بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی دانشجویی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بیمه، فرآیندی است که توسط آن شرکت بیمه، طی یک قرارداد رسمی متعهد می شود زیان های احتمالی و خسارت های وارد شده به فرد بیمه گذار را جبران نماید.

بیمه دارای انواع مختلفی است و در زمینه های مختلف، خدمات متفاوتی را به افراد ارائه می کند. انواع بیمه را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • بیمه عمر
  • بیمه حوادث
  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه درمان
  • بیمه کشتی، هواپیما و وسایل نقلیه
  • بیمه بدنه اتومبیل
  • بیمه مسئولیت
  • بیمه شخص ثالث
  • بیمه حمل و نقل
  • بیمه مسافرتی

در این مقاله بیمه مسافرتی و خدمات مربوط به آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مقالات گردشگری کافه محتوا را از اینجا بخوانید….

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی (بیمه سفر) خارج از کشور، نوعی از بیمه است که به وسیله آن شرکت بیمه متعهد می شود فرد بیمه گذار را در مدت سفر به خارج از کشور، حمایت نماید.

چنانچه مسافر در مدت بیمه نامه خود، در کشور مقصد خود دچار حادثه یا مشکلی شود، شرکت بیمه تا سقف مبلغ بیمه نامه به بیمه گذار کمک می رساند. بیمه مسافرتی یکی از موارد بسیار مهم برای اخذ ویزا برای سفر به کشورهای خارج می باشد.

 

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی:

ممکن است در طول سفر با مسائل و مشکلاتی مواجه شوید. گم شدن چمدان ها، تأخیر در پرواز هواپیما، بیماری، حادثه تصادف، فوت ناگهانی، مفقود شدن مدارک و …، برخی از مشکلات احتمالی هستند که فردی که به خارج از کشور سفر می کند، با آن ها مواجه می شود.

بیمه مسافرتی، هزینه های پزشکی و درمان در خارج از کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد. بیمه های مسافرتی معمولاً سقف معینی را برای خدمات خود در نظر می گیرند. در هنگام استفاده از خدمات بیمه مسافرتی، باید همواره میزان سقف بیمه در نظر گرفته شود.

یکی از موارد مهم در مورد بیمه مسافرتی، محدوده جغرافیایی است. سفر به مسافت های دورتر، حق بیمه بالاتری خواهد داشت.

منطقه ای را برای سفر انتخاب کنید که فاصله کمتری تا مبدأ داشته و بنابراین حق بیمه کمتری پرداخت نمائید، مگر اینکه مجبور به سفر به مناطق دوردست باشید؛ که در این صورت، باید حق بیمه بیشتری بپردازید.

هزینه های زندگی در کشور چین را از اینجا بخوانید…

 

بیمه مسافرتی گروهی چیست؟

برخی شرکت های بیمه برای بیمه نامه سفر به خارج از کشور، خدمات “بیمه مسافرتی گروهی” را به افراد ارائه می کنند. در این نوع بیمه، شرکت برای تعداد افرادی که در یک گروه قصد سفر دارند، بیمه نامه ای تنظیم می کند و سقف مشخصی را به ازای هر نفر در نظر می گیرد؛ سپس در کل هزینه ها، درصد مشخصی را به عنوان تخفیف خدمات بیمه مسافرتی گروهی، معرفی می کند.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی

 

بیمه مسافرتی دانشجویی چیست؟

دسته ای افراد جامعه که از بیمه مسافرتی استفاده می کنند، دانشجویان هستند. دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی و سفر به خارج از کشور برای تحصیل، نیاز به دریافت و استفاده از بیمه مسافرتی دانشجویی دارند. از این طریق، دانشجویان می توانند با اطمینان خاطر سفر کنند و در طول سفر از پشتیبانی کامل تمامی هزینه های احتمالی مانند پزشکی، درمانی، حادثه و …، بهره مند شوند.

خدمات بیمه مسافرتی دانشجویی به محدوده جغرافیایی مقصد، بستگی دارد. مناطقی که نوع هزینه ها برای آن ها متفاوت است به صورت زیردسته بندی می شوند:

  • کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
  • کشورهای آفریقایی
  • کشورهای آسیای شرقی (چین – مالزی – هند – تایلند)
  • کشورهای منطقه شینگن
  • کشورهای عربستان – عراق
  • کشورهای اروپایی
  • کشورهای آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی

دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنند، نیاز به دریافت ویزا و بیمه دانشجویی دارند. یکی از مدارک مهم برای دریافت بیمه دانشجویی، مدرک معتبر پذیرش از دانشگاه مورد نظر است. کلیه مدارک شخصی و تحصیلی باید ترجمه شده باشند.

تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

خدمات بیمه سفرهای دانشجویی به خارج از کشور:

خدمات بیمه مسافرتی دانشجویی نیز مانند سایر انواع بیمه های مسافرتی می باشد و شامل مواردی از قبیل تأمین هزینه های درمانی، حوادث احتمالی، هزینه های اقامت و … می شود. شرکت بیمه، برای هر یک از این خدمات سقف مشخصی را در نظر می گیرد که بستگی به نرخ سالانه بیمه ها خواهد داشت.

حداکثر مدت زمانی که یک بیمه گذار می تواند خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت نماید، 7 روز در نظر گرفته شده است. اعتبار بیمه مسافرتی، از زمان خروج از کشور آغاز می شود؛ در صورت پایان اعتبار بیمه نامه مسافرتی در طول سفر، تمدید آن امکان پذیر نیست، لذا توصیه می شود قبل از عقد قرارداد و دریافت بیمه مسافرتی دانشجویی، تمام جوانب کار به دقت بررسی شود.

برخی از هزینه های بیمه مسافرتی، مشمول حق فرانشیز می باشند. فرانشیز، مبلغی است که به غیر از حق بیمه، بر عهده فرد بیمه گذار است. بیمه های مسافرتی معمولاً حداکثر 90 روزه صادر می شوند.

اشتراک وِیژه سایت

اشتراک ویژه سایت

 

مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی گیرد، کدام است؟

علی رغم خدمات گسترده ای که شرکت های بیمه برای بیمه های مسافرتی و بیمه مسافرتی دانشجویی ارائه می کنند، مواردی هم هستند که شامل این خدمات نمی شوند.

بیماری هایی که در کشور مقصد، به طور ناگهانی شیوع پیدا می کند، بروز حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل، حوادثی مانند شورش، انقلاب و جنگ در کشور مقصد و همچنین عوامل مضری که در کشورهای خارج برای سرگرمی و تفریح، مورد استفاده مردم قرار می گیرد، از جمله مواردی هستند که شامل پوشش حق بیمه مسافرتی نمی شوند.

دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور نیاز به دریافت بیمه دانشجویی دارند. بدون اخذ بیمه، دانشجو نمی تواند ویزای دانشجویی دریافت کند. هر دانشجو برای دریافت ویزا، باید ابتدا از دانشگاه مورد نظر، پذیرش بگیرد و سپس نسبت به دریافت بیمه مسافرتی و ویزا، اقدام نماید.

کلیه این مراحل، به لحاظ قانونی زمان بر هستند؛ پس بهتر است قبل از مراجعه به سفارت مربوطه، تمامی مدارک لازم را آماده کنید. برای انجام مراحل ثبت نام بیمه، رزرو بلیط سفر و هتل محل اقامت، می توان از طریق سامانه های معتبر اقدام کرد.

به طور کلی بیمه مسافرتی، برای بهره مندی از خدمات بیمه در هنگام مسافرت به خارج از کشور (زیارت، سیاحت، تجارت، تحصیل و …)، مورد استفاده قرار می گیرد. بیمه مسافرتی دانشجویی، شامل هزینه های پشتیبانی دانشجویان در هنگام تحصیل در خارج از کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *