بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل و ویزای تحصیلی

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل و أخذ ویزای تحصیلی

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل، انتخاب ‌های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله ما بیشتر روی مقطع کارشناسی ارشد به دلیل تعداد تقاضای بالاتر آن تمرکز داریم. شما باید با توجه به اطلاعاتی که از کشورهای مختلف و دانشگاه ‌های موجود در آن کشورها به دست می‌ آورید و همچنین معیارهای خودتان بهترین کشورهای اروپایی را برای تحصیل را انتخاب کنید.

تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی، آرزوی هر دانش‌ آموز و دانشجوی موفقی است که دوست دارد پیشرفت بیشتری در زمینه‌ های علمی داشته باشد. اگر شما نیز در مورد تحصیل در کشورهای خارجی فکر می ‌کنید و دوست دارید برای این امر بهترین دانشگاه‌ ها را انتخاب کنید، باید با بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا انتخاب درست ‌تری داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این ‌باره به شما بدهیم.

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر و تفریح
هزینه های زندگی در چین
هزینه های زندگی در کره جنوبی

 

اهمیت تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

از آنجایی ‌که اروپا یکی از قدیمی ‌ترین و پیشرفته ‌ترین قاره‌ ها است، هر کدام از کشورهای اروپایی کاملاً منحصر به‌ فرد و غرق در تاریخ هستند. بنابراین صرف ‌نظر از مقصد تحصیلی که انتخاب می ‌کنید، در همه کشورهای اروپایی، چیزهای جدید و جالبی برای کشف وجود دارد. به همین دلیل تحصیل در این کشورها می ‌تواند تجربه فوق ‌العاده ‌ای برای شما باشد.

علاوه بر این، اگر در بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید، به‌ ناچار زبان جدیدی را یاد خواهید گرفت، اسرار یک فرهنگ جدید و متفاوت را کشف خواهید کرد و از همه هیجان ‌انگیزتر اینکه از برخی از جذاب ‌ترین و نمادین ‌ترین جاذبه‌ های جهان دیدن خواهید کرد.

از نظر مزایای آموزشی، بسیاری از کشورهای اروپایی دارای برخی از برترین دانشگاه‌ ها در سراسر جهان هستند. به همین دلیل، دانش ‌آموزان و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی را دارند، از یک محیط آکادمیک بسیار حمایت‌ کننده و چند فرهنگی بهره می ‌برند که دارای برنامه ‌های آموزش زبان انگلیسی فراوانی نیز می ‌باشند.

در برخی از این دانشگاه ‌ها، شما حتی مجبور به پرداخت شهریه نیستید. اما بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل کدامند؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل و أخذ ویزای تحصیلی

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

 

بسته به مقطع تحصیلی که برای آن قصد رفتن به بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل را دارید، انتخاب‌ های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله ما بیشتر روی مقطع کارشناسی ارشد به دلیل تعداد تقاضای بالاتر آن تمرکز داریم. شما باید با توجه به اطلاعاتی که از کشورهای مختلف و دانشگاه ‌های موجود در آن کشورها به دست می ‌آورید و همچنین معیارهای خودتان بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل را انتخاب کنید. روند پذیرش نیز در هر کدام از این دانشگاه‌ها ممکن است تا حدودی متفاوت باشد و شرایطی را برای پذیرش نیاز داشته باشند.

به ‌جز دانشگاه ‌های بریتانیا که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین ‌المللی را پذیرش می‌ کند و تقریباً همه دروس به زبان انگلیسی در آن تدریس می ‌شود و مدرک زبان به دانشجویان خود می ‌دهد، بسیاری از دانشگاه‌ های اروپایی دیگر برنامه‌های تحصیلی را طوری ارائه می ‌دهند که تنها برخی از آموزش ‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌ شوند.

خبر خوب این است که هر ساله دانشگاه‌های برتر بیشتری از بسیاری از کشورهای اروپایی دوره‌ های آموزشی به زبان انگلیسی را ارائه می‌ دهند و این امر می ‌تواند انتخاب شما را راحت ‌تر نماید و تعداد دانشگاه‌ هایی که می‌ توانید انتخاب کنید نیز بیشتر می ‌شوند.

برخی از محبوب ‌ترین کشورها و شهرهای اروپایی که دارای دانشگاه ‌های برتر دنیا برای ادامه تحصیل هستند و می ‌توانید از ماجراجویی تحصیلی بین ‌المللی خود در این کشورها لذت ببرید، شامل موارد زیر می ‌باشند:

1- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

شما هر کدام از شهرهای آلمان مانند برلین، مونیخ، کلن، فرانکفورت یا هر شهر دیگر از این کشور را که بخواهید به‌ عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل انتخاب کنید، از استانداردهای بالای آموزشی در سطح جهانی برخوردار خواهید شد. دانشگاه‌های آلمان به دلیل عملکرد تحصیلی، امکانات مدرن دانشجویی و نرخ بالای اشتغال فارغ ‌التحصیلان خود بسیار مشهور هستند. همچنین دانشگاه ‌های آلمان از نظر آموزش عالی و همچنین رضایت دانشجویان، دارای بالاترین رتبه ‌بندی دانشگاه‌ ها در سراسر جهان می ‌باشند.

علاوه بر این، عامل مهمی که بر محبوبیت آلمان در بین دانشجویان بین ‌المللی می‌ افزاید این است که اکثر دانشگاه‌ های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. دانشگاه‌هایی که ما در آلمان به شما پیشنهاد می‌ کنیم، عبارت‌اند از:

  • دانشگاه بن
  • دانشگاه بین‌المللی علمی کاربردی IU
  • دانشگاه RWTH آخن

2- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هلند

هلند یکی از کشورهای اروپایی بسیار زیبا و فوق ‌العاده است که هر ساله ایرانی ‌های زیادی را پذیرش می‌ کند. در هلند، معمولاً دوره‌ ها و مدارک بر اساس زبان انگلیسی ارائه می ‌شوند که کار را برای شما آسان ‌تر می ‌کنند. همچنین بسیاری از دانشگاه‌ های هلند از سیستم نمره دهی مشابه کالج ‌ها و دانشگاه ‌های آمریکایی استفاده می‌ کنند.

تحصیل در مقطع ارشد در هلند مبتنی بر نوآوری، خلاقیت و مدارک تحصیلی قبلی است و برنامه‌ های درسی خود را 100٪ با رویدادها، مسائل و اکتشافات فعلی جهان تطبیق داده است. به همین دلیل، هلند از به روزترین و بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب می‌شود.

شما برای هر رشته تحصیلی در هلند که اقدام کنید، مطمئناً آموزش مناسبی دریافت خواهید کرد که شما را در زمینه انتخابی خود متخصص می ‌کند. بسیاری از دانشگاه‌ های هلند در رتبه ‌بندی‌ های بین ‌المللی جایگاه‌ های بالایی دارند. از جمله دانشگاه ‌های هلند که ما به شما توصیه می ‌کنیم، عبارت ‌اند از:

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه توئنته (UT)

3- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

اگر می ‌خواهید در یکی از امن‌ ترین کشورهای جهان به زندگی و تحصیل خود ادامه دهید، از دانشگاه‌ های بدون نیاز به شهریه استفاده کنید، هزینه زندگی‌تان پایین باشد، ترکیبی بی‌ نظیر از فرهنگ ‌های آلمانی، ایتالیایی و مجارستانی را تجربه کنید، اتریش از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل شما می‌باشد. در صورتی ‌که شما اتریش را به‌ عنوان کشور مقصد برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، می ‌توانید از بهترین دانشگاه‌ های جهان در کنار محیطی بسیار زیبا لذت ببرید.

چه در شهر وین، چه در سالزبورگ و یا هرکدام از شهرهای اتریش، شما با معماری بدیع، احاطه خواهید شد و تجارب فوق‌العاده‌ای از دوره تحصیل خود به دست می ‌آورید. در اتریش، می ‌توانید حتی دوره‌ های موسیقی عالی را به ‌ویژه در وین دنبال کنید. دانشگاه ‌هایی که ما در اتریش به شما توصیه می‌ کنیم، عبارت‌اند از:

  • دانشگاه اروپای مرکزی (CEU)
  • WU (دانشگاه اقتصاد و تجارت وین)
  • دانشگاه علوم کاربردی اتریش علیا

4- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

اسپانیا به خاطر محیط دوستانه، آب ‌و هوای گرم، هزینه ‌های زندگی مقرون ‌به ‌صرفه و شهریه مناسب شهرت بسیار زیادی در میان بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دارد. اگر چه بسیاری از دانشجویانی که به اسپانیا مهاجرت می ‌کنند علاقه زیادی به یادگیری زبان اسپانیایی دارند، اما مدارک متعددی در لیسانس، کارشناسی ارشد و حتی دکترا را خواهید یافت که دروس آن ‌ها با زبان انگلیسی ارائه شده ‌اند.

شما می ‌توانید در رشته‌ های علوم اجتماعی، روزنامه ‌نگاری، مهمان ‌داری و البته بازرگانی در دانشگاه ‌های بسیار خوبی در این کشور تحصیل کنید. در واقع اسپانیا خانه برخی از برجسته‌ ترین و مشهورترین مدارس بازرگانی جهان است.

دانشگاه ‌های پیشنهادی ما در اسپانیا به شما عبارت‌اند از:

  • مدرسه بازرگانی ایالات متحده
  • دانشگاه دوستو
  • ISDI – مدرسه تجارت دیجیتال

5- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

یکی از محبوب ‌ترین مقاصد اروپایی و بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل ایتالیا است. این کشور هر ساله پذیرای هزاران دانشجو و گردشگر خارجی است. اگر به هنر، معماری یا تاریخ جهان علاقه ‌مند هستید، ایتالیا قطعاً کشور بسیار ایده آلی برای شما خواهد بود که می ‌توانید دروس این رشته ‌ها را به‌ صورت تئوری و عملی سپری کنید.

دلایل زیادی برای انتخاب ایتالیا جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد. از جمله این دلایل می ‌توان به تدریس عالی، شهرهای زیبا، غذاهای فوق ‌العاده، هزینه ‌های پایین زندگی و جاذبه‌ های متعدد و قابل ‌توجه آن اشاره کرد.

دانشگاه‌ هایی که در ایتالیا به شما توصیه می ‌کنیم، شامل موارد زیر هستند:

  • پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه سینا
  • دانشگاه پاویا

6- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشورهای شمال اروپا

کشورهای شمال اروپا شامل نروژ، دانمارک، سوئد و فنلاند هستند که برخی از معتبرترین دانشگاه‌ ها در سراسر جهان را دارند. دانشگاه‌ های این کشورها بیشتر به دلیل برنامه‌ های تحصیلی خود که بر یادگیری حل مسئله و کارهای تحقیقاتی پیشرفته تمرکز دارند، در دنیا شناخته شده ‌اند.

در هر کدام از این کشورها شما تجربه ‌های متفاوتی را کسب خواهید کرد. به‌ عنوان‌ مثال اگر نروژ را انتخاب کنید، می‌ توانید مطالعه را با فعالیت ‌های جالب در فضای باز ترکیب کنید یا اگر به سوئد بروید، می‌ توانید رویکرد دوستانه استادان را تجربه کنید. مهم ‌تر از همه، شما در این کشورهای پر رونق، پایدار و شاد شمال اروپا از کیفیت زندگی بالایی برخوردار خواهید بود و می ‌توانید حتی این کشورها را به‌ عنوان محل زندگی دائمی خود انتخاب نمایید.

صرف ‌نظر از اینکه کدام ‌یک از این کشورها را انتخاب می ‌کنید، همه این کشورها این امکان را برایتان فراهم می‌ کنند که از یک محیط چند فرهنگی پر جنب ‌و جوش لذت ببرید، به ‌صورت رایگان تحصیل کنید و از بسیاری از مزایای دیگر در بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل بهره ‌مند شوید. جدا از این که شما می ‌توانید در این کشورها به زبان انگلیسی تحصیل کنید، در همه این کشورها می ‌توانید ارتباطات قوی برقرار کنید که در صورت تمایل به زندگی در کشورهای خارجی بعد از تحصیل بسیار برایتان مفید خواهد بود.

دانشگاه ‌هایی که ما در کشورهای شمال اروپا به شما توصیه می‌ کنیم، شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه آرهوس در دانمارک
  • دانشگاه روسکیلد در دانمارک
  • دانشگاه استاوانگر در نروژ
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) در نروژ
  • دانشگاه لینائوس در سوئد
  • دانشگاه بوراس در سوئد
  • دانشگاه آلتو در فنلاند
  • دانشگاه واسا در فنلاند

7- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان

لهستان از نظر میزان باسوادی جمعیت یکی از کشورهای اروپایی برتر در سطح دنیا است. تعداد افرادی که تا به حال در مؤسسات آموزش عالی این کشور ثبت‌ نام کرده‌ اند، بیش از 1.5 میلیون نفر است. دانشگاه‌ های لهستان از نظر کیفیت آموزشی دارای شهرت طولانی هستند و به ‌ویژه فارغ‌ التحصیلان رشته ‌های پزشکی، مهندسی، معماری و فناوری اطلاعات از کشور لهستان مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان در سراسر جهان می ‌باشند.

به هرکدام از دانشگاه‌ های لهستان به ‌عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل ورود پیدا کنید، می ‌توانید به‌ راحتی با بودجه کم زندگی کنید و این مسئله برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی بسیار مهم است. به‌ علاوه در لهستان، فرهنگ جذابی را تجربه می ‌کنید که فضای قرون وسطایی و افسانه ‌ای را با زندگی شهری شلوغ ترکیب می ‌کند.

دانشگاه ‌های پیشنهادی ما در لهستان عبارت‌اند از:

  • دانشگاه وروتسواف
  • دانشگاه صنعتی ورشو
  • دانشگاه پزشکی Wroclaw

8- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال

پرتغال نیز مانند اسپانیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. این کشور فضایی بسیار پر جنب ‌و جوش، دوستانه و آرام را پوشش می ‌دهد که دلایل کافی برای بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل را ایجاد کرده است.

علاوه بر این جالب است که بدانید پرتغال محل برخی از قدیمی ‌ترین دانشگاه ‌های جهان است. به ‌ویژه برخی از رشته‌ ها مانند علوم اجتماعی، روزنامه ‌نگاری، حقوق و حتی پزشکی در این کشور به‌ صورت حرفه‌ای و کاملاً تخصصی ارائه می ‌شوند. لیسبون و پورتو در پرتغال از بیشترین تعداد دانشجویان بین‌ المللی به ‌صورت سالیانه استقبال می‌ کنند.

در این کشور نیز هزینه‌ های زندگی نسبتاً پایین است و می ‌توانید از بهترین غذاهای لذیذ جهان در این کشور لذت ببرید. دانشگاه‌ هایی که ما در پرتغال به شما توصیه می ‌کنیم، عبارت‌اند از:

  • دانشگاه جدید لیسبون
  • دانشگاه کاتولیک پرتغال
  • موسسه عالی فنی

9- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس

سوئیس فقط سرزمین بهترین شکلات ‌ها، ساعت ‌های لوکس و برخی از بلندترین قله ‌های اروپا نیست. سوئیس از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب شده و دانشگاه‌های سوئیس به‌طور باورنکردنی روی افزایش مهارت دانشجویان در مشاغل متمرکز هستند. به همین دلیل معمولاً فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های این کشور بعد از اتمام تحصیل در مشاغل خوبی شروع به فعالیت می ‌کنند. از طرفی به دلیل شهرت سوئیس در تحقیقات پیشگامانه، این کشور همیشه دانشمندان با استعدادهای متعددی را جذب می‌کند.

درخواست برای مدرک در سوئیس بسیار آسان است، اما باید هزینه ‌های زندگی ماهانه خود را به‌ دقت مدیریت کنید. دانشگاه ‌هایی که ما در سوئیس به شما توصیه می‌ کنیم، شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه سنت گالن (HSG)
  • مدرسه بازرگانی ژنو
  • کالج رابرت کندی

10- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است که محل چندین دانشگاه مشهور در سراسر جهان می ‌باشد. مدارس بازرگانی فرانسه نیز به دلیل سبک تدریس استثنایی و ویژگی ‌های منحصربه‌فردشان بسیار مورد تحسین قرار می ‌گیرند و اگر به تخصص در زمینه مد علاقه دارید، باید به مؤسسات و دانشگاه‌ های فرانسوی به ‌طور جدی ‌تر فکر کنید.

شما برای دریافت مدرک در پاریس، بوردو، مارسی یا هر جای دیگری در فرانسه می ‌توانید درخواست دهید. در صورت تحصیل در فرانسه شما باید برای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه تحصیلی خود و بازدید از برخی از بزرگ ‌ترین و برجسته‌ ترین موزه‌ های اروپا آماده شوید.

بهترین دانشگاه ‌های فرانسه برای شما عبارت‌اند از:

  • HEC پاریس
  • مدرسه بازرگانی KEDGE
  • موسسه پلی تکنیک پاریس

11- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بلژیک

بلژیک که در مرکز اروپا و مقر سازمان ملل متحد قرار دارد، محیطی کاملاً چند فرهنگی را پوشش می‌دهد. اگرچه زبان‌ های فرانسوی، آلمانی و هلندی به ‌طور مساوی به‌ عنوان زبان‌ های رسمی این کشور شناخته می‌ شوند، بسیاری از دانشگاه‌ های بلژیک هنوز برنامه ‌های آموزشی با کیفیت بالا را به زبان انگلیسی ارائه می ‌دهند. بنابراین، جای تعجب نیست که بلژیک به ‌صورت سالیانه تعداد قابل ‌توجهی از دانشجویان خارجی که معمولاً به بیش از 100000 نفر می‌ رسند را پذیرش می ‌کند و از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب می ‌شود.

دانشگاه‌ هایی که در بلژیک به شما توصیه می‌کنیم، عبارت‌اند از:

  • KU Leuven
  • دانشگاه آزاد بروکسل (VUB)
  • مدرسه اقتصاد و مدیریت سولوای بروکسل

12- تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند

ایرلند یکی از انتخاب‌های عالی و از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است که در آن دروس دانشگاهی با زبان انگلیسی ارائه می‌ شوند. جمهوری ایرلند به‌ عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌ شود که دوستانه ‌ترین رفتار را با شهروندان خود و مهاجران دارد. در واقع دانشگاه‌های ایرلند واقعاً به ‌خوبی به دانشجویان خارجی برای سازگاری آسان‌تر کمک می‌ کنند و بسیاری از خدمات دانشجویی را در حد اعلا ارائه می ‌دهد.

اخیراً، ایرلند تصمیم قطعی خود برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه ‌های خود پذیرش می ‌کند را نیز اعلام کرده است. دانشجویان اتحادیه اروپا که برای مقاطع کارشناسی در ایرلند درخواست می ‌دهند، از پرداخت شهریه معاف هستند و برخی از محبوب ‌ترین برنامه ‌های تحصیلی در این کشور شامل فناوری اطلاعات و تجارت است.

دانشگاه‌ های پیشنهادی ما به شما در ایرلند شامل موارد زیر هستند:

  • کالج دانشگاه دوبلین
  • دانشگاه لیمریک
  • دانشگاه مینوث

سخن پایانی

همان ‌طور که ملاحظه کردید در صورتی ‌که قصد ادامه تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل را داشته باشید، انتخاب ‌های بسیار فراوانی دارید. ما در این مقاله بهترین کشورها و دانشگاه‌ها را به شما معرفی کردیم. اما این لیست در اینجا به اتمام نمی ‌رسد. زیرا بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا وجود دارند که در آن‌ ها نیز می ‌توانید یک تجربه تحصیلی عالی در خارج از کشور را از نظر فکری و فرهنگی تجربه کنید.

ازجمله این موارد می ‌توان به اسلوونی، استونی، جمهوری چک، یونان، رومانی و غیره اشاره کرد. فقط کافی است به‌ طور کامل در این زمینه تحقیق کنید و برای انتخاب درست به تمام مزایا و معایبی که در یک کشور خاص ممکن است با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کنید توجه داشته باشید.

 

اگر وبسایت مهاجرتی و اقامتی دارید و می خواهیم بهترین مقالات را درباره مهاجرت به کشورهای مختلف تهیه کنید و در وبسایتتان منتشر نمایید، با بهترین پیشنهادها برای تولید محتوای تخصصی در خدمت شما عزیزان هستیم. کافیست با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.mastersportal.com/articles/2106/best-countries-where-to-study-abroad-in-europe-in-2022.html

ترجمه تخصصی: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *