تبلیغات محتوا محور

تبلیغات محتوا محور چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات محتوا محور، یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال به شمار می رود که باعث افزایش فروش کسب و کارهای کوچک و بزرگ می شود. در این روش، ارتباط بین صاحبان کسب و کار و مخاطب هدف از طریق محتوای تبلیغاتی برقرار می شود. به این ترتیب، مخاطب به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا کالای مورد نظر ترغیب می شود. به عبارت دیگر، تبلیغات مبتنی بر محتوا به هیچ عنوان مشتری را مجبور به خرید نمی کنند.

تبلیغات مبتنی بر محتوا در مدت زمان کوتاهی جایگزین روش های قدیمی و سنتی تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی شد. هر چه کیفیت محتوای تبلیغاتی تولید شده بالاتر باشد، تعداد مخاطبان هدف نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه، می توان انتظار داشت که افرادی بیشتری از میان جامعه هدف به مشتری واقعی تبدیل شوند و محصول مورد نظر را خریداری کنند.

به این نکته توجه کنید که تبلیغات مبتنی بر محتوا، تنها محدود به محتواهای متنی نمی شوند.

گزینه های بسیار متنوعی برای پیاده سازی این نوع تبلیغات وجود دارند. از مهم ترین آن ها می توان به پادکست، مقاله، ویدئو و کتاب های الکترونیکی اشاره کرد.

وجود گزینه های مختلف برای انتشار محتوای تبلیغاتی باعث می شود تا جامعه هدف گسترده تر شود؛ بنابراین، فرصت های بیشتری برای خرید محصول یا کالای مورد نظر به وجود می آید. اگر می خواهید بیشتر با تبلیغات محتوا محور، کاربردها و مزایای استفاده از آن در بازاریابی دیجیتال آشنا شوید، با ما همراه باشید.

تبلیغات محتوا محور و کاربرد آن در بازاریابی دیجیتال

روش های تبلیغات نسبت به چند سال اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده اند. امروزه، اکثر روش های کارآمد و مؤثر تبلیغاتی در اینترنت و شبکه های مجازی انجام می شوند، چراکه تعداد کاربران اینترنت رو به افزایش است. علاوه بر این، پیشرفت ها در حوزه تکنولوژی و برقراری ارتباط موجب دگرگونی روش های تبلیغاتی شده اند. امروزه، تبلیغات در تلویزیون، رادیو یا بیلبوردهای سطح شهر جای خود را به سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی داده اند.

تبلیغات محتوا محور یا Contextual Marketing از جدیدترین اصطلاحاتی است که در حوزه بازاریابی دیجیتال به طور گسترده بکار می رود. با وجود اینکه هر روزه با این شکل از تبلیغات سروکار داریم اما کمتر کسی معنای دقیق تبلیغات مبتنی بر محتوا را می داند. محتوا به عنوان بهترین روش تبلیغ یک محصول برای شرایطی در نظر گرفته می شود که امکان برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب وجود ندارد.

این نوع تبلیغات در واقع پیامی ساده ولی جذاب هستند که از طرف صاحبان کسب و کار به مخاطبان (یا مشتریان بالقوه) منتقل می شوند. محتوای تبلیغاتی به روش های مختلفی نوشته و در بسترهای مختلفی منتشر می شود. هر چه جذابیت این نوع محتوا بیشتر باشد، تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که برای انتشار محتوای تبلیغاتی در بستر اینترنت غالباً باید هزینه کرد.

به طور کلی، تبلیغات محتوا محور را می توان نسل جدیدی از بازاریابی دیجیتال و تبلیغات هوشمند دانست. سایت ها و کانال های میزبان انتشار این نوع تبلیغات باید در ارتباط با محصول یا کالای مورد نظر باشند؛ در غیر اینصورت، تأثیرگذاری محتوای تبلیغاتی به مراتب کمتر خواهد بود. این نوع تبلیغات شامل اطلاعات سودمندی در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده به کاربران وب است.

آشنایی با مزایای تبلیغات محتوا محور

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و افزایش تعداد کاربران شبکه های آنلاین، تبلیغاتی که در این بستر انجام می شوند، دارای اثربخشی بیشتری هستند. تبلیغات محتوا محور به عنوان یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین انواع تبلیغات در بستر اینترنت به شمار می رود. به همین دلیل است که مزایای این شکل از تبلیغات محدود به چند مورد خاص نیست.

البته، این شکل از تبلیغات زمانی تأثیرگذار خواهد بود که به درستی انجام شود. در غیر اینصورت، هیچ تاثیری بر ذهنیت مشتری نخواهد گذاشت و بی فایده خواهد بود. در مقابل، تبلیغات مبتنی بر محتوا می تواند توجه و اعتماد مشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن جلب کند، چراکه به مشتری حس ارزشمند بودن می بخشد. در ادامه، برخی از مهم ترین مزایای تبلیغات مبتنی بر محتوا را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: خدمات تولید محتوای صنعتی + نمونه کارها

مهم ترین مزایای تبلیغات محتوا محور

تبلیغات محتوا محور چیست

تبلیغات محتوا محور چیست

 

1-جلب توجه مشتریان واقعی و مخاطبان علاقمند

تبلیغات به شکل های مختلفی انجام می گیرد. هدف اصلی از روش های مختلف تبلیغاتی، جلب توجه مشتریان بالقوه است. با این وجود، نمی توان انتظار داشت که تمام مشتریان بالقوه به مخاطبان واقعی تبدیل شوند. در نتیجه، تبلیغات نمی تواند افزایش فروش را تضمین کند. تبلیغات مبتنی بر محتوا از این قاعده مستثنی هستند. در واقع، اولین و شاید مهم ترین مزیت این نوع تبلیغات، جلب توجه مشتریان واقعی است.

زمانی که یک مشتری واقعی به دنبال خرید یک محصول خاص است، تبلیغات محتوا محور می تواند بهترین گزینه باشد. این نوع تبلیغات به مشتریان در خرید و انتخاب بهترین گزینه کمک بسیار زیادی می کند و اطلاعات سودمندی را در اختیار آن ها قرار می دهد. به همین دلیل است که محتوای اینترنتی باید به جذاب ترین روش ممکن نوشته شود تا مشتریان را به خرید کالا یا محصول مورد نظر ترغیب کند.

2-قابل استفاده برای کسب و کارهای مختلف

انتخاب بهترین شکل از تبلیغات برای یک کالا یا محصول خاص می تواند تأثیر بسیار زیادی بر میزان فروش داشته باشد. در سال های اخیر، روش های تبلیغاتی بسیار متنوعی به وجود آمده اند. هر یک از این روش ها برای تبلیغ نوع خاصی از کسب و کار مناسب هستند. با این وجود، تبلیغات مبتنی بر محتوا را می توان برای کسب و کارهای مختلف استفاده کرد. این یک مزیت بسیار مهم محسوب می شود، چراکه این مزیت در کمتر روش تبلیغاتی به چشم می خورد.

به طور کلی، از تبلیغات محتوا محور می توان برای کسب و کارهای قدیمی و بزرگ استفاده کرد. این در حالی است که استفاده از این نوع تبلیغات برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک نیز رواج دارد. در واقع، تبلیغات مبتنی بر محتوا، بهترین روش برای آشنایی مشتریان با کسب و کارهای تازه تأسیس یا محصولات جدید به شمار می روند. البته، این نوع تبلیغات باعث ترغیب مشتریان به خرید محصولات قدیمی و پرفروش نیز می شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که هزینه تبلیغات مبتنی بر محتوا در مقایسه با سایر روش ها کمتر است. صاحبان کسب و کار تنها در صورت کلیک مخاطب بر تبلیغ باید هزینه بپردازند. در نتیجه، این یک روش عالی برای مدیریت هزینه های مربوط به تبلیغات در هنگام راه اندازی کسب و کارهای کوچک به شمار می رود. البته، اثربخشی تبلیغات مبتنی بر محتوا به همان اندازه روش های دیگر تبلیغات است.

3-امکان انجام تبلیغات انبوه با هزینه کم

از دیگر مزایای تبلیغات محتوا محور می توان به امکان انجام تبلیغات انبوه با هزینه و زحمت کم اشاره کرد. به کمک این روش از تبلیغات می توان کمپین های تبلیغاتی مختلفی راه اندازی کرد. این کمپین ها به افراد علاقمند امکان آشنایی بیشتر با محصول یا کالای مورد نظر را می دهند. از سوی دیگر، افراد متخصص و ماهر نیز می توانند با عضویت در کمپین های تبلیغاتی به تبلیغ انبوه محصول مورد نظر کمک کنند.

به عبارت دیگر، تبلیغات مبتنی بر محتوا، بستر مناسبی برای انجام تبلیغات انبوه بدون هزینه و زحمت زیاد را به وجود می آورند. لازم به ذکر است که احتمال دیده شدن کالا یا محصول خاص در کمپین های تبلیغاتی مبتنی بر محتوا بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی خواهد بود. در نتیجه، تبلیغات محتوا محور، بهترین فرصت را برای افزایش تعداد مشتریان بالقوه فراهم می سازد.

4-افزایش نرخ کلیک با تبلیغات مبتنی بر محتوا

تبلیغات محتوا محور به طور گسترده در صفحات مختلف اینترنت وجود دارند. برای کسانی که مدت زمان زیادی را در بستر اینترنت و شبکه های مجازی صرف می کنند، رویارویی با این شکل از تبلیغات بسیار رواج دارد. احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که در حین جستجو در سایت های مختلف با محتوای کاربردی در مورد یک محصول خاص مواجه شوید. این نوع تبلیغات به مشتریان امکان استعلام قیمت و آشنایی با مشخصات محصول را نیز می دهند.

زمانی که با چنین محتوایی در فضای مجازی و سایت های اینترنتی روبرو می شوید، به احتمال زیاد بر روی آن ها کلیک می کنید. هر چه تعداد کلیک افزایش یابد، تعداد مشتریان واقعی نیز بیشتر خواهد شد. در واقع، افرادی که در ابتدا تنها یک مخاطب ساده بوده اند، با رویارویی با تبلیغات مبتنی بر محتوا به مشتری وفادار تبدیل می شوند. از سوی دیگر، احتمال این که هر کلیک به یک خرید موفق تبدیل شود، نیز افزایش می یابد.

5-کم هزینه و مقرون به صرفه بودن

یکی دیگر از مهم ترین مزایای تبلیغات محتوا محور، کم هزینه بودن آن ها در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی است. اکثر روش های تبلیغاتی با هزینه های بسیار زیادی همراه هستند. مدیریت این هزینه ها برای بسیاری از کسب و کارهای نوظهور و تازه تأسیس بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل، استفاده از تبلیغات محتوا محور می تواند یک روش جایگزین مناسب برای بسیاری از کسب و کارهای تازه تأسیس باشد.

تبلیغات مبتنی بر محتوا در رابطه با یک موضوع خاص انجام می شود. به این نکته توجه داشته باشید که این شکل از تبلیغات با هزینه های متغیری قابل انجام هستند؛ به عبارت دیگر، هزینه انجام تبلیغات محتوایی بر اساس سفارش مشتری تغییر می کند. البته، بازدهی و میزان جذب مشتری نیز وابسته به هزینه اولیه تبلیغات خواهد بود. هر چه هزینه بیشتری صرف تبلیغات شود، میزان جذب مشتری و در نتیجه، فروش نیز افزایش می یابد.

6-سهولت در اجرا و پیاده سازی

همانطور که گفته شد، تبلیغات به روش های بسیار گوناگونی انجام می شوند. با این وجود، برخی از این روش ها پرهزینه و دشوار هستند. به عبارت دیگر، سهولت در پیاده سازی از دیگر مزایای مهم تبلیغات محتوا محور به شمار می رود. این شکل از تبلیغات تنها نیاز به نوشتن یک محتوای جذاب برای جلب توجه مشتریان دارد. این در حالی است که آماده سازی و انتشار بسیاری از روش های تبلیغاتی پرزحمت و پرهزینه خواهد بود.

اولین گام در تبلیغات محتوا محور، انتخاب نوع کانال یا سایت میزبان است. علاوه بر این، نوع تبلیغ نیز باید مشخص شود. اگر به دنبال بازدهی بیشتر تبلیغات مبتنی بر محتوای خود هستید، سایت های میزبانی را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتری دارند. تبلیغات مبتنی بر محتوا معمولاً توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می شوند؛ در نتیجه، تمامی مراحل از زمان بندی تا انتشار تبلیغ در سایت یا کانال مورد نظر بر عهده فرد متخصص خواهد بود.

7-رضایت مشتری

تبلیغات مبتنی بر محتوا از روش های تبلیغاتی به شمار می رود که همواره با رضایت مشتری همراه است. کاربران اینترنتی به کمک تبلیغات محتوا محور می توانند به آنچه می خواهند، در مدت زمان کوتاه تری دست پیدا کنند. در واقع، کاربران می توانند با چند کلیک ساده و انتقال به صفحات وبسایت مربوطه به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند. این امر، شانس خرید کالا یا محصول مورد نظر توسط مشتریان واقعی را افزایش می دهد.

معرفی روش های مختلف تبلیغات محتوا محور

تبلیغات محتوا محور چیست

تبلیغات محتوا محور چیست

 

اکنون که با مزایای تبلیغات بر اساس متن محتوا آشنا شدید، نوبت به معرفی روش های مختلف این شکل از تبلیغات می رسد. در این بخش، برخی از مؤثرترین و کارآمدترین روش های تبلیغات مبتنی بر محتوا را معرفی خواهیم کرد:

1-استفاده از تجربه اینفلوئنسرها:

اینفلوئنسرها در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین چهره های شبکه های مجازی تبدیل شده اند. این افراد به دلیل داشتن دنبال کنندگان بسیار زیاد در شبکه های مجازی، به معرفی و تبلیغ یک محصول کمک می کنند. به عبارت دیگر، تبلیغاتی که در صفحات مجازی اینفلوئنسرها قرار می گیرند، شانس دیده شدن بیشتری دارند.

2-ایمیل مارکتینگ:

ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی دیگر از روش های مورد استفاده برای تبلیغات مبتنی بر محتوا شناخته می شود. در این روش، محتوای تبلیغاتی مورد نظر به صورت ایمیل انبوه برای طیف وسیعی از مخاطبان ارسال می شود. به این طریق، احتمال تبدیل شدن برخی از این مخاطبان به مشتریان واقعی محصول یا کالای تبلیغ شده افزایش می یابد.

3-انجمن ها و کمپین های تبلیغاتی:

اکثر سایت های اینترنتی دارای انجمن های مختلفی هستند. این انجمن ها بهترین مکان برای انتشار تبلیغات محتوایی به شمار می روند، چراکه اعضای انجمن ها تعامل بسیار زیادی با هم دارند؛ در نتیجه، هزینه کردن برای انتشار تبلیغ در انجمن های فعال سایت های مختلف، یک روش تبلیغاتی مؤثر به حساب می آید.

علاوه بر این، روش های دیگری نیز برای انتشار تبلیغات محتوایی وجود دارند. اگرچه، اثربخشی این سه روش بر ذهنیت مخاطب بیشتر از هر روش دیگری است.

نکات مهم در رابطه با تبلیغات محتوایی

تبلیغات محتوا محور در صورتی با مزایای متعددی همراه است که به درستی انجام شود. به عبارت دیگر، محتوای تولید شده باید از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار باشد. اکثر متخصصان حوزه بازاریابی معتقدند که این نوع محتوا نباید به شکل تبلیغاتی نوشته شود، بلکه می بایست شناخت مخاطب از کالا یا محصول مورد نظر را افزایش دهد.

دومین نکته ای که باید در مورد تبلیغات مبتنی بر محتوا مدنظر قرار گیرد، جامعه هدف است. محتوا زمانی از جذابیت و تأثیرگذاری خوبی برخوردار خواهد بود که بر اساس نیازهای جامعه هدف نوشته شده باشد. برای این منظور، جامعه هدف حتماً باید در راستای شناسایی نیازها و علایق اعضای آن به دقت بررسی شود.

سپس، محتوای تبلیغاتی باید به صورت جذاب و قابل فهم برای اعضای آن جامعه هدف نوشته شود؛ به عنوان مثال، نباید بیش از اندازه از کلمات یا اصطلاحات فنی استفاده نمود، چراکه این امر از قابل فهم بودن محتوای تبلیغاتی می کاهد.

نکته سوم، انتخاب بهترین روش برای آماده سازی و انتشار تبلیغات مبتنی بر محتوا است. برای افزایش فروش می توانید از انواع محتوا مانند محتوای تصویری، محتوای صوتی، محتوای متنی یا ترکیب آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، محتوای تبلیغاتی باید در سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی یا وبلاگ های قابل اعتماد و دارای مخاطب منتشر شود؛ در غیر اینصورت، تبلیغات مبتنی بر محتوا هیچ فایده ای نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت تولید محتوا + ثبت سفارش آنلاین

جمع بندی و نتیجه گیری

روش های تبلیغات بسیار متنوع هستند و روز به روز نیز تغییر می کنند. با این وجود، تبلیغات محتوا محور همچنان طرفداران خاص خود را دارند و به عنوان یک روش تبلیغاتی بسیار مؤثر برای کسب و کارهای مختلف شناخته می شوند. این نوع از تبلیغات، امکان برقراری ارتباط معنادار کسب و کارهای کوچک و بزرگ با مشتریان را فراهم می کند؛ در نتیجه، مخاطبان واکنش مثبت تری نسبت به محتوای مورد نظر از خود نشان می دهند.

از آنجایی که گزینه های مختلفی برای پیاده سازی تبلیغات مبتنی بر محتوا وجود دارد، مخاطبان هدف دقیق تر انتخاب می شوند؛ به عبارت دیگر، محتوای تبلیغاتی برای مخاطبان درستی به نمایش در می آیند. به این طریق، برندسازی در میان مخاطبان هدف انجام می شود. با افزایش تعداد مخاطبان هدف، احتمال تبدیل آن ها به مشتریان واقعی بیشتر خواهد شد؛ در نتیجه، می توان انتظار افزایش فروش و رونق کسب و کار در مدت زمان کوتاهی را داشت.

آیا تاکنون به تبلیغات محتوا محور در سایت های اینترنتی یا شبکه های مجازی برخورده اید؟ به نظر شما، این شکل از تبلیغات چه برتری نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر دارد؟ لطفاً دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *