راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

یکی از مهم ترین لوازم خانگی ضروری در هر خانه، چرخ گوشت می باشد. این روزها دیده می شود که در کنار گوشت سفید و قرمر، افراد برای چرخ کردن مواد غذایی دیگری هم از چرخ گوشت استفده می کنند. برای نمونه یکی از الویه فروشی های مشهور و قدیمی، خیارشورهای الویه های خود را با چرخ گوشت به ابعاد کوچک برش می دهد.

اما نکته مهم تر از کاربرد چرخ گوشت این است که برای خرید چرخ گوشت خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ برای افرادی که نیاز دارد راهنمای خرید چرخ گوشت را دریافت کند، چه عواملی باید شرح داده شوند؟

به خصوص در عصر حاضر که قیمت اجناس گران شده و افراد به دنبال این هستند که سرمایه خود را صرف وسایل گران قیمت کنند، لازم است تا راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی به صورت کاملاً دقیق و جامع شرح داده شود تا بودجه افراد با خرید یک چرخ گوشت به درد نخور به هدر نرود. با ما همراه باشید تا در این باره برای شما اصول خرید یک چرخ گوشت کارامد را توضیح دهیم.

کدام معیارها را برای خرید چرخ گوشت باید در نظر داشت؟

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

مهم ترین مشخصه هایی که هنگام خرید چرخ گوشت خانگی باید درنظر داشته باشیم به شرح زیر می باشند:

  • برخورداری از روکش محافظت کننده
  • وزن کم دستگاه
  • تعداد چرخ دنده
  • برخورداری از پایه ضد لغزش هنگامی که دستگاه کار می کند
  • توان موتور
  • برخورداری از تنوع و تعداد بالای تیغه
  • میزان صدایی که تولید می کند

با ما باشید تا در چند قسمت، مولفه های مختلفی را برای شما شرح دهیم تا به هنگام خرید چرخ گوشت با دید بازتر عمل کنید.

1-کارایی موتور چرخ گوشت

نیاز به توضیح نیست که کارایی بالای موتور چرخ گوشت یک مولفه اصلی است. موتور دستگاه، سرعت چرخ کردن را بیشتر کرده و به بیان دیگر زمان چرخ کردن کمتر خواهد شد.

به علاوه اینکه استفاده کوتاه مدت، استهلاک را هم کمتر کرده و طول عمر دستگاه سریعاً کاهش پیدا نمی کند. بنابراین بهتر است قدری بیشتر هزینه کنید در عوض دستگاهی خریداری کنید که دارای کارایی موتور بیشتری می باشد.

چرا که نیاز نخواهید داشت سریعاً برای خرید مجدد یک دستگاه اقدام کنید. به علاوه اینکه چرخ گوشت های خانگی را باید با ورود دستی گوشت، وادار به چرخ کردن کرد. به همین دلیل افزایش قدرت موتور، قدرت چرخ کردن را هم زیاد می کند.

2-حجم گوشت چرخ شده

قدرت بالای دستگاه چرخ گوشت سبب افزایش خروجی آن هم خواهد شد. البته که میزان خروجی شما به این بستگی دارد که نیاز شما چقدر می باشد. اگر قصد استفاده خانگی را دارید معمولاً بهترین آمار 4 تا 5 کیلو در دقیقه است. ولی اگر برای مصارف صنعتی به چرخ گوشت نیاز دارید، بحث کاملاً متفاوت خواهد بود. در چنین شرایطی باید دستگاه، مقدار بسیار بیشتری گوشت را چرخ کند.

3-وسایل جانبی دستگاه چرخ گوشت

امکان تهیه مواد غذایی محبوبی نظیر سوسیس و کالباس به وسیله همین ابزارآلات جانبی فراهم می شود. برای همین به شما توصیه می کنیم اگر قصد تهیه سوسیس و کالباس خانگی را دارید هنگام خرید دقت کنید که چرخ گوشت، این تجهیزات جانبی را داشته باشد.

می دانید که چقدر کودکان به غذاهای فست فودی علاقه مند هستند. اما به دلیل ناسالم بودن غذاهای فراوری شده بهتر است که این مواد غذایی از سوی خود شما تهیه شوند. اگر از ما می پرسید که چرخ گوشت خانگی مناسب برای این هدف چه دستگاهی است، ما به شما یک چرخ گوشت فیلیپس را توصیه می کنیم.

4-خنک شدن موتور

دستگاه هایی که دارای موتور هستند، پس از مدتی که از فعالیتشان می گذرد ممکن است دچار افزایش دمای موتور شوند. این افزایش دما اگر تعدیل نشود و دمای موتور اگر کاسته نشود، خواهید دید که رفته رفته رو به خرابی خواهد رفت. برای همین اگر به دنبال جلوگیری از سوختن موتور چرخ گوشت در پی گرما و داغ کردن زیاد هستید، بهتر است در این باره فکری کنید.

امروزه دستگاه های پیشرفته چرخ گوشت دارای حسگرهایی هستند که پس از مدتی وقتی دستگاه زیادی روشن می ماند، به طور خودکار، آن را غیرفعال و خاموش می کنند؛ روشی خودکار که مانع از سوختن موتور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپرسوساز خوب

چند نکته به منظور نگه داری طولانی مدت چرخ گوشت خانگی

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

در این قسمت می خواهیم چند نکته ایمنی درباره چرخ گوشت خانگی را خدمت شما شرح دهیم. به طوری که با رعایت این نکات خواهید دید طولانی مدت امکان استفاده از چرخ گوشت فراهم است.

مهم ترین این نکات به شرح زیر می باشند:

اولین اصل این است که باید از برش های کوچک گوشت برای چرخ کردن استفاده کنید. برش های بزرگ اثرات بدی را روی دستگاه دارند. هم باعث فشار به موتور می شوند و هم به محفظه چرخ گوشت فشار می آورند.

سبزیجات، مواد غذایی مناسبی برای چرخ کردن نیستند. چرا که آب ناشی از سبزی ها ممکن است به خود را به موتور دستگاه برساند. همین رسیدن آب سبزی به موتور سبب می شود تا موتور دچار خرابی شود.

نظافت هم نکته مهمی در حفظ سلامتی دستگاه می باشد. باید تیغه های دستگاه و نیز محفظه دستگاه را هم از چربی و … پاک کنید.

به طوری که کوچکترین ابعاد سبزی و چربی نباید در محفظه بماند. علاوه بر چرخ گوشت، در سایر وسایل هم رعایت نظافت با طول عمر دستگاه رابطه مستقیم دارد.

برای خرید چرخ گوشت خانگی به این نکته حتما توجه کنید که تیغه های این دستگاه باید خاصیت ضد زنگ داشته باشند.

اگر این قطعات ضد زنگ باشند خواهید دید که مدت زمان فرسودگی و نیز زنگ زدن این قطعات بسیار به تعویق خواهد افتاد. طوری که با خیال راحت می توانید دستگاه را شست و شو دهید.

نباید از این دستگاه طولانی مدت استفاده کنید. بین چرخ گوشت های خانگی و صنعتی تفاوت هایی وجود دارد و آن کمتر بودن قدرت موتور در نمونه های خانگی می باشد. بیشترین زمانی که حق دارید از این دستگاه به صورت مداوم استفاده کنید 15 دقیقه می باشد. چرا که در صورت استفاده بیشتر از 15 دقیقه، عمر دستگاه کاهش می یابد.

باید تیغه های دستگاه را در فواصل زمانی مشخص تیز کنید. می توانید هر سه ماه یکبار این کار را انجام دهید. به علاوه اینکه نباید از استراحت دادن به دستگاه هم در مواقعی چشم پوشی کنید. به خصوص موقعی که قصد چرخ کردن حجم بالایی گوشت را دارید.

قرار دادن گوشت کوب چرخ در محفظه استوانه ای باید حتماً صورت گیرد. با این کار از وقوع حوادث پیش بینی نشده جلوگیری می کنید.

یک نکته تکمیلی هم در این باره وجود دارد. گوشتی را باید به کمک این دستگاه چرخ کنید که ترجیحاً فاقد چربی و دنبه اضافی باشد. چرا که این موارد می توانند به تیغه های دستگاه گیر کنند. همین گیر کردن سبب می شود که تیغه به سختی بچرخد و در انتها دستگاه تحت فشار قرار گیرد. به علاوه اینکه ممکن است گاه جانور کوچکی به داخل دستگاه سقوط کند. برای همین به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده محفظه را از این بابت هم بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید طلا و جواهرات به همراه نکات مهم در هدیه دادن

چرا چرخ گوشت وسیله ای ضروری برای خانه می باشد؟

این روزها در هر کسب و کاری افراد سودجو پیدا می شوند. ممکن است در قصابی های محل زندگی شما هم افرادی باشند که به گوشت ناخالصی هایی را اضافه می کنند و گوشت خالص و حتی سالمی را تحویل شما ندهند. برای همین برای چرخ کردن گوشت، بهتر است خودتان دست به کار شوید. به علاوه اینکه امکان کنترل درصد چربی موجود در گوشت هم زمانی که خودتان بخواهید گوشت را چرخ کنید وجود دارد.

به علاوه اینکه چرخ کردن گوشت درست زمانی اتفاق میو فتد که شما اراده کنید. بخواهید گوشت را برای چرخ کردن به بیرون از خانه ببرید باید وقت خاصی را صرف این کار خارج از خانه بگذارید. اما اگر این وسیله در خانه باشد زمان شما هم ذخیره شده و حتی خواهد دید که پیاز و نخود را هم می توانید با این دستگاه چرخ کنید. این امر برای زمانی که می خواهید مایه فلافل را تهیه کنید خواهید دید که بسیار کارامد است.

برای سفارش تولید محتوای سایت می توانید با ما تماس بگیرید.

ما در پیام رسان های اینستاگرام، ایتا، واتس اپ و روبیکا نیز فعال هستیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میز مدیریتی و مبلمان اداری

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم به خوبی یک راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی را شرح دهیم. چرخ گوشت وسیله ضروری است که شما را برای بردن گوشت خریداری شده به دفعات متعدد به قصابی بی نیاز می کند. شما با خرید این دستگاه خواهید دید که امکان چرخ کردن سایر مواد غذایی هم وجود دارد. ممکن است شما قصد تهیه غذاهایی مانند فلافل و نیز الویه و یا کتلت را داشته باشید. برای چرخ کردن و مواد این غذا چرخ گوشت می تواند به خوبی کار کند.

درباره نحوه نگهداری چرخ گوشت خانگی هم برای شما صحبت کردیم. دانستید که باید تیغه ها هر از چندگاهی تیز شوند. به علاوه اینکه باید نباید در این دستگاه سبزی ریخته و چرخ شود. چرا که آب سبزی ممکن به موتور دستگاه نفوذ کند و موتور را از کار بندازد. درست است که این روزها قیمت اجناس و وسایل مختلف روز به روز زیاد می شود. اما با این حال بهتر است به سراغ خرید وسایلی بروید که موتور قدرتمند آن ها مانع از این خواهد شد که بخواهید سریعاً این دستگاه را مجددا خریداری کنید.

اهمیت تولید محتوای متنی چیست

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *