفت.

مقالات ویژه: تولید محتوای تخصصی گردشگری و اهمیت آن چیست؟

 

اقتصاد، فرهنگ و صنعت در شهر اُمسک

شهر اُمسک دومین شهر بزرگ سیبری و هشتمین شهر روسیه است. این شهر، یک مرکز صنعتی بزرگ شامل صنعت برق، مواد غذایى، چاپ، صنایع شیمیایی، پتروشیمی و هوافضا می باشد. آب و هوای اُمسک، قاره ای با زمستان های سرد و یخبندان و تابستان های گرم است.

شهر اُمسک در بخش جنوبی دشت سیبری غربی واقع شده که به سواحل رودخانه ایرتیش متصل به رودخانه اُم نزدیک است.

رودخانه ها این شهر را با تعدادی از معادن زغال سنگ و سایر معادن و همچنین شهرهای قزاقستان و با مناطق غنی نفت، گاز طبيعی و چوب سیبری مرتبط می سازند.

فرودگاه تسنترالنی (Tsentralny ) شهر اُمسك واقع در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر، پروازهایی به مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، سورگوت و آستانه (قزاقستان) دارد.

اغلب مردمی که در اُمسک زندگی می کنند، روس هستند؛ از همین رو گسترده ترین مذهب در این شهر مسیحیت اُرتودوکس است.

“روز شهر اُمسک” یکی از روزهای رسمی است که عموماً در اولین یکشنبه ماه اوت جشن بزرگی به همین مناسبت برگزار می شود.

شهر اُمسک در روسیه

شهر اُمسک در روسیه

دریافت هزینه تولید محتوای گردشگری……..

 

جاذبه های گردشگری در شهر اُمسک

شهر اُمسک مرکز تاریخی و فرهنگی مهمی در منطقه سیبری است. کلیسای جامع اسقف و قلعه اُمسک، دو بنای تاریخی این شهر هستند که شهرت جهانی دارند.

آثار معماری مهم شهر اُمسک در روسیه عبارتند از: دانشگاه نظامی کادت، کلیسای قزاق نیکولسکی، کاخ فرماندار کل منطقه استپ، کلیسای جامع صلیب مقدس، ساختمان دوما، سالن تئاتر دراما، برج آتشفشان و تئاتر موسیقی شهر.

اگر قصد دارید در زمستان به روسیه سفر کنید، بازدید از موزه های شهر اُمسک می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

موزه های معروف این شهر عبارتند از:  موزه تاریخی _ منطقه ای و قدیمی ترین موزه در سیبری؛ موزه هنرهای زیبا به نام وروبل، موزه ادبیات داستایوفسکی، مجموعه موزه نظامی، موزه هنر و موزه هنرهای تئاتر. سفر به روسیه و لذت بردن از مکان های دیدنی آن را با هیلدا سیر تجربه کنید.

هزینه های زندگی در چین را از اینجا مطالعه کنید…..

 

شهر دِربنت، روسیه

شهر دِربنت (Derbent city) به معنای “دروازه های باریک”، شهری در جمهوری داغستان است که در گذرگاه باریکی بین دریای خزر و ناحیه قفقاز واقع شده و جنوبی ترین شهر روسیه می باشد.جمعیت دِربنت، حدود 121،000 نفر در سال 2015 بوده و مساحت آن 63/69 کیلومتر مربع است.

 

تاریخچه شهر دِربنت

هرودوت (Herodotus )، مورخ یونان باستان در سده پنجم قبل از میلاد از ” گذرگاه دربنتسکی” یاد کرد. امپراتوری روم تا حد زیادی به شهر دِربنت علاقه مند بود، بنابراین اولین سفر خود را در سال های 290-281 قبل از میلاد به این شهر زیبا آغاز کرد.

در سال های 66 تا 65  قبل از میلاد، عملیات نظامی به قفقاز تحت رهبری لوکولوس (Lucullus ) و پومپوس (Pompeus )  صورت گرفت که یکی از اهدافشان تسخیر شهر دِربنت بود.

در اوایل قرون وسطی مبارزه بر سر قفقاز توسط بیزانس و عراق ادامه یافت. از قرن پنجم، شهر دِربنت به سرعت رشد کرد و بناهای دفاعی محکم ساخته شدند تا از حملات عشایر جلوگیری شود.

در سال های 488-531، دیوارهای سنگی ساخته شدند؛ این قلعه یکی از جاذبه های گردشگری روسیه است که تا به امروز، چشم انداز خود را حفظ کرده است.

با حمله اعراب در قرن هفتم به شهر دِربنت در سال 651، این مکان فتح شد و از آن زمان، جمعیت شهر به سرعت به اسلام گرویدند.

در این زمان، مسجد الجامی ساخته شد. دِربنت، بزرگترین شهر قرون وسطی در قفقاز بود که صنایع دستی و کشاورزی آن در آسیا زبانزد عام و خاص شده بود. شهر دِربنت قرون وسطی، بزرگترین بندر دریای خزر و مرکز مهم تجارت ترانزیت بین شرق و غرب، شمال و جنوب بود.

 

آب و هوای شهر دِربنت

شهر دِربنت یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه است. نخستین شهرک ها در اوایل دوره برنز، در پایان 4000 قبل از میلاد تأسیس شدند. نام قدیم آن، “دروازه های خزر”، در قرن ششم قبل از میلاد برای اولین بار بیان شد.

آب و هوا شهر دِربنت از مناطق معتدل تا نیمه خشک، تحت تأثیر دریای خزر قرار دارد. سفر به روسیه و بازدید از این شهر در فصل پاییز  و زمستان بسیار لذت بخش است. هوا در فصل پاییز، معمولاً گرم است و فصل زمستان، سرمای نسبتاً خفیفی دارد.

 

شهر دِربنت در روسیه

شهر دِربنت در روسیه

 

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر دِربنت

شهر دِربنت در برگیرنده آثار برجسته معماری است که شما را با عظمت، توانایی و قدرتش تحت تأثیر قرار می دهند.

این شهر، قدیمی ترین مرکز فرهنگی جمهوری داغستان، زادگاه فرهنگ معنوی و مادی است که در آن هنر، هنرهای تجسمی، زبان نوشتاری، ارزش های اسلام و ادیان دیگر جهان به چشم می خورند. برخی از مهم ترین مکان های دیدنی در شهر دِربنت عبارتند از:

دیوار دِربنت: این دیوار عظیم در زمان ساسانیان ساخته شده است که به طور کامل گذرگاه خزر را مسدود کرده و یک بندر به سمت دریا را تشکیل می دهد. این تنها بنای یادبود معماری غنی فارسی باستان در شهر دِربنت است.

مسجد جوما: باستانی ترین مسجد در شهر دِربنت روسیه است. این مسجد در ابتدا یک معبد بود که توسط اعراب فتح شد و تبدیل به مسجد گشت.

 

موزه های شهر دِربنت

ترکیبی از آثار تاریخی، معماری و باستان شناسی منحصر به فرد و مناظر شگفت انگیز طبیعت و شرایط آب و هوایی مناسب، شهر دِربنت را به یک مرکز مهم گردشگری داخلی و بین المللی در روسیه مبدل ساخته است. هیلدا سیر پیشنهاد می کند اگر به این شهر سفر کردید حتماً از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید.

موزه فرش، هنر و صنایع دستی واقع در کلیسای ارمنی-گرگوری؛ موزه فرهنگ و زندگی؛ موزه “طبیعت خزر”؛ موزه شکوه نظامی؛ موزه تاریخی و معماری؛ موزه تاریخ فرهنگ و ادیان جهان و موزه خانه پتر اول، مهم ترین موزه های شهر دِربنت هستند. برای سفر به روسیه با هیلدا سیر همراه باشید.

حتماً مطالعه کنید….:   اشتراک ویژه کافه محتوا چیست؟

 

خلاصه: تولید محتوای گردشگری؛ جاذبه های گردشگری روسیه

شهر اُمسک(Omsk) یکی از بزرگ ترین شهرهای روسیه و مرکز استان امسک است. این شهر یکی از جاذبه های گردشگری روسیه، به ویژه در فصل زمستان است.

اُمسک، مرکز بزرگ حمل و نقل در منطقه سیبری است. این شهر به عنوان یک منطقه صنعتی در روسیه به شمار می رود و هر ساله توریست های زیادی برای بازدید از مکان های دیدنی این شهر به روسیه سفر می کنند.

شهر دِربنت، شهری در جمهوری داغستان است که در گذرگاه باریکی بین دریای خزر و ناحیه قفقاز واقع شده و جنوبی ترین شهر روسیه می باشد.

آب و هوا شهر دِربنت از مناطق معتدل تا نیمه خشک، تحت تأثیر دریای خزر قرار دارد. بازدید از این شهر در پاییز  و زمستان بسیار لذت بخش است. هوا در فصل پاییز، معمولاً گرم است و فصل زمستان، سرمای نسبتاً خفیفی دارد.

 

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *