تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی؛ ساخت سوله صنعتی برای کارخانجات و صنایع مختلف به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد و عوامل موثر در قیمت آن نیز متفاوت است. سوله‌های صنعتی در واقع سازه‌های فولادی عظیمی هستند که برای ساخت سالن‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از تیرهای فولادی و خرپاها و دیواره‌های اطراف ساخته می‌شوند.

از آنجایی که ایمنی ساخت سوله از اهمیت بالایی برخوردار است و فرایند ساخت آن نیز امری دشوار و پر هزینه محسوب می‌شود، به همین دلیل باید الزاماً توسط تیم‌هایی اجرا گردد که مجوزهای لازم را از نظام مهندسی کشور اخذ کرده باشند و سازه‌های آن‌ها نیز بتواند در تست‌های مخلتف نظام مهندسی نمره قبولی را دریافت کند.

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم هزینه ساخت سوله صنعتی با پیش‌فرض اینکه تمام استانداردهای ایمنی در آن رعایت شده باشد، به چه عوامل دیگری بستگی خواهد داشت.

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

 

چه عواملی در هزینه ساخت سوله صنعتی نقش دارند؟

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

 

نقش اجزای مختلف سوله صنعتی در تعیین هزینه

هر سوله‌ای از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود و به علاوه برخی مفاهیم مانند دهانه سوله (عرض سوله) و طول و ارتفاع آن، در کنار جرم کلی سازه، روش ساخت آن، متریال مورد استفاده و… همگی می‌توانند به نوعی در هزینه کلی سوله نقش داشته باشند.

در ادامه این عوامل را به طور جداگانه بررسی خواهیم نمود:

1-اندازه دهانه سوله صنعتی:

دهانه سوله در واقع به برش عرضی سوله در ابتدا و منتها علیه طول آن گفته می‌شود.

درباره ارتباط دهانه سوله و هزینه تولید باید گفت که هر چه این دهانه عریض‌تر باشد، می‌تواند هزینه ساخت سوله را کاهش دهد؛ چرا که با وجود آن‌که از فولاد بیشتری برای عرض بیشتر باید استفاده شود، اما به دلیل دیوارکشی و فندانسیون کمتر در این حالت، هزینه کلی سازه کاهش پیدا خواهد کرد.

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

2-طول سوله صنعتی:

در ساخت سوله‌ صنعتی از دو ردیف ستون در چپ و راست سازه استفاده می‌شود.

طول سوله به حد فاصل نخستین ستون‌های دو طرف تا آخرین ردیف این ستون‌ها اتلاق می‌شود و برای آن‌که در بهینه ترین حالت ممکن از نظر هزینه قرار بگیرد، بهتر است طول سوله مضربی از 6 متر باشد.

3-ارتفاع سوله صنعتی:

ارتفاع سوله صنعتی به دو بخش کناره (ارتفاع مفید) و تاج (بیشینه ارتفاع) تقسیم می‌شود و به دو روش هشتی و قوسی قابل اجرا است.

انتخاب نوع ایجاد این ارتفاع و همچنین مقدار استاندارد مورد نیاز برای دهانه در نظر گرفته شده سوله می‌تواند بر هزینه کلی اجرای کار تاثیر بگذارد.

4-روش ساخت سوله صنعتی:

روش‌های مختلف اجرای سوله‌ها هم از نظر استحکامات و هم از نظر وزن کلی سازه می‌توانند بر روی قیمت نهایی کار تاثیر بگذارند.

به عنوان مثال در روش سوله خرپایی در هر متر مربع 27 کیلوگرم فولاد نیاز است و در روش تیر ورقی برای هر متر مربع 39 کیلوگرم فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شیوه ساخت سوله نیز در قیمت نهایی کار تاثیرگذار است.

5-متریال مورد استفاده در ساخت سوله صنعتی:

کیفیت متریال مورد استفاده برای ساخت سوله از دیگر عواملی است که در هزینه ساخت سوله صنعتی تاثیرگذار است و اتفاقاً همین موضوع نیز بر روی استانداردهای ایمنی و استحکام و دوام سازه نیز نقش آفرین است.

استفاده از متریال مرغوب و استاندارد، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ایجاب می‌کند این کار را به دست شرکت‌های متعهد و متخصص این کار بسپارید.

تولید محتوا درباره ساخت سوله صنعتی

 

برای ثبت سفارش تولید محتوای صنعتی می توانید قیمت تولید محتوا را بررسی کرده و سپس درخواست خود را برای ما ارسال نمایید.

 

می توانید از خدمات تبلیغات صنعتی، کافه صنعت نیز استفاده کنید.

 

شاید وقتشه که حرفه ای دیده بشین!

 

یک فنجان محتوای داغ، مهمان ما باشید!

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *