راهنمای خرید دوربین عکاسی

راهنمای خرید دوربین عکاسی در مدل های مختلف به شما می گوید کدام محصولات برای کاربردهای مورد نظرتان مناسب تر هستند. امروزه انواع دوربین های عکاسی در بازار وجود دارد که با نیازهای متنوع، سازگاری دارند. قیمت دوربین عکاسی نیز بر اساس مشخصات فنی و ویژگی های هر محصول، تعیین می شود.

هدف ما از نوشتن مطلب این است که به خوبی برای شما توضیح بدهیم چطور می توانید یک دوربین عکاسی کارامد خریداری کنید. شما عزیزان خواهید توانست با خواندن این مطلب، بهترین دوربین های DSLR و بدون آینه را خریداری کنید. ممکن است برای نخستین بار وقتی به فروشگاه دوربین عکاسی و سایر تجهیزات مشابه پا می گذارید دچار سردرگمی شوید. اما وقتی ما برای شما این راهنمایی را شرح دهیم خواهید دید که خرید دوربین عکاسی آنقدرها هم سخت نیست. پس اگر یک راهنمای خرید دوربین عکاسی جامع را می خواهید ادامه مطلب را از دست ندهید.

نکات قابل توجه در خرید دوربین عکاسی

در ادامه، اطلاعات ابتدایی برای شناخت انواعی از دوربین های موجود در بازار را برای شما می خواهیم شرح بدهیم. به طوری که با معرفی یک نقشه راه سرراست، از این مسیر گیج کننده خلاص می شوید. پس امیدواریم بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید و بهترین دوربین عکاسی را مناسب خود خریداری کنید.

ابتدا اجازه دهید درباره انواع دوربین های عکاسی موجود در بازار یک اشاره مختصر داشته باشیم. مهم ترین انواع دوربین های شناخته شده موجود در بازار به شرح زیر می باشند:

  • دوربین های بدون آینه
  • دوربین های اکشن کمر
  • دوربین های تکنیکال
  • دوربین های DSLR
  • و …

در خرید دوربین های عکاسی به این نکات دقت کنید:

یکی از قطعات مختلفی که دوربین های عکاسی دارای آن هستند، سنسور می باشد. امروزه ابعاد مختلفی از حسگر را در دوربین های دیجیتال می توان یافت. هر چه دوربین عکاسی، حرفه ای تر باشد معمولاً دارای حسگر بزرگتری خواهد بود. دوربین هایی که از نظر فناوری، سطح نیمه حرفه ای یا پیش افتاده تر دارند، معولاً حسگر آن ها از نوع APS – C می باشد. حسگرهایی که در دوربین های تلفن همراه و نیز دوربین های کامپکت، ابعاد ریزتری دارند.

دوربین های عکاسی فول فریم از نظر قیمت در سطح بالاتری بوده و معمولاً لنزهایی که به کمک آن امکان تصویربرداری مناسب فراهم می شود هم در سطح خوبی از قیمت قرار دارند. اما دوربین هایی که در آن ها از سنسور APS-C استفاده شده، دارای قیمت های مناسب تری می باشند. بنابراین اگر به دنبال این هستید تا عکاسی را شروع کنید و برای همین به دوربین عکاسی با سطح ابتدایی و قیمت مناسب نیاز دارید، این قبیل از دوربین ها مناسب شما هستند. اگر در اینترنت سرچ کنید، تنوعی از حسگرها را بر اساس اندازه و … خواهید دید.

دوربین عکاسی DSLR چیست؟

راهنمای خرید دوربین عکاسی

راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

دوربین های DSLR که به “دوربین های دیجیتال تک لنزی بازتاب دهنده” شهرت دارند، به این دلیل به این نام انتخاب شده اند که مکانیسم آن ها مشابه مکانیسم انعکاس آینه می باشد. این دوربین ها علاوه بر این، توسط بسیاری از افراد حرفه ای و البته توسط بسیاری از افراد تازه کار نیز استفاده می شوند. به بیان بهتر، هر فردی با هر میزان از مهارت عکاسی درباره استفاده از این دوربین ها حس رضایت دارد. این دوربین های عکاسی، کاربر را قادر می سازند که صحنه رو به روی لنز را مشاهده کند و بتواند کادری زیبا را پیش از عکس برداری تنظیم کند.

دوربین های DSLR دارای نکات مثبتی هستند که مهم ترین این نکات به شرح زیر می باشند:

1-دارای طیف وسیعی از لنز دوربین:

اولین مزیت این است که طیفی از لنزها را می توان در این دوربین ها مورد استفاده قرار داد. شاید بسیاری از دوربین ها به کاربر این اجازه را ندهند که لنز را تعویض کند. این دوربین ها لنز دائمی دارند. اما دوربین های DSLR دارای تنوعی گسترده از لنزها می باشند. به طوری که با استفاده از لنزهای مختلف می توان میدان دید و کیفیت تصویر و … را تغییر داد.

2-امکان فوکوس سریع و اتوماتیک:

سیستم فوکوس در این دوربین ها به صورت خودکار و با سرعتی بالا عمل می کنند. به طوری که کاربر می تواند به خوبی سوژه ای که در حرکت است را تعقیب کند. به علاوه، بدون تار شدن تصویر سوژه می توانید آن را در حال حرکت تعقیب کنید. بخصوص اگر قصد تصویربرداری در حوزه ورزشی را دارید، این دوربین ها بیشتر مناسب شما هستند.

3-ماندگاری بیشتر شارژ باتری:

مصرف انرژی دوربین های DSLR بالا نیست. چرا که این دوربین ها دارای منظره یاب اپتیکال می باشند و نیاز به روشن بودن دائمی ندارند. به همین دلیل یعنی به علت عدم مصرف انرژی بالا، با یک بار شارژ، امکان استفاده از این دوربین تا مدت ها فراهم می شود. این امر برای مواقعی که در بین راه هستید و قصد تصویر برداری از مناظر بین راهی را دارید بسیار ارزشمند است.

4-ظرفیت بالای حافظه:

دوربین هایی که قبلاً مورد استفاده قرار می گرفتند دارای فیلم بودند و امکان ضبط فیلم تا ظرفیت محدودی وجود داشت. اما امروزه دوربین های DSLR به گونه ای هستند که کارت حافظه در خود داشته و این کارت حافظه امکان ذخیره‌سازی فایل های رسانه ای را فراهم می کند. برای همین دیگر نیازی نیست که برای ذخیره فیلم، هزینه ای جداگانه را برای فیلم پرداخت کنید.

5-عملکرد سریع:

با استفاده از این دوربین عکاسی، زمان زیادی را صرف تمرکز بر روی کادر نخواهید کرد. در این دوربین، پرتوی نور، مسیری مستقیم را طی می کند و به منظره یاب اپتیکال برخورد می کند. برای همین سبب می شود تا تصویر، بدون دیرکرد در منظره یاب این دوربین ثبت شود.

6-ابعاد بزرگ حسگر:

می دانید که بالا بودن رزولوشن یا همان مگاپیکسل در دوربین های عکاسی، ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویر دارد. گوشی های همراه دارای حسگرهای کوچک هستند. اما دوربین های DSLR دارای سنسور بزرگ و درنتیجه کیفیت بالای تصویر به همین دلیل می باشند.

دوربین های Mirrorless یا بدون آینه چیست؟

راهنمای خرید دوربین عکاسی

راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

یکی از جدیدترین انواع دوربین های عکاسی حرفه ای، همین دوربین عکاسی Mirrorless یا بدون آینه می باشند. برندهای مشهور تولید دوربین مانند کانن و سونی از ابتدای هزاره سوم شروع به تولید این دوربین ها کرده اند. در این دوربین ها، مکانیسم بازتابی آینه دیده نمی شود و نور به طور مستقیم به حسگر برخورد می کند. در این دوربین ها به محض فشرده شدن دکمه شاتر از سوی فرد، تیغه به سمت بالا رفته و سنسور پوشیده می شود. در گام بعدی، همان تیغه به پایین برگشته و سنسور در معرض تصویر قرار می گیرد. با این امر نوردهی به سنسور متوقف می شود.

مهم ترین مزایای استفاده از دوربین های بدون آینه به شرح زیرند:

1-این دوربین ها سبک وزن هستند:

دوربین های عکاسی Mirrorless فاقد آینه های بازتابی می باشند و به همین دلیل نسبت به دوربین های DSLR دارای ابعادی کوچکتری می باشند. به طوری که حمل این دوربین ها به طور عجیبی آسان می شود. این محصولات برای افراد علاقه مند به سفر و طبیعت گردی و عکس برداری در این موقعیت ها مناسب می باشند.

2-برخورداری از منظره یاب پیشرفته:

عبور نور از لنز دوربین بدون آینه سبب نقش بستن آن بر روی حسگر این دوربین ها می شود. به طوری که به صورت زنده شاهد نمایش آن روی صفحه نمایشگر دوربین خواهیم بود. به همین دلیل، درک بهتری از نوردهی صورت گرفته و امکان این برای شما وجود دارد که تصویر دقیقی را برروی تصویر پیاده کنید. پس با اطمینان، تصاویر را بعد از اعمال تنظیمات، ثبت می کنید.

3-ثابت گر تصویر:

در این دوربین ها لرزش دوربین بسیار کم دیده می شود. این امر سبب می شود تا کیفیت تصاویر ثبت شده از سوی شما بسیار زیاد شود. در این دوربین ها، مکانیسم ثبت و نمایش تصویر از طریق آینه ها خواهد بود و شاهد کاهش لرزش دوربین هستیم.

مقایسه دوربین های DSLR و دوربین های فاقد آینه

از نظر وزن، دوربین های بدون آینه، سبک تر از مدل دیگر یعنی دوربین عکاسی DSLR می باشند. به طوری که همین وزن سبک امکان استفاده در مسافرت و به طور کلی استفاده طولانی مدت در خارج از خانه را فراهم می کند.

امکن ایجاد تصویری دقیق از منظره در دوربین های بدون آینه فراهم است. این امکان توسط منظره یاب و نمایشگر صورت می گیرد. این عوامل سبب افزایش کنتراست و افزایش دقت نوردهی می شوند. اما دوربین های DSLR به گونه ای است که نمی توان بدون آشنایی با تنظیمات آن ها، تصاویر دقیقی را ثبت کرد.

از نظر طول عمر باتری، دوربین های بدون آینه دارای باتری کم ظرفیت تر می باشند. به بیان بهتر، شارژ را در مدت زمان کوتاه تری نگه می دارند؛ چرا که برای نمایش دادن تصویر به کاربر، انرژی الکتریکی بیشتری را صرف می کنند.

از نظر قیمت، دوربین های بدون آینه گران تر می باشند. ممکن است برخی از مدل های این دو دوربین دارای قیمت های برابری باشند. اما تجهیزاتی را که دوربین های DSLR دارا هستند، بیشتر در دسترس هستند. برای همین نباید انتظار قیمت زیادی را از آن ها داشت.

برای تولید محتوای تخصصی وبسایت و بررسی محصولات یا خدمات محصول نویسی می توانید با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب به خوبی یک راهنمای خرید دوربین عکاسی مناسب را خدمت شما شرح دادیم. دو مورد از پراستفاده ترین دوربین هایی که از سوی افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند را خدمت شما توضیح دادیم. از نظرهای مختلفی آن ها را مقایسه کردیم. به علاوه اینکه به طور جداگانه ای برای شما شرح دادیم که هر یک دارای چه مشخصه های مثبتی دارند. حال این شما هستید که باید به تناسب نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *