تولید محتوای صنعتی

5 تولید محتوای صنعتی برای سئو سایت صنعتی

تولید محتوای صنعتی به متن هایی گفته می شود که برای بخش بلاگ سایت های صنعتی یا معرفی خدمات و محصولات مرتبط تهیه می گردند. یک محتوای صنعتی باید به قدری جذاب و اصولی نوشته شود که مشتریان را متقاعد سازد که خدمات و محصولات، بهترین هستند.

در ادامه به 5 نمونه از بهترین نمونه های تولید محتوای صنعتی آشنا می شوید….

 

تولید محتوای صنعتی؛ قیمت انگور قرمز

 تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

صادرکنندگان نقش اساسی در توزیع انگور دارند. آنها با کلیه نیازهای مشتریان خود آشنا هستند و قادر به توزیع در بازارهای مختلف می باشند.

به طور معمول صادر کنندگان انگور به خوبی با تولیدکنندگان یکپارچه هستند و همین امر باعث می شود تا بتوانند به خوبی به خرده فروشان خدمات ارائه نمایند و قیمت انگور قرمز را متعادل نگاه دارند.

آنها با تهیه انگور از مناطق مختلف به صورت سالانه برای مشتریان خود انگور تامین می کنند. بسیاری از این صادرکنندگان دارای یک مرکز برای بسته بندی جهت صادرات می باشند. تولید محتوای صنعتی

هنگامی که با تولید کنندگان اصلی در ارتباط بوده و بسته بندی را به صورت متمرکز انجام می دهند خواهند توانست قیمت انگور قرمز را نیز به شکلی رقابتی ارائه کنند.

برخی از این صادرکنندگان به جهت تسلط به بازار محلی در کشورهای خارجی دفاتری را ایجاد کرده اند که به صورت تخصصی قیمت انگور قرمز را در منطقه تعیین و آن را توزیع می کنند.

به صورت معمول، انگورهای قرمز به وسیله سوپرمارکت ها به فروش می رسند. انگور، یک میوه معمولی است که به عنوان یک محصول با برچسب خصوصی به بازارهای جهانی عرضه می شود. تولید محتوای صنعتی

برخی از این سوپر مارکت ها با صادرکنندگان انگور به صورت دوره ای و یا سالانه قرارداد دارند. در کشورهای انگلیس و آلمان عمدتاً این روش انجام می شود و قیمت انگور قرمز در سوپرمارکت ها نهایی می شود.

در برخی از مواقع عمده فروشان میوه سنتی بازار را تحت پوشش قرار داده و با نوسانات قیمت حرکت می کند.

آنها توزیع ، عرضه و قیمت انگور قرمز را در دست داشته و گاهی اوقات فعالیت های واردات و عمده فروشی با هم ترکیب می شوند. در اروپا به خصوص کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا می توان این روند را مشاهده نمود.

برای کسانی که می خواهند در روند صادرات انگور قرمز فعالیت کنند، شناخت بازارهای داخلی این کشورها بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند در ارائه قیمت انگور قرمز به آن ها کمک نماید. تولید محتوای صنعتی

 

تولید محتوای صنعتی؛ خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین با کیفیت عالی و قیمت مناسب

 تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

ممکن است برایتان جالب باشد اگر بدانید که حجم بسیار بالایی از خیار مصرفی خاورمیانه و کشور‌های آسیایی، توسط کشور ایران تولید ‌‌‌‌‌‌می‌ شود.”‌‌‌‌‌‌ورامین” نیز یکی از شهر‌هایی  است که در این تولید نقش به سزایی دارد.

خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین که بسیاری اوقات به صورت گلخانه ای کشت ‌‌‌‌‌‌می‌شود، در تمام فصول مورد استقبال مردم شهر‌‌‌های مختلف ایران و دیگر کشور‌‌ها قرار ‌‌‌‌‌‌می‌گیرد. تولید محتوای صنعتی

خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین که همیشه و در تمام فصول مورد استفاده بسیاری از مردم ‌‌‌‌‌‌می‌باشد، به انواع مختلفی از جمله خیار سالادی، خیار خاردار، خیار مجلسی و … تقسیم بندی ‌‌‌‌‌‌می‌شود.

همچنین، این نوع خیار به دلیل طعم دلپذیر و فواید بسیاری که برای سلامتی و زیبایی دارد، یکی از محبوب ترین محصولات کشاورزی ایران و جهان شمرده ‌‌‌‌‌‌می‌شود.

 خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین به دو صورت در ایران کشت ‌‌‌‌‌‌می‌شود:

1-کشت بوته ای خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین: سنتی ترین روش کشت خیار، کشت بوته ای است. در این نوع از کشت، کشاورز تنها قادر است که در فصول معینی از سال، برای کاشت خیار اقدام کند. تولید محتوای صنعتی

2-کشت گلخانه ای خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین: در حال حاضر، مدتی است که کشت گلخانه ای در ایران رواج پیدا کرده است. این نوع کشت به این دلیل که آب کمتری مصرف ‌‌‌‌‌‌می‌کند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر آن، کشت گلخانه ای خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین، این امکان را به کشاورزان این شهر ‌‌‌‌‌‌می‌دهد که در هر فصلی که مایلند، اقدام به کاشتن خیار کنند.

علاوه بر آن، لازم به ذکر است که مصرف خیار مردم کشور ما و دیگر کشور‌های خاورمیانه بسیار بالا است. بنابراین ممکن است که کشت بوته ای، پاسخگوی نیاز فروش داخلی و صادراتی خیار نباشد.

کشت گلخانه ای خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین، این امکان را به کشاورزان این شهر ‌‌‌‌‌‌می‌دهد که نیاز طیف وسیع تری از مردم را برآورده سازند. تولید محتوای صنعتی

صادرات ارزان قیمت خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین به دیگر کشور‌‌ها

از آنجایی که خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین و دیگر شهر‌های ایران نسبت به خیاری که بسیاری از دیگر کشور‌ها برای فروش صادر ‌‌‌‌‌‌می‌کنند بسیار ارزان تر است و همچنین از کیفیت خوبی برخوردار است، کشور‌های زیادی در جهان از صادرات خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین استقبال ‌‌‌‌‌‌می‌کنند. خیار ‌‌‌‌‌‌ورامین در طول سال به کشور‌‌هایی نظیر ترکمنستان، روسیه و عراق صادر ‌‌‌‌‌‌می‌شود. تولید محتوای صنعتی

هزینه تولید محتوا را از این قسمت مطالعه کنید…..

 

تولید محتوای صنعتی؛ کشت میکروارگانیسم ها

 تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

کشت میکرو ارگانیسم ها، فرآیند تکثیر ارگانیسم ها با فراهم کردن شرایط مناسب محیطی است. به طور کلی برای مطالعه دقیق انگل ها، باکتری ها نیاز به کشت دارند.

زمانی که میکروارکانیسم ها در شرایط مناسب قرار بگیرند قادر به رشد و تکثیر می باشند. در اصطلاح به این شرایط، کشت میکروارگانیسم گفته می شود. تولید محتوای صنعتی

این روند تکثیر مستلزم کسب عناصری است که ترکیب شیمیایی آنها را تشکیل می دهند. مواد مغذی از محیط این عناصر را به اشکال قابل دسترسی از نظر متابولیکی فراهم می کند.

علاوه بر این، ارگانیسم ها برای سنتز ماکرومول ها و حفظ شیب های شیمیایی اساسی در غشاهای خود به انرژی متابولیکی نیاز دارند.

عواملی که باید در طول رشد کنترل شوند شامل مواد مغذی، pH، دما، هوادهی، غلظت نمک و مقاومت یونی محیط می باشد.

 

شرایط رشد و تکثیر

بیشتر وزن خشک میکروارگانیسم ها را مواد آلی تشکیل می دهد که حاوی عناصر کربن، هیدروژن، ازت، اکسیژن، فسفر و گوگرد هستند.

علاوه بر این، یون های معدنی مانند پتاسیم، سدیم، آهن، منیزیم، کلسیم و کلرید برای تسهیل کاتالیز آنزیمی و حفظ شیب های شیمیایی در غشای سلولی مورد نیاز هستند. تولید محتوای صنعتی

برای رشد، یک باکتری به تمام عناصر موجود در مواد آلی و همچنین مکمل کامل یون های مورد نیاز نیاز دارد.

 

روش های کشت میکروارگانیسم ها

1-روش کشت پلیت کانت

در این روش از نمونه غذایی برای هر دو تا چهار ظرف پتری اختصاص داده می شود و یک ظرف به عنوان کنترل روی ظروف پتری، میزان رقیق بودن و تاریخ آزمایش مشخص می شود.

در هر چهار ظرف از رقیق بودن مربوط یک میلی لیتر قرار می دهیم، به این طریق که با یک پیپت از رقیق ترین لوله شروع می کنیم و هر بار بعد از ریختن نمونه داخل پتری، پیپت را فقط در دومی شست و شو داده و از آن برداشت می کنیم؛ به این طریق از کلیه محلول های رقیق به پلیت منتقل می شود. تولید محتوای صنعتی

سپس از محیط مایع مقدار کمی روی هر پلیت می ریزیم تا سطح پلیت پوشانده شود. بعد از بسته شدن این لایه بَست پلیت را به طور واژگون در انکوباتور با توجه به درجه دمای مناسب رشد باکتری مربوطه قرار می دهیم.

2-روش کشت سطحی

در این روش باید ظروف پتری حاوی محیط کشت قبلاً آماده شده باشد. بعد از تهیه محلول هی رقیق، چهار پتری در نظر گرفته، سپس از رقیق ترین آنها با کمک پیپت یک‌ دهم میلی لیتری برداشته و در سطح محیط ریخته و بعد همان پیپت را در خط بعدی که ۱۰ برابر بیشتر است، می شوییم و یک دهم از آن را برداشته در پلیت مربوطه می ریزیم. تولید محتوای صنعتی

به همان ترتیب تا آخرین رقت پیش می رویم. سپس برای هر قطعه، از یک پخش کننده شیشه ای سترون استفاده می کنیم.

نمونه را در سطح پلیت پخش می کنیم و پلیت را مانند روش قبل به انتخاب و زمان انکوباتور مدت ۲۴ ساعت در انکوباتور قرار می دهیم.

بعد از ۲۴ ساعت، شمارش انجام شده و دوباره ظروف را برای ۲۴ ساعت در انکوباتور می گذاریم. شمارش مجدد میانگین شمارش و سپس تعداد باکتری ها محاسبه می گردد. تولید محتوای صنعتی

3-روش کشت قطره ای

در این روش از پیپت های پاستور کالیبره استفاده می شود. ظروف پتری حاوی محیط کشت به همان روش شمارش سطحی تهیه و خشک می شود. هر پتری، ۳ قسمت شده و هر یک از سه بخش را به یک رقت اختصاص می دهیم (رقت10).

بعد به کمک یک پیپت پاستور کالیبره از لوله رقیق شده، مقداری برداشته و در سطح پلیت، ۲ قطره جدا از هم قرار می دهیم. در لوله بعدی که حاوی ۱۰ برابر غلظت بیشتر است، پیپت را شسته و به همان ترتیب قبل قرار می دهیم. به همین ترتیب تا کمترین رقت انجام می شود.

پلیت ها را به همان وضعیت در انکوباتور قرار می ‌دهیم تا خشک شود. سپس آنها را به طور واژگون به مدت ۲۴ ساعت با توجه به حرارت مناسب قرار می دهیم. بعد از ۲۴ ساعت، شمارش انجام شده، پلیت ها دوباره به مدت ۲۴ ساعت نگه داری کرده و مجدداً شمارش می‌گردد. این روش برای شمارش استافیلوکوک و باکتری های بی هوازی به کار می رود. تولید محتوای صنعتی

4-روش اتوماتیک

در این روش از محیط های کشت آماده کارخانه‌ ای استفاده می شود که با فرو بردن آن در رقت معینی از نمونه و نگهداری در انکوباتور، تعداد باکتری ها و حتی انواع آن را تشخیص می دهیم.

5-روش کشت به کمک کاغذ صافی

کاغذهای صافی مخصوص میکروب ‌شناسی برای سترون کردن مایعات و محلول های مختلف حساس به حرارت استفاده می شود. از این صافی ها برای جستجو و شمارش میکروبی در آب معدنی و دیگر آشامیدنی ها به کار می رود. تولید محتوای صنعتی

 

تولید محتوای صنعتی؛ لوپ آزمایشگاه چیست؟

 تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

لوپ، یک وسیله آزمایشگاهی است که معمولاً از جنس پلاتین نیکل- کروم و پلاستیک می باشد. از این وسیله برای کشت دادن و انتقال باکتری از یک محیط به محیط دیگر استفاده می شود.

لوپ از وسایل مورد استفاده در بخش میکروب شناسی می باشد که به صورت معمولی و سوزنی می باشد. این وسیله دارای یک دسته با عایق گرما و یک سر مفتولی می باشد که از لوپ سوزنی جهت انتقال به محیط کشت جامد استفاده می شود و از لوپ معمولی و یا حلقوی برای کشت خطی چند مرحله ای در سطح محیط جامد یا کشت در محیط مایع استفاده می گردد. تولید محتوای صنعتی

قسمت مفتولی این لوپ ها از جنس پلاتین پلی کروم می باشد که حلقوی آن بنام فیلدوپلاتین حلقوی گفته می شود که قبل از استفاده باید استریل و در محیط بدون کلنی جامد سرد شود.

در آزمایشگاه ها باید از لوپ کالیبر جهت کشت نمونه های ادراری استفاده شود تا بوسیله آن بتوان تعداد کلنی رشد یافته در هر میلی لیتر ادرار را محاسبه کنند.

اگر از مقدار برداشت شده توسط لوپ محاسبه دقیق انجام نشود باعث خطا در گزارش نتایج و شمارش کلنی خواهد شد. تولید محتوای صنعتی

 

تولید محتوای صنعتی؛ کنترل کیفی لوپ آزمایشگاهی

کنترل کیفی لوپ ها از اهمیت خاصی برخوردار است. به ویژه در آزمایشگاه میکروب شناسی که اغلب نیاز به شمارش کلنی ها داریم. برای کنترل کیفی لوپ به روش زیر میتوان عمل کرد:

۱) ۱۰ لوله آزمایش برداشته و در هرکدام ۳ میلی لتر آب مقطر بریزید.

2) در ۵ عدد از لوله ها توسط لوپی که قصد کنترل کردن آن را داریم، یک لوپ از رنگ های مختلفی مانند سافرانین یا  بلودومتیلن رقیق شده حل می کنیم.

۳) در ۵ لوله باقی مانده نیز در هرکدام توسط سمپلری که قبلا کنترل کیفی آن انجام شده ۱/۰ میکرولیتر از همان رنگ را برداشته و در هر لوله حل می کنیم.

۴) جذب نوری هر لوله را در طول موج ۶۳۰nm  خوانده و سپس از فرمول استفاده می کنیم. میزان بایاس محاسبه شده از فرمول باید زیر 2٪ باشد. تولید محتوای صنعتی  

 

دو راهکار مناسب جهت محاسبه حجم و کالیبراسیون لوپ آزمایشگاهی

  1) روش اسپکتروفتومتری         2) روش توزین

1-روش اسپکتروفتومتری: جهت کنترل کیفی با این روش از ماده رنگی با جذب نوری خاص مانند اوانس بلو و یا متیلن بلو استفاده می شود که به دلیل اقتصادی بودن و در دسترس بودن از متیلن بلو استفاده می شود.

مواد مصرفی و معرف ها شامل موارد زیر می باشد- پودر متیلن بلو– الکل طبی ۹۶ درصد- آب مقطر- لوپ های0/001 , 0/01 , لوپ های دست ساز -لوله آزمایش- پیپت- سمپلر ۲۰ لاندا –اسپکتروفتومتر

ابتدا حلال آب مقطر و الکل ۹۶ به نسبت ۵۰:۵۰ تهیه می‌کنیم. یک دهم گرم از پودر متیلن بلو را در آن حل می کنیم. هشت لوله آزمایش انتخاب کرده، در لوله اول، 2 میلی لیتر و در بقیه لوله ها یک میلی لیتر از حلال ساخته شده را می ریزیم. تولید محتوای صنعتی

سپس مقدار ۲ صدم میلی لیتر از محلول متیلن بلو را به کمک سمپلر کالیبره شده به محلول اضافه کرده و پس از مخلوط کردن یک میلی لیتر از محلول را لوله دوم انتقال می دهیم.

جذب نوری هر یک از لوله ها را در طول موج ۶۶۳ نانومتر ثبت می‌کنیم. با توجه به رقابت لوله ها از کاغذ لگاریتمی برای تهیه منحنی استاندارد استفاده می شود.

بعد از ترسیم منحنی برای کالیبره کردن، ۱۰ تا ۱۵ لوله برداشته یک میلی لیتر از حلال می ریزیم. به کمک لوپ از محلول رنگی متیلن بلو در لوله ها اضافه می کنیم.

بعد از خواندن جذب نوری در طول ۶۶۳ نانومتر و به دست آوردن میانگین جذب نوری و انتقال آن به روی منحنی، مقدار حجم برداشت شده توسط لوپ به راحتی به دست می آید. تولید محتوای صنعتی

2-روش توزین: در این روش از ترازو با دقت یک هزارم گرم استفاده می شود. به کمک لوپ، از آب مقطر برداشت روی یک دیسک آنتی بیوگرام قرار می دهیم. با توزین توسط ترازو مقدار حجم برداشتی را محاسبه می کنیم. اگر این عمل را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کرده و میانگین افزایش وزن را ثبت کنیم، حجم برداشت توسط لوپ مشخص می شود. تولید محتوای صنعتی

برای تولید محتوا مگاپست برای بلاگ سایت می توانید از این لینک وارد شوید…

 

تولید محتوای صنعتی؛ تجهیزات آزمایشگاه میکروبیولوژی

 تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

امروزه شناسایی و کشت میکروب ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که عموماً این عملیات در آزمایشگاه های میکروب شناسی انجام می گیرد. آزمایشگاه میکروب شناسی دارای تجهیزات و دستگاه‌ های مختلف می باشندکه در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد. تولید محتوای صنعتی

 

تولید محتوای صنعتی؛ انواع تجهیزات آزمایشگاهی

*هودهای بیولوژیک: برای حفظ و کنترل شرایط سترون کلیه گشت های میکروبی و آزمایشات مربوطه استفاده می شود.

*لامپ ماوراء بنفش: جهت کاهش آلودگی محیط مواد شیمیایی و بیولوژیک حساس به اشعه باید قبل از استفاده از این لامپ در جایی قرار داده شود که تحت تاثیر اشعه قرار نگیرند.

*انکوباتور یا گرمخانه: گرمخانه دستگاهی است که جهت تامین دمای لازم برای رشد میکروارگانیسم ها استفاده می شود که شامل گرمخانه معمولی گرمخانه بی هوازی و یخچال دار می باشد.

*اتوکلاو: دستگاهی جهت ست کردن محیط های کشت و محلول های مقاوم به حرارت استفاده می شود.

*حمام آب گرم (بن ماری): جهت تهیه محیط های کشت، ثابت نگه داشتن دمای محلول و محیط های کشت و مذاب نگهداشتن محیط های جامد استفاده می شود.

*یخچال: برای خنک نگه داشتن نمونه ها و محیط های کشت

*ترازو: جهت توزین نمونه ها، پودر، محیط های کشت و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد

*شیکر: یا تکان دهنده مکانیکی برای یکنواخت کردن محتوای ظروف و نمونه ها

*میکروسکوپ: جهت شناسایی و بررسی میکروارگانیسم ها

*آون: جهت سترون نمودن وسایل و ظروف مقاوم در برابر حرارت

*اسپکتروفوتومتر: طیف سنج نوری این دستگاه- از منبع نور- تک- فام ساز(مونوکروماتور) شکاف عبور یا متمرکز کننده پرتو- کووت یاسل(محل قرار دادن نمونه) دتکتور یا آشکارساز و صفحه نمایشگر تشکیل شده است. انواع اسپکتروفتومتر مرئی و ماورا بنفش، اسپکتروفتومتر مادون قرمز نزدیک، دو نوع عمده این دستگاه می باشند.

*سانتریفیوژ: شامل میکروسانتریفیوژ-  سانتریفیوژیو نیورسال- سانتریفوژ کامپکت- سانتریفیوژ با دور بالا -سانتریفیوژ با حجم بالا- سانتریفیوژ فیلتردار و سانتریفیوژ یخچال دار

*دستگاه پرگنه شمار: کلنی کانتر برای شمارش دقیق و آسان پرگنه ها به کار می رود

 

تولید محتوای صنعتی؛ معرفی وسایل موجود در آزمایشگاه میکروبیولوژی

  • شیشه ساعت: ابزاری که در اندازه های مختلف ساخته می شود
  • قیف شیشه‌ای: ابزار مخروطی شکل برای انتقال محلول از ظرفی به ظرف دیگر استفاده می شود
  • بالون: برای رقیق کردن محلول با غلظت معین به کار می رود
  • استوانه مدرج: برای اندازه گیری حجم مایعات به کار می رود
  • لیوان آزمایشگاهی ساده یا مدرج: برای برداشتن حجم معینی از مایعات به کار می رود
  • اسپاتول: ابزار عینی یا فلزی برای نرم کردن مواد جامد و برداشتن آنها استفاده می شود
  • ارلن مایر: ظرف مخروطی شکل ساده و یا مدرج برای برداشتن حجم معینی از مایع یا تعیین تقریبی حجم مایع استفاده می شود
  • پیپت به دو صورت حباب دار و ساده یا مدرج: در اندازه گیری حجم مایعات به کار می رود
  • پوار: برای مکش استفاده می شود
  • پلیت یا پتری: ظروف شیشه ای یا پلاستیکی یکبار مصرف جهت نگهداری محیط کشت و کشت های میکروبی
  • شعله گاز یا چراغ بونزن: وسیله ای برای حرارت دادن و سترون کردن و سایر مثل سوزن کشت دهانه ظروف و لوله آزمایش در فضایی معادل ۱۵ سانتیمتر را استریل و عاری از میکروب می کند
  • لوله آزمایش: جهت نگهداری و کشت دادن میکروب در محیط های مایع و انجام عملیات رقیق سازی به کار می رود
  • لام: صفحه شیشه ای نازک با ابعاد استاندارد که عملیات گسترش میکروبی و رنگ آمیزی روی آن انجام می شود
  • لامل:صفحه شیشه‌ای بسیار نازک با ابعاد استاندارد روی لامپ برای مطالعه لام زیر میکروسکوپ به کار می رود
  • جار بی هوازی: وسیله استوانه‌ای شکل حاوی درب مخصوص جهت کشت میکروب های بی هوازی در شرایط خلأ استفاده می شود
  • سوزن کشت یا انس: وسیله ای نوک تیز یا حلقوی برای برداشت نمونه میکروبی و کشت روی محیط به کار می رود
  • دستگاه رنگ آمیزی باکتری ها
  • انواع محیط های کشت
  • سرنگ فلزی
  • ارلن تحت خلأ
  • بالن ژوژه
  • سه پایه توری
  • جا لوله ای تیغ اسکالپل

 

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *