تولید محتوای سایت

کتاب الکترونیکی راهنمای جامع صنعت لوله پلی اتیلن – 299000 تومان

این یک کتاب الکترونیکی به عنوان دانشنامه تخصصی لوله پلی اتیلن است و “کافه محتوا” به هیچ عنوان خرید و فروش لوله پلی اتیلن را انجام نمی دهد.

کتاب جامع و کامل در مورد لوله های پلی اتیلن؛ انواع لوله پلی اتیلن، مفاهیم کاربردی و صنعت پلی اتیلن و لوله و اتصالات پلی اتیلنی

قالب فایل: PDF

تعداد صفحات: 277 صفحه

قیمت خرید: 299000 تومان

روش خرید: ارسال فایل کتاب برای کاربر؛ پس از پرداخت

 

برای خرید و دریافت فایل این کتاب الکترونیکی از روش های زیر اقدام کنید:

1-ارسال درخواست خرید محصول به واتس اپ، ایتا یا روبیکا در شماره تلفن 09138651225 

2-ارسال درخواست خرید محصول به ایمیل سایت به آدرس cafemohtava20@gmail.com

 

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟

تمامی کسانی که در حوزه علوم مهندسی شیمی، مهندسی مواد، رشته شیمی، فیزیک، متالورژی، و … فعالیت می کنند و می خواهند دانش خود را در زمینه لوله و اتصالات پلی اتیلنی بالاتر ببرند می توانند این کتاب الکترونیکی را خریداری کرده و در گوشی موبایل با رایانه خود آن را مطالعه نمایند. علاقه مندان به تحقیق درباره لوله پلی اتیلن یا مواد شیمیایی و خصوصیات و ویژگی های لوله های صنعتی و استانداردهای این لوله ها می توانند این کتاب را تهیه کنند.

درباره پلی اتیلن و صنعت تولید لوله های پلیمری

پلی اتیلن با نام انگلیسی Polyethylene و نام اختصاری – تجاری PE ، سبکترین الیفین است با بویی تقریباً شیرین، قابل اشتعال و در حالت گازی بی رنگ. ماده اولیه ساخت پلی اتیلن ها، اتیلن است. پلی اتیلن ها در بازار به صورت گرانول های شفاف به فروش می رسند. این گرانول ها به رزین های پلی اتیلن هم معروفند. از مزیت ها و ویژگی های پلی اتیلن می توان به انعطاف پذیری بالا، مقاومت خوب در برابر اسید ها و بازها و همچنین تحمل درجه حرارت های بالا اشاره کرد.

پلی اتیلن ها به سه گروه پلی اتیلن سبک، سنگین و سبک خطی دسته بندی می شوند. یکی ازمهم ترین استفاده پلی اتیلن، کاربرد در صنعت لوله سازی است. لوله های پلاستیکی در صنعت برای اولین بار در سال 1950 و برای لوله های آبرسانی تحت فشار مورد استفاده قرار گرفت. این لوله ها را در فشارهای بین 5 / 2 تا 25 بار و با قطرهای مختلف استفاده می کنند. در ساخت لوله پلی اتیلن، به طور کلی از دو نوع پلی اتیلن تجاری با نام های اختصاری PE80 و PE100 استفاده می شود.

PE80 و PE100 ، هر دو دارای دانسیته زیاد و در عین حال، وزن و ضخامت کمتری هستند؛ نوع پلیمر PE100 خاصیت مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید را دارد، از این جهت بسیار پر کاربرد  مزایای لوله و اتصالات پلی اتیلنی که در صنعت آب رسانی به کار می رود عبارتند از: قابلیت اتصال آسان، انعطاف پذیری بالا، نصف آسان، هزینه کم، عمر و دوام طولانی، مقرون به صرفه بودن، مقاوم در برابر خوردگی و اثر مواد شیمیایی، ضریب اصطکاک کم پلی اتیلن و ثابت بودن آن در طول کاربرد.

علاوه بر ویژگی های بالا، لوله و اتصالات پلی اتیلنی، در صورت اجرای صحیح و استاندارد جوشکاری، هیچ گونه نشتی نخواهند داشت و بسیار مقاوم خواهند بود. این لوله ها به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند، در برابر هرگونه تنش ) خمشی – کششی( و حرکات پوسته زمین )زلزله( بسیار مقاوم هستند. به جرأت می توان گفت که عمر لوله های پلی اتیلنی بالاتر از 50 سال تخمین زده شده است.

از طرفی، بزرگترین و سودمند ترین کاربردی که از این لوله ها می توان ذکر کرد این است که به دلیل اینکه این لوله ها در برابر حملات بیولوژیکی مقاوم هستند، جهت انتقال آب آشامیدنی شهری مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه های اجرا را به نصف کاهش می دهد. این لوله ها سبک هستند و ازاین رو عملیات حمل و نقل به آسانی و با سرعت بالا انجام می پذیرد.

لوله های پلی اتیلنی را می توان دوستدار محیط زیست نامید؛ زیرا برخلاف تخریب ناپذیری پلاستیکها، این لوله ها پس از خارج شدن از چرخه کاربرد، مجددا می توانند بازیافت شوند و به انرژی و گرانول های لاستیک تبدیل گردند. بنابراین باید گفت این لوله ها به دلیل ویژگی های خاص خود، مورد توجه بسیاری از مهندسین و محققان صنعت قرار دارند.

خرید این کتاب الکترونیکی جامع در مورد لوله های پلی اتیلن، برای محققان و فعالان حوزه انواع لوله و اتصالات پلی اتیلنی مناسب است. در این کتاب با انواع لوله های پلی اتیلن، روش های نصب، اتصالات، کاربردها و مفاهیم مهندسی لوله پلی اتیلن در موارد گسترده صنعتی آشنا خواهید شد. ارزش این مطالب در صنعت بسیار حائز اهمیت است چرا که این لوله ها در بیش از 90 درصد از پروژه های ساخت و ساز در شهرها و روستاها استفاده می شوند.

برای خرید و دریافت فایل این کتاب الکترونیکی از روش های زیر اقدام کنید:

1-ارسال درخواست خرید محصول به واتس اپ، ایتا یا روبیکا در شماره تلفن 09138651225 

2-ارسال درخواست خرید محصول به ایمیل سایت به آدرس cafemohtava20@gmail.com

خدمات تولید محتوا صنعتی + نمونه کارها را از کافه محتوا بخواهید

بیایید باهمدیگر نگاه کوتاه اما جامع به صنعت پلی اتیلن، لوله پلی اتیلن، ویژگی ها و کاربردهای آنها بیاندازیم:

لوله پلی اتیلن + کاربردهای آن

لوله پلی اتیلن نسبت به سایر مواد اولیه برای ساخت انواع لوله، بادوام‌تر و محکم‌تر است. لوله پلی اتیلن از ترکیب مواد اولیه با تراکم‌های متفاوت تولید می‌شود و دارای ساختاری قوی و مقاوم در برابر فشارهای بالا می‌باشد. در نتیجه میزان تأثیرپذیری آن از ضربه نیروهای خارجی بسیار کم است. به همین دلیل در بسیاری از پروژه‌ها کاربرد دارد. در ادامه می‌خواهیم به ‌طور جزئی‌تر به بیان توضیحاتی در مورد این نوع لوله و کاربردهای آن بپردازیم.

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن یک ترموپلاستیک بسیار بادوام و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است و می‌توان از آن در بسیاری از محصولات استفاده کرد.

در صنعت پلاستیک، این نام اغلب به‌صورت اختصاری PE شناخته می‌شود. مولکول اتیلن C2H4 از دو واحد -Ch2 تشکیل شده است که توسط یک پیوند دوگانه به هم متصل شده‌اند.

پلاستیک‌های پلی اتیلن می‌توانند با چگالی کم یا چگالی بالا باشند و در قالب‌هایی با اشکال مختلف ریخته گری می شوند.

پلی اتیلن، ماده‌ای سخت، مستحکم، بادوام و از نظر ابعادی پایدار است که آب بسیار کمی را جذب می‌کند. همه این خصوصیات باعث شده است که این ماده یکی از بهترین ترکیبات برای ساخت انواع لوله باشد.

کاربردهای پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن در شرایط فعلی کاربردهای زیادی دارد. ظروف مختلف مانند ظروف آشپزخانه، ظروف پلاستیکی، لوله‌های پلاستیکی، آستر اسباب‌ بازی، عایق کابل و به ‌طور گسترده در ساخت فیلم ‌های بسته ‌بندی، از پلی اتیلن ارزان و با کارایی و مقاومت بالا ساخته شده اند. این ماده همچنین در تولید کیسه و بطری‌های پلاستیکی کاربرد زیادی دارد.

حتی می‌توان برای برخی از کاربردها، پلی اتیلن را از مواد بازیافت تولید کرد که بسیار مقرون ‌به‌ صرفه ‌تر خواهد بود. در این صورت پلی اتیلن با برداشتن پلاستیک دور ریخته شده و حل شدن مجدد آن در پلاستیک قابل استفاده، ساخته می‌شود. سپس می‌توان آن را با پلی اتیلن خالص، مخلوط و اکسترود کرد تا فیلمی تشکیل شود که می‌تواند برای استفاده در ساخت کیسه و لوله بازیافت شود؛ اما پلی اتیلن بازیافتی به اندازه پلی اتیلن تصفیه نشده شفاف نخواهد بود.

تاریخچه استفاده از لوله ‌های پلی اتیلن

اگر به تاریخچه استفاده از لوله‌های پلی اتیلن نگاهی بیندازیم، می‌توان بیان کرد که در نتیجه توسعه پتروشیمی، پیشرفت در تنوع مواد اولیه پلاستیک به حد بالایی رسید. در حال حاضر می‌توان از ماده پلی اتیلن به ‌عنوان اولین شکل از مواد خام پلی اتیلن (PE 32 LDPE) نام برد که در دهه 1950 در لوله‌های آب آشامیدنی مورد استفاده قرار گرفت.

پس ‌از آن با تولید PE63 مواد اولیه آن توسعه ‌یافته و در سیستم ‌های کم فشار استفاده شدند. اگر به‌ صورت دقیق‌تر بیان شود، پس از سال 1963 در شبکه‌ های آب خام و گاز از TH 80 استفاده شد و در حال حاضر یکی از بهترین راه‌ های انتقال سیالات است که از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر از انواع لوله‌های دیگر مانند لوله ‌های فلزی هستند.

 

برای خرید و دریافت فایل این کتاب الکترونیکی از روش های زیر اقدام کنید:

1-ارسال درخواست خرید محصول به واتس اپ، ایتا یا روبیکا در شماره تلفن 09138651225 

2-ارسال درخواست خرید محصول به ایمیل سایت به آدرس cafemohtava20@gmail.com

 

لوله پلی اتیلن چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد؟

لوله پلی اتیلن، لوله ‌ای است که از پلی اتیلن به ‌عنوان ماده اولیه ساخته شده است. پلی اتیلن HDPE به‌ عنوان ماده اولیه لوله ‌های پلی اتیلن به دلیل کارایی بالا، هزینه کم، عمر طولانی و دوام در مقایسه با سایر مواد اولیه برای ساخت لوله، بسیار محبوب است.

این ماده مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط آب و هوایی شدید و متغیر دارد. همچنین در برابر پارگی، انواع فشار بالا و ترک ‌خوردگی مقاومت بسیار بالایی به‌ عنوان مواد اولیه لوله پلی اتیلن دارد و حتی می‌تواند تا دمای 30 الی 60 درجه بدون افت کیفیت مقاومت کند. از طرفی نسبت به لوله‌ های فلزی سبک‌ تر است و راحت‌ تر می‌توان آن را به مکان ‌ها و کارگاه ‌های مختلف حمل کرد. به علاوه مانند لوله‌های فلزی دچار خوردگی نمی‌شود. علاوه بر همه این ‌ها می‌توان گفت که دوستدار محیط زیست است، طبیعت را آلوده نمی‌کند و قابل بازیافت است.

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن چیست؟

این لوله ‌ها مزایای بسیار زیادی در پروژه ‌های مختلف دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • لوله‌های مقاوم در برابر فشار بالا در بسیاری از مناطق زیرساخت ترجیح داده می‌شوند.
  • خاصیت ارتجاعی بالایی دارند.
  • در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.
  • آن‌ها به لطف مواد اولیه ‌ای که از آن‌ها تولید می‌شوند، ساختار بسیار قوی دارند.
  • به دلیل ساختار خاص و بسیار قوی دچار شکستگی، ترک خوردن و سایر تغییرات ناشی از محیط خارجی نمی‌شوند.
  • این لوله‌ها برای استفاده در حمل ‌و نقل آب ‌های زیرزمینی از نظر بهداشتی بسیار تضمین شده هستند، زیرا خطر نشت مواد شیمیایی را ندارند.
  • به‌ راحتی مونتاژ می‌شوند.
  • آن‌ها تحت تأثیر حرکات زیرزمینی احتمالی قرار نمی‌گیرند.

کاربردهای لوله پلی اتیلن چیست؟

کاربردهای لوله پلی اتیلن

کاربردهای لوله پلی اتیلن

با توجه به خواص اولیه پلی اتیلن، یکی از جایگزین‌های عالی برای لوله‌های مورداستفاده در سیستم‌ های تصفیه آب تحت فشار می‌تواند لوله پلی اتیلن باشد؛ بنابراین در پروژه ‌های زهکشی دریایی، لوله ‌های آب تحت فشار روی زمین و قفس‌های تولید جوجه‌کشی نیز استفاده می‌شود.

لوله ‌های تولید شده از فرآورده ‌های نفتی مانند پلی اتیلن معمولاً به دلیل ویژگی‌های خاص مانند مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی در مناطق زیرساختی استفاده می‌شوند.

لوله پلی اتیلن که از دوام و فشار بالایی نسبت به انواع دیگر لوله‌ها برخوردار است، با افزایش چگالی مواد، ارزش مکانیکی بالایی دارد.

پلی اتیلن دارای نرخ ارتجاعی بالایی است، بنابراین راحتی در نصب را نیز فراهم می‌کند و تحت تأثیر نیروهای خارجی قرار نمی‌گیرد.

از طرفی در برابر مواد شیمیایی، مقاوم هستند. رنگ لوله‌های پلی اتیلن آبی و مشکی می‌باشند، لوله‌های PE 100 برای انتقال آب استفاده می‌شوند که طعم و بوی آب را تغییر نمی‌دهند.

لوله‌های PE 100 به دلیل مقاومت و استحکام در بسیاری از شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها تحت تأثیر حرکات زیرزمینی قرار نمی‌گیرند. در برابر اصطکاک و سایش مقاوم هستند و حتی در شرایط فشار بالای احتمالی ترک نمی‌خورند. از طرفی به دلیل خاصیت کششی مناسب، راحتی در مونتاژ را فراهم می‌کنند. این لوله از نظر سلامتی هم بسیار تضمین شده است، زیرا هیچ‌گونه خطر آلودگی شیمیایی در آب را ندارد.

اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بگوییم از لوله‌ های پلی اتیلن در چه مناطقی استفاده می‌شود، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انتقال آب از زیر زمین
  • انتقال آب آشامیدنی به زمین
  • سیستم‌های آبیاری کشاورزی
  • در صنایع دارویی و شیمیایی
  • سیستم‌های فاضلاب
  • خطوط عبور زیردریایی
  • صنایع غذایی

قیمت لوله پلی اتیلن چقدر است؟

قیمت این لوله با توجه به اندازه و خواص لوله پلی اتیلن متفاوت است. به همین دلیل با توجه به نیاز خودتان اطلاعات مورد نیاز خود را می‌توانید با مشاوره با مدیر فروش در شرکت های فروش لوله و اتصالات پلی اتیلنی مطرح نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم لوله پلی اتیلن را به ‌صورت مختصر ولی کامل به شما معرفی کنیم. این لوله‌ها از بهترین لوله‌های مورد استفاده برای انتقال مواد هستند که مقاومت بالایی در برابر انواع تغییرات دارند و به همین دلیل بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشند. در حال حاضر روز به روز طرفداران استفاده از این لوله‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، افزایش پیدا می‌کند.

 

برای خرید و دریافت فایل این کتاب الکترونیکی از روش های زیر اقدام کنید:

1-ارسال درخواست خرید محصول به واتس اپ، ایتا یا روبیکا در شماره تلفن 09138651225 

2-ارسال درخواست خرید محصول به ایمیل سایت به آدرس cafemohtava20@gmail.com

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *