دیجیتال مارکتینگ

رپورتاژ آگهی با دیجیتال مارکتینگ چه ارتباطی دارد و چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

رپورتاژ آگهی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به انگلیسی Advertorial نامیده می‌‌شود که مشتق شده از دو کلمه انگلیسی Editorial و Advertisement است. یعنی این محتوا ترکیبی از مقاله روزنامه نگاری و محتوای تبلیغاتی است.

کافه محتوا؛ مجری تولید محتوای تخصصی سایت

با خرید اشتراک ویژه می توانید در بهترین سایت ها رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید.

اشتراک ویژه سایت

خرید اشتراک ویژه کافه محتوا

 

فهرست عناوینی که در این مطلب می خوانید به صورت زیر است:

  • ارتباط رپورتاژ آگهی با دیجیتال مارکتینگ (تبلیغات اینترنتی)
  • رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با تبلیغات همسان دارد؟
  • دیجیتال مارکتینگ و ارتباط آن با تبلیغات سنتی
  • مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ
  • دلایل موفقیت رپورتاژ آگهی در دیجیتال مارکتینگ

کلمه های کلیدی: تعرفه رپورتاژ آگهی – نمونه رپورتاژ آگهی – هزینه رپورتاژ آگهی – سایت های رپورتاژ آگهی – خرید رپورتاژ آگهی – سفارش رپورتاژ آگهی

 

**در این مقاله می آموزید که چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسید و آن را منتشر کنید….

*برای ثبت سفارش رپورتاژ آگهی و تولید محتوای تخصصی از طریق لینک زیر اقدام کنید…..

رپورتاژ آگهی

 

ارتباط رپورتاژ آگهی با دیجیتال مارکتینگ (تبلیغات اینترنتی)

رپورتاژ آگهی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به انگلیسی Advertorial نامیده می‌‌شود که مشتق شده از دو کلمه انگلیسی Editorial و Advertisement است. یعنی این محتوا ترکیبی از مقاله روزنامه نگاری و محتوای تبلیغاتی است.

متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ رپورتاژ آگهی را در دسته تبلیغات همسان (Native Advertising) قرار می‌دهند. از رپورتاژ آگهی به عنوان محتوای حمایت شده (Sponsored Content) هم نامبرده می‌شود چرا که در واقع این محتوای تبلیغاتی را برای کسب و کاری نوشته می‌شود و نویسنده باید بتواند در کنار ارائه اطلاعاتی ارزشمند و مفید از آن کسب و کار به صورت کلی اما این کسب و کار را به صورت خاص و محصولات و کالاها تولیدی یا خدمات ارائه شده را معرفی کرده و تبلیغ کند.

امروزه سایت های رپورتاژ آگهی فعال هستند و صاحبان کسب و کارها می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها اقدام به سفارش رپورتاژ آگهی برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود کنند.

 

رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با تبلیغات همسان دارد؟

همانطور که اشاره شد به گفته متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ رپورتاژ آگهی را می‌توان به عنوان یکی از انواع تبلیغات همسان نام برد اما این دو باهم تفاوت‌هایی هم دارند.

هرچند که بسیاری از مخاطبین بین این دو تفاوتی قائل نمی‌شوند اما متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ تلاش می‌کنند تا تفاوت‌های بین رپورتاژ آگهی و تبلیغات همسان را بیشتر بیان کنند. یکی از مهمترین تفاوت‌های بین این دو این است که رپورتاژ آگهی، یک متن تبلیغاتی است که به صورت محتوای سرمقاله‌ای تالیف می‌شود، اما با صدای تبلیغاتی بسیار واضح تر.

در اصل، خواننده می‌تواند با خواندن دو جمله اول قصد این محتوا برای فروش محصولات یا ارائه خدمات صاحب کسب و کار را رمزگشایی کند. همانطور که قبلا نیز ذکر شد، تبلیغات همسان باید به شکل و شیوه سرمقاله در وب سایتی که قرار است در آن منتشر شود، شکل بگیرد.

تبلیغات همسان معمولا دارای مطالب جالب و مفیدی است که خوانندگان می‌توانند اطلاعات خوبی از آن به دست آورند. تبلیغ کننده به عنوان رهبر فکر یا متخصص قرار می‌گیرد ، اما مطلب او هرگز به صورت مستقیم به فروش محصولات و ارائه خدمات اشاره نمی‌کند و منجر به فروش محصول نمی‌شود.

تبلیغات همسان جذاب است و خواننده ترغیب و تشویق به اشتراک گذاشتن آن مطلب برای خوانندگان دیگر می‌کند. برای تبلیغ کنندگانی که قصد دارند برندشان را به عنوان رهبر صنعت خود قرار دهند، تبلیغات همسان بسیار موثر است.

برای تبلیغ کنندگانی که می‌خواهند محصولات یا خدمات خود را توصیف و یک مرکز فروش مستقیم ایجاد کنند، رپورتاژ آگهی هنوز هم بهترین انتخاب است.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ و ارتباط آن با تبلیغات سنتی

همانطور که اشاره شده امروزه رپورتاژ آگهی یکی از ابزار دیجیتال مارکتینگ است. در سال 2017 رپورتاژ آگهی در بین پرکاربردترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رتبه آخر را به دست آورد.

سه ابزار پر کاربرد دیجیتال مارکتینگ در آن سال به ترتیب Case Study، White Papers و کتاب الکترونیکی بودند. اما رپورتاژ آگهی سابقه زیادی در بین ابزارهای تبلیغاتی دارد و حتی قبل از ظهور اینترنت و دیجیتال مارکتینگ هم در این زمینه استفاده می‌شده است و به نوعی جزو تبلیغات سنتی هم محسوب می‌شود.

در گذشته رپورتاژهای آگهی در مقاله‌ها و روزنامه‌ها چاپ می‌شده و صنعت یا محصولات و کالاهای یک کسب و کار را معرفی می‌کرده است.

برای برخی از برندها، به ویژه برندهای خوب و دارای مخاطب عظیم آفلاین، نادیده گرفتن بازاریابی سنتی، مانند تبلیغات در تلویزیون، رادیو، مجلات و روزنامه‌ها، بیلبوردهای سطح شهر و … ممکن است هزینه بر باشد.

اما برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک که در ابتدا بودجه کمی برای تبلیغات دارند، دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به عنوان یک ناجی عمل کند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای جدید و قدیمی در حال افزایش قدرت بازاریابی دیجیتال خود هستند.

**در این مقاله می آموزید که چگونه یک رپورتاژ آگهی بنویسید و آن را منتشر کنید….

 

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

در ادامه مقاله مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ که رپورتاژهای آگهی هم یکی از ابزارهای آن هستند نسبت به تبلیغات سنتی ارائه می‌شود.

1-باعث می‌شود تا مشتریان تعامل بیشتری داشته باشند.

بازاریابی سنتی اجازه ارتباط مستقیم با مشتریان را نمی‌دهد، در حالی که دیجیتال مارکتینگ سطح بالاتری از مشارکت را ارائه می‌دهد. خواه از طریق گذاشتن نظر در شبکه‌های اجتماعی یا فرستادن ایمیل، مخاطبان هدف فورا از طریق کانال‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ با شما در ارتباط هستند.

برند شما همچنین می‌تواند با تعامل با آنها از طریق ویدئو، نظرسنجی یا وبینار به راحتی روابط بهتر و طولانی تری با مشتریان برقرار کند. کسب و کار شما نیازهای مشتریان را بهتر تامین می‌کند و بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد این کار را انجام دهید؛ زیرا می توانید با مشتریان مشارکت داشته باشید و مشکلات آنها را بدون اتلاف وقت حل کنید.

تولید محتوای تخصصی را در سایت کافه محتوا به سبک متفاوت تجربه کنید….

 

2-اندازه گیری نتایج راحت تر می‌شود.

وقتی رپورتاژ آگهی خود را در مجلات یا روزنامه‌ها چاپ می‌کنید، نمی دانید بازاریابی شما تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود. ممکن است شما در مسیر اشتباه قدم گذاشته باشید، اما راهی برای هشدار دادن به شما از طریق مخاطبین وجود ندارد.

برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد نتایج را اندازه گیری کنید. این امکان را به شما می‌دهد تا با دید باز و روشن در بازی بازاریابی حرکت کنید.

شما می توانید به اطلاعات زیادی در مورد چشم اندازها و مشتریان خود دسترسی داشته باشید تا به شما در درک مکان مورد نظر کمک کند. درست از چند نفر که وب سایت شما را بازدید و ترک می‌کنند تا چه درصد از آنها در حال تبدیل هستند.

تست‌ها و آزمایشاتی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که از طریق آن می‌توانید روند تبدیل مخاطبین به مشتریان بالقوه را تخمین بزنید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

 

3-دامنه مخاطبین بزرگتر است.

بازاریابی سنتی از بسیاری جهات محدود است، اما یکی از بزرگترین محدودیت‌هایی که با آن همراه است عدم توانایی تبدیل مخاطبین به مخاطبینی فراتر از سطح منطقه‌ای یا محلی است.

کسب و کار شما ممکن است از لحاظ جغرافیایی محدود باشد، بنابراین چرا دسترسی مخاطبین را به کسب و کارتان و استفاده از خدمات و کالاها و محصولات‌تان را محدود می‌کنید؟

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، می توانید یک کمپین کاملا سفارشی ایجاد کرده و دسترسی خود را به شهرهای مختلف یا حتی کشورهای مختلف گسترش دهید. بنابراین از رویکرد کند و آهسته پیشرفت در بازاریابی سنتی خداحافظی کنید و به بازاریابی دیجیتالی سلام کنید.

تعرفه تولید محتوای تخصصی برای سایت ها را از اینجا دریافت کنید…..

 

4-بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ ارزانتر است.

وقتی صحبت از هزینه کردن در بازاریابی می‌شود، بازده سرمایه گذاری شما مشخص می‌کند که کمپین شما موفق بوده یا خیر. جای تعجب نیست که بازاریابی دیجیتال شما بازده سرمایه گذاری بهتری را به دست می آورد زیرا ارزان تر از بازاریابی سنتی تمام می‌شود.

فقط کافی است نگاهی به تعرفه رپورتاژ آگهی در سایت های رپورتاژ آگهی و روزنامه‌ها و مجلات بیندازید تا متوجه مقرون به صرفه بودن سفارش و انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های اینترنتی و روزنامه‌ها و مجلات شوید.

آیا ترجیح می‌دهید در جایی تبلیغ کنید که دارای مخاطبین نامحدود از سراسر جهان است و یا در یک روزنامه‌ و مجله‌ای تبلیغ کنید که توسط یک مخاطب محدود مشاهده می‌شود؟ دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می‌دهد تا با هزینه‌های بسیار کمتری بازاریابی کنید.

 

دلایل موفقیت رپورتاژ آگهی در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

 

همانطور که اشاره شد رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تاثیر زیادی در معرفی مناسب کسب و کارها و محصولات و خدمات آنها است. هزینه رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب تر است و تاثیر خوبی دارد. تاثیر آن به این دلیل است که خوانندگان به رپورتاژ آگهی مانند مقالات نگاه می‌کنند و آنها از دیدن تبلیغات زیاد در فضای اینترنت و نوشته‌ها و مقالات تبلیغاتی خسته شده‌اند.

به عنوان مثال، مقاله ای در ژانویه 2007 در مجله “Entrepreneur” به نوشته “Reader’s Digest” منتشر شد که در آنجا شرح می‌دهد که نسخه رپورتاژ آگهی نوشته شده به عنوان مقاله ژورنال 81٪ تعداد سفارشات بیشتری نسبت به همان نسخه که شبیه به یک تبلیغ سنتی نوشته شده بود، داشته است.

البته یک رپورتاژ آگهی باید متناسب با صدا، سبک و چیدمان مقالات سایت انتشار دهنده باشد. براساس قانون، وب سایت‌های انتشار دهنده باید حاوی یک اعلامیه یا نشانه‌ای باشند که مشخص کند این مقاله یک رپورتاژ آگهی است.

افراد می‌توانند قبل از خرید رپورتاژ آگهی از سایت های رپورتاژ آگهی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، یک نمونه رپورتاژ آگهی را ببینند و اگر راضی بودند اقدام به خرید و پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی کنند.

برای پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی هم از این سایت‌ها می‌توانند در نهایت اطمینان و راحتی به صورت آنلاین اقدام کنند و سفارش رپورتاژ آگهی خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

با افزایش استفاده کاربران از اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف به صورت آنلاین یا از طریق تلفن همراه و کاهش تبلیغات چاپی، وبلاگ‌هایی که توسط کارشناسان و بازاریابان نوشته شده‌اند، در عصر دیجیتال مارکتینگ و با پشتیبانی بسیار زیاد، پیشرو در زمینه ارائه و انتشار تبلیغاتی قرار گرفته‌اند.

از این شرایط سایت های پورتاژ آگهی می‌توانند به نحو احسن بهره برداری کنند و سفارشات بیشتری در زمینه تالیف و انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های پرطرفدار و پرمخاطب دریافت کنند.

در این زمینه آنها باید از نویسندگانی برای تالیف رپورتاژ آگهی استفاده کنند که تخصص هم در زمینه تالیف مقاله روزنامه نگاری و هم در زمینه تبلیغ نویسی استعداد و توانایی دارند.

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *