تولید محتوای تخصصی چیست؟

تولید محتوای تخصصی و بازاریابی محتوا چیست؟

از آنجایی که بخش اعظمی از برنامه تولید محتوا به تحقیق، استراتژی و آنالیز مربوط می شود، شاید برخی تولید محتوای تخصصی را بخش سرگرم کننده آن بدانند.

در این فرآیند افرادی که نیمکره چپ مغزی فعال تری دارند، با استفاده از اعصاب خود استراتژی هایی تولید می کنند و افرادی که نیمکره راست مغزی فعال تری دارند نیز به تبدیل ایده های شما به حقیقت کمک می کنند (گاهی یک نفر هم مسئول بخش استراتژی و هم تولید است. که مسئولیت دشواری است).

تولید محتوا اصفهان

تولید محتوا اصفهان

 

بررسی جزئی تر تولید محتوای تخصصی برای سایت

تولید محتوای تخصصی فرآیند توسعه و تولید دارایی های بصری یا نوشتاری همچون ویدیو، کتاب الکترونیکی، پست های وبلاگی، اوراق سفید و یا اینفوگرافیک است.

شاید این مفهوم به طور کلی قابل قبول باشد اما در حقیقت جزئیات مربوط به تولید محتوای تخصصی بسته به نوع محتوای مورد نظر، می تواند بسیار گوناگون باشد.

برای مثال در موارد زیر علاوه بر مدیر یا ناظر، عوامل دیگری نیز نیاز است.

یک پست وبلاگی معمولاً فقط به یک نویسنده نیاز دارد. اما یک تبلیغ ویدئویی با توجه به طول خود گاهی به تیم بزرگ تری احتیاج دارد که می تواند شامل نویسنده، کارگردان، تولید کننده، فیلمبردار، گرافیست، مهندس صدا، ویرایشگر و احتمالا بسیاری از موارد دیگر در طول فرآیند تولید باشد.

تولید اوراق سفید نیز به میزان زیادی به نویسنده وابسته است و همچنین به طراحی های کوچکی نیز نیاز دارد. این در حالی است که اینفوگرافیک بیشتر به تصویرگر و طراح نیاز دارد و تنها به بخش کوچکی از نوشته نیازمند است (اگرچه ساختار کلی اغلب به دست نویسنده فراهم می شود).

تولیدمحتوای تخصصی سایت

تولیدمحتوای تخصصی سایت

مقالات کافه محتوا را از اینجا دریافت کنید….

 

کار را به دست کاردان بسپارید

فارغ از آنکه محتوای شما چه نوعی است، مادامی که مسئولیت تولید محتوای تخصصی را از افرادی که بر اساس استراتژی عمل می کنند به افراد خلاق بسپارید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. در اینجا چند نکته برای موفقیت در این امر وجود دارد:

1-تفهیم نامه خلاق فراهم کنید

بیشتر افراد خلاق در بخش تولید محتوای تخصصی ترجیح می دهند که بر اساس تفهیم نامه خلاق یا دستورالعمل خلاقیت عمل کنند که به بیانی ساده، سندی است که در آن محتوا، هدف و شرایط تحویل پروژه مشخص شده است. تفهیم نامه خلاق باید شما موارد زیر باشد:

  • نمایی ساده از پروژه (چرا پروژه را انجام می دهید؟)
  • آمار مخاطبین
  • توضیح شرایط تحویل پروژه
  • زمان بندی/ آخرین مهلت اتمام پروژه
  • منابع (ممکن است شامل آمارهای مفید، محتویات مشابه جهت ایده پردازی، مقالات مرتبط و … باشد.)

 

2-با مسئولین تولید محتوای تخصصی، جلسه ای ترتیب داده یا تماس تلفنی برقرار کنید

تولید کنندگان شما در صورتی که درون گرا باشند ممکن است این بخش از فرآیند کاری را ضروری ندانند، خصوصاً اگر برای آنها تفهیم نامه خلاف فراهم کرده باشید. اما این مرحله را از دست ندهید چرا که سوالاتی وجود دارد که در طول مکالمه پیش می آید و از طریق ایمیل قابل بحث نیست.

همچنین بیشتر ما می دانیم که یکی از قسمت های سخت کار این است که لحن شما و شیوه ی گفتگوی شما از طریق نوشته و تفهیم نامه چندان واضح و قابل درک نیست.

بنابراین حتما با تمامی کارکنان مسئول تولید محتوا پیش از آنکه کار خود را شروع کنند، یک به یک صحبت کنید. این بهترین راهی است که از طریق آن می توانید مطمئن شوید که همه از پروژه انتظارات و اطلاعات درست و دقیقی در دست دارند.

تولیدمحتوای تخصصی سایت

تولیدمحتوای تخصصی سایت

مقالات گردشگری کافه محتوا را از اینجا مطالعه کنید….

 

3-امکان دسترسی به متخصصان مربوطه را فراهم کنید

تیم شما خصوصاً به هنگام کار بر روی محتویات نوشتاری و ویدئویی طولانی، نیاز دارد تا به متخصصان تولید و سایر متخصصین مربوط به محتوای مورد نظر دسترسی داشته باشد تا بتواند به اطلاعات مورد نیاز دست یابد و یا مصاحبه هایی را طراحی کند. برای همین ایجاد ارتباطات قوی پیش از شروع پروژه کمک زیادی به فرآیند تولید محتوا خواهد کرد.

آیا شما نکات دیگری برای داشتن تولید محتوای تخصصی موفق می دانید؟ آیا داستان های عجیبی در این رابطه می دانید؟ تجربیات و نکات مورد نظر خود را در بخش نظرات ارسال کنید!

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا راهی عالی برای آن است تا مردم را ترغیب کنید در رابطه با محصولات، خدمات و کمپانی شما اطلاعات کسب کنند و صحبت کنند. همچنین از طریق بازاریابی محتوا می توانید به مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و حتی یک انجمن تشکیل دهید.

اما اگر در بازاریابی محتوا سررشته ندارید و تازه در آن پا گذاشته اید باید از کجا شروع کنید؟

در این متن راهنمایی جامعی توسط ریان رابینسون که مشاور بزرگ ترین متخصصین و تازه کاران در حال پیشرفت جهان است، در رابطه با طرح ریزی و اجرای استراتژی هایی در زمینه بازاریابی محتوا ارائه شده است. (او همچنین از طریق وبلاگ و پادکست های خود ماهیانه به 200 هزار مخاطب راه و روش شروع و گسترش شغل های درآمدزای دوم را آموزش می دهد.)

هزینه تولید محتوای تخصصی سایت را از اینجا مطالعه کنید….

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

 

ریان رابینسون در رابطه با بازاریابی محتوا چنین می گوید:

بر اساس گفته سازمان تولید محتوای تخصصی، 70 درصد از بازاریابان این بازار، بیان داشته اند که امسال تولید محتوای بیشتری نسبت به سال 2016 داشته اند. همچنین این آمار با توجه به اینکه هم اکنون سال 2018 را پیش رو داریم با کاهش مواجه نشده است.

با این حال، گرچه بیشتر کسب و کارهای تازه کار و کوچک از ارزش بازاریابی محتوا آگاهند ولی این حوزه می تواند برای افرادی که تازه با آن آشنا شده اند، ترسناک باشد.

رقبای شما و یا افراد مختلف معمولاً پست هایی طولانی و عمقی در وبلاگ ها تولید می کنند، پادکست می سازند و یا تعداد بی شماری ویدئو تولید می کنند که این مسائل زیاد از حد به نظر می رسد.

امروز امیدواریم که کمی از این فشار موجود را کاهش دهید و تولید استراتژی بازاریابی محتوا را برای خود ساده کنید.

استراتژی بارزیابی محتوا یک نقشه راهنما است که نه تنها به شما می گوید که چه چیزی را تولید می کنید، بلکه شیوه‌ تولید آن، شیوه‌ی نشر و چگونگی جذب و نگهداری مخاطبین و تبدیل آنان به مشتری را هم در اختیار شما قرار می دهد. هر بخش از بازریابی محتوای شما نکات و جزئیات خاص مربوط به خود را دارا است که نباید آن ها را از دست بدهید.

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی سایت از طریق فرم ثبت نام در سایت….

کلمه کلیدی: تولید محتوای تخصصی

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

 

کافه محتوا؛ مجری تولید محتوای تخصصی گردشگری و صنعتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *