تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان؛ سفر به غرب اروپا، آشنایی با کشور آلمان

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان به بررسی تخصصی جاذبه های گردشگری این کشور می پردازد. گردشگران که قصد سفر به آلمان را دارند با استفاده از این راهنما می توانند مسیرهای خود را بهتر انتخاب کنند.

تولید محتوای گردشگری و تولید محتوا اصفهان را از ما بخواهید….

 

تولید محتوا اصفهان

تولید محتوا اصفهان

 

فهرست عناوینی که در این مطلب می خوانید به صورت زیر است:

  • موقعیت جغرافیایی آلمان
  • آب و هوای آلمان
  • بهترین جاهای دیدنی آلمان
  • جاهای دیدنی آلمان برلین (Berlin)
  • جاهای دیدنی آلمان کلن
  • سخن پایانی

 

 

جاهای دیدنی آلمان و تهیه‌ فهرست کاملی از آن‌ها، دغدغه‌ی اصلی همه‌ی کسانی است که قصد سفر به این کشور را دارند.

آلمان، کشوری پر از مکان های دیدنی است و این مکان ها بسیار متعدد تر از آنچه فکر می کردید، چشم انتظار توریست هایی هستند که همه ساله به دیدارشان می روند.

پیش از آن که به معرفی و توضیح جاهای دیدنی آلمان بپردازیم، بهتر است تصویری کلی از موقعیت جغرافیایی و آب و هوای این کشور شگفت‌انگیز، در ذهن داشته باشیم.

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان

 

موقعیت جغرافیایی آلمان

کشور آلمان در قلبِ قاره‌ی اروپا واقع شده است. در مرز شمالی آن، کشور دانمارک قرار دارد؛ در مرز جنوبی، سوییس و اتریش؛ در مرز غربی، فرانسه، بلژیک، لوکزمبورگ و هلند؛ و در مرز شرقی آن هم، جمهوری چک و لهستان واقع هستند.

بنابر آمار و گزارش‌های مستند، این کشور با مساحتی بالغ بر 35712141 کیلومتر مربع و جمعیتی 82 میلیونی که در 16 ایالت این کشور زندگی می‌کنند، پرجمعیت‌ترین کشورِ قاره‌ی اروپا شناخته شده است.

دریای شمال و دریای بالتیک که در مرز شمالی آلمان قرار دارند، این کشور را به آب‌های آزاد متصل می‌کنند.

 جاهای دیدنی آلمان در چهار گوشه این کشور پراکنده هستند و می توان تمام آن ها را یکی یکی برشمرد.

 

آب و هوای آلمان

می‌توان گفت کشور آلمان که با دارا بودن کوه، جنگل، دشت و چندین رود، دریاچه و جزیره، دارای آب و هوای کوهستانی (در بخش‌های شمالی)، آب و هوای معتدلِ اقیانوسی(در بخش‌های مرکزی و جنوبی) و آب‌ و هوای قاره‌ای (در بخش‌های شرقی) است.

البته، چون این کشور در میان خشکی و آب قرار گرفته، شرایط آب و هوایی خاصی دارد که چندان پایدار و قابل پیش‌بینی نیست.

با این حال جاهای دیدنی آلمان -اعم از جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی- را می توان در چهار فصل این کشور به تماشا نشست.

 

بهترین جاهای دیدنی آلمان

به جرأت می‌توان گفت که کشور آلمان، سراسر جاذبه است. در هریک از ایالات و شهرهای آن، چندین و چند مکان پرجاذبه وجود دارد که هر ساله هزاران گردشگر را به سمت خود می‌کشانند.

اگر تصمیم بر این باشد که جاهای دیدنی آلمان را به‌طور مفصل معرفی کنیم، امکان ندارد که در یک مقاله بگنجد. بنابراین، به معرفی برخی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری آلمان اکتفا می‌کنیم:

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان

 

1-جاهای دیدنی آلمان برلین (Berlin)

شهر برلین که یکی از 16 ایالت آلمان و پایتخت زیبا، مدرن، پرجاذبه‌ و چند فرهنگیِ این کشور است، هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت، بزرگ‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود.

خودِ این شهر، به واسطه‌ی قدمت تاریخی، قطب گردشگری کشور است. تعداد جاهای دیدنی برلین، بسیار است ولی از بین آن‌ها می‌توان این موارد را نام برد:

  • دیوار یادبود برلین (Berlin Wall Memorial) که یادآور دیوار برلین است که پس از جنگ جهانی دوم، به مدت 28 آلمان رو به دو کشور آلمان شرقی و غربی تقسیم کرد و نماد جنگ سرد محسوب می‌شد. به آن پرده‌ی آهنین هم می‌گفتند.
  • جزیره موزه (museum Island) که از 5 موزه‌ی متفاوت تشکیل شده و از طرف سازمان بین‌المللی یونسکو، به عنوان میراث جهانی، معرفی شده است. آثار هنری فاخری در موزه‌های این جزیره به چشم می‌خورد.
  • جنگل گرونوالد (Grunewald Forest) که در منطقه‌ای به همین نام و در غرب برلین قرار داد. جنگلی شگفت‌انگیز که انواع درختان مانند اقاقیا، صنوبر، کاج و… را در خود دارد. وجود دریاچه‌ای زیبا و تپه‌ی مصنوعی و مکان‌های بی‌نظیر دیگر، این جنگل را به مکانی پربازدید تبدیل کرده است. این مکان از حیث زیبایی های طبیعی یکی از بهترین جاهای دیدنی آلمان محسوب می شود.
  • دروازه‌ی برندنبورگ (Brandenburg Gate) که نماد اتحاد و صلح است؛ سازه‌ای با 36متر ارتفاع، 6 ستون و 5 گذرگاه که خیلی از رویدادهای مهم تاریخی در آن برگزار شده است.
  • میدان یوتسدامر پلاتس (potsdamer Platz) که پس از اتحاد آلمان شرقی و غربی، بنا شد. امروزه این میدانِ خوش‌نما، پر است از رستوران‌، سالن تئاتر، مرکز خرید و… که هریک از دیگری، معروف‌تر و پر بازدیدتر هستند. برای هنرمندان این مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی آلمان است.
  • کلیسای جامع برلین (Berlin Catherdal) که در اواسط قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است، از معماری کم ‌نظیری بهره می‌برد. نمای داخلی و خارجی این کلیسا، همه‌ی گردشگران را انگشت به دهان نگه می‌دارد.

 

از شهر دیدنی برلین و جاذبه‌های گردشگری‌اش که بگذریم، در سایر ایالات و شهرهای آلمان هم جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان

تولید محتوا گردشگری جاهای دیدنی آلمان

 

2-جاهای دیدنی آلمان کلن

  • کلیسای جامع کلن (Kolner Dom) که سومین کلیسای جامع بلندِ جهان است و از تمام بخش‌های شهر کلن می‌توان آن را دید. در سازمان بین‌المللی یونسکو نیز به عنوان میراث جهانی فهرست شده است. معماری آن به سبک گوتیک و بسیار چشم‌‌نواز است. از نظر معماری این مکان یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی آلمان است.
  • جزیره‌ی روگن (Rugen Island) که یکی از جزایر دیدنی آلمان، در دریای بالتیک-شمال شرقی آلمان- واقع است. این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره‌ی بالتیک است و لقب جواهر دریا را به خود اختصاص داده. تپه‌های سرسبز و پردرخت، اقامتگاه‌های ساحلی و بسیاری جاهای دیدنی دیگر، این جزیره را به یکی از جاهای دیدنی آلمان و مقصد گردشگران تبدیل کرده است.
  • جنگل سیاه (Black Forest) که به خاطر وفور درختان کاج و رنگ تیره‌ی مناظر آن، به این نام معروف شده است. رشته کوهی جنگلی در جنوب غربی آلمان است و طبیعتی بکر و غیرقابل توصیف دارد.
  • شهر ویزبادن (Wiesbaden) که پایتخت ایالت هِسن است و چشمه‌های آب معدنی‌اش آن را در جهان معروف کرده است. معماری خارق‌العاده‌ی ساختمان‌هایش که به سبک نئوکلاسیک است، دلِ از گردشگران می‌برد.
  • شهر بندری لوبک (lubeck) که در شمال آلمان قرار دارد. این شهر زیبا به واسطه‌ی قدمت تاریخی‌اش و بناهای قدیمی بسیار زیادی که در دور و اطرافش قرار دارد، یونسکو آن را میراث جهانی معرفی کرده است.
  • دره‌ی راین (Rhine valley) که یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین جاهای آلمان است و در مسیر رود راین قرار دارد. این دره هم به واسطه‌ی قدمت تاریخی‌اش، جزو میراث جهانی یونسکو است. در مسیر این دره، می‌توان چندین قصر و شهر را که متعلق به قرون وسطی هستند، دید.
  • موزه‌ی اسباب‌بازی نورنبرگ (The Nuremberg Toy Museum) که نه تنها برای کودکان بلکه برای هر فردی با هر سن و سالی، شگفت‌انگیز و جذاب است. این ساختمان چهارطبقه که یکی از جاهای دیدنی آلمان است، در مرکز قدیمی شهر نورنبرگ و در سال 1971میلادی ساخته شده است.
  • میدان رومِربِرگ (RumerBurg Square) که در قسمت قدیمیِ شهر زیبا و پرگردشگر فرانکفورت قرار دارد، میدانی بسیار شلوغ و پررفت و آمد است. این میدان تاریخی، در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است. مالک آن، رومر، تاجر بزرگ شهر فرانکفورت بوده است. امروزه گردشگران از اقصی نقاط دنیا به فرانکفورت می‌آیند تا از این میدان خیره‌کننده به عنوان یکی از جاهای دیدنی آلمان، بازدید کنند.
  • باغ وحش فرانکفورت (Frankfurt Zoological Garden) که از دیدنی‌ترین جاهای آلمان است. کمتر کسی پیدا می‌شود که نخواهد از باغ وحشی خوش ساخت با 5000گونه جانوری، دیدن نکند. ببر سوماترایی، کرگدن، تمساح، انواع پرندگان و پنگوئن‌ها فقط چند نمونه‌ی کوچک از حیوانات این باغ وحشِ شگفت‌انگیز هستند.
  • موزه گراسی (Grassi Museum) که در شهر لایپزیگ آلمان قرار دارد و خودش از سه موزه‌ی فرهنگ‌شناسی، هنرهای کاربردی، و آلات موسیقی تشکیل شده است. کمتر گردشگری می‌تواند بازدید از این مکان دیدنی را نادیده بگیرد.
  • موزه مرسدس بنز (Mercedes Benz Museum) که در شهر اشتوتگارت آلمان واقع است، بهشتِ طرفداران اتومبیل‌های شرکت مذکور می‌باشد. معماری شگفت‌انگیز ساختمان موزه، چیزی از اتومبیل‌های بی‌همتای موجود در آن، کم ندارد. در این موزه، اتومبیل‌های قدیمی و جدید شرکت مرسدس بنز، به شیوه‌ای نوآورانه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
  • جزیره‌ی سیلت (Sylt Island) که در شمال کشور آلمان قرار دارد، یکی از پرجاذبه‌ترین جزایر این کشور به شمار می‌آید. این جزیره، با داشتن 12 دهکده‌‌ی متفاوت و زیبا، و 25 مایل ساحل شنیِ آرامش‌بخش، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. قایق‌سواری، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری، از سرگرمی‌های رایجِ این جزیره‌ی شگفت‌انگیز است و حقیقتا این مکان یکی از جاهای دیدنی آلمان به شمار می رود..
  • بندر هامبورگ (port of Hamburg) که به آن دروازه‌ی آلمان می‌گویند، از دیدنی‌ترین جاهای آلمان به حساب می‌آید. این بندر، 100 کیلومتر مربع مساحت دارد و قدمتی تاریخی دارد. از قرار معلوم، در قرن 19 ساخته شده است. امروزه مکان بسیار مناسبی برای قایق‌سواری و پیاده‌روی است.
  • دریاچه‌ی کینگ (king lake) که به واسطه‌ی آب شفاف و پارک‌های اطراف خود، در جهان بسیار معروف و شناخته شده است. این دریاچه، در نزدیکی سالزبورگ قرار دارد و سومین دریاچه‌ی عمیق کشور آلمان محسوب می‌شود. دریاچه‌ی کینگ، بیشتر به تابلو و شاهکار نقاشی شبیه است تا یک دریاچه‌ی واقعی. هر ساله گردشگران از سراسر دنیا، به این منطقه می‌روند تا از مناظر بکر و روح‌انگیز آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی آلمان بهره ببرند. تفریحات متعددی هم در این مکان پربازدید در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به قایق‌سواری اشاره کرد.
  • پارک و کاخ سانسوسی (Sanssouci Palace) که در شهر پوتسدام آلمان قرار دارد، سالانه بیش از دو میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. بیش از 3000 درخت در این مکان پرجاذبه وجود دارد. معماری آن به سبک روکوکو است و برای فردریک کبیر، طراحی شده بوده. زیبایی خیره‌کننده‌ی این کاخ، بر هیچ کس پوشیده نیست و پیاده‌روی در جای جای آن، آرامش و نشاط خاصی را به فرد هدیه می‌دهد.
  • کوه تسوگ اشپیتسه (Zugspitze) که در مرز دو کشور آلمان و اتریش قرار دارد، بلندترین کوه از رشته کوه‌های واتراشتاین آلمان است. طبیعت بکر و شگفت‌انگیز این منطقه، آب‌وهوای خوبِ آن، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این بخش از آلمان را به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های این کشور تبدیل کنند.

 

سخن پایانی

جاذبه‌های گردشگریی که در این مقاله معرفی شدند، تنها بخشی از جاهای دیدنی آلمان را شامل می‌شوند. و صد البته، در شمار بهترین جاهای دیدنی آلمان قرار دارند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هر کدام از ایالت‌ها و شهرهای آلمان، خود پر از جاهای دیدنی و بی‌نظیر است. انتخاب از بین این همه جاذبه‌ و شگفتی، کار آسانی نیست. با این وجود، فهرست جاهای دیدنی‌ِ بالا، برای افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند و می‌خواهند از مسافرت خود، نهایت بهره را ببرند، می‌تواند راهنمای مفیدی باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *