تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

زیباترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری بلژیک موضوعی است که در صنعت گردشگری کمتر به آن پرداخته می‌شود؛ اما جالب است بدانید که بلژیک یکی از کشورهای دیدنی اروپا و در شمار کشورهای برتر دنیا در صنعت توریسم است.

این کشور به عنوان یکی از کشورهای اروپای غربی با پیشینه‌ای تاریخی، ترکیبی از مدرنیته و سنت‌گرایی را در ساختار توسعه خود جای داده است.

اغلب شهرهای بلژیک دارای بافت‌های جداگانه‌ای از توسعه و تاریخ هستند و برخی بناهای مهم این کشور نیز با تکیه بر پیشینه معماری اروپای غربی ساخته شده اند.

در این مقاله مروری بر معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک خواهیم داشت.

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

سفر به سوئیس بدون بلیط: 20 جاذبه های گردشگری سوئیس که در تمام جهات شهرت دارند

 

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

 

آنچه بلژیک را از نظر گردشگری غنی ساخته، سرمایه‌گذاری‌هایی است که در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این کشور انجام شده است.

بلژیک پس از جنگ جهانی دوم، اقدام به ساخت ساختمان‌ها و سازه‌هایی نمود که به عنوان نماد قدرت و اقتدار و استقلال این کشور در جهان شناخته شدند.

در کنار این موضوع، مناظر طبیعی بلژیک نیز بر پتانسیل‌های گردشگری این کشور می‌افزاید.

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

در اینجا برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک را به شما معرفی می‌کنیم:

1-آتومیوم:

بدون شک، آتومیوم (Atomium) یکی از مهم‌ترین نمادهای بلژیک است که در بروکسل پایتخت این کشور ساخته شده. این سازه عظیم از 9 گوی فولادی و 20 لوله بزرگ تشکیل می‌شود که به صورت گرافی سه بعدی به یکدگری متصل شده‌اند و به عنوان تفرجگاه و استراحت‌گاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه ظرفیت 800 نفر را داشته و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

2-گل‌خانه کاخ سلطنتی لایکن:

در کاخ سلطنتی لایکن در بروکسل، یکی از اعجاب‎انگیزترین گلخانه‌های جهان را ساخته‌اند. این گلخانه شامل یک سازه شیشه‌ای عظیم و زیبا است که از ترکیب هنر معماری اروپا در قرون وسطی و سبک معماری مدرن ساخته شده و همه ساله برای دو بازه 2 هفته‌ای در ماه آوریل و می، به روی مردم باز می‌شوند و جشنواره بی تکراری از گل‌های زیبا را به نمایش می‌گذارد.

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

3-جنگل هاربلاس (جنگل آبی):

جنگل هربلاس در شهر ال (Halle) در بلژیک جنگلی شگفت انگیز است که در فصل بهار از گونه خاصی از گل‌های استکانی آبی رنگ پر می‌شود و منظره شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند که هزاران گردشگر را از سراسر جهان همه ساله به سوی خود می‌کشد.

4-شهر کوچک دوربی:

شهر دوربی که با لقب کوچک‌ترین شهر جهان نیز شناخته می‌شود، شهری است در دل تپه‌هایی که گرداگرد آن قرار دارند. این شهر در ایالت والونیا قرار دارد و معمولاً جزو ثابت تورهای بلژیک است. قدم زدن در کوچه‌های سنگ‌فرش این شهر و در دل ساختمان‌های قرون وسطایی آن تماماً شبیه سفر در زمان شگفت انگیز است.

5-میدان گرند بروکسل:

میدان گرند پلیس (Grand Place) در شهر بروکسل، یکی از میادین متعلق به قرون وسطی است که با همان بافت و معماری همچنان حفظ شده و فستیوال‌های متعددی همه ساله در آن برگزار می‌شود. اگر در فصل بهار به این کشور سفر کنید، شاهد فرش بزرگی از گل خواهید بود که تمام این میدان را پوشانده و منظره زیبایی به آن بخشیده است.

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

6-موزه‌های بلژیک:

یکی از دلایل شهرت بلژیک در صنعت توریسم، موزه‌های موضوعی و متعدد آن است که در جای جای این کشور قرار گرفته‌اند و به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری بلژیک، میراث تاریخی و فرهنگی ارزشمندی را در خود جای داده‌اند. موزه‌های مانند موزه جنگ فلاندرز، کلیسای خون مقدس، موزه هنری کورتیوس، موزه پلانتین مورتوس، موزه ماس و…

تولید محتوا جاذبه های گردشگری بلژیک

 

اگر تصمیم دارید برای سایت خود با موضوع ایرانگردی، جهانگردی، تور مسافرتی، جاذبه های گردشگری ایران، معرفی شهرهای جهان و موضوعات مرتبط با اقامت، مهاجرت و تحصیل در خارج، محتوای تخصصی منتشر کنید، ما در کنار شما خواهیم بود…

برای ایجاد یک محیط پویا در وبسایتتان، همراه شما خواهیم بود!

یک فنجان محتوای داغ، مهمان ما باشید…..

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *