تحقیق دبستان

موضوع تحقیق ایده پردازی؛ زنجیره تربیتی نوجوانان

با همکاری تیم کافه محتوا، این طرح در مسابقه ایده پردازی با رویکرد رفتاری – اجتماعی برای نوجوانان در مسابقات ناحیه 2 آموزش و پرورش اصفهان حائز رتبه برتر شده است… 

“از آوردن نام واحد آموزشی و مجری طرح، معذوریم….”

 

عنوان ایده: زنجیره تربیتی نوجوانان

مقدمه:

همه ما می دانیم همان طور که آموزش مفاهیم درسی در مدرسه یک ضرورت است، بحث پرورش و تربیت یک انسان با روحیه نرمال از لحاظ فردی، اجتماعی، دینی و مذهبی نیز یک ارزش یا هنجار محسوب می شود. لذا لازم است لابه لای مشغولیت های آموزشی، زمانی را نیز برای پرورش یک نوجوان سالم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اختصاص دهیم.

موضوعات تحقیق دانش آموزی را از اینجا دریافت کنید….

 

هدف:

هدف از بیان این ایده آن است که به نحو مطلوب، گفتگوهای متقابل گروهی که شامل تمام عوامل اثرگذار در تربیت نوجوانان می باشد را به صورت زنجیره ای و متصل به هم بررسی کرده و راه حل هایی منطقی و عملی ارائه دهیم؛ این گفتگوهای گروهی در برگیرنده مشکلات و رفتارهای پرخطر جامعه کنونی می باشد.

 

شرح ایده:

با توجه به اینکه چند سالی است کلاس های آموزش خانواده و مشاوره های گوناگون در مقاطع مختلف در مدارس و با حضور مادر خانواده (والدین نوجوانان) برگزار می شوند، نکته قابل توجه در مورد این کلاس ها این است که در این جلسات، سخنران پیرامون یک مسأله خاص صرفاً صحبت می کند؛ به دلیل اینکه اکثر والدین آرمان گرا هستند و تمایل دارند نوجوانشان با صفات مطلوب و برجسته رشد کند ( بدون اینکه برای تربیت صحیح او وقت کافی را اختصاص دهند)، تمام صحبت های مشاور مذکور مفید واقع نخواهد شد.

 

از سویی دیگر، برخی از خانواده ها، مشکل نوجوان خود را به صورت یک مشکل حاد قلمداد نمی کنند و حتی تصور هم نمی کنند که ممکن است نوجوان آن ها در حال انجام یک رفتار پر خطر اجتماعی است! لذا برای رفع این مشکلات هیچ تلاشی نخواهند کرد. گفتگوهایی که در این روش ایده پردازی مطرح می شوند، تا حدود 90 درصد می توانند راهگشای مؤثری برای شناختن نوجوان بوده و رفتارهای پرخطر این دوره را به خوبی نمایان سازند.

 

برای طرح جابر و مشاوره اجرای پروژه های دانش آموزی در ابتدایی و دبیرستان با ما تماس بگیرید….

 

روش اجرا:

برای اینکه یک پروژه کوتاه آموزشی در یک مدرسه اجرا شود، تلاش و همکاری های مدیریت مؤسسه نقش زیادی در موفقیت طرح خواهد داشت. برای اجرای این ایده، علاوه بر همکاری مدیریت، همکاری معاونت پرورشی، دانش آموزان و والدین آن ها نیاز می باشد.

پس از برنامه ریزی دقیق، جلسه های متعددی به صورت منظم و پیوسته در مدرسه برگزار شوند که هم خود دانش آموزان و هم والدین آنها در این جلسات حضور داشته باشند. موضوع جلسه ها باید قبلاً مشخص شده باشند و به اطلاع خانواده ها برسند.

حتی الامکان برای هر کلاس جلسه ای جداگانه در نظر گرفته شود تا از شلوغی و ازدحام در آنجا جلوگیری شود. حضور هممه دانش آموزان موجب تشویق والدین به حضور یافتن در این جلسه ها خواهد شد. برای هدایت صحیح جلسه می توان از حضور یک کارشناس نیز بهره گرفت.

در جلسات، در رابطه با یک موضوع خاص و به صورت جزئی (کلیات مطرح نشوند) صحبت شود؛ به طور مثال، گرایش نوجوان به قلیان (تفریح ناسالم) و جایگزین کردن تفریحات بهتر و مفیدتر، سوالاتی مطرح شود و نظرات حاضرین در جلسه به صورت شفاهی و کتبی بررسی شده و پیرامون آن بحث و تبادل نظر گردد. در پایان هر خانواده نتیجه جلسه و نظر خود را به صورت مکتوب ارائه دهد.

تحقیق دانش آموزی

برای ثبت سفارش مشاوره تحقیق و موضوعات تحقیق دانش آموزی با کافه محتوا در ارتباط باشید…..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *