دکوراسیون داخلی ویلا

رپورتاژ آگهی املاک؛ با انواع سبک های دکوراسیون داخلی ویلا و نحوه اجرای آن آشنا شوید….

دکوراسیون داخلی ویلا ؛ویلا به منازل مسکونی اطلاق می‌شود که علاوه بر متراژ بالا دارای حیاط و فضای باز در قسمت بیرونی ساختمان هستند.

دکوراسیون داخلی ویلا یکی از شاخه‌های مهم در صنعت دکوراسیون داخلی است؛ اما می‌توان گفت یکی از قسمت‌های جذاب آن نیز هست.

به این دلیل که فضا به اندازه کافی برای در نظر گرفتن همه چیز در اختیار است؛ بنابراین کافی است با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود، دست به انتخاب سبک دکوراسیون داخلی ویلا بزنیم.

در ابتدا می‌خواهیم چند سبک مختلف را که “ترند” نیز هستند برای دکوراسیون داخلی ویلا به شما معرفی کنیم.

 

انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

1-سبک مینیمال

در این سبک از دکوراسیون داخلی ویلا تمامی لوازم به کار رفته و رنگ‌هایی که استفاده می‌شود در ساده‌ترین حالت خود و با خنثی‌ترین رنگ ممکن هستند.

به صورتی که هیچ طرح اضافه یا نقش خاصی بر روی لوازم منزل و نیز دکوراسیون خود ساختمان وجود ندارد. رنگ‌هایی که برای این سبک در نظر گرفته می‌شوند بر پایه توناژ سفید هستند که می‌توانند کمی تیره‌تر نیز باشند و به سمت طیف طوسی یا خاکستری و کرم نیز پیش بروند.

لوازم و مصنوعات چوبی به کار گرفته شده در این سبک هم می‌توانند مدرن باشند و هم کلاسیک.

 

2-سبک کلاسیک

در این سبک از دکوراسیون داخلی ویلا از سبک به کار گرفته شده در زمان پادشاهان رومی و فرانسوی الهام گرفته می‌شود.

به صورتی که از لوازم و مصنوعات چوبی پایه‌دار و خراطی شده استفاده می‌شود.

همچنین دیوار و سقف نیز به سبک باستانیان، حاشیه‌دار و طرح‌دار ساخته می‌شود. مصنوعات چوبی و لوازم دکوری چوبی نقش بسیار پررنگی در این سبک دارند.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا

 

3-سبک وینتیج یا بوهو

این سبک از دوره باستان مراکش الهام گرفته شده است. به صورتی که از لوازم ساده و ارزان برای دکوراسیون داخلی ویلا استفاده می‌شود.

سبک وینتیج یا بوهو بسیار شلوغ بوده و از ابزار و لوازم بسیار جالبی برای دکوراسیون استفاده می‌شود.

از طرفی رنگ‌های به کار رفته در این سبک بسیار متنوع بوده. به طوری که شاید از هر رنگ با هر توناژ در سبک وینتیج شما ببینید.

 

4-سبک پست مدرن

طراحان داخلی پس از دوره‌ای دست به ابداع سبکی زدند که در آن تمام قوانین مربوط به دکوراسیون و معماری را نقض کرد.

به شیوه‌ای که با ترکیب همه انواع سبک‌ها و نیز به کار گرفتن مدرن‌ترین لوازم و ایده‌ها با رنگ‌هایی محدود و ساده دست به ابداع نوع جدیدی از دکوراسیون داخلی زدند؛ بنابراین ممکن است در این سبک با لوازم و یا دکو‌رهایی رو به رو شوید که بسیار عجیب و غریب به نظر برسند.

 

5-سبک مدرن

در این سبک نیز همان‌طور که از نام آن پیداست از لوازم و ایده‌هایی که ترند روز هستند، استفاده می‌شود. برای مثال مبلمان و مصنوعات چوبی بدون پایه و نیز دکورهای چوبی یا فلزی با رنگ‌های ساده و طبیعی امروزه جزو دکوراسیون مدرن محسوب می‌شوند.

البته لازم به ذکر است که سبک مدرن را می‌توان در برخی از سبک‌هایی که پیش‌تر راجع به آن‌ها صحبت کردیم به کار بریم و یا با آن‌ها ادغام کنیم.

اما اکنون می‌خواهیم با توجه به فاکتورهای دیگر ایده‌هایی برای دکوراسیون داخلی ویلا به شما ارائه دهیم.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا

 

خدمات تولید محتوا اصفهان را از این صفحه مطالعه کنید…..

 

 به کار بردن ابزار پیش ساخته چوبی

یکی از جدیدترین و در عین حال مدرن‌ترین سبک‌هایی که امروزه برای دکوراسیون داخلی ویلا استفاده می‌شود، استفاده از ابزارهای پیش ساخته چوبی است.

برای مثال نشیمن‌گاه‌هایی که در جای خاصی از خود چارچوب ساختمان استفاده می‌شوند و یا پارتیشن‌های چوبی و حتی مجسمه‌ها و دکوریجات چوبی نیز جزو این دسته از ابزارها هستند.

در واقع برخی از آن‌ها شاید کاربرد خاصی نداشته باشند اما زیبایی و مدرنیته خاصی به فضا می‌بخشند. از دیگر ابزارهای چوبی پیش ساخته می‌توان دیوارکوب‌های چوبی را نام برد.

از این دیوارکوب‌های چوبی پیش ساخته به عنوان پوشش در هر قسمت از دیوارهای ویلا و یا حتی ستون‌ها و قسمت‌های پرت می‌توان استفاده کرد و جلوه‌ای ویژه بخشید.

 

نورپردازی برای دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در دکوراسیون داخلی ویلا می‌توان به کار گرفت نورپردازی است. با نورپردازی درست و صحیح می‌توانید به لوازم و فضای داخلی خانه خود روح تازه‌ای ببخشید.

حتی با این کار قادر خواهید بود برخی از عیوب و یا قدیمی بودن برخی لوازم و دکوریجات را پوشاند.

برای مثال می‌توانید در قسمت زیر میزها، بالا کتابخانه، بالای میز ناهارخوری، داخل راهروها و یا حتی بالای تابلوها و قاب‌ها از نورپردازی‌های ویژه استفاده کنید.

 

تفاوت سطوح در فضای حال و پذیرایی

یکی از شیک‌ترین و جدیدترین ایده‌هایی که می‌توانید برای دکوراسیون داخلی ویلا به کار گیرید تغییر ارتفاع سطح در برخی قسمت‌ها است.

برای مثال می‌توانید قسمت نشیمن را با کمی ارتفاع از کف خانه بسازید. بسته به سلیقه خود می‌توانید با ارتفاع بیشتر از سطح خانه و یا با ارتفاع کمتر بسازید.

همچنین می‌توانید محلی که میز ناهار خوری قرار می‌گیرد را با اختلاف سطح از کف بسازید؛ اما اختلاف ارتفاع آشپزخانه با کف خانه مدلی قدیمی است که امروزه در دکوراسیون داخلی ویلا جایی ندارد.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا

 

دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس

در صورتی که ویلای شما دوبلکس است، می‌توانید ایده‌های بسیار جذاب و نوینی را برای پله‌ها به کار گیرید.

برای مثال می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌های از پیش ساخته که پیش‌تر راجع به آن‌ها صحبت کردیم به عنوان نرده سرتاسری که به سقف متصل می‌شوند و یا ساخت راهرویی در ابتدای ورودی پله استفاده کنید.

در صورتی که عمده دکوراسیون داخلی ویلای شما چوبی است بهتر است از نرده‌های چوبی استفاده کنید؛ اما گزینه‌های دیگری که برای نرده وجود دارد شامل نرده‌های فلزی، استیل و یا سنگی نیز می‌شود.

از دیگر ایده‌هایی که برای پله می‌توان استفاده کرد استفاده از پله‌های مدرن از پیش ساخته است که تنها از یک طرف به دیوار متصل می‌شوند و سمت دیگر گویی معلق است. این نوع پله‌ها در انواع شیشه‌ای و چوبی نیز وجود دارند.

پله‌های گرد یا زاویه‌دار جزو ترند‌های ویلاهای دوبلکس محسوب می‌شوند. همچنین استفاده از لوسترهای بزرگ و آویزان در بالای پله و یا در قسمت پاگرد پله ایده‌ی مناسبی برای دکوراسیون داخلی است.

 

سقف‌های پیش ساخته

یکی از نقات قوت در دکوراسیون داخلی ویلا که می‌تواند به میزان زیادی به چشم بیاید، سقف‌های پیش ساخته با اشکال فضایی مختلف است.

این سبک سقف در انواع دکورهای مدرن، پست مدرن و مینیمال جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوع سقف‌ها را می‌توان به شکل‌های زاویه‌دار نیز به کار برد.

 

پنجره‌های سرتاسری

در صورتی که می‌خواهید دکوراسیون داخلی ویلای شما مجلل به نظر برسد و نیز لوازم داخل منزل به خوبی و با جلوه‌ی ویژه دیده شوند بهتر است پنجره‌های سرتاسری در آن به کار گیرید؛ زیرا با میزان زیاد نوری که از این پنجره‌ها وارد خانه می‌شود جلوه‌ی جذابی به خانه شما می‌دهد.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا

 

استفاده از شلف و قفسه در دکوراسیون داخلی ویلا

شلف و قفسه‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای در صنعت دکوراسیون داخلی دارند. قفسه را می‌توان در جای جای خانه به کار برد و از آن استفاده‌های بسیار متنوع کرد.

برای مثال می‌توان قفسه را در دیوارهای سرتاسری، ستون‌ها، کنار پنجره، زیر اپن و قسمت‌های دیگر به کار برد. از قفسه نیز می‌توان برای قرار دادن کتاب یا سایر لوازم دکوری استفاده کرد.

شلف‌ها و قفسه‌ها را می‌توان در انواع جنس‌های فلزی، استیل و یا تمام چوبی سفارش داد.

 

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی ویلا

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در اجرای دکوراسیون داخلی ویلا است. امروزه آشپزخانه با فضای کاملا باز که از هر طرف به حال و پذیرایی راه پیدا می‌کند ترند شده است.

میز ناهارخوری در آشپزخانه دیگر مانند قبل جایی ندارد و به جای آن از اپن یا جزیره استفاده می‌کنند.

جزیره بدین صورت است که تعدادی کابینت را در وسط آشپزخانه قرار می‌دهند و حالتی مستطیلی، گرد و یا مربعی ایجاد می‌کنند که روی آن نیز از همان صفحه‌ای که روی کابینت‌های دیگر است استفاده می‌شوند.

سپس از صندلی‌های مخصوص اپن که بلندتر از صندلی‌های عادی هستند برای دور آن استفاده می‌کنند. در این صورت دیگر نیازی به میز ناهارخوری در آشپزخانه وجود ندارد.

در صورتی که آشپزخانه اپن باشد می‌توان از همان صندلی‌ها برای دور آن به کار برد و از اپن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد.

امروزه کابینت‌های مدرن را به گونه‌ای می‌سازند که همه لوازم داخل آشپزخانه به صورت توکار باشند.

بدین صورت که برای تمام لوازم برقی داخل آشپزخانه از جمله یخچال، لباسشویی، ماشین ظرفشویی یا فر و ماکروفر فضایی داخل کابینت تعبیه شده است؛ بنابراین شما هیچ چیز اضافی روی کابینت‌ها یا میان آن‌ها نخواهید دید. این روش ساخت کابینت باعث شده تا آشپزخانه‌ها شلوغ به نظر نرسند.

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

استفاده از کنسول‌های بزرگ و ساده

کنسول و آینه یکی از وسیله‌های دکوری پرکاربرد در دکوراسیون داخلی ویلا محسوب می‌شوند. کنسول‌های سرتاسری و بزرگ چوبی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای دکور مجاور دیوار محسوب می‌شوند.

از فضای روی آن‌ها نیز می‌توان برای قرار دادن تابلو، آینه و یا ظروف دکوری و کتاب استفاده کرد. همچنین از کنسول‌های فلزی، استیل و یا چوبی در ابعاد کوچک‌تر نیز می‌توان استفاده کرد که اتفاقا جلوه‌ی بسیار زیبایی دارند.

 

استفاده از گلدان‌های بزرگ با گل‌های همیشه سبز

یکی از ترندهای روز دنیا استفاده از گلدان‌های بزرگ در جای جای دکوراسیون داخلی است. بهتر است گلدانی که برای این گونه گل‌ها انتخاب می‌کنید از نوع بتنی و یا سرامیکی با رنگ‌های خنثی یا تیره ساده باشند.

گل‌ها را می‌توانید در قسمت‌هایی چون میان مبلمان، گوشه‌های خانه، فضای پاگرد پله‌ها و یا راهروها به کار ببرید.

رپورتاژ آگهی

 

دکوراسیون داخلی اتاق‌های ویلا

از آنجا که معمولا اتاق‌هایی که برای ویلاها ساخته می‌شود متراژ بالایی دارند، دست شما برای انتخاب هر نوع سبک دکور باز است.

مهم‌ترین گزینه‌ای که برای اتاق‌ها باید در نظر بگیرید استفاده از حمام و دستشویی شخص برای هر اتاق است. چنین اتاق‌هایی مستر اطلاق می‌شود.

همچنین می‌توانید برای اتاق‌های کمدهایی بزرگ و سرتاسری تحت عنوان کلازت در نظر بگیرید تا بتوانید علاوه بر مرتب چیدن لباس‌ها، آن‌ها را مقابل دید خود قرار دهید تا برای انتخاب راحت‌تر تصمیم بگیرید.

 

استفاده از قاب‌های بزرگ و کوچک برای دکور دیوارها

یکی از ایده‌هایی که می‌توانید برای دیوارهای خالی در دکوراسیون داخلی ویلا به کار ببرید استفاده از تابلوهای بزرگ و کوچک است.

بسته به سبک ویلای خود می‌توانید از تابلوهای بزرگ به صورت تکی بر روی دیوارها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تابو‌های کوچک و بزرگ به صورت نامنظم و در هم برای تزئین دیوارها استفاده کنید.

 

استفاده از کاغذ دیواری

یکی از بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون داخلی ویلا استفاده از کاغذدیواری‌های متنوع است. شما می‌توانید بسته سبک خانه خود کاغذدیواری‌های طرح‌دار یا ساده سفارش دهید.

البته از آنجا که ویلاها معمولا متراژ بالایی دارند بهتر است از کاغذدیواری‌های طرح‌دار در برخی قسمت‌ها استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید دیوار پشت تلویزیون و یا دیوار پشت کاناپه را با کاغذدیواری طرح‌دار بپوشانید. سپس سایر دیوارها را با کاغذ دیواری ساده بپوشانید.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا

 

کف‌پوش ها در دکوراسیون داخلی ویلا

کف ساختمان مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین قسمت دکوراسیون داخلی ویلا است. گزینه‌های زیادی برای پوشش کف ساختمان وجود دارند. اعم از پارکت، کف‌پوش، لمینت، سرامیک و سنگ و یا موکت.

به کار بردن هر کدام از موارد گفته شده بسته به سلیقه شما دارد؛ اما اگر بنا به مقایسه باشد باید بگوییم که سنگ و سپس سرامیک بادوام‌ترین گزینه‌ها است.

همچنین اینکه به راحتی تمیز می‌شوند. بعد از آن لمینت، پارکت و سپس کف‌پوش در اولویت قرار دارند. موکت نیز گزینه‌ی مناسبی برای پوشش کف پذیرایی نیست اما برای اتاق‌ها بسیار مناسب و راحت است. همچنین اینکه موکت فضای اتاق را گرم نگه می‌دارد.

بسته به لوازم منزل و دکوراسیونی که مد نظر دارید دست به انتخاب نوع پوشش کف بزنید.

برای مثال اگر مبلمان و اکثر لوازم موجود در خانه چوبی باشند بهتر است از لمینت و پارکت و یا کف‌پوش با چوب استفاده کنید؛ اما از سبک کلاسیک داشته باشد، بهتر است از سنگ و سرامیک استفاده کنید.

یکی از گزینه‌های بسیار شیک و جذاب برای کف ساختمان، سنگ گرانیت است؛ زیرا جلا و برق بسیار چشم‌گیری دارد که هرگز کدر نمی‌شود.

از طرفی تیره بودن رنگ آن با لوازم و مصنوعات رنگ روشن تضاد بسیار جالبی ایجاد خواهد کرد. البته بهتر است برای ویلاهای شلوغ از این نوع سنگ برای پوشش کف استفاده نشود؛ زیرا با رگه‌هایی که دارد و نیز رنگ تیره خود، باعث شلوغ جلوه دادن فضا می‌شود.

بهتر است رنگ کف ویلا را چیزی میان روشن و تیره انتخاب کنید؛ زیرا رنگ بیش از حد روشن علاوه بر اینکه خیلی زود کثیف می‌شود، باعث اذیت شدن چشم و خستگی طی مدت طولانی می‌شود.

رنگ تیره نیز فضا را بسته و شلوغ نشان می‌دهد؛ بنابراین بهتر چیزی میان این دو توناژ انتخاب کنید.

 

 

تولید محتوا به سبک سایه نویسی
برنامه ریزی تولید محتوا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *