چگونه یک نویسنده محتوا شویم؟

آموزش تولید محتوای سایت؛ درس دوم؛ چگونه یک نویسنده محتوا شویم؟

شاید در چند وقت اخیر این خبر که یک نویسنده محتوا می ‌تواند چه درآمد خوبی کسب کند به گوشتان خورده باشد! و حالا شما هم می ‌خواهید بدانید که چگونه یک نویسنده خوب انواع محتوا شوید و درآمد خود را افزایش دهید! در حال حاضر همه ما به‌ نوعی مصرف ‌کننده انواع محتوا در فضاهای مجازی هستیم. اما شما به‌ عنوان کاربر به سراغ کدام محتواها می ‌روید؟

قطعاً محتواهایی که به‌صورت حرفه ‌ای و جذاب نوشته شده باشند، خواهان و بازخورد بیشتری دارند. بنابراین نویسندگی برخلاف تصور عوام، آن ‌قدرها هم ساده نیست که هر کسی وارد این حوزه شود. اما اگر شما به این کار علاقه ‌مند هستید خبر خوب این است که می ‌توانید در این زمینه آموزش ببینید و به یک نویسنده حرفه‌ ای تولید محتوا تبدیل شوید. با ما باشید تا اصول اولیه این آموزش تولید محتوا را برایتان بگوییم.

نویسنده محتوا چه ویژگی ‌هایی باید داشته باشد؟

نویسنده تولید محتوا

نویسنده تولید محتوا

 

شاید با خواندن مقدمه این مقاله این سؤال برایتان پیش بیاید که یک نویسنده محتوا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ و آیا اصلاً این کار برای شما مناسب است یا خیر؟

مهم ‌ترین ویژگی که برای نویسنده شدن باید در شما وجود داشته باشد علاقه به این کار است. اگر بخواهید صرفاً به دلیل کسب درآمد بالا به این حوزه وارد شوید، ممکن است بعد از مدتی خسته شده و دست از کار بکشید. زیرا این حرفه نیز مانند هر حرفه دیگری، چالش‌ های خودش را دارد و شما باید در این مسیر صبور باشید.

در قدم بعدی شما باید آموزش پذیر باشید و برای این کار وقت صرف کنید. همچنین باید آموزش پذیر باشید و با خرید بستعه های آموزشی تولید محتوا، اطلاعات و مهارت‌ های خود را در این زمینه افزایش دهید. زیرا تنها نویسندگانی درآمد بالا دارند که مهارت بالایی در این کار داشته باشند. از طرفی، به ‌عنوان یک نویسنده محتوا شما به ذهنی نیاز دارید که هم به زبان و هم به خلاقیت مسلط باشد.

نویسنده محتوا چه می‌ کند؟

نویسندگان محتوا به ‌طور کلی، ملزم به نوشتن متون کاملاً صحیح از هر نظر مانند استفاده از علائم نگارشی، صحیح بودن جملات، خوانا و روان بودن متن، جذاب بودن آن و غیره با منابع معتبر برای مشتریان هستند. مشتریان برای تولید بروشورها، کتابچه ‌های راهنما، وبلاگ ‌ها، وب ‌سایت ‌ها، مقالات روزنامه و سایر اشکال محتوا به نویسنده محتوا نیاز دارند. بنابراین این تخصص مهارتی است که اگر به ‌خوبی آن را با طی کردن روند آموزشی و تمرین افزایش دهید، می ‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

دامنه کاری نویسنده محتوا بسیار گسترده و شامل نوشتن انواع متون فنی، توضیحات محصول، کپی رایتینگ، نامه پوششی، نوشتن خلاقانه، مقاله‌نویسی، رزومه نویسی و موارد دیگری از این ‌دست است.

آموزش تولید محتوای سایت

آموزش تولید محتوای سایت

 

انواع نویسندگان تولید محتوا

همان ‌طور که گفتیم شخصی که قرار است نویسنده محتوا شود، می‌تواند بسته به علائق و مهارت ‌های خود در زمینه ‌های مختلفی فعالیت داشته باشد. ما می ‌توانیم نویسندگان را بر اساس نوع محتوایی که تولید می ‌کنند به دسته ‌های زیر تقسیم ‌بندی کنیم:

1-نویسنده محتوا برای وب‌ سایت

همان ‌طور که از نام آن پیداست، این نویسندگان، محتواهایی را برای اینترنت تولید می‌ کنند. این محتوا می ‌تواند هر چیزی باشد؛ از نوشتن توضیحات محصول و وبلاگ گرفته تا خدمات یا آموزش و اطلاع ‌رسانی متفاوت.

اساساً، این شغل شامل تحقیق نویسنده در مورد یک موضوع خاص با کلمه کلیدی مشخص و نوشتن یک مقاله یا یک پست وبلاگ برای مشتری است. نویسندگان وب، باید دستی هم در سئو داشته باشند. زیرا باید محتواهای خود را طوری بنویسند که از نظر کیفی و جذابیت مورد قبول گوگل باشد و نسبت به سایت ‌های رقیب، برتری داشته باشد.

اگر شما به‌عنوان یک نویسنده محتوا بر سئو تسلط داشته باشید و در این زمینه آموزش ببینید، بعد از مدتی سایت‌ های بزرگ، دوست دارند با شما همکاری داشته باشند و این ‌گونه درآمد شما افزایش پیدا می‌ کند. شما باید این نوع محتواها را طوری بنویسید که زودتر از رقبای سایت مورد نظر، در صفحه اول گوگل ظاهر شوند و در نتیجه، میزان بازدید و درآمد آن سایت افزایش پیدا کند. در نتیجه، درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

2-نویسنده تخصصی محتوا برای موضوعات فنی

یک نویسنده تخصصی در مورد موضوعات فنی، محتوای تخصصی پزشکی یا مالی، محتوا می ‌نویسد و به‌گونه ‌ای می ‌نویسد که برای خواننده، جامع باشد. به دلیل اینکه این نوع محتوا را هر کسی نمی ‌تواند تولید کند و کاری بسیار تخصصی است، اگر بتوانید علاوه بر سئو که در قسمت قبل توضیح دادیم در این زمینه نیز مهارت کافی کسب کنید، به ‌خوبی در این حوزه پیشرفت خواهید کرد و متخصص می ‌شوید. اگر شما در رشته خاصی مثلاً معماری، عمران و … نیز دارای تحصیلات باشید می ‌توانید با نوشتن مطالب در این مورد و همکاری با سایت ‌های مربوطه پیشرفت بیشتری داشته باشید.

3-نویسندگان محتوای رسانه ‌های جمعی

نویسندگان روزنامه یا خبرنگاران، در مورد رویدادهای جاری برای رسانه ‌های آفلاین و دیجیتال می ‌نویسند. از این نویسندگان انتظار می ‌رود در گزارش خود، بی‌ طرف و اخلاق مدار باشند. آن ‌ها همچنین می ‌توانند کتاب‌ ها یا فیلم ‌ها را مرور کنند و افکار خود را در مورد یک موضوع خاص بنویسند یا آن را تحلیل نمایند.

به ‌عنوان نویسنده محتوا، چگونه می ‌توانم سفارش کار بگیرم؟

شما در ابتدا نیاز دارید که مهارت‌ های نویسندگی را به ‌طور کامل آموزش ببینید. همچنین برای هر شرکت یا سایتی که بخواهید کار کنید و سفارش بگیرید، جهت بازاریابی کار خود باید دارای نمونه کار باشید. بنابراین اگر تازه می‌ خواهید این کار را شروع کنید ما پیشنهاد می ‌کنیم آموزش‌ های لازم در این زمینه را ببینید، سپس با برخی موضوعات کلیدی که دوست دارید و می ‌توانید در اینترنت آن‌ها را پیدا کنید محتواهایی را خلق نمایید.

این محتواها را باید از هر نظر عالی انجام دهید و به‌ عنوان نمونه کار خود آن ‌ها را به‌صورت آرشیو داشته باشید. بعدها، وقتی با چندین کارفرما و مشتری شروع به کار کردید، قطعاً کار شما بهتر و تعداد نمونه کارهایتان هم بیشتر می ‌شود و می ‌توانید از نمونه ‌های بهتر برای گرفتن سفارش‌های جدید استفاده نمایید.

همچنین یادتان باشد که باید یک رزومه کاری خوب از خودتان تهیه کنید و همیشه به کارفرما ارائه دهید. رزومه شما مشخص می‌کند که چه مهارت ‌هایی دارید و به ‌علاوه، میزان ارزشی که برای کارتان قائل هستید را به کارفرما ابراز خواهد کرد.

محافظت از خود در برابر مشتریان پیش ‌فرض

یادتان باشد وقتی بعد از گذراندن آموزش ‌های لازم و تمرین و اینکه مهارت‌ های کافی در این زمینه را کسب کردید، برای شروع کار با هر مشتری یا کارفرما باید همه موارد به ‌صورت کاملاً شفاف مشخص باشد. از جمله این موارد می ‌توان به زمان مورد نیاز برای کار، تعداد کارهایی که باید به‌ صورت روزانه انجام دهید، موضوع کاری، میزان پرداخت، تاریخ پرداخت و غیره اشاره کرد. این کار باعث می‌ شود شما راحت‌ تر به فعالیت پرداخته و چالش‌ های کمتری در این مسیر داشته باشید.

سخن پایانی

همان‌ طور که ملاحظه کردید، تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا حرفه ای، در عین این ‌که می ‌تواند بسیار لذت ‌بخش باشد، نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد. در واقع شما به ‌هیچ ‌وجه نمی ‌توانید بدون آموزش دیدن و تمرین کردن مداوم، به یک نویسنده حرفه ‌ای محتوا تبدیل شوید.

در کار نویسندگی، نیز مانند هر تخصص دیگری تنها افرادی از درآمد بالا برخوردار هستند که به‌ طور حرفه ‌ای در این زمینه کار کنند. شما نیز برای حرفه ‌ای شدن نیاز به آموزش، مطالعه، تمرین و ممارست دارید تا بتوانید از این حرفه لذت ببرید و درآمد خوبی کسب نمایید.

منبع: کافه محتوا

 

 

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *