راهکاری برای بازاریابان

راهکاری برای بازاریابان؛ چگونه در بازاریابی کسب و کار خود طلا پیدا کنیم

آنچه کارشناسان بازاریابی و بازاریابان به آن نیاز دارند…

در جهان رو به رشد امروز ، ایستادگی و استقامت در دنیای کسب وکار سخت تر از همیشه است. در هیاهوی کسب وکار، بعد از رسیدن به جایگاه عالی و دیده شدن توسط رقبا و مشتریان، ممکن است محدوده فعالیت کاری ما توسط مشکلات و سختی های رایج در بازار محدود شود.

آموزش بازاریابی در  طرح جابر کلاس ششم را از اینجا مشاهده نمایید.

پس چگونه می توانید بدون به خطر انداختن اعتبار نام تجاری و کسب و کارتان در نقطه توجه مشتریان خود قرار بگیرید؟ پاسخ این است که یک نقطه نظر برای مواجه با مشتریان خود بیابید؛ چیزی که بسیار ساده اما اغلب سخت ترین مرحله برای ارائه به بازار هدف است و برای اجرای آن نیاز به استقامت و شجاعت در اقدام و عمل می باشد.

مدیریت بازاریابی

به گفته پیت دراکر: “هدف از بازاریابی این است که درک مشتری از محصول و یا خدمات خود را به خوبی بدانید و بتوانید آن را به فروش برسانید.”و اینجا دقیقاً نقطه ای است که بازاریاب امروزی را به خود جلب می کند.

تکنیک های کانال، بازدهی بودجه و یکپارچه سازی فروش را فراموش کنید – همه مهم هستند، و به راحتی فهرست شده؛ اما دانش و توانایی مشتری شماست که به شما این امکان را می دهد که بتوانید ارزش واقعی محصول و خدمات را به آنها اثبات کرده و در نهایت کسب و کار خود را رونق ببخشید.

 

همه چیز در نوع نگاه است: 

اما آنچه شما باید برای ساخت یک کمپین بازاریابی موثر انجام دهید این است که یک نقطه متحد متعارف و شخصی در کسب و کار خود ایجاد کنید.

این نگرش بسیار هیجان انگیز است و باعث می شود کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند. متاسفانه، بسیاری از کسب و کارها اعتماد به نفس کافی را برای ارائه دادن چیزی متفاوت که معرف فعالیت، خدمات و یا محصولاتی باشد که آن ها ارائه می دهند، ندارند.

استراتژی های بازاریابی

البته در این جا دو راه وجود دارد. اول آنکه صحنه رقابت را ترک کره و جای خود را به رقبا بدهید و دوم آنکه بمانید و ببینید دیگران چه می گویند و چه انجام می دهند و چه نظری دارند. در این وضعیت، قدرت خود را در انسجام بخشیدن به مسایل مرتبط با مشتریان بهبود خواهید بخشید و از سردرگمی و بلاتکلیفی در کسب و کار نجات خواهید یافت.

تصمیم گیری در این زمینه چه با استدلال باشد چه فاقد استدلال قانع کننده، مساله این است که این کار، منحصر به یک بازاریاب نیست. شما نیاز به تیمی دارید که بتواند دیدگاه کاری کسب وکار شما را تدوین کند؛ تحقیق و پژوهش انجام دهد، تجربه کافی در مسایل بازاریابی داشته باشد، دارای قوه تجزیه و تحلیل، تفسیر و منطق باشد؛ که این ویژگی ها از امتیازات یک تیم بازاریابی خوب است.

برای مطالعه مقالات در ارتباط با مدیریت مالی شخصی اینجا کلیک کنید.

ذهن خلاق کسب و کار :

ما باور داریم که تمام محتوا، به خصوص آن بخش که مفهوم کسب و کار را ارائه می دهد، باید ترکیبی از ذهن کسب و کار و خلاقیت باشد.

این به این معنی است که با استفاده از هوش و بینش -چه در داخل و چه در خارج از محیط کسب و کار – در کنار منطق و استدلال، از قدرت تخیل و خلاقیت که توسط تیم بازاریابی و یا سازمان پیشنهاد می شود؛ برای پیشبرد اهداف سازمان نیز بهره ببریم.

بزرگترین چالش در این فرآیند مربوط به استخراج و درک اطلاعات و بینش در کسب و کار، برای اطلاع رسانی و حمایت از موقعیت خود در بازار است.

خلاقیت در بازاریابی

هر کسب و کار، ثروت عظیمی از دانش و ذهن های بزرگ در بر دارد، و هنگامی که محتواسازی به خوبی انجام شود، فضای کاری مورد اعتماد بوده و منجر به انتشار اطلاعات در همه زمینه ها خواهد شد.

هدف از این سرمایه گذاری، در نهایت فروش خدمات و یا محصولات خود نیست، اما ایجاد محتوای با کیفیت بالا، کانال مرتبط و مطالب جذاب است که باعث می شود کسب و کارتان در نقطه توجه قرار گیرد و سرانجام به پیروزی برسد.

 

“جو پوزیلی”  پادشاه محتوا، بنیانگذار موسسه بازاریابی محتوا، می گوید: “ساده ترین راه برای خاموش کردن جامعه خود پخش پیام درکانال های متعدد اجتماعی است. در عوض، تعیین نوع محتوا که در مورد علاقه مندی های اعضای جامعه  است در این راه برای ارائه به آنها مفید است.”

 

ساختن یک پل بین محتوا و طرح کسب و کار:

این امر شما را به یکی دیگر از عوامل مهم سوق می دهد:” شما می خواهید مردم چه کنند؟” به عبارت دیگر اینکه شما دقیقاً از مردم چه انتظاراتی دارید؟

در نهایت، استراتژی محتوا با یک نقطه نظر در باطن محتوایی خود، باید طرح کسب و کار را به خوبی منعکس کند. هیچ کسب و کاری بدون برنامه کسب و کار و استراتژی محتوا، یک محصول یا خدمت جدید خود را راه اندازی نمی کند.

بنابراین شما احتیاج به یک تیم فروش، نام تجاری و شناسایی بازار هدف دارید.کسی که درکسب و کار شما به این اطلاعات دسترسی دارد، نقطه کسب و کار شما را درک کرده و از آن پشتیبانی خواهد کرد.

تیم بازاریابی و گزارش بازار

 

به اطراف نگاه کنید:

بنابراین در حال حاضر شما باید داده های کسب و کار خود را مرتبط و قابل استفاده برای کانال هایی که مربوط به مشتریانتان است، تنظیم و تولید کنید (و همچنین چالش های خود را نیز در نظر داشته باشید).

این امر ممکن است فرآیندی طولانی باشد؛ اما فکر و درک درستی از کسب و کار و مسائل گسترده تر در کسب و کار، به تولید محتوای مطمئن تر کمک شایانی خواهد کرد.

مطمئن باشید کسی که در کسب و کار شما دارای دید باز به جهان خارج است و اخبار، رسانه های تجاری و … را پیگیری می کند؛ و دارای قدرت تحلیل و تفکر است؛ می تواند به عنوان یک نیروی ارزشمند در کسب و کار شما به شمار رود و موفقیت شما را تضمین کند.

با پیوستن به ذهن کسب و کار با خلاقیت، می توانید یک استراتژی محتوا با یک نقطه برجسته در مضمون، تولید کرده که مخاطبان را واقعاً درگیر کند.

 

ابزارهای فروش و بازاریابی

به این ترتیب،  از طرح کسب و کار خود پشتیبانی و زمینه را برای رشد ایجاد خواهید کرد.

و اگر آن را دقیقاً بررسی و اجرا کنید قول می دهیم در امر بازاریابی به مراتب عالی خواهید رسید و یا به عبارتی در بازاریابی همچون طلا می درخشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *