تولید محتوا صنایع شیمیایی

تولید محتوا صنایع شیمیایی و تولید محتوای صنعتی

تولید محتوا صنایع شیمیایی به محتواهایی گفته می شود که برای شرکت های تولید مواد اولیه شیمیایی، مواد شیمیایی صنعتی، مواد شیمیایی آزمایشگاهی، شرکت های بازرگانی و …. انجام می گیرد تا در وبسایت منتشر شوند. هر چه محتواها جذاب تر باشد و اطلاعات علمی و دقیق تری را به مخاطب معرفی کند، مورد استقبال واقع می شود و رتبه سایت را می تواند از نظر سئو ارتقا دهد.

از آنجایی که تولید محتوا صنایع شیمیایی جزو مهم ترین نمونه کارهای تولید محتوای صنعتی قرار می گیرد، در این بحث تصمیم داریم که به برخی از مهم ترین کارهای تولید شده بپردازیم.

 

 

قیمت تولید محتوای صنعتی را از این قسمت بخوانید….

 

بهترین نمونه کارهای تولید محتوا صنایع شیمیایی تولید محتوای صنعتی

تولید محتوا صنایع شیمیایی

تولید محتوا صنایع شیمیایی

 

1-ترکیب شیمیایی پلی استر؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

ترکیب شیمیایی پلی استر یکی از ترکیبات پلیمری می‌باشد که از زنجیره های بلند شامل گروه های عاملی استر تشکیل شده است. به طور متداول و در بازار خرید و فروش مواد پلیمری، از ترکیب شیمیایی پلی استر با عنوان پلی اتیلن ترفتالات یا در اصطلاح پت (PET)، یاد می شود.

ترکیبات پلی استر از نظر ساختاری در بسیاری از گیاهان در قسمت لایه محافظ برگ یا کوتیکول برگ ها وجود دارد. دسته کمی از ترکیباتی که از طریق روش های سنتزی تولید می‌شوند تقریباً زیست تخریب پذیر می باشد یعنی در طبیعت تجزیه می شوند اما دسته عظیمی از این ترکیبات پلی استری در طبیعت تجزیه نمی شوند.

اصلی ترین محصولاتی که در زندگی روزمره از ترکیب پلی استر می‌شناسیم، لباس‌های و انواع پوشاک هستند. از این ماده برای تولید الیاف پلی استر استفاده می شود.

کریستال های مایع ترکیب پلی استر، اولین ترکیباتی بودند که به طور صنعتی مورد استفاده قرار گرفتند. دلیل استفاده از این ماده، خواص مکانیکی و پایداری حرارتی آن ها بوده است. همین عوامل در کاربرد آن ها در صنایع مختلف، مؤثر واقع شده است.

تولید محتوای صنعتی

 

2-اکریلونیتریل استایرن بوتادین (ABS)؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

ترکیب شیمیایی اکریلونیتریل استایرن بوتادین (ABS)، یک پلیمر ترموپلاستیک با فرمول ساختاری رایج (C8H8)x·​(C4H6)y·​(C3H3N)z) می باشد.

دمای حالت کریستال در این ماده، 105 درجه سانتیگراد است. اکریلونیتریل استایرن بوتادین، یک ترکیب آمورف است، بنابراین هیچ نقطه ذوب مشخصی ندارد.

دانسیته اکریلونیتریل استایرن بوتادین برابر با 06/1 تا 08/1 گرم بر سانتی متر مکعب است. .این ماده در آب نامحلول است. ترکیب شیمیایی اکریلونیتریل استایرن بوتادین از طریق فرایند پلیمریزاسیون واحدهای استایرن و واحدهای اکریلونیتریل در حضور بوتادین تولید می شود.

مکانیسم انجام واکنش ها شامل واکنش های استخلافی و پلیمریزاسیون می باشند که در دما و فشار معین انجام می‌شوند.

نسبت های مواد اولیه برای تهیه پلیمر به صورت ۱۵ تا ۳۵ درصد اکریلونیتریل، ۵ تا ۳۰ درصد بوتادین و حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد واحدهای استایرن است؛ نتیجه مخلوط شدن درصدهای مشخص از این سه ماده اولیه، زنجیره پلی بوتادین متقاطع می باشد.

زنجیره های پلی استایرن با اکریلونیتریل، طول کوتاه تری دارند؛ گروه‌های نیتریل زنجیره های کناری، خاصیت قطبی دارند و می توانند یکدیگر را جذب کرده و با یکدیگر پیوند برقرار کنند؛ همین عامل موجب می‌شود پلیمر اکریلونیتریل استایرن بوتادین بسیار قوی تر از واحد های پلی استایرن خالص ظاهر شود.

استایرن که در ترکیب پلیمری فوق به کار می رود، ظاهری لاستیک دارد؛ پلی بوتادین، یک ماده لاستیک مانند است و پایداری بالایی حتی در دماهای بسیار پایین دارد.

در موارد کاربردی بسیار مهم، ترکیب پلیمری اکریلونیتریل استایرن بوتادین در محدوده دمایی 20- درجه تا 80+ درجه سانتیگراد قابل کاربرد است؛ خواص مکانیکی این پلیمر با تغییرات دمایی، تغییر پیدا می کند؛ مطالعات فیزیکی و شیمیایی اکریلونیتریل استایرن بوتادین، ABS، نشان داده است این ماده از نظر دانه بندی دارای ذرات بسیار ریز هستند که در بافت محصولات، پراکنده شده‌اند.

تولید محتوای صنعتی

 

3-پلی بوتادین رابر PBR؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

ترکیب پلی بوتادین رابر PBR ، یک لاستیک سنتزی محسوب می شود. پلی بوتادین رابر یک ترکیب پلیمری است که از واکنش پلیمریزاسیون واحدهای ۱ و ۳ بوتادین تشکیل می شود.

پلی بوتادین، مقاومت بالایی در برابر پاره شدگی دارد و به همین دلیل، کاربردهای گسترده ای در صنعت لاستیک سازی را به خود اختصاص داده است.

از این ماده به عنوان پوشش های مقاوم در صنایع لاستیک و تایر استفاده می شود؛ ۷۰ درصد از پلی تادین تولید شده در صنایع لاستیک سازی به مصرف می‌رسد و ۲۵ درصد باقی مانده به عنوان مواد افزودنی برای ارتقای سطح ترکیبات پلاستیکی مانند پلی استایرن و اکریلونیتریل بوتادین استایرن یا ABS به کار می رود.

پلی بوتادین رابر یک لاستیک سنتزی به حالت جامد و به رنگ زرد روشن است. این ترکیب بدون بو می باشد.  نقطه ذوب این ماده بالاتر از ۱۵۰ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

این ترکیب در دمای 332 درجه سانتی گراد آتش می گیرد. دانسیته پلی بوتادین در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد برابر با 9/0 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

این ترکیب پلیمری در آب نامحلول است اما در سایر حلال های آلی مانند هگزان، تولوئن، بنزن، کلروفرم و تتراکلرید حل می شود.

پلی بوتادین رابر در شرایط نرمال پایدار است اما این ماده در دماهای بسیار بالا ذوب می شود. بسته های نگهداری مواد پلیمری پلی پلی بوتادین نباید در معرض مواد اکسید کننده قرار گیرند. ترکیبات مرتبط با این ماده بوتادین و کربن دی اکسید هستند که هر دو برای سلامتی خطرناک اند.

پلی بوتادین رابر برای محیط زیست خطر آلودگی ایجاد نمی کند اما چنانچه به طور خالص با چشم و پوست افراد تماس پیدا کند، ذرات پلیمری موجب تحریک شدید به همراه قرمزی و درد در ناحیه تماس می شود. افرادی که با این ماده در تماس هستند بهتر است از ماست و لباس کار مخصوص استفاده کنند.

هنگامی که پلی بوتادین رابر در اثر حرارت تجزیه شود به شکل کربن اکسیژن و دی اکسید کربن در فضا منتشر شده که همین عوامل میزان اکسیژن فضا را کاهش می‌دهد و اثرات سمی بسیار شدیدی بر روی سلول های بدن خواهد گذاشت و در نتیجه تنفس را با مشکل مواجه خواهد کرد. به همین دلیل باید از تماس این ماده با منابع آتش زا به شدت خودداری کرد.

تولید محتوای صنعتی

 

4-پلی وینیل کلراید؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

پلی وینیل کلراید (PVC)، یکی از متداول ترین ترکیبات پلیمری در جهان است که برای تولید تجهیزات، قطعات، لوازم و وسایل بسیاری در حوزه های مختلف استفاده می شود.

خواص حرارتی، مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی ترکیب پلی وینیل کلراید به گونه‌ای می باشد که استفاده از آن را در تمام حوزه‌های صنعتی و غیر صنعتی میسر ساخته است.

سومین محصول پلیمری در جهان پس از پلیمر پلی اتیلن و پلی پروپیلن با تولید سالانه بیش از ۴۰ میلیون تن به ترکیب PVC یا پلی وینیل کلراید اختصاص دارد.

به طور کلی این ماده در دو حالت سخت و انعطاف پذیر یافت می شود. به طور اساسی، وینیل کلراید از ترکیب واحدهای زنجیره بلند وینیل با استخلاف های کلر تشکیل شده است.

آنچه در صنعت ساختمانی با نام لوله های پی وی سی، PVC می شناسید در حقیقت از ماده اولیه پلی وینیل کلراید ساخته شده است. این ماده جزو پلاستیک های پلیمری دسته بندی می شود.

تولید پی وی سی در صنعت از پلیمریزاسیون واحدهای وینیل با استخلاف کلر انجام می گیرد. تمام فرایندهای پلیمریزاسیون، تحت دما و فشار کنترل شده درون مخزن انجام می گیرد. محصول نهایی، رزین های PVC با دانه بندی مشخص می باشند.

آنچه در تولید محصول پلی وینیل کلراید اهمیت دارد، افزودن مواد افزودنی به مخلوط نهایی است. مواد افزودنی برای ایجاد و بهبود خواص مکانیکی و حرارتی بسیار بالا در پلی وینیل کلراید به محلول اضافه می شوند.

نمونه کارهای تولید محتوای تخصصی را از این قسمت بررسی کنید………

تولید محتوای صنعتی

 

5-کربنات کلسیم؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

کربنات کلسیم یکی از ترکیبات شیمیایی معدنی است که از آنیون کربنات و کاتیون کلسیم تشکیل شده است. این ماده رایج ترین ماده موجود در صخره ها و کانی های معدنی به شمار می رود.

اجزای اصلی کلسیت، آراگونیت و سنگ های آهکی در حقیقت از کربنات کلسیم تشکیل شده اند. ردپای این ترکیب معدنی را در بافت های زیستی نظیر برخی از موجودات دریایی، صخره‌های مرجانی اقیانوس ها، پوسته تخم مرغ و ناخن می توانید جستجو کنید.

این ترکیب معدنی به عنوان یک عامل واکنشگر در صنایع کشاورزی به کار می رود. یون های کلسیم در آب محلول هستند و می توانند با یون های کربنات در ترکیبات آهکی واکنش دهند. این ترکیب از نظر کاربردهای دارویی و سنتز مواد شیمیایی نیز مورد توجه قرار دارد.

ترکیب شیمیایی کربنات کلسیم در واکنش با سایر ترکیبات منجر به تولید ترکیبات معدنی دیگر می گردد. این ماده با اسیدها وارد واکنش می‌شود و ترکیب کربن دی اکسید و اسید کربنیک را تولید می کند.

فرایند تجزیه شدن کلسیم کربنات تحت حرارت در دمای مشخص به عنوان  واکنش تجزیه حرارتی شناخته می شود. واکنش تجزیه حرارتی عموماً با عنوان کلسیناسیون معروف است؛ این واکنش در دماهای بالاتر از  دمای 840 درجه سانتی گراد اتفاق می افتد. ترکیبات حاصل، اکسید کلسیم و دی اکسید کربن می باشند.

این ترکیب معدنی با آب وارد واکنش می شود و بی کربنات کلسیم را تولید می کند. این واکنش از نظر فرسایش صخره های آهکی و تشکیل غارهای آهکی اهمیت زیادی دارد؛ این پدیده به ویژه در تماس با آب های سخت در نواحی مختلف رخ می دهد.

تولید محتوای صنعتی

 

6-تولوئن؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

ترکیب شیمیایی تولوئن، مشهورترین هیدروکربن آروماتیک در صنایع نفت گاز و پتروشیمی محسوب می شود. این  ماده آلی در آب نامحلول بوده و دارای بویی شبیه تینر رنگ ها می باشد.

ساختار مولکولی ترکیب شیمیایی تولوئن، همانند ترکیب آلی هیدروکربنی با یک گروه استخلافی متیل می باشد. این ترکیب آلی کاربردهای متنوعی در صنعت را تحت پوشش خود قرار داده است.

در سیستم نامگذاری آیوپاک به این ماده آلی آروماتیک، نام متیل بنزن اختصاص داده شده است. اتیل بنزن در صنایع پالایشگاهی به عنوان خوراک ورودی و همچنین حلال به مصرف می رسد.

متیل بنزن، حلال معروف صنایع تولید رنگ و پوشش و همچنین تولید مصالح ساختمانی و انواع چسب به شمار می رود.

علیرغم کاربردهای زیادی که ترکیب متیل بنزن در صنعت دارد، ملاحظات زیست محیطی و ایمنی شیمیایی باید به شدت برای آن اجرا گردد. انبار، ذخیره، خرید و فروش تولوئن همه طبق استانداردهای مواد شیمیایی خطرناک در صنایع، شناسایی و قابل اجرا هستند.

ترکیب شیمیایی تولوئن از نفت خام به دست می آید. متیل بنزن یک محصول جانبی در فرآیند تولید سوخت های گازی در فرایندهای کاتالیستی پالایشگاه می باشد.

همچنین در طول فرآیند تولید کک و زغال، متیل بنزن یک محصول جانبی می باشد. در تمام فرآیندها ترکیب تولوئن تولید شده باید مورد عملیات جداسازی و خالص سازی از ناخالصی ها قرار گیرد.

خالص سازی متیل بنزین از طریق فرایند تقطیر و استخراج حلال امکان پذیر است.

تولید محتوای صنعتی

 

7-زئولیت؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

زئولیت ها ترکیبات معدنی متخلخلی هستند که به عنوان کاتالیست و جاذب در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

این ترکیبات برای اولین بار در سال ۱۷۵۶ توسط یک معدن شناس به نام آلکس فریدریک، شناسایی شد. در آزمایشی که او انجام داد مشاهده کرد هنگام حرارت دادن مواد، حجم زیادی از بخارات توسط ماده معدنی جذب می شوند؛ به همین دلیل، او این ماده معدنی را “زئولیت” نامگذاری کرد.

ترکیبات زئولیت به طور طبیعی در طبیعت یافت می شوند اما مقیاس عظیمی از آنها نیز در صنایع و در کارخانه ها تولید می شوند.

بیش از ده ها نوع از این ماده معدنی در صنایع مختلف به آن اشاره شده است. به دلیل خواص ساختاری و فیزیکی این مواد، استفاده از آن به عنوان ماده جاذب در صنایع کشاورزی و مواد شیمیایی مورد توجه قرار گرفته است.

این ماده در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد به صورت جامد بوده و معمولاً به رنگ های سبز مایل به خاکستری روشن به صورت گرانول یا پودر به فروش می رسد. دانسیته این ترتیب ۲۲۰۰ تا ۲۴۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. این مواد در آب نامحلول هستند.

تولید محتوای صنعتی

تولید محتوا صنایع شیمیایی

تولید محتوا صنایع شیمیایی

 

8-بنتونیت حفاری؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

بنتونیت حفاری نوعی ماده معدنی است که در چاه های استخراج نفت به گل حفاری اضافه می شود. این ماده به طور ذاتی در اثر خاکسترهای آتشفشانی که فشرده شده‌اند و آب خود را از دست داده‌اند تشکیل می شوند.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد بنتونیت، آن را برای استفاده در چاه های نفت مناسب کرده است. هر جا که تنش ها و استرس ها وجود داشته باشند، بنتونیت می تواند به عنوان یک سیال عمل کرده و برهمکنش های مکانیکی را کنترل کند.

به عنوان مثال، لرزش یا فروپاشی که در چاه های نفتی در هنگام تزریق گل حفاری رخ می‌دهد با افزودن بنتونیت به گل حفاری قابل کنترل است.

در حقیقت، این ماده موجب افزایش ویسکوزیته و گرانروی گل حفاری می گردد. نام ترکیب معدنی بنتونیت حفاری معمولاً در مراجع در کنار نام “باریت حفاری” معرفی می شود، چرا که باریت نیز ویژگی هایی نظیر بنتونیت را ارائه می دهد.

یکی دیگر از کاربردهای بنتونیت حفاری علاوه بر چاه‌های نفت، افزودن به گل حفاری در هنگام حفاری چاه های آب است.

هنگامی که بنتونیت معدنی به عنوان افزودنی به گل حفاری اضافه می شود، بافت یکنواخت و خاص را در ترکیبات به کار برده شده در سرچاه ایجاد می کند.

با استفاده از بنتونیت، یک گِل یکنواخت با ویسکوزیته بالا به دست می آید که به عنوان یک روان کننده عمل می کند. این خاصیت از کلوخه شدن و ترک خوردن گل حفاری در هنگام حفاری با مته حفاری جلوگیری می کند.

تولید محتوای صنعتی

 

9-گوگرد معدنی؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

گوگرد معدنی (سولفور) یکی از پرکاربردترین مواد معدنی است که طیف وسیعی از کاربردهای صنایع را تحت پوشش خود قرار داده است. این ماده در حقیقت به صورت چند اتمی در طبیعت یافت می شود.

گوگرد را یک ماده معدنی چند شکلی می دانند. گوگرد معدنی در طبیعت، ساختار ۸ وجهی دارد. به این معنا که ساختار مولکولی این ماده از هشت اتم گوگرد که ساختار اکتاگونال را در کنار هم تشکیل دادند ساخته شده است.

گوگرد به رنگ زرد درخشان و ترکیبی بدون بو می باشد. این ماده در دمای حدود ۱۱۵ درجه سانتی گراد ذوب می شود و در دمای حدود ۴۴۰ سانتی گراد به جوش می آید.

در فاصله نقطه ذوب تا نقطه جوش، ساختار هشت وجهی گوگرد معدنی به ساختار پلی مورف، تغییر پیدا می‌کند. ساختار پلی مورفی گوگرد بتا و گوگرد گاما مجدداً به یکدیگر تبدیل می شوند. در نتیجه، ویسکوزیته آن، همانند ویسکوزیته تشکیل پلیمرها تغییر پیدا می‌کند. در دماهای بالاتر که فرایند شکستن پیوند پلیمری اتفاق می‌افتد، ویسکوزیته کاهش می یابد.

حالت اکسیداسیون گوگرد معدنی در ترکیبات شیمیایی مختلف از 2- تا 6+ متغیر است و بستگی به اینکه در کدام یک از پیوندهای شیمیایی شرکت کند، یکی از حالت های اکسایش را به خود می گیرد. حالت پایدار گوگرد مانند حالت گازهای نجیب است.

اولین ترکیب معروف که از گوگرد معرفی می شود، ترکیبات سولفید هستند. سولفید هیدروژن یکی از  مواد گازی شکل است که عموماً در چاه های نفتی به مقدار زیاد وجود دارد.

اگر گوگرد معدنی در مجاورت عناصر کاهنده قرار داشته باشد، ترکیبات پلی سولفید تشکیل می شود. پلی سولفیدها عبارت است از زنجیره بلندی شامل اتم های گوگرد در انتهای زنجیره.

به عنوان مثال، گوگرد (سولفور) با سدیم منجر به ایجاد ترکیب Na2S8  می گردد. پلی سولفیدها با تعداد مختلف اتم گوگرد، بسته به شرایط واکنش تشکیل می شوند. دسته بندی ترکیبات شیمیایی حاوی گوگرد معدنی، اکسیدها و اکسو اسیدها هستند.

دی اکسید گوگرد، اکسید گوگرد، اکسو اسیدها، اکسید سولفور، سولفیت ها، اسید سولفوریک، سولفات ها، اسید سولفورو،  پلی سولفوریک اسید، سولفیت ها و سایر مشتقات، حاوی گوگرد معدنی هستند.

برخی از ترکیبات شیمیایی نظیر هالیدهای حاوی سولفور نظیر دی کلرید سولفور و کلروسولفوریک اسید، کلرید تیونیل، کلرید سولفورید و … نمونه هایی است از ترکیبات حاوی گوگرد معدنی هستند.

تولید محتوای صنعتی

 

10-اسید استیک؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

اسید استیک یک اسید آلی با خاصیت اسیدی ضعیف است که در شکل طبیعی به صورت مایع بی رنگ و بی بو وجود دارد. نام دیگر این اسید آلی با عنوان اتانوییک اسید و هیدروژن استات نیز شناخته می شود.

اگر چه قدرت اسیدی استیک اسید چندان زیاد نیست، با این حال این اسید آلی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. برای تنظیم میزان PH محلول ها در آزمایشگاه های تحقیقاتی و علمی از این اسید در غلظت های بسیار کم استفاده می‌شود.

از اتانوییک اسید برای سنتز گرویه از ترکیبات آلی با گروه اسیدی هیدروکسی اسید استفاده می شود.

رد پای اسید استیک را می‌توانید در محصولات و مواد شوینده، صنایع پارچه و رنگرزی، داروسازی، صنایع تولید مواد شیمیایی، مواد غذایی، انواع رنگ و جوهر و غیره مشاهده کنید.

اسید استیک دارای جرم مولی ۶۰ گرم می باشد و چگالی آن در حالت مایع در حدود 04/1 گرم بر سانتی متر مکعب است و در حالت جامد برابر با 27/1 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

این اسید در دمای حدود ۱۷ درجه سانتیگراد ذوب می شود و در دمای حدود ۱۱۹ درجه سانتی گراد به جوش می آید. استیک اسید در آب، محلول است و در مقادیر مختلف با خاصیت اسیدی متفاوت ظاهر می شود.

این اسید در حلال آلی دی متیل سولفوکسید حل می شود و دارای یک ثابت اسیدی مشخص است. ترکیب باز مزدوج استیک اسید با عنوان بنیان استات به عنوان  دو ترکیب شیمیایی برای تولید محلول های بافر به کار می رود.

از نظر خواص اشتعال پذیری و سمیت، اسید استیک در دسته مواد خورنده و خطرناک قرار دارد. این اسید در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد دچار آتش سوزی و اشتعال می شود.

 یکی از مهمترین خواص اتانوییک اسید، استفاده از آن به عنوان یک حلال در فرآیندهای شیمیایی است.

گروه کربوکسیلیک اسید در این اسیدهای آلی یک عامل فعال محسوب می‌شود که در بسیاری از واکنش ها شرکت می کند. در حقیقت، اکسیژن های فعال در عامل اسیدی در پیوندهای شیمیایی شرکت می کنند.

تولید محتوای صنعتی

 

11-اسید بوریک؛ تولید محتوا صنایع شیمیایی

اسید بوریک یکی از اسیدهای معدنی و متداول در صنعت است. کاربردهای زیادی برای این اسید معدنی بیان شده است. در حقیقت، حوزه ‌های مختلف در صنعت و زندگی روزمره به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بوریک اسید استفاده می کنند.

نام های هیدروژن بورات، ارتو بوریک اسید، هیدروکسید بور 3 ، عناوینی هستند که برای این ترکیب شیمیایی معرفی می شود.

این اسید معدنی حوزه های مختلف صنایع کود و آفت کش های شیمیایی، تولید مواد جاذب، محصولات شوینده و …. را تحت پوشش قرار می دهد.

اسید بوریک به صورت جامد کریستالی سفید رنگ با چگالی حدود 5/1 گرم بر سانتی متر مکعب است. جرم مولی این اسید معدنی حدود ۶۲ گرم بر مول می باشد.

این جامد سفید رنگ در دمای ۱۷۱ درجه سانتیگراد، ذوب می شود و در دمای ۳۰۰ درجه سانتی گراد به جوش می آید. حلالیت این ترکیب شیمیایی در دماهای مختلف در آب متفاوت است.

بوریک اسید در سایر حلال ها نظیر الکل، پیریدین و استون به مقدار جزئی محلول است. تاکنون هیچ عوارض خطرناک یا خصوصیات سمی بودن و اشتعال پذیری برای اسید بوریک ثبت نشده است.

صنایعی که با این ماده شیمیایی سر و کار دارند تقریباً یک ترکیب معمولی از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی را استفاده می کنند.

اسید بوریک از واکنش بوراکس ( سدیم تترا بورات 10 آبه)  با یک اسید معدنی مانند اسید هیدروکلریک یا اسید سولفوریک تولید می شود.

برای فرایند تولید اسید بوریک در صنعت، دمای بالاتر از ۱۷۰ درجه نیاز است. فرم های مختلف از این اسید در مراحل تولید تا محصول نهایی به دست می آیند.

در هر شرایط دمایی یکی از فرم های بوریک اسید تولید می‌شود که در اثر واکنش های تعادلی با آب در نهایت، منجر به تولید اسید مربوطه می گردد.

تولید محتوای صنعتی

مقالات صنعتی کافه محتوا را از این قسمت بخوانید………

 

تولید محتوا اصفهان

تولید محتوا اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *