موفقیت و مثبت اندیشی

موفقیت و مثبت اندیشی چگونه می تواند حوزه های مختلف کار و زندگی را تحت تأثیر قرار دهد؟

ارتباط موفقیت و مثبت اندیشی

ارتباط موفقیت و مثبت اندیشی یک فرد و تاثیر آن بر زندگی روزمره اش، ما را بر آن داشت که مقاله ای در این زمینه بنویسیم و بتوانیم راهکارهای جذاب به مخاطب ارائه کنیم.

این رابطه کاملاً تنگاتنگ است و اگر شخصی بتواند دید خود را بهتر کند، دنیا برایش آسان خواهد شد.

شاید در گام اول فقط لازم است آسان بگیرید و از سختگیری های بی مورد پرهیز کنید. برای دیدن دنیای زیبایی که در آن هستید و برای آن که بتوانید بیشتر از زندگی، کسب و کار، دوستان و محیط خود لذت ببرید، کافیست شب ها به آسمان پر ستاره نگاهی بیندازید.

عظمت جهان هستی بیش از آن است که یک انسان بخواهد با غصه خوردن و نگرش منفی آن را به خود تلخ کند.

کافیست با انسان های موفق نشست و برخاست داشته باشید، ببینید آیا مثبت اندیشی موجب موفقیت آن ها شده یا بد اندیشی؟! آیا نگرانی مداوم می تواند کار شما را پیش ببرد؟!

ما در این زمینه قانون جذب را داریم که تقریبا می توان گفت دانشمندان غربی و شرقی آن را قبول دارند.

موفقیت و مثبت اندیشی همراه یکدیگر و به نوعی علت و معلول یکدیگرند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است مفهوم مثبت اندیشی را به خوبی باز کنیم.

 مثبت اندیشی یعنی داشتن ذهن، نگرش و دید خوب نسبت به موضوعات به این معنی که بهترین اتفاقات رخ خواهد داد.

اینکه این پروژه به خوبی پیش خواهد رفت، این درس آسان خواهد بود، این ازدواج صورت خواهد گرفت، این سخنرانی به خوبی برگزار خواهد شد و… همگی تنها نمونه هایی از دنیای مثبت اندیشی هستند.

برای اینکه از موفقیت و مثبت اندیشی بهره کافی ببرید، گاهی لازم است به زندگی کسانی نگاه کنید که با سختی های بسیار به موفقیت رسیده اند.

در حالی که ما ذره ای از آن سختی ها را در زندگی مان نداریم پس دلیلی برای نگرانی و اصطلاحا فال بد زدن وجود ندارد.

شاید اگر مهارت های خود را ارتقاء ببخشیم، مثلا روحیه شجاعت، صبوری، ریسک پذیری و امثال این ویژگی ها را در خود تقویت کنیم بتوانیم سهم بیشتری از موفقیت و مثبت اندیشی ببریم.

باید همیشه تصور کنیم که هیچ مشکلی وجود ندارد ویا اگر وجود دارد، حل خواهیم کرد، پس به توانایی های خودمان اعتماد کامل داریم.

مثبت اندیشی به هیچ وجه به معنای الکی خوش بودن ویا بی فکر بودن و عواقب کار را نیندیشیدن نیست، بلکه به معنای داشتن امید و انگیزه کافی برای انجام کار ها و رسیدن به موفقیت در زندگی است.

آدم های نگران و بد اندیش اگر هم موفق شوند، نمی توانند از آن لذت کافی ببرند و ممکن است دقیقاً وقتی موفق شده اند با یک فال بد زدن، همه چیز را خراب کنند.

انرژی منفی و مثبتی که از ما به محیط بیرون ساطع می شود، مانند صوتی که در کوه پخش می شود، به خودمان خواهد رسید. ما دقیقا همان چیزی را برداشت می کنیم که کاشته ایم.

منفی نگری یعنی بزرگ کردن بیش از حد و اغراق در سختی ها که نتیجه اش یاس و ناامیدی است.

انشان مثبت اندیش نه درجا می زند، نه تنبلی می کند، و نه خوش خیال است، بلکه فردی است کاملا سالم با روحیه ای شاد که تلاش می کند به بهترین نحو مشکلات را از سر راه بردارد.

انسان مثبت اندیش نه اینکه مشکلات را نبیند، بلکه هر مشکلی را همان مقدار که هست می بیند و نه بیشتر.

انسان موفق همیشه تلاش می کند تا جو زندگی و کار را با جملات خوب و پرانرژی، انگیزه بیشتری ببخشد و روحیه افراد به دلیل مشکلات پیش آمده خراب نشود.

موفقیت و مثبت اندیشی

موفقیت و مثبت اندیشی

 

 ما در این سرفصل ها از جنبه های مختلف موفقیت و مثبت اندیشی را بررسی کرده ایم. فهرست مطالب به صورت زیر است:

  • موفقیت و مثبت اندیشی در زندگی

  • موفقیت و مثبت اندیشی در محل کار

  • موفقیت و مثبت اندیشی نسبت به دوستان صمیمی

  • معرفی کتاب در مورد موفقیت و مثبت اندیشی

  • موفقیت و مثبت اندیشی در قرآن مجید

  • دلایل علمی و چرایی موفقیت و مثبت اندیشی

اشتراک وِیژه سایت

اشتراک وِیژه سایت

 

موفقیت و مثبت اندیشی در زندگی

وقتی شما در زندگی خود با نهایت امیدواری بگویید که می توانید این کار را انجام دهید، اعضای خانواده و خویشاوندان نیز به تبع شما، امیدوارانه تر فعالیت های خود را انجام خواهند داد و می توانند به شما به میزان کافی تکیه کنند.

آدم هایی که در زندگی فال بد می زنند عموما آدم هایی هستند که یا ترسو بوده یا مهارت های شان ضعیف است ویا در اثر حسادت ها نمی خواهند که دیگران موفق شوند.

در زندگی خانوادگی، باید همیشه روحیه فداکاری و پشتیبانی از یکدیگر در جریان باشد. خوشبختانه ایرانی ها همین طور هستند. ایرانی ها شخصیتی اجتماعی با روحیه ای همدلی دارند.

انسان های مثبت اندیش، حین مشکلات، پا پس نمی کشند و می ایستند و آن را حل می کنند. آن ها با همه موانع پیش آمده باز هم زندگی شان و خانواده شان را دوست دارند.

آن ها واقعیت ها و حقیقت ها را کتمان نمی کنند و در عوض برای آن ها بهترین تصمیمات را اتخاذ می کنند.

اینان همواره و شاد هستند و با نگاه به موفقیت های گذشته، انرژی برای حل مشکلات فعلی می گیرند.

مکرر شکست می خورند اما باز بلند می شوند و حرکت می کنند. از این رو این افراد همسر و فرزندان و پدر و مادر خوبی دارند که به آن ها و توانایی های شان اعتماد کامل دارند.

درنظر بگیرید اگر جای شخصیتی مانند پروفسور حسابی می بودید که با وجود داشتن پدری پولدار از حمایت های او بی بهره بودید و مجبور می شدید شب ها نان خشک می خوردید، آیا باز هم درس خواندن را ادامه می دادید که یک روز پدر علم فیزیک ایران باشید؟

اگر به جای پروفسور حسابی، شخصیتی مانند صادق هدایت قرار می گرفت، حتی آن وقتی که در آزمایشگاه کشور خارجی به او شمش طلا می دادند، باز هم فال بد میزد!

منظورمان این است که آدم های بداندیش که عینک بدبینی به چشم دارند، نعمت ها و مواهب الهی را راحت هدر می دهند.

و در عوض فردی مانند پروفسور حسابی با نهایت کمبود ها از خود گوهری باارزش ساخت که هنوز هم سرمشق ایرانیان و اندیشمندان غربی است.

تصور کنید قرار بود امروز مادر کیک بپزد و حالا نپخته است. اگر اولین واکنش این باشد که مادر من را دوست نداشته و حوصله نداشته، ببینید چه دعوایی در خانه پدید می آید.

حالا اگر فرزندان این گونه فکر کنند که مادر حتما خسته بوده و یا می خواهد غذای بهتری بپزد، این خوش بینی به آرامش خود بچه ها کمک بسیاری می کند.

البته این مثال بسیار ساده است اما راهگشاست. چون تقریبا تمام زندگی ما از جنس همین اتفاقات ساده است که راه حل های ساده ای دارد.

اگر اعضای خانواده مدام به یکدیگر اعتماد داشته باشند، بسیاری از تنش های خانه حل خواهد شد و راه حل های جدید جلوی پای اعضای خانواده قرار خواهد گرفت.

 

موفقیت و مثبت اندیشی در محل کار

اگر شما شخصیتی دارید که خیلی نگران است، باید همیشه از موفقیت ها یادداشت برداری کنید و خاطره بنویسید.

حتی از ریزترین اتفاقات خوب نیز خاطره بنویسید. اگر فکر می کنید محل کار شما جوی ندارد که بتوانید مثبت نگاه کنید، پس در صورت امکان آن را عوض کنید.

موفقیت و مثبت اندیشی

موفقیت و مثبت اندیشی

 

1- هنگام صحبت از واژگان مثبت استفاده کنید، هیچ گاه از تاثیر شگرف کلمات غافل نشوید. به جای اینکه بگویید: تو این کار را نمی توانی. باید بگویید: تو کارهای بهتر از این را می توانی انجام دهی.

هر دو جمله دقیقا یک چیز را می گوید اما با دو شیوه کاملا متفاوت. جمله اول حس یاس و ناامیدی به طرف مقابل خواهد داد و جمله دوم او را امیدوار تر خواهد کرد. بدون آنکه حتی از کنایه حرف شما مطلع گردد.

2-از عبارات تاکیدی، قطعی و محکم استفاده کنید. به نظر شما فرق دو جمله: احتمال میدم بتونم. با جمله من این کار را مطمئنا انجام میدم، چی هست؟

وقتی قطعی و محکم صحبت کنید، پالس مثبت به طرف مقابل داده اید و در این صورت حاضر خواهد شد با شما همکاری کند.

اما اگر متزلزل و با عدم اطمینان صحبت کنید، فرد مقابل را نیز دلسرد خواهید کرد. گاهی لازم است موفقیت را در ذهن خود تجسم کنید.

ذهن شما قدرت خارق العاده ای دارد. اگر بد فکر کنید همان می شود، اگر خوب فکر کنید همان می شود.

تولید محتوا دکوراسیون

تولید محتوا دکوراسیون

 

3-با خود فکر کنید من امروز این مصاحبه یا این پروژه را موفق خواهم شد. من امروز رضایت مدیر را به دست خواهم آورد.

مطمئن باشید همین می شود. بیش از حد عیب های خود را بزرگ نکنید و مدام خود را سرزنش نکنید. اگر خوب از پس کاری بر نیامدید، لزوما تمام تقصیر شما نیست.

پس لازم نیست مدام گذشته ها را تکرار کنید و از پیشرفت خود در آینده جلوگیری کنید. باید بتوانید گاهی خود را ببخشید و فرصت دوباره به خود بدهید.

شاید بهتر باشد رویایی و بلند پروازی نکنید و اهدافی که بسیار از دسترس شما دور هستند را دنبال نکنید. یعنی به اندازه توانایی تان از خود انتظار داشته باشید تا متحمل شکست نشوید.

به جای این ها باید فکر کنید که چرا این اتفاق بد رخ داد و چرا منجر به شکست شد؟ و شروع به تجزیه تحلیل برای فهمیدن چرایی مشکلات کنید.

 

موفقیت و مثبت اندیشی نسبت به دوستان صمیمی

داشتن هم نشین مثبت اندیش یک نعمت بزرگ الهی است و اگر چنین شخصی در اطراف خود دارید، باید خیلی شکرگزاری کنید. برای چند دقیقه فکر کنید.

چند نفر از این جنس افراد در اطراف خود دارید؟! اگر پاسخ شما این است که: هیچی یا خیلی کم. پس باید بگوییم که مشکل از خودتان است و خود را تغییر دهید.

چون منفی نگری شما سبب می شود حتی وقتی بین مثبت اندیش ترین انسان ها نیز قرار بگیرید و با آن ها صمیمی هم شوید، باز هم راه کج خود را می روید.

در گروه های دوستی باید توانمندی های خود را باور داشته باشید. باور به اینکه می توانید در گروه دوستی خود خوب و مثمر ثمر واقع شوید، نوعی مثبت اندیشی است.

وقتی در یک گروه دوستی قرار می گیرید، باید به توانمندی های کوچک دوستان تان احترام بگذارید و آن ها را خرد نکنید.

تلاش کنید همیشه خود را صبور نشان دهید. کندی و سستی در کار به اندازه عجله کاملا اشتباه است و نتیجه خوبی در بر ندارد.

اگر در سطح بالاترین نسبت به دوستان تان هستید، باید صبر کنید تا دوستان تان نیز به شما برسند.

اگر آن ها تمایل به پیشرفت ندارند، پس باید آن ها را ابتدا متقاعد کنید و اگر فایده ای ندارد، دوستان تان را عوض کنید.

اما اگر دوستان شما تمایل به پیشرفت دارند اما از جهاتی دیر عمل می کنند، صبور باشید.

موفقیت و مثبت اندیشی

موفقیت و مثبت اندیشی

 

معرفی کتاب در مورد موفقیت و مثبت اندیشی

در مورد موفقیت و مثبت اندیشی تا بخواهید می توانید کتاب پیدا کنید، اما باز هم در ادامه نام چند کتاب خوب را آورده ایم:

1- کتاب “استاد عشق”، نوشته ایرج حسابی:

این کتاب داستان فراز و نشیب های زندگی پروفسور محمود حسابی است که از دوران کودکی با سخت ترین شرایط بالا آمده و سپس بهترین علوم جهان که در دانشگاه های خارجی تدریس می شده، به ایران آورده و حالا نام نیکو از خود به جای گذاشته است.

اگر کتاب استاد عشق را از آخر به اول بخوانید، ممکن است باور نکنید این موفقیت ها، از انسانی بروز داده که سختی های بسیاری متحمل شده است، اما این واقعیت دارد.

خواندن این کتاب می تواند به خود باوری شما کمک بسیاری داشته باشد.

2- کتاب “شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید”:

این کتاب نوشته مسعود لعلی است و یکی از بهترین کتاب ها در زمینه موفقیت است.

جملات به کار گرفته در این کتاب گاهی بسیار کوتاه است اما تاثیرش فوق العاده است.

این کتاب در چند جلد چاپ شده و یکی از موفق ترین و پر فروش ترین کتاب ها برای قشر جوان ایرانی به حساب می آید.

3- کتاب ” 12 گام تا مثبت اندیشی”:

این کتاب نوشته محمد سیدا و از انتشارات نسل نو اندیش است. کتاب صوتی و اینترنتی آن موجود است و می توانید از اپلیکیشن های موبایلی کتاب تهیه کنید.

4- کتاب “سرسختی در زمین پول آفرینی”:

این کتاب نوشته آنتونی رابینز یکی از انسان های موفق در زمینه مدیریت، موفقیت و کارآفرینی است.

این کتاب به شما کمک می کند بتوانید از شکست های اقتصادی درس بگیرید و آن ها را مهار کنید.

5- کتاب “پدر پولدار، پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی”:

این کتاب به این دلیل جالب است که یاد می دهد از داشته های مان چطوری به بهترین وجه استفاده کنیم و پولدار شویم.

در این کتاب راه حل های ساده برای پولدار شدن نوشته شده است که می تواند برای قشر جوان کارآفرین موثر واقع شود.

6- کتاب “اگر نخریدند چه کنیم؟” اثر هاپکینز و بن کات، به ترجمه مهدی قراچه ‌داغی:

دغدغه نفروختن، سخت ترین دغدغه برای مدیران فروش و ریاست هر شرکتی است که هر روز با آن درگیر است. این کتاب کمک می کند که حتی بعد از شنیدن نه بتوانید رضایت خریدار را جلب نمایید.

7- کتاب “فکر کنید و پولدار شوید” از ناپلئون هیل:

این کتاب می تواند برای شما کاربردی باشد چون مجموعه موفقیت های انسان های موفق در بازار کسب و کار است. این تجربه ها چون واقعی و عملی هستند می توانند به درد کار شما نیز بخورند.

8- کتاب “شما را در بالا می‌بینم” از زیگ زیگلار:

نویسنده این کتاب بعد از مسافرت های بسیار و ارتباط با انسان های مختلف این کتاب را نوشته است. این کتاب به شما انگیزه می دهد تا به خود باوری لازم برسید.

 

موفقیت و مثبت اندیشی در قرآن مجید

در قرآن مجید که نویسنده آن خالق این جسم و روح ماست، موضوع موفقیت و مثبت اندیشی از جهات بسیاری مورد بحث قرار گرفته است که در ادامه نوشته ایم:

1- همیشه شکرگزاری کنید. در قرآن خداوند متعال افراد موفق را افرادی که بسیار شکر می کنند، می داند. یعنی یکی از ویژگی آدم های موفق در قرآن مجید، ویژگی تکرار لحظات خوب و تاکید بر حُسن حمایت خداوند در تمامی ابعاد زندگی است.

در روابط زندگی، خانوادگی و کاری وقتی شما از اعضای خانواده تشکر می کنید ویا وقتی از رئیس خود بابت فلان طرح در زندگی تان تشکر می کنید، فرد مقابل متقاعد می شود که باز هم خدمتی در قبال شما انجام دهد. این است که می گویند شکر نعمت، نعمت را زیاد می کند.

2- افراد مثبت اندیش به خداوند و اینکه یک نیروی بزرگ حامی آن هاست، ایمان قطعی دارند در نتیجه با کمک این حامی حتی می توانند پرواز کنند. این نوع افراد از دیگران نمی ترسند چون آن ها را کوچک می بینند.

3- بسیاری از کارها را باید با آرامش انجام داد. مومنین با پناه بردن به خدا آرامش می گیرند در نتیجه در امور خود موفق تر عمل خواهند کرد.

4- انسان های مثبت اندیش در گرو حمایت خداوند بیشتر به آینده امیدوارند و برای آن تلاش می کنند.

5- قرآن مجید بسیار تاکید می کند که ببینید با چه کسی هم نشین می شوید. قرآن پر است از داستان هم نشینی های بد که منجر به بدبختی می شود.

6- افراد مثبت اندیش تلاشگران بهتری هستند و این تلاش قدردانی شده است. این اشتباه است که فکر کنیم افراد غرغرو خیلی موفق اند، خیر.

بلکه این افراد معمولا تنبلی خود را پشت شکایت ها مخفی می کنند. قرآن مجید می فرماید: لیس للانسان الا ما سعی. به آدمی به همان قدری که تلاش کرده می رسد و با همان تلاشش محاسبه خواهد شد.

7- در قرآن انسان های مثبت اندیش، به دلیل اینکه علت اتفاقات خوب و بد را می دانند، درگیر آن ها نمی شوند.

آن ها می دانند پشت هر اتفاق خوب یا بدی، هزاران اتفاق دیگر در این عالم هستی است. موفقیت و مثبت اندیشی این انسان ها به دلیل پشتوانه ای است که از خداوند متعال دارند.

 

دلایل علمی و چرایی موفقیت و مثبت اندیشی

این سوال یکی از بدیهی ترین سوالات است که پاسخ های جالبی نیز دارد؛ چرا مثبت اندیش باشیم؟!

موفقیت و مثبت اندیشی

موفقیت و مثبت اندیشی

 

1- قدرت تمرکز با مثبت اندیشی بیشتر می شود.

مثبت اندیشی باعث تمرکز شما روی نقاط مثبت تان می شود در نتیجه عزت نفس و اعتماد به نفس تان را افزایش می دهد.

به این صورت می توانید به توانمندی های تان تکیه کنید و پیشرفت کنید و در اداره امور زندگی خود موفق شوید.

2- مثبت اندیشی فرصت های طلایی پیش روی آدم قرار می دهد.

اگر واقعا تصورتان این شود که کار های سخت را می توانید انجام دهید و از پس هر کاری بر می آیید، این تصور به اطلاع خانواده، دوستان، همکاران و رئیس شرکت تان خواهد رسید و فرصت های جدید برای امتحان کردن شما پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

3- مثبت اندیشی ارتباط مستقیم با مفهوم رضایت از خود دارد.

مثبت اندیشی می تواند خوشحالی بیشتری بابت اینکه زندگی می کنید و موجود زنده ای هستید به شما بدهد. بسیاری از افراد دقیقا همین مشکل را با خود دارند که نمی دانند چرا زنده هستند.

4- مثبت اندیشی باعث می شود استعداد ها و علاقه های خود را کشف کنید.

مثبت اندیشی سبب می شود تا دست به کار های جدید بزنید و وقتی کار جدید انجام می دهید، می فهمید یک استعداد تازه دارید.

5- وقتی مثبت اندیش باشی، دیگران پیرو شما خواهند شد.

افراد مثبت اندیش خواه ناخواه، انرژی مثبت از خود ساطع می کنند در نتیجه دیگران از چنین افرادی خوش شان می آید.

این سبب می شود تا مدیریت و رهبری بعضی کار ها به طور داوطلبانه از سمت اطرافیان، به فرد مثبت اندیش داده شود.

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

سخن پایانی

بعد از خواندن این متن شما نیز تلاش کنید تا لحظاتی را به درون خود نگاه کنید. یک دفترچه یادداشت بردارید و ویژگی های مثبت و منفی خود را بنویسید.

از روی نوشته های خود می توانید دریابید که نسبت به خود چه تفکری دارید؟ چقدر از خود راضی هستید و چقدر توانمندی خود را باور دارید؟

*چند کتاب در زمینه موفقیت مطالعه کنید تا لحظاتی روح شما از جسم تان پرواز کند و بتواند از زبان یک انسان مثبت نگر به توانمندی خود نگاه کند.

* شما نیز می توانید به موفقیتی که در نظر دارید برسید اگر مثبت اندیش باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *