با جذابیت های زندگی در جزیره کیش آشنا شوید؛ زندگی خاطره انگیز در کنار خلیج فارس

زندگی در کیش علی رغم جذابیت هایی که دارد، ممکن است برای افرادی که آشنایی زیادی با شرایط زندگی در این جزیره نداشته باشند، مشکلاتی را نیز ایجاد نماید. توصیه می کنیم اگر قصد سکونت در کیش را دارید و یا تصمیم گرفته اید مدت نسبتاً طولانی را در این جزیره زیبا اقامت داشته باشید، حتماً در مورد نحوه زندگی، کار یا تحصیل، بخصوص هزینه های زندگی در کیش، اطلاعات کافی به دست آورید.

زندگی در کیش برای افرادی که ساکن شهرهای دیگر ایران هستند، بسیار مطلوب به نظر می رسد اما آیا در واقع چنین است؟! حقیقت امر در مورد شرایط سکونت در کیش این است که هزینه ها و قیمت ها در این جزیره در مقایسه با سایر شهرها بسیار گران تر است. ممکن است زندگی در کیش از دور، جذاب و دلفریب باشد اما باید دقت کنید اگر تحمل شرایط آب و هوایی سخت را ندارید، این جزیره را برای اقامت انتخاب ننمایید.

آب و هوای جزیره کیش در فصل های مختلف، متفاوت است. اطلاع کامل از شرایط آب و هوایی این منطقه برای زندگی در کیش، لازم و ضروری است. اگر قصد دارید صرفاً با هدف گردشگری به این جزیره سفر کنید، فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به کیش است. تابستان های کیش بسیار گرم و مرطوب است و دمای هوا به طرز طاقت فرسایی، افزایش دارد.

قبل از اینکه برای زندگی در کیش تصمیم گیری کنید باید تمام موارد مهم و مورد نیاز برای یک زندگی ایده آل را در این جزیره ارزیابی نمایید؛ به طور مثال، هزینه های خرید خانه، راه اندازی کسب و کار، خرید ملزومات زندگی، خوراک و پوشاک، رفت و آمد در جزیره و بسیاری موارد دیگر را باید در مورد زندگی در کیش به دقت مورد توجه قرار دهید.

برای مشاهده گردشگری لینک را کلیک کنید.

هزینه های زندگی در کیش به چه بخش هایی تقسیم بندی می شوند؟

هزینه های زندگی در کیش را می توان به قسمت های مختلفی دسته بندی کرد. هزینه های حمل و نقل، خرید خانه، تحصیل، کار، خوراک و پوشاک، هزینه های جاری منزل مانند آب و برق و …، تفریح، سفر و ….، مهم ترین نمونه های هزینه ها در کیش هستند. هزینه های اجاره منزل یا خرید یک آپارتمان در جزیره کیش بسیار گران تر از شهرهای بزرگ در مرکز ایران است.

بدیهی است هزینه های جاری خانه نظیر قبوض آب و برق و گاز نیز افزایش قابل توجهی نسبت به سایر شهرها دارد. از طرفی دیگر، قیمت خرید زمین نیز تا حد زیادی بالا است. اگر تصمیم دارید با حداقل هزینه ها وارد جزیره کیش شوید و در یکی از مناطق مسکونی آن اقامت کنید باید به شما هشدار دهیم که ممکن است با مشکلات بسیار جدی رو به رو شده و شاید مجبور شوید در مدت کوتاهی، مجدداً به شهر خود بازگردید.

پیشنهاد ما به افرادی که قصد زندگی در کیش را دارند این است که بدون پشتوانه مالی کافی و بدون شغل مناسب با درآمد قابل قبول، هرگز برای این کار اقدام نکنند. زندگی در این جزیره همان قدر که می تواند عالی باشد، به همان میزان هم ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند؛ بنابراین لازم است هوشیارانه و آگاهانه نسبت به سکونت در کیش اقدام نمایید.

 

زندگی در کیش چه مزایا و چه معایبی دارد؟

از مسأله هزینه ها که بگذریم، زندگی در کیش، لوکس و شیک است. مزیت های زندگی در جزیره کیش را می توان در استفاده از طبیعت بی نظیر و زیبا، شرکت در جشنواره های جذاب و گوناگون، استفاده از هوای مطبوع در زمستان و دور بودن از آلودگی ها و سر و صدای شهرها جستجو نمود. همچنین با سکونت در کیش به راحتی می توان به محصولات مرغوب که در منطقه آزاد کیش عرضه می شوند دسترسی پیدا کرد.

علی رغم مزیت های بسیار ارزشمندی که زندگی در کیش به شما ارائه می کند، معایبی هم وجود دارند که برای برخی افراد، آزاردهنده هستند؛ به طور مثال، قیمت بالای خانه ها و مخارج خوراک و پوشاک در کیش، مشکلات عبور و مرور در شهر و دسترسی به بازارهای خرید، عدم دسترسی ساکنین جزیره به شبکه گازرسانی و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، مهم ترین معایب زندگی در کیش هستند.

ساکنین جزیره کیش همیشه از جانوران موذی و حشرات شکایت دارند و تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان نیز برای آن ها بسیار دشوار است. یکی دیگر از معایب زندگی در کیش، عدم دسترسی به آب قابل شرب شیرین است. با توجه به موارد فوق، اکنون بهتر می توانید برای سکونت در کیش تصمیم گیری نمایید.

 

وضعیت آموزشی در جزیره کیش چگونه است؟

یکی از مواردی که برای بسیاری از خانواده های ساکن کیش اهمیت دارد و البته برای متقاضیان زندگی در کیش هم حائز اهمیت است، وجود و کیفیت مؤسسات آموزشی در جزیره است. برخی خانواده ها دارای فرزندانی هستند که در دوره های مختلف تحصیلی مشغول به درس خواندن هستند؛ در همین راستا، بسیاری از دانشجویان نیز در دانشگاه کیش پذیرفته می شوند.

خوشبختانه در جزیره کیش تعداد کافی مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی وجود دارد که خدمات علمی معتبری به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می دهند. در این جزیره 2 هنرستان نیز وجود دارد که رشته های فنی و هنری در آن آموزش داده می شوند.

خانواده هایی که برای زندگی در کیش اقدام می کنند و دارای فرزند مقطع مهد کودک هستند، می توانند با خیال آسوده به جزیره سفر کنند. در کیش، مهد کودک های مجهزی وجود دارد و تمام امکانات رفاهی و آموزشی را برای یادگیری کودکان فراهم ساخته است.

پردیس بین المللی کیش و دانشگاه آزاد کیش، دو واحد آموزشی دانشگاهی هستند که خدمات آموزش عالی را به دانشجویان ارائه می دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مهندسی، مدیریت، زبان خارجی، شیمی و … برای علاقه مندان امکان پذیر است.

 

کارت کیشوندی برای زندگی در کیش چه ضرورتی دارد؟

کارت کیشوندی، یک کارت مخصوص است که به ساکنین جزیره کیش اعطا می شود. افرادی که برای زندگی در کیش اقدام می کنند پس از 6 ماه اقامت در جزیره می توانند کارت کیشوندی را دریافت کنند. داشتن این کارت برای ساکنین موجب دریافت تسهیلات و خدمات خاص در جزیره می شود.

*این محتوا دارای حق نشر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *