سفارش رپورتاژ آگهی

چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

در این مطلب، نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی کامل و بی عیب و نقص را می آموزید

رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی ساده و آسان است.  یک رپورتاژ آگهی ترکیبی از مهارت یک نویسنده و مقاله نویس برای نوشتن یک داستان برای فروش یک محصول یا ارائه خدمات است. رپورتاژ آگهی، به برندها این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن آن در کنار محتوای ناشر قابل اعتماد، داستان خود را به روشی معتبر بیان کنند.

هنگامی که به درستی انجام شود، به بازاریاب‌ها کمک می‌کند تا ارتباط مستقیمی با مخاطبان هدف خود برقرار کنند. در واقع یک رپورتاژ آگهی به کسب و کارهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا از ارائه تبلیغات سنتی با نوشتن کلماتی همچون “پرفروش” پرهیز کنند و در عوض از “داستانی” شخصی تر و احساس محور استفاده کنند که خوانندگان متقاعد شوند محصول یا خدمات را بخرند و یا امتحان کنند.

بهترین رپورتاژهای آگهی در مجلات، مواردی هستند که خوانندگان آن را به جای مقالات واقعی اشتباه می‌گیرند تا اینکه در انتهای مقاله گزینه “با ما تماس بگیرید” را کلیک و انتخاب کنند نه اینکه متوجه شوند و بگویند که این مقاله در واقع یک تبلیغ است.

این که آیا شما یک نویسنده، مقاله نویس یا یک روزنامه نگار هستید، می توانید به راحتی مکانیسم نوشتن رپورتاژ آگهی را درک کنید. بدون درک آن، شما ممکن است موفق به نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و موفق نشوید.

رپورتاژ آگهی

تعرفه رپورتاژ آگهی را از اینجا دریافت کنید……

 

چگونه رپرتاژ آگهی خود را قیمت گذاری کنیم؟

برای کمک به قیمت گذاری خدمات ارائه شده در زمینه نوشتن رپورتاژ آگهی، از خود بپرسید:

برای نوشتن این رپورتاژ آگهی چقدر تحقیق و پژوهش لازم است؟ تحقیقات بیشتر، زمان بیشتری هم می‌خواهد. هر چه زمان بیشتری صرف شود، قیمت خدمات هم بیشتر می‌شود. تحقیقات ممکن است 25٪ زمان اضافی برای نوشتن رپورتاژ آگهی به صرف کند.

آیا مشتری جدید است؟ برای مشتری جدید، شما ممکن است تصمیم بگیرید که برای تشویق برای گرفتن سفارش رپورتاژ آگهی بعدی از او، تخفیف ارائه دهید.

 

چه عواملی در تعیین هزینه رپورتاژ آگهی موثر است؟

هزینه رپورتاژ آگهی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع مشتری، سایت های رپورتاژ آگهی که آن را منتشر می‌کنند و مشتری و مخاطب هدف و صنعتی که قرار است معرفی شود. مهارت و تجربه نویسنده‌ای که قرار است این رپورتاژ آگهی را بنویسد هم در تعیین هزینه رپورتاژ آگهی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

اینکه قرار است در کدام سایت خبری منتشر شود و این سایت خبری چه رتبه‌ای در سایت الکسا دارد و چه میزان مخاطب و بازدید کننده دارد. همچنین این رپورتاژ آگهی قرار است به چند زبان نگارش شود و چه کشورهایی مخاطب آن هستند؛ همه این عوامل برای تعیین هزینه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار است.

قبل از اقدام برای سفارش رپورتاژ آگهی از سایت خاصی می‌توانید تعرفه رپورتاژ آگهی آن سایت را مشاهده کنید و سپس برای خرید رپورتاژ آگهی اقدام کنید.

معمولا برخی از سایت‌های انجام دهنده رپورتاژ آگهی یک نمونه رپورتاژ آگهی استاندارد را در سایت خود قرار می‌دهند یا برای مشتری ارسال می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا به این شرکت و سایت سفارش رپورتاژ آگهی بدهند یا خیر.

تولید رپورتاژ آگهی

 

فاکتورهای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و موثر

در مقایسه با تبلیغات سنتی، رپورتاژهای آگهی انعطاف پذیر تر هستند و به همان اندازه تاثیر خود را در صفحه‌های مجله یا روزنامه‌ها و وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌گذارند. علاوه بر این، از آنجا که این تبلیغات “غیر مستقیم” است، تبلیغی بهتر است که خوانندگان را به سمت خواندن محتوا سوق دهد تا اینکه صرفا هدف تبلیغاتی فریبنده برای افزایش سود و کسب درآمد از طریق فروش محصولات یا ارائه خدمات باشد. در ادامه فاکتورهای کاربردی برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی و نحوه نوشتن آن ارائه شده است.

 

1-خودتان را با محصول یا خدمات مشتری آشنا کنید.

یک نویسنده خوب رپورتاژ آگهی می‌تواند درباره موضوعی که در مورد آن می نویسد آگاهی داشته باشد، حتی اگر برای او آن موضوع تازگی داشته باشد. اما یک نویسنده عالی رپورتاژ آگهی، کالا و خدمات مشتریان خود را در می‌شناسد و مطالبی در این زمینه می‌نویسد که نشان دهنده اعتبار و شهرت او در این زمینه است.

صرف نظر از قالب انتخاب شده، نویسنده رپورتاژ آگهی باید به جای تبلیغ محصول و خدمات، بیشتر روی داستان تمرکز کنند. خوانندگان به رپورتاژ آگهی مانند دیگر روش‌های تبلیغاتی نگاه و توجه نمی‌کنند.

درعوض، آنها باعث می‌شوند تا توجه مشتریان و مخاطبان هدف از طریق نوشتن متن قوی و داستان پردازی جلب شود. بازاریابان نباید از اینکه در بخشی از رپورتاژ آگهی احساساتی مانند سرگرمی، ناامیدی، عصبانیت یا تعجب به خواننده منتقل شود، بترسند.

از خودت بپرس:

  • آیا تجربه شخصی از استفاده از محصولی که قرار است به فروش برسد، دارید؟
  • آیا قبلا با این شرکت تبلیغ دهنده یا مشتریان آن کار کرده‌اید؟
  • چقدر تحقیق و پژوهش لازم است تا انجام دهید تا به یک نویسنده ماهر و چیره دست در زمینه نوشتن رپورتاژ آگهی برای شرکت‌های مختلف آگهی دهنده تبدیل شوید؟

 

۲- یک تیتر هوشمندانه و جذاب متناسب بر سبک رپورتاژ آگهی انتخاب کنید.

رپورتاژ آگهی خود را مانند مقاله با تیتر شروع کنید. قبل از نگارش محتوا، نویسندگان باید توجه خود را به نوشتن تیترهای جذاب جلب کنند. بهترین رپورتاژهای آگهی با تیتری آغاز می‌شود که مستقیما با مخاطب صحبت کند و از او بخواهد که تعامل و مشارکت کند.

نویسندگان می‌توانند با تحقیق در مورد انواع تیترهایی که مخاطب هدف را جاب خواندن رپورتاژ آگهی می‌کند، تیترهای خوبی  و موثری را ایجاد کنند. تیتر باید به آنچه در محتوای رپورتاژ آگهی ارائه شده است، اشاره کند.

این باعث می شود توجه خوانندگان جلب شود. به یاد داشته باشید که هدف این است که رپورتاژ آگهی خود را در کنار بقیه مطالب پر ارزش در روزنامه، مجله یا وب سایت قرار دهید. تیتر آن باید متناسب با تیترهای مقالات دیگر در آن صفحه انتخاب شود. قرار نیست تا برای یک فیلم کمدی یا یک فیلم عاشقانه و جدی تیتر و فیلمنامه بنویسید. تا مثلا در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بگیرید.

خلاق باشید، اما داستان را با یک پایان خوش به سرانجام برسانید – تا باعث شود مشتری گزینه با ما تماس بگیرید را کلیک کند. حالا که کار خود را انجام داده و تاثیر خود را گذاشته‌اید، خواننده به دنبال راهی برای تماس با شما خواهد بود. او می‌خواهد محصول تبلیغ شده را بخرد یا از خدمات معرفی شده استفاده کند. با گذاشتن گزینه “با ما تماس بگیرید” یا “با ما ارتباط برقرار کنید” به او بگویید، به طور خاص، چه کاری باید انجام دهد.

تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

3-یک طرح داستانی ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید: رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی به سبک داستانی است؛ بنابراین، باید یک آغاز، میانه و پایان داشته باشد، جایی که روش استفاده از محصول یا خدمات به طور مستقیم ذکر می‌شود. از آنجا که طول بیشتر رپورتاژ آگهی مانند طول محتوای مقالات کامل (از 600 تا 800 کلمه) است، شما باید آنها را جذاب و سرگرم کننده بنویسید تا مشتریان را متقاعد کنید که محصول و خدمات تبلیغ شده را بخرد و استفاده کند.

به عنوان یک داستان تبلیغاتی باید:

  • توجه خوانندگان را در همان جملات اول تا سوم جلب کنید.
  • شخصیت (ها) را معرفی کنید – شخص یا افرادی که از این محصول یا خدمات استفاده می‌کنند.
  • برای نوشتن آن سناریو طراحی کنید.
  • مشکل یا مشکلات را مطرح کنید.
  • با نشان دادن اینکه چگونه مشکلات موجود چگونه ممکن است بر بر سبک زندگی آنها تاثیر بگذارد، احساسات خوانندگان را تحریک کنید.
  • محصول یا خدمات تبلیغ شده را به عنوان راه حل مشکلات معرفی کنید.
  • نشان دهید که چگونه استفاده محصول یا خدمات معرفی شده می‌تواند سبک زندگی غلط و منفی را به یک سبک زندگی درست و مثبت تبدیل کند.
  • پایان بندی “مثبت و خوشحال کننده” را اضافه کنید. در این پایان بندی نشان دهید که چگونه با استفاده از این محصول یا خدمات زندگی فرد بهتر می‌شود.
  • در انتها گزینه “با ما ارتباط برقرار کنید” یا “با ما تماس بگیرید” مانند شماره تلفن رایگان، فرم سفارش، تخفیف برای استفاده و غیره را اضافه کنید.
تولید رپورتاژ آگهی

تولید رپورتاژ آگهی

 

4-روی ارائه محتوای خوب تمرکز کنید.

نکته اصلی فروش محصول و خدمات بیشتر از طریق یک رپورتاژ آگهی، اعتباری است که از انتشار آن گرفته شده است. باید تلاش کنید در ارائه یک رپورتاژ آگهی تنها 20 تا 30 درصد به تبلیغ آن محصول و خدمات بپردازید. وقتی محتوای بسیار مفیدی ارائه می‌دهید، شانس بسیار بیشتری برای خواندن آن به صورت کامل و به اشتراک گذاشتن آن برای دیگران خواهید داشت.

نوشتن رپورتاژهای آگهی محصولات و خدمات خوب، شانس خواندن آنها به طور کامل افزایش می‌دهد و در نهایت احتمال کلیک بر روی گزینه ” با ما تماس بگیرید” بیشتر خواهد شد. داستان شاید بنیادی ترین دلیلی باشد که می‌توان از طریق یک رپورتاژ آگهی به جای یک آگهی استاندارد  اقدام به فروش محصولات یا خدمات کرد.

در حالی که بازاریابان بزرگ قادر به استفاده موفقیت آمیز از داستان پردازی در خلاقیت‌های تبلیغاتی خود هستند، درگیر کردن خواننده با محتوای تبلیغاتی و جذب آنها برای خرید محصولات و یا استفاده از خدمات، این چیزی است که یک رپورتاژ آگهی از دیگر شکل‌ها و انواع تبلیغات از هم جدا می‌کند.

گفتن یک داستان به شما امکان می‌دهد تا به شکلی که مشتریان به دانستن به واقعیت‌ها و ارقام مربوط به آن علاقه‌ای ندارند، مجذوب خواندن آنها شوند. به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی اغلب استراتژی بازاریابی برتر برای شرکت‌های ارائه محصولات و راهکارهای کاهش وزن و بیمه بوده است، زیرا برای فروش آنها باید از طریق ارائه یک داستان، احساسات مشتریان را برانگیزند.

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *