ویژگی های محتوای خوب

ویژگی های محتوای خوب چیست؟

آموزش تولید محتوا؛ درس بیست و دوم: ویژگی های یک محتوای خوب برای سایت چیست؟

برای نوشتن یک محتوای کارآمد باید به وجود ویژگی های محتوای خوب توجه داشته باشید. زیرا حتی تحقیق‌شده‌ترین، خوش‌نویس‌ترین و مفیدترین مقاله‌ها گاهی اوقات بدون داشتن یک استراتژی مناسب مانند عدم رعایت اصول سئو در آن‌ها کارآمد نیستند و نمی‌توانند به کسب‌وکار شما رونق دهند. در این شرایط محتوای شما ترافیک جذب نمی‌کند و بک لینک نمی‌گیرد، یا به عبارتی به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های یک محتوای خوب آشنا کنیم. شما می‌توانید از طریق این نکات با هزینه پایین، محبوب‌ترین مقاله‌ها را به کمک یک استراتژی تبلیغاتی حساب شده، بنویسید و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید.

ویژگی های یک محتوای خوب برای سایت چیست؟

برای داشتن یک محتوای کاربردی که بتواند برند یا سایت شما را به مخاطبان بیشتری معرفی کرده و کسب‌وکار آنلاین شما را رونق دهد، توجه به برخی ویژگی‌های محتوا بسیار مهم است. ما در اینجا مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در یک محتوای خوب رعایت شود را برایتان شرح خواهیم داد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

1-محتوای باکیفیت، به یک عنوان جذاب نیاز دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های محتوای خوب، داشتن یک عنوان خوب است. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که کتابی را تنها به دلیل عنوان جذاب آن انتخاب کرده باشید. بنابراین عنوان خوب، اصل اساسی برای جذب مخاطب است. برای نویسندگان محتوا، هیچ ‌چیز، نا امید کننده ‌تر از نادیده گرفته شدن و عدم اشتراک‌گذاری مقاله‌ هایی که به ‌شدت برایش تلاش کرده ‌اند، وجود ندارد. بیشتر این اتفاق ها به دلیل خوب نبودن خود محتوا نیست، و تنها مشکل، عدم انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب است.

“عنوان”، اولین چیزی است که مخاطب شما می‌خواند و تصمیم می‌گیرد که ادامه محتوا را مطالعه کند یا خیر؟ بنابراین عنوان نامناسب و نامربوط که جذاب نیست، به‌شدت می‌تواند مخاطبان شما را کاهش دهد. اما داشتن عنوان ‌های متقاعد کننده و جذاب، تعامل کاربر و ترافیک وب شما را افزایش می‌دهد. شما فقط باید آموزش لازم در این زمینه را ببینید و با چند تکنیک مفید آشنا شوید. در این صورت در کمترین زمان، عناوین جذاب و قدرتمندی خواهید نوشت.

2-از کلمات کلیدی مبتنی بر هدف استفاده کنید.

کلمه کلیدی، عبارتی است که طبق نتایج موتورهای جست‌وجوگر گوگل، بیشتر سرچ شده و با موضوع شما نیز مرتبط است. بسیار مهم است که اصول استفاده از کلمات و عبارات کلیدی درست را یاد گرفته و در محتوای خود به کار گیرید. اگر می‌خواهید محتوای شما عملکرد فوق ‌العاده ‌ای داشته باشد، باید محتوا را بر اساس سلیقه و جست‌وجوی مخاطبانتان بنویسید. به ‌عبارت ‌دیگر، باید کمی عمیق‌ تر بگردید و از خود بپرسید که خوانندگان شما می‌خواهند چه پاسخ ‌هایی را پیدا کنند.

هنگامی‌که این موضوع را فهمیدید، باید مطمئن شوید که محتوای شما به هدف جستجوی بیننده پاسخ می‌دهد. این به معنای آن است که عبارت‌های جستجوی مرتبط را در محتوای خود، به همراه توضیحات مفید و اطلاعات مرتبط قرار دهید. در این صورت، بینندگان شما وقتی به محتوای شما هدایت می‌شوند، راضی خواهند بود. همچنین، موتورهای جستجو به ‌راحتی می‌توانند مقالات شما را با مخاطبان هدف شما مطابقت دهند و آن‌ها را در رتبه بالاتری قرار خواهند داد. در نتیجه، ترافیک سایت و درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد. در این راستا می‌توانید از ابزارهای مختلف مانند گوگل ترندز نیز استفاده کنید.

ویژگی های محتوای خوب

ویژگی های محتوای خوب

3-کامل و واضح بودن اطلاعات

وقتی مخاطب وارد محتوای شما شده است، بر اساس کلمه یا عبارات کلیدی که سرچ کرده است به دنبال پاسخ نیاز یا سؤالی است که باید بتواند در محتوای شما آن را پیدا کند. بنابراین شما باید با دادن اطلاعات واضح، کامل و درست، طبق رفرنس‌های معتبر، محتوای خود را به سمت پاسخ‌دهی مناسب به نیاز مخاطبان خود ببرید.

اگر شما یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید نیز با دادن اطلاعات دقیق و درست و خوب، حتی اگر در آن لحظه مخاطب شما از سایت شما خریدی انجام ندهد، احتمال اینکه در آینده برای رفع نیازهای مربوطه خود به سایت شما بازگردد و شما را برای خرید انتخاب کند زیاد است.

بنابراین دادن اطلاعات صحیح و خوب در یک محتوا می‌تواند تا حد زیادی نرخ تبدیل را افزایش دهد. برای مثال، شخصی که می‌خواهد بفهمد چگونه موهای خود را در خانه رنگ کند؛ پس می‌تواند با راهنمای نحوه انجام این کار در سایت شما آشنا شود. در عین‌ حال، اگر شما محصولی در این زمینه دارید، محتوای شما می‌تواند توضیح دهد که چرا محصول شما بهترین گزینه برای استفاده آن‌ها است و احتمال خرید آن، زیاد است.

4-استفاده از منابع معتبر و تحقیق درست

کسی که عبارات کلیدی را در موتورهای جست‌وجوگر سرچ می‌کند، به دنبال اطلاعاتی صحیح و درست می‌گردد که بتواند بدون ایجاد ضرر یا آسیب نیاز خود را برطرف کند. یا اگر به دنبال محصول خاصی باشد، می‌خواهد بهترین گزینه را انتخاب نماید. او می خواهد با استفاده از محتوای شما، همه اطلاعات مرتبطی را که می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری به آن‌ها کمک کنند را به دست آورد.

بنابراین به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی های محتوای خوب، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما بهترین پاسخ را به تمام سؤالات آن‌ها و ساده‌ترین راه برای خرید محصول را ارائه می‌دهد. سهولت استفاده و راحتی، به ‌عنوان نیمی از راه برنده شدن در دنیای تجارت الکترونیک امروزی است.

5-همیشه تصاویر مناسب را اضافه کنید.

مواجه شدن با دریایی از کلمات می‌تواند برای مخاطب بسیار آزاردهنده و کسل ‌کننده باشد. در این صورت حتی اگر هیجان ‌انگیزترین محتوا را هم نوشته باشید، مخاطب دوست ندارد پاسخ خود را در محتوای شما پیدا کند. تصاویر، به طرز عجیبی، مخاطب را با محتوا درگیر می‌کند.

طبق تحقیقات انجام شده، مقالاتی که تعداد تصاویر مناسبی دارند، دو برابر بیشتر از مقالات بدون تصویر به اشتراک گذاشته می‌شوند. این اتفاق به دلیل آن است که تصاویر، محتوا را قابل هضم‌تر می‌کنند و فرصت‌های اضافی برای ارائه بهتر کلمات کلیدی را ارائه می‌دهند. استفاده از تصاویر بصری، نه تنها یک حرکت عالی و بر اساس اصول SEO است، بلکه مقالات شما را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

6-محتوا باید روان و خوانا باشد.

با اینکه این ویژگی از ویژگی های محتوای خوب می‌تواند بسیار ساده به نظر برسد، اما در حال حاضر مقالات بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند که به دلیل نامفهوم بودن خوانده نمی‌شوند. به‌ عنوان یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای باید به خاطر داشته باشید که خوانندگان شما افراد معمولی هستند که به‌ سرعت به دنبال اطلاعات قابل هضم می‌باشند.

اگر آن‌ها می‌خواستند یک مقاله علمی عالی با کلمات تخصصی و غیرقابل فهم بخوانند، در سایت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی به دنبال آن می‌گشتند. بنابراین مسائل را بیش ‌از حد پیچیده نکنید. در عوض، آن‌ها را واضح، مختصر و سر راست بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا دانش خود را به ‌خوبی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

قیمت دوره آموزش تولید محتوا برای نویسندگان مبتدی……..

سخن پایانی

محتواهایی که تولید می‌شوند را می‌توان با رعایت برخی اصول ساده و توجه به ویژگی های محتوای خوب به محتواهایی کارآمد تبدیل کرد. این نوع محتواها به ‌خوبی مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند و ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهند. اما در صورت عدم رعایت این نکات، محتوای شما دیده نخواهد شد و تلاشتان به هدر می‌رود. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های مناسب برای تولید محتوا بر اساس اصول سئو، ویژگی های یک محتوای خوب را به‌ طور کامل شناسایی کرده و یاد بگیرید که آن‌ها را چگونه در سایت خود به کار ببندید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *