فروشگاه اینترنتی

انواع فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی دارند و چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید؟

فروشگاه اینترنتی و مطالبی که باید بدانید….

فروشگاه اینترنتی – فروشگاه آنلاین – وب سایتی است که از طریق آن مشتریان، محصولاتی را سفارش می دهند.

این سایت های فروشگاهی ممکن است یک فروشگاه محلی کوچک، یک خرده فروش یا عمده فروشی بزرگ، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی، محصولات دانلودی یا شخصی باشد که پروژه ها را از طریق یک سایت شخص ثالث مانند eBay به فروش می رساند.

فروشگاه اینترنتی می تواند تحت برخی از مدل های تجاری از جمله کسب و کارهای B2B، B2C و C2C فعالیت کند. برای اداره یک فروشگاه آنلاین، به یک فروشگاه کالا، سبد خرید و موارد دیگر نیاز دارید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در بازاریابی محتوا موفق شویم؟

 

راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و چیزهایی که لازم داریم

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

1-میزبانی وب هاست مناسب

یک وب سرور یا هاست، میزبان یک فروشگاه اینترنتی است. میزبانی تجارت الکترونیکی، بستر مورد نیاز برای ایجاد، بهره برداری و مدیریت یک فروشگاه آنلاین را فراهم می کند.

از ویژگی های میزبانی وب می توان به نرم افزار سبد خرید، پروتکل SSL، پشتیبانی از پایگاه داده، خدمات پردازش پرداخت، ویژگی های امنیتی و سایر کارکردها اشاره کرد.

هاست در تجارت الکترونیکی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، خدماتی است که ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب علاوه بر وب سرور مورد نیاز برای میزبانی سایت، ارائه می دهند.

 

2- انتخاب نام دامنه

یک فروشگاه اینترنتی برای ثبات حضور آنلاین خود به یک نام دامنه نیاز دارد.

صاحب وبسایت، نام دامنه را با استفاده از یک خدمات ثبت دامنه، ثبت می کند و آن را به فروشگاه آنلاین پیوند می دهد. نام دامنه، اعتبار و فاکتور شناسایی آنلاین برای فروشگاه است.

 

3-داشتن آدرس IP اختصاصی

سرور وب فروشگاه های اینترنتی دارای آدرس IP است که به کاربر اجازه می دهد تا به سرور وصل شود.

به نوبه خود، یک فروشگاه آنلاین با استفاده از پروتکل SSL داده هایی را که بین یک مرورگر و سرور وب جریان دارد، برای محافظت از داده های مشتری رمزگذاری می کند.

یک گواهینامه خصوصی SSL به مشتریان اطمینان می دهد که وب سایت ایمن است.

 

4-تنظیم نرم افزار سبد خرید

یک نرم افزار سبد خرید یا نرم افزار تجارت الکترونیکی فروشگاه اینترنتی را تأیید می کند. این نرم افزار از فروشگاه آنلاین و پردازش سفارش، پشتیبانی می کند.

شما می توانید این نرم افزار را از طریق فروشندگان مختلف خریداری کنید یا یک توسعه دهنده استخدام کنید تا یک سبد خرید را برای شما ایجاد کند.

 

5-درگاه پرداخت ایمن برای خرید

سبد خرید با یک حساب تجاری با یک موسسه مالی که برای پردازش پرداخت با کارت اعتباری از طریق اینترنت در زمان واقعی لازم است، مرتبط می کند.

در فروشگاه اینترنتی، شما حساب تجاری مورد نیاز سیستم پرداخت خود را از یک بانک دریافت می کنید. سیستم پرداخت می تواند با سیستم صورتحساب ادغام شود.

 

6-تهیه کاتالوگ محصولات

فروشگاه اینترنتی محصولات، یک دروازه مجازی است که لیستی از محصولات موجود و توضیحات آنها، طبقه بندی آنها و همچنین یک عملکرد بازیابی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

این وبسایت شامل صفحات طبقه بندی و صفحات لیست محصولات می باشد.

با استفاده از کاتالوگ محصول، مشتری می تواند کالاها را سفارش دهد، پرداخت کند، به خدمات مشتری دسترسی پیدا کند، بازخورد ارائه دهد و عملکردهای دیگری را انجام دهد.

 

7-پردازنده پرداخت آنلاین

پردازنده پرداخت آنلاین به فروشگاه اینترنتی این امکان را می دهد تا پرداخت کارت اعتباری را بپذیرد.

یک درگاه پرداخت، داده های کارت اعتباری را تأیید می کند و سپس معامله را پردازش می کند.

پس از کاهش مبلغ پرداخت با هزینه پردازش، دروازه را به حساب بانکی فروشگاه آنلاین، متصل می کند.

 

8-محاسبه بخش هزینه حمل و نقل

در فروشگاه اینترنتی، هزینه حمل و نقل می تواند پس از قرار دادن کالای موجود در سبد خرید توسط مشتری محاسبه شود.

بعد یا قبل از نهایی شدن سفارش، ماشین حساب، هزینه حمل و نقل را بر اساس معیارهای درج شده توسط مشتری فروشگاه آنلاین، تعیین می کند. به عنوان مثال، هزینه حمل و نقل ممکن است بر اساس وزن، مقصد و سایر معیارها محاسبه شود.

 

9-محاسبه مالیات

تا قبل از زمان محاسبه مالیات، فروش آنلاین کامل نشده است. مدیر سایت فروشگاه اینترنتی، نرخ مالیات را به صورت دوره ای به روز می کند.

همچنین می توانید نرم افزاری را خریداری کنید که به طور خودکار نرخ مالیات را به روز می کند.

برخی از شرکت های حمل و نقل نرم افزار را به تجار ارائه می دهند تا از نرخ فعلی اطمینان حاصل کنند.

 

شاید به خواندن این مقاله علاقه داشته باشید: ایده های خلاقانه برای تولید محتوا

 

مزایا و معایب خرید آنلاین با فروشگاه اینترنتی

1-مزایای خرید آنلاین

  • راحتی در خرید آنلاین
  • خرید بدون استرس و نگرانی
  • خرید آنلاین موجب صرفه جویی در وقت می شود
  • مقایسه بهتر انواع محصولات در فروشگاه اینترنتی
  • در دسترس بودن فروشگاه آنلاین
  • پیگیری آنلاین

 

2-مضرات خرید آنلاین

  • تأخیر در تحویل
  • عدم تخفیف قابل توجه در فروشگاه اینترنتی آنلاین
  • عدم لمس و احساس کالا در خرید آنلاین
  • عدم تعامل در خرید آنلاین
  • عدم تجربه خرید
  • عدم بررسی دقیق کالاها در خرید آنلاین
  • احتمال کلاهبرداری در خرید آنلاین
مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

 

1-مزایای خرید آنلاین چیست؟

با توجه به رشد سریع فناوری، سازمان های تجاری از روش سنتی فروش کالاها به روش الکترونیکی فروش تغییر کرده اند.

سازمان های تجاری از اینترنت به عنوان وسیله اصلی برای انجام معاملات تجاری استفاده می کنند. این دقیقاً همان چیزی است که در فروشگاه اینترنتی، مشاهده می کنیم.

فروشگاه های آنلاین محدودیت فضا ندارند و محصولات متنوعی در وب سایت ها قابل نمایش هستند. این کمک می کند تا خریداران پس از یک جستجوی خوب، محصولی را انتخاب و خریداری کنند.

 

  • راحتی خرید آنلاین

مشتریان می توانند اقلام خود را از خانه های خود یا محل کار خریداری کنند. خرید از طریق اینترنت برای مشتری آسانتر و راحت تر انجام می شود. همچنین لغو معاملات نیز آسان است.

در بخش زیر، فاکتورهایی که باعث ایجاد انگیزه در خریداران فروشگاه اینترنتی برای خرید محصولات آنلاین می شوند، آورده شده است.

6 دلیل برتر ارائه شده توسط خریداران در خرید از طریق اینترنت

  • موجب صرفه جویی در وقت و انرژی می شود
  • راحتی خرید حتی از خانه
  • طیف وسیعی از محصولات موجود است
  • تخفیف خوب / قیمت پایین
  • اطلاعات دقیق درباره محصول را بدست می آوریم
  • ما می توانیم مدل ها / مارک های مختلفی را با هم مقایسه کنیم

 

  • خرید بدون استرس و نگرانی

معمولاً در فروشگاه های فیزیکی، نمایندگان فروش سعی می کنند تا خریداران را برای خرید محصول تحت تأثیر قرار دهند.

ممکن است نوعی فشار یا استرس وجود داشته باشد، در حالی که مشتریان به هیچ وجه در فروشگاه های آنلاین تحت فشار قرار نمی گیرند.

 

  • خرید آنلاین در فروشگاه اینترنتی موجب صرفه جویی در وقت می شود

مشتریان برای پرداخت کالاهایی که توسط آنها خریداری شده، مجبور نیستند منتظر پرداخت وجه نقدی بایستند.

آنها می توانند از خانه یا محل کار خود خرید کنند و مجبور نیستند وقت خود را برای حرکت در شهر بگذرانند.

مشتریان همچنین می توانند با وارد کردن کلمات کلیدی یا استفاده از موتورهای جستجو، محصولات مورد نیاز خود را جستجو کنند.

 

  • مقایسه

انواع فروشگاه اینترنتی طیف وسیعی از کالاهای ارائه شده توسط آنها را برای جذب مشتری با سلیقه و نیازهای مختلف به نمایش می گذارند.

این امر خریداران را قادر می سازد پس از مقایسه قیمت، ویژگی ها و قیمت محصولات موجود در صفحه نمایش، از میان مدل های مختلفی انتخاب کنند.

گاهی اوقات، مقایسه قیمت نیز به صورت آنلاین در دسترس است.

 

  • در دسترس بودن فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی، هر زمان در 24 ساعت شبانه روز باز است. بنابراین، هر زمان که فروشنده و خریدار باشند، زمان به عنوان مانع عمل نمی کند.

 

  • پیگیری آنلاین

مصرف کنندگان و مشتریان فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین می توانند وضعیت سفارش را پیگیری کنند و همچنین پیگیری وضعیت حمل و نقل نیز در دسترس است.

 

  • خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی موجب صرفه جویی در هزینه می شود

برای جذب مشتری برای خرید آنلاین، بازاریابان، تخفیف هایی را به مشتریان ارائه می دهند. به دلیل حذف هزینه های تعمیر و نگهداری، هزینه املاک و مستغلات، خرده فروشان قادر به فروش محصولات با تخفیف های جذاب از طریق فروشگاه اینترنتی هستند.

 

بخش اشتراک ویژه: مطلب اختصاصی در تولید محتوای تخصصی: اهمیت تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

2-مضرات خرید آنلاین

سهولت استفاده از فروشگاه اینترنتی، دلیل اصلی موفقیت تجارت الکترونیکی در این حوزه است. گرچه اینترنت راهی سریع و آسان برای خرید یک محصول ارائه می دهد.

اما برخی از مردم ترجیح می دهند از این فناوری فقط به صورت محدود استفاده کنند.

آنها اینترنت را وسیله‌ای برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره یک محصول قبل از خرید در مغازه می دانند.

 

عمده معایب خرید آنلاین به شرح زیر است.

  • تأخیر در تحویل

طولانی مدت و نبود مدیریت مناسب موجودی، باعث تاخیر در حمل و نقل می شود. گرچه مدت زمان انتخاب، خرید و پرداخت یک محصول آنلاین در فروشگاه اینترنتی ممکن است بیش از 15 دقیقه نباشد.

تحویل محصول تا محل مشتری، حدود 1-3 هفته طول می کشد. این امر مشتری را ناامید کرده و مانع از خرید آنلاین آنها می شود.

 

  • عدم تخفیف قابل توجه در فروشگاه اینترنتی آنلاین

فروشگاه های فیزیکی تخفیف هایی را به مشتریان ارائه می دهند و آنها را جذب می کنند، بنابراین این امر باعث می شود رقابت سایت های فروشگاهی آنلاین با سیستم عامل های آفلاین، چندان سخت نباشد.

 

  • عدم لمس و احساس کالا در خرید آنلاین

عدم امکان لمس کالا و محصولات، نگرانی هایی را در مورد کیفیت محصول ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایجاد می کند. خرید آنلاین برای انواع لباس نیز با چالش های زیادی مواجه است؛ زیرا مشتریان نمی توانند آنها را امتحان کنند.

 

  • عدم تعامل در خرید آنلاین

فروشگاه های فیزیکی امکان مذاکره قیمت بین خریداران و فروشنده را می دهند.

نمایندگان راهنمایی هایی را به مشتریان ارائه می دهند و به آنها در خرید کالا کمک می کنند.

در فروشگاه اینترنتی، برای خریدهای آنلاین، خدمات ارائه شده برای صحبت با نماینده فروش فرآهم می شود.

 

  • عدم تجربه خرید

تمرین خرید سنتی سرگرم کننده از مغازه های فیزیکی، تجربه ای است که نمی توان از طریق یک وب سایت فروشگاه اینترنتی تجربه کرد.

 

  • عدم بررسی دقیق محصولات در خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی

مشتری مجبور است کالایی را خریداری کند بدون اینکه در واقع بداند محصول یا کالا چگونه به نظر می رسد.

مشتریان ممکن است کالایی را انتخاب کنند که واقعاً مورد نیاز آنها نباشد.

تصاویر الکترونیکی یک محصول، گاهی گمراه کننده است. ممکن است رنگ، شکل ظاهری با تصاویر الکترونیکی مطابقت نداشته باشد.

افراد دوست دارند از فروشگاه های فیزیکی بازدید کنند و ترجیح می دهند از نزدیک آن را تست کنند، هرچند که این کار وقت زیادی از آنها بگیرد.

 

  • احتمال کلاهبرداری در خرید آنلاین

گاهی اوقات، خود سایت فروشگاه اینترنتی ناپدید می شود (از دسترس خارج می شود). علاوه بر موارد فوق، پرداخت های آنلاین چندان مطمئن نیستند.

بنابراین، ضروری است که بازاریابان و خرده فروشان آنلاین به این موضوع توجه کنند تا رشد تجارت الکترونیکی را تقویت کنند.

میزان جرایم سایبری در حال افزایش است و جزئیات کارت اعتباری مشتریان و اطلاعات بانکی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. همین امر باعث می شود مسائل مربوط به حریم خصوصی در فروشگاه اینترنتی مطرح شود.

مشتریان باید در افشای اطلاعات شخصی خود مراقب باشند. برخی از انواع فروشگاه اینترنتی غیر قابل اعتماد هستند.

مضرات خرید آنلاین مانع رشد فروشگاه اینترنتی نمی شود. خرید آنلاین به مشاغل کمک می کند تا از رکود اقتصادی نجات یابند.

 

منابع:

https://bizfluent.com/how-does-4671808-online-store-work.html

https://accountlearning.com/advantages-disadvantages-online-shopping/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *