تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته یا روغن های غیر تراریخته؟ کدام یک سالم تر است؟

تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته؛ روغن های تراریخته و روغن های غیرتراریخته و انتخاب در مصرف آنها، مسئله ای است که این روزها به یک چالش بزرگ برای خانواده ها تبدیل شده است.

این مسئله به اندازه ای اهمیت دارد که به مصرف روغن ها محدود نمی شود و درباره انواع میوه ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی هم وجود دارد.

اختلاف نظر میان منابع مختلف در مصرف انواع روغن که از دانه ‌های روغنی به دست می آیند، بسیار وجود دارد.

برخی معتقدند درصد زیادی از روغن هایی که در داخل کشور وجود دارند، تراریخته هستند و برخی دیگر معتقدند انواع روغن های غیر تراریخته شامل محصولاتی هستند که به طور مستقیم از ذرت، کلزا یا دانه آفتابگردان به دست می آیند که در مزرعه های شمال کشور کاشته می شوند.

همانطور که از این گفته ها بر می آید، افراد با  سوالات زیادی در انتخاب بهترین روغن برای مصارف غذایی روبرو هستند.

اینکه خانواده ها کدام یک از برندهای موجود در بازار را با اطمینان خاطر خریداری کنند، امروزه به یکی از مهمترین مسائل غذایی تبدیل شده است.

علیرغم این که برخی از کارشناسان تغذیه، مصرف روغن های تراریخته را بسیار مضر می‌دانند، اما گروهی دیگر از کارشناسان مزایای را مطرح کردند که نشان می دهد این روغن ها برای سلامتی خطرناک نیستند!

اگرچه مصرف روغن های غیر تراریخته از هر نظر، سالم و و بهداشتی است، با این حال، برخی ضروریات در مصرف غذایی روزانه خانواده ها، کشاورزان را ملزم ساخته تا به پرورش و کاشت محصولات تراریخته گرایش پیدا کنند!

شاید اگر نگاه کوتاهی بر تعریف مواد غذایی تراریخته داشته باشیم، این مسئله و دغدغه ذهنی در مورد روغن های غیر تراریخته و تراریخته تا حدودی برطرف شود. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

تولید محتوای سایت- مگا پست

تولید محتوای سایت- مگا پست

برای سفارش تولید محتوا اصفهان از این لینک وارد شوید….

 

 مواد غذایی تراریخته چیست؟

یکی از مهمترین اهداف بیوتکنولوژی کشاورزی، افزایش ارزش محصولات زراعی است به گونه ‌ای که برخی صفات مثبت در آنها ارتقا پیدا کند.

در طی این فرآیندها، مواد اولیه کشاورزی از نظر ژنتیکی، دستکاری می‌شوند و بنابراین محصولات و مواد غذایی که به دنبال آن حاصل می شود، دارای مجموعه‌ ای از صفات و ویژگی‌ های مثبت غذایی است.

روغن های تراریخته گیاهی، نمونه‌ای از این محصولات می باشند. مسئله دست کاری ژنتیکی نه تنها برای محصولات کشاورزی وجود دارد، بلکه در برگیرنده محصولات دامی و پرورش پرندگان هم می باشد.

دلیل اینکه چرا کارشناسان علم کشاورزی و بیوتکنولوژی به محصولات تراریخته روی آورده اند، دستیابی به منبع غنی از مواد مغذی می باشد.

شاید به طور معمول، دانه های گیاهی که از آنها انواع روغن گیاهی به دست می‌آید، حاوی ویتامین ها یا اسیدهای چرب مناسب نباشند و یا اگر این مواد مورد نیاز بدن از گیاهان استخراج شود، مقدار آن بسیار اندک است و نمی‌تواند نیاز روزانه را برطرف کند.

به همین دلیل است که به منظور ارتقای برخی از مواد و ترکیبات در داخل انواع روغن های غیر تراریخته، دانه های روغنی از طریق دستکاری ژنتیکی، تغییر داده می ‌شوند و در نهایت، روغن هایی که به دست می‌آید با نام “روغن تراریخته” به بازار ارائه می گردد.

به طور کلی تراریخته، یک تکنولوژی و علم پیشرفته است که در تمام جهان در حال انجام می باشد. این علم پیشرفته، گروه های مخالف و موافق زیادی دارد. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

 

 

 

 مصرف روغن های غیر تراریخته در ایران

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و تغذیه ای عقیده دارند که نباید ذهن خانواده‌ها را نسبت به محصولات تراریخته یا غیر تراریخته آشفته کرد.

به همین خاطر به دنبال بحث های داغ و جنجال برانگیز در چند سال اخیر درباره مصرف روغن های غیر تراریخته و بسیاری از روغن های وارداتی که گفته می شود تراریخته هستند، گزارش های مفصلی منتشر شده است. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

در مهمترین منابع خبری آورده شده است که مهمترین منبع تولید روغن های گیاهی خوراکی نظیر آفتابگردان، روغن کلزا، روغن کنجد (روغن های غیر تراریخته) و قسمتی از تولیدات روغن سویا، از زمین هایی برداشت می شود که به صورت طبیعی و با فرمولاسیون استاندارد کشاورزی، در نواحی مختلف کشور، پرورش داده شده اند.

درباره مصرف روغن هایی که عموماً تراریخته هستند به خانواده‌ها این اطمینان داده شده است که این روغن ها تحت نظر آزمایش های غذایی و سلامت که مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند و همچنین با دریافت مجوزهای لازم در صنعت روغن، به کشور وارد می شوند و هیچ نکته منفی در این باره وجود ندارد.

اگر قرار باشد با دستکاری ژنتیکی، کیفیت نهایی روغن ها از بین برود، این علم کاملاً مضر خواهد بود؛ بنابراین مهمترین هدف تراریخته، به منظور افزایش ویژگی های زیستی و فیزیکی گیاهان اولیه برای تولید محصولات نهایی است.

کارشناسانی که در حوزه فروش انواع محصولات غذایی فعالیت داشته‌اند عنوان کرده‌اند که برچسب گذاری بر روی روغن های غیر تراریخته و تراریخته، تنها به منظور افزایش آگاهی خانواده ها است.

با این کار، مشتریان هنگام خرید، بهتر تصمیم گیری می کنند که کدام یک از محصولات را خریداری کنند و این مطابق با اصل مشتری مداری در محصولات است.  تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

مجدداً تاکید می کنیم که روغن های غیر تراریخته که در داخل کشور تولید می شوند، از نظر مواد مغذی سالم تر هستند، چون منابع اولیه آنها به طور طبیعی، رشد و پرورش یافته اند.

مصرف برخی از انواع روغن ها در گروه روغن های غیر تراریخته توصیه می شود. روغن کنجد حاوی برخی مواد حساسیت زا است که چنانچه به صورت تراریخته تولید شود، می تواند اثرات آلرژی را در مصرف‌کننده افزایش دهد.

شاید به همین دلیل است که کارشناسان تغذیه توصیه کرده‌اند روغن های خاص نظیر روغن کنجد و روغن کلزا حتماً از نوع غیر تراریخته باشد. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

 

 سخن پایانی

در جایی که چالش ها و اختلاف نظرها درباره مصرف روغن های غیر تراریخته و تراریخته بسیار وجود دارد، اهمیت تمام محصولات کشاورزی و غذایی از گروه محصولات تراریخته، بیش از پیش آشکار شده است.

 تولید محصولات و روغن های تراریخته یک علم و تکنولوژی است، اما برای برخی از انواع روغن ها می‌تواند دردسرساز شود!

بیشترین منابع روغن در جهان از گروه روغن های تراریخته هستند، بنابراین نمی توان گفت که همه آنها برای سلامتی مضراتی دارند.

کارشناسان تغذیه و محققان، همواره در حال تحقیق بر روی منابع تولید انواع روغن ها و محصولات کشاورزی تراریخته هستند. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

در کشور ایران برخی از انواع روغن های غیر تراریخته نظیر روغن آفتابگردان یا روغن کنجد و روغن کلزا از گیاهانی به دست می آید که مستقیماً در مزرعه پرورش داده می شوند.

برای تمام محصولات، بر چسب هایی گذاشته می شود تا نشان دهد که در حقیقت، تراریخته هستند یا غیر تراریخته. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

آن دسته از روغن های تراریخته که به کشور وارد می شوند، دارای تمام گواهینامه های سلامت از سازمان غذا و دارو می باشند و در مورد آنها آزمایش های مربوطه انجام شده است.

توصیه ما به شما در درجه اول، مصرف روغن های غیر تراریخته است. انواع ویتامین ها و چربی های موجود در روغن، در حد طبیعی بوده و منابع آن به صورت طبیعی پرورش یافته است.

در درجه دوم، روغن های تراریخته را مصرف کنید که دارای گواهی سلامت باشد و برچسب اطلاعات تغذیه ای روی آن درج شده باشد. تولید محتوا سایت غذا، روغن های تراریخته

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *