تولید محتوا چیست + مزایای آن

آموزش تولید محتوای سایت؛ درس اول؛ تولید محتوا چیست + مزایای آن

تولید محتوا چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؛ چطور می توانیم به یک نویسنده خوب برای تولید محتوای سایت تبدیل شویم؛ درآمد تولید محتوای سایت چقدر است؟ و …. شاید شما نیز تعجب کنید وقتی بفهمید، امروزه تولید محتوا به شکل ‌های مختلف متنی، صوتی و تصویری تا چه حد موجب درآمدزایی می ‌شود. همانطورکه می دانید در حال حاضر کسب ‌وکارهای آنلاین در هر فضای مجازی و سنتی به ‌سرعت در حال رشد هستند. همه این کسب‌ وکارها برای آنکه عملکرد حرفه ‌ای داشته باشند و به ‌صورت طولانی ‌مدت در این بازار بزرگ رقابت دوام بیاورند، نیاز به تولید محتوای تخصصی دارند.

شاید در سال‌ های گذشته، گذاشتن هر نوع محتوایی می ‌توانست برای شما مخاطب جذب کند و فروشتان یا بازدید شبکه اجتماعی یا سایت شما را افزایش دهد. اما امروزه تا زمانی که تولید محتوای تخصصی انجام ندهید، به این اهداف دست پیدا نخواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم تولید محتوا چیست و چه مزایایی دارد.

تولید محتوا چیست؟

به‌ طورکلی به هر اطلاعاتی که به شکل خاصی مانند عکس، ویدیو یا متن جهت آموزش یا ارائه اطلاعات در مورد محصول و خدمات در شبکه ‌های اجتماعی، سایت‌ ها و غیره در اختیار شما به‌ عنوان مخاطب قرار می ‌گیرند، محتوا گفته می ‌شود و فرایند ایجاد این اطلاعات را تولید محتوا می ‌گویند.

افرادی که کار تولید محتوا را به ‌طور تخصصی انجام می ‌دهند، بسته به زمینه ‌ای که کار می‌ کنند مانند نوشتن مقالات متنی، تصویرسازی، ساخت فیلم و انیمیشن و … باید مهارت‌ های مختلفی داشته باشند. این کار به‌ قدری تخصصی است که حتی خود تولیدکنندگان محتوا در یک زمینه در صورتی‌ که مهارت‌های لازم برای زمینه دیگر را نداشته باشند، نمی ‌توانند در آن وارد شوند.

به ‌عنوان ‌مثال، فردی که محتوای متنی تولید می‌کند باید قدرت سرچ قوی، تایپ خوب، جمله‌ بندی مناسب، مهارت ترجمه زبان‌های دیگر و … را داشته باشد. اما تولیدکننده محتوای تصویری باید بتواند با انواع نرم‌افزارهای ادیت فیلم مانند افتر افکت، پریمایر یا نرم ‌افزارهای تصویری مانند فتوشاپ به ‌خوبی کار کند. بنابراین این دو تا زمانی که مهارت‌ های گفته شده را یاد نگیرند نمی ‌توانند در زمینه تولید محتوای یکدیگر دخالت داشته باشند.

اگر شما تازه وارد این حوزه شده ‌اید و نمی ‌دانید چگونه تولید محتوا انجام دهید، خبر خوب این است که شرکت ‌های بزرگی در حال حاضر به ‌صورت تخصصی به این کار می‌ پردازند و شما می‌ توانید تولید محتوا را به آن‌ها بسپارید. یادتان باشد امروزه دیگر هر محتوایی شما را رشد نمی‌ دهد و محتوای شما باید ویژگی‌ هایی ازجمله گیرایی، سئو و … را داشته باشد تا بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

تولید محتوا چیست

اهمیت تولید محتوا در بازاریابی

بازاریابی از طریق تولید محتوا بسیار مهم است، زیرا به‌خوبی به سؤالات مخاطبان شما پاسخ می‌ دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود نرخ تبدیل و ایجاد سرنخ برای مخاطبانتان کمک می‌کند. در عصر امروز، مشتریان از برندهای مورد علاقه خود، محتوایی با کیفیت بالا و ثابت انتظار دارند. یعنی دوست دارند به‌ صورت مداوم و منظم محتواهای خوبی را از شما دریافت کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در حال حاضر تولید محتوا برای 80 درصد از بازاریابان اولویت اصلی است. تولید محتوا باید به ‌صورت مداوم، ثابت، باکیفیت و جذاب باشد و این نوع محتوا بیش از هر تکنیک دیگری بر تصمیم ‌گیری مخاطبان شما تأثیر می‌ گذارد.

ثبات در تولید محتوای خوب، یکی از عوامل متعددی است که رشد و موفقیت کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند. به همین دلیل است که همیشه برندهای بزرگ برند خود را به طور مداوم و در هر نقطه از تماس با مشتری با انواع تولید محتوا به تصویر می‌ کشند. همچنین تولید محتوای خوب و با ثبات اعتبار شما را افزایش می‌دهد و شهرت برند شما را تقویت خواهد کرد. تولید محتوا چیست

مزایای تولید محتوا به‌ صورت تخصصی

مزایای تولید محتوای تخصصی

مزایای تولید محتوای تخصصی

 

همان‌ طور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم، در حال حاضر تولید محتوا وقتی باعث رشد کسب و کار شما می‌ شود که به‌صورت حرفه‌ ای و بر پایه اصول خاص انجام شود. اگر بتوانید تولید محتوای خود را به فردی کار بلد و باتجربه بسپارید، می ‌توانید انتظار داشته باشید که مزایای زیر را با تولید محتوای خوب تجربه کنید:

1- مخاطبان شما مدت بیشتری نزد شما می‌ مانند.

هر نوع کسب و کار آنلاین یا فیزیکی و سنتی که داشته باشید، اگر تولید محتوا را به ‌درستی انجام دهید، مخاطبان شما بیشتر جذب شما می ‌شوند. در واقع، محتوای عالی یک دارایی مهم است و این توانایی را دارد که تجربیات مثبتی برای مشتریان بالقوه شما ایجاد کند و آن ‌ها را وادار به بازگشت بیشتر کند.

2- جذب بهتری در رسانه ‌های اجتماعی خواهید داشت.

افزایش فالوورهای شبکه ‌های اجتماعی در انواع کانال ‌ها یک مسئله مهم است، اما تولید محتوا به روش صحیح چیزی است که آن ‌ها را نگه می ‌دارد و بر تعدادشان اضافه می‌ کند. محتوای باکیفیت می ‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا در رسانه ‌های اجتماعی جذابیت بیشتری پیدا کنید. در نتیجه درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

3- اعتماد مخاطبان شما افزایش پیدا می ‌کند

تولید محتوا به کسب‌وکار شما کمک می ‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. شما می ‌توانید با تولید محتوای خوب این شرایط را فراهم کنید که مخاطبان سؤالات خود را به‌ راحتی بپرسند و بعد از گرفتن جواب درست، از کالا و خدمات شما استفاده کنند. وقتی ارزشی خلق می ‌کنید بدون اینکه چیزی در ازای آن بگیرید، یعنی همان تولید محتوا به ‌صورت تخصصی در زمینه کاری خودتان، مخاطبان شما بیشتر به توصیه ‌ها و پیشنهادهای شما اعتماد خواهند کرد.

4- سرنخ‌ های بیشتر و بهتری تولید خواهید کرد

تولید محتوا و بازاریابی از این طریق احتمال اینکه مخاطبانی که محتوای شما را مشاهده می‌کنند، در آینده از شما خرید کنند را افزایش می ‌دهد.

5- تولید محتوا به‌ صورت تخصصی می ‌تواند نرخ تبدیل‌ها را بهبود ببخشد

محتوایی که روی سایت خود، شبکه‌های اجتماعی و … قرار می‌ دهید، می‌ تواند به‌ صورت مستقیم بر نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری تأثیر داشته باشد. در واقع، این محتوای تخصصی به مخاطبان شما کمک می ‌کند تا با شما ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کنند و اطلاعات مورد نیاز برای خریدهای خود را دریافت نمایند. در نتیجه، شما را برای خرید یا گرفتن خدمات انتخاب خواهند کرد.

6- کسب‌وکار شما به لطف سئو بیشتر دیده می‌ شود

هر چه محتوای باکیفیت و منسجم ‌تری تولید کنید، سئوی سایت و محتوای شما افزایش پیدا می ‌کند. سئو در واقع معیاری از طرف شرکت گوگل است که مشخص می ‌کند محتوای شما نسبت به محتوای رقبایتان در همان زمینه در چه رده ‌ای قرار دارد. اگر تولید محتوا را به دست افراد حرفه ‌ای در این زمینه بسپارید، معمولاً بعد از مدتی گوگل بسیاری از صفحات شما را که با کلمات کلیدی خاص سرچ می‌شوند، به صفحه اول انتقال داده و در نتیجه، بازدید شما افزایش پیدا می‌کند. افزایش بازدید نیز به ‌طور مستقیم باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می‌شود.

7- محتوای عالی می‌تواند شرکت شما را به ‌عنوان یک مرجع در صنعت شما معرفی کند

ایجاد محتوای با کیفیت به افزایش اقتدار آنلاین شما کمک می‌کند. اگر کسب‌وکار شما به ‌عنوان مکانی معتبر برای به دست آوردن اطلاعات تأسیس شده باشد، به احتمال زیاد در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. به ‌علاوه، اگر مشتریان، شما را به ‌عنوان یک متخصص در صنعت مورد نظر ببینند، تمایل بیشتری برای اعتماد به شما دارند. محتوای شما باید تخصص شما را در زمینه کاری خودتان نشان دهد و پاسخ ‌های ارزشمندی به سؤالات مخاطبان ارائه نماید.

تولید محتوا چیست

اگر مایل هستید که شما هم یک نویسنده سایت و تولید کننده محتوای سایت باشید، یک آموزش حرفه ای و آسان اما کاربردی را برای شما تهیه کرده ایم. قیمت این آموزش در مقایسه با دوره های مشابه، ارزان تر است اما مهم ترین مزیت رقابتی آن، باکیفیت بودن آن و خدمات پشتیبانی دائمی است که به نویسنده ها داده می شود. از طریق لینک زیر و تصویر زیر می توانید وارد صفحه خرید آموزش تولید محتوای سایت شوید.

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوای سایت

آموزش تولید محتوای سایت

 

جمع بندی و نتیجه گیری

همان ‌طور که ملاحظه کردید تولید محتوا، حرفه ‌ای است که می‌تواند به‌ سرعت و تا حد زیادی کسب‌وکار شما را رشد دهد. اگر شما تصمیم دارید خودتان در این حوزه وارد شوید، به شما تبریک می‌ گوییم، اما باید صبر و پشتکار داشته باشید تا بتوانید مهارت‌ های لازم در این زمینه را بیاموزید. آن وقت می ‌توانید درآمد بالایی از تولید محتوا کسب کنید.

در صورتی ‌که می‌ خواهید برای کسب‌وکار خودتان به سراغ تولید محتوا بروید، به شرط اینکه تولید محتوا را به افراد باتجربه در این زمینه بسپارید، حتماً در یک فاصله زمانی تقریباً کوتاه به نتایج بزرگی در کسب‌وکار خود دست پیدا خواهید کرد و رشد زیادی را از هر نظر مشاهده می‌کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *