ایمیل مارکتینگ

خدمات ایمیل مارکتینگ و نکات مهم برای رشد کسب و کارهای آنلاین – قسمت دوم

خدمات ایمیل مارکتینگ و نکات مهم که باید برای طراحی یک ایمیل مناسب بدانید

در قسمت مبحث اثر خدمات ایمیل مارکتینگ و نکات مهم برای رشد کسب و کارهای آنلاین، به مفهوم ایمیل و بازاریابی ایمیلی یک اشاره ای داشتیم و اهمیت آن را در حوزه های مختلف برای بازاریابی مورد بررسی قرار دادیم.

قسمت اول این مبحث را مطالعه کنید تا ادامه دادن بحث بازاریابی ایمیلی در قسمت دوم برای شما ساده تر باشد…..
مطالعه قسمت اول “ایمیل مارکتینگ و نکات مهم برای رشد کسب و کارهای آنلاین”

و اکنون بپردازیم به ادامه این بحث ….


درباره شکل ظاهری ایمیل ها تصمیم گیری کنید

زمانی که در مسیر ایمیل مارکتینگ قدم بر می دارید باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

تصمیم‌گیری درباره شکل ظاهری ایمیل‌ها گام اول است. عناصری مانند شکل و رنگ در قسمت های مختلف موجب می‌ شود ایمیل ها متفاوت به نظر برسند.

شما باید در متن ایمیل، کلماتی را استفاده کنید که قوی و تاثیرگذار باشند؛ حتی کلماتی که بتوانید احساس خواننده را بر انگیزید.

ایمیلی که تنها شامل متن باشد نه تنها قدرت تقویت و ارزش در مخاطب را ندارد، بلکه خواندن و تشخیصات تشخیص جزئیات آن نیز بسیار سخت خواهد بود.

حتی اگر ساده ترین عناصر طراحی را از نظر ظاهر و احساسات در ایمیل ایجاد کنید، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در ایمیل مارکتینگ سعی کنید از شکل ها پیوندها، رنگ‌ها، مرزبندی، فونت ها و صفحه آرایی برای تقویت عناصر ایمیل استفاده کنید و به این ترتیب باعث می‌شوید ایده پیام که در حوزه تخصصی شما است به مخاطب منتقل شود.

در هر صورت دقت داشته باشید که اگر متن ایمیل ساده و بدون تصویر یا جلوه ویژه باشد اثر کمتری دارد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

 

هنگامی که می خواهید یک ایمیل طراحی کنید و از خدمات ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید، سوالات زیر را از خود بپرسید. این سوالات بسیار کمک می کنند تا مسیر مناسبی را در استراتژی طراحی ایمیل برای خود اجرا کنید:

  • احساسات یا شرایطی باعث می شود مردم به کالا یا خدمات شما فکر کنند؟
  • کلمه ها فعالیت ها و شرکت ها و رنگ هایی می تواند این احساسات را منتقل کند؟
  • چه ابزار های دیگری می توانید برای انتقال این پیام استفاده کنید؟
  • کدام یک از محدودیت ها و قضایای هر ابزار می‌تواند بر ظاهر و احساس پیام شما تاثیر بگذارد؟

 

برای طراحی ایمیل و ایمیل مارکتینگ یک هدف مشخص را تعیین کنید

اگر در ابتدای راه شروع یک کسب و کار یا تجارت هستید، در مورد ایمیل مارکتینگ هیجان زده می شوید. در این حالت فکر کردن به ارسال ایمیل ها یا جذب مشتری برای شما یک کار آسان خواهد بود.

در واقع ممکن است مخاطبان زیادی را شناسایی کنید که به کالا و خدمات شما نیاز دارند اما بسیاری به آنها وجود دارد که افراد از شما خرید نمی کنند!!

این ممکن است شما را در ابتدای راه دچار یاس و ناامیدی کند.

برای حل چالش فوق برای اینکه موقعیت زیادی را برای انتقال پیام تان از طریق ایمیل مارکتینگ داشته باشید به هدف نیاز دارید.

علت شکست شما این است که شما در حقیقت، هدف خود را تعیین نکرده اید.

با هدف قرار دادن مشتری هایی که فکر می کنید بیشتر احتمال دارد از شما خرید کنند و جدا کردن آنها از مشتریانی که احتمال خریدن ندارند، ایمیل های تاثیرگذار تری را ارسال می کنید.

توجه به سوالات زیر و پاسخ دادن به آن‌ها تصمیم بگیرید که چه کسی در حقیقت، دریافت کننده سرویس ایمیل مارکتینگ به شما است:

  • چه کسانی نیازمند خدمات یا کالای شما هستند؟
  • چه کسانی قبل از مشتری کالا یا خدماتی مشابه با کالا و خدمات شما بوده اند؟
  • چه کسانی خریدار کالا و خدماتی مشابه با کالا و خدمات شما هستند؟
  • چه کسانی قبلاً مشتری شما بودند و چه زمانی احتمال دارد دوباره از شما خرید کنند؟
ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ


 محتویات ایمیل مارکتینگ را با توجه به بازخورد مشتری ارتقا دهید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید پس از ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ اجرا کنید، بررسی محتویات ایمیل با توجه به بازخورد مخاطبان است.

مخاطبان به آسانی با ایمیل های شما برخورد می کنند اما ممکن است عکس العمل های متفاوتی نشان دهند.

ارتباط مردم با محتویات ایمیل شبیه به بیلبوردهای تبلیغاتی در بزرگراه ها است. مردم دوست دارند که به سرعت به محتویات ایمیل دسترسی داشته باشند تا ببینند که ارزش جواب دادن یا خواندن را دارد یا خیر.

دقت داشته باشید که از سربرگ ها، شکل ها، پیوند ها و متن ها در مدلی استفاده کنید که مشتری با یک نگاه بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

 تمام مخاطبان با استفاده از از روش های زیر نسبت به سرویس ایمیل مارکتینگ عکس العمل نشان می دهند:

  • کلیک کردن روی پیوندی که در متن ایمیل قرار دارد
  • دانلود کردن فایلی مربوط به ایمیل
  • فوروارد کردن ایمیل برای دیگران
  • جواب دادن ایمیل
  • کلیک کردن بر روی شماره تلفنی که در ایمیل در صندوق پستی موبایل ارسال شده است
  • پاک کردن ایمیل
  • ذخیره کردن ایمیل در صندوق پستی


 مزایای ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با مخاطب

  • پیگیری مداوم ایمیل های ارسالی باعث بهبود روش‌ های ایمیل مارکتینگ می‌شود و همچنین کمک می‌کند برای پیام های بعدی بتوانید تغییرات مثبت در آن ایجاد کنید.
  • ارزیابی ایمیل با بیان اهداف، قابل ارزیابی آغاز می شود و با پیگیری و ارزیابی نتایج ادامه پیدا می کند.
  • این کار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تشخیص دهید آیا توانستیم به خود برسید یا خیر.

مهمترین اهداف ارزیابی محتویات ایمیل در ایمیل مارکتینگ به صورت زیر معرفی شده است:

  • افزایش بازدید کنندگان سایت تا حد مشخص
  • افزایش تعداد سفارش های خرید ها تا حد مشخص
  • دریافت بازخورد و اطلاعات درباره موضوعی مشخص
  • افزایش تعداد شرکت کنندگان در برنامه ها یا رویدادها تا تعدادی مشخص
  • تغییر دیدگاه یا درک مشتری در طول زمانی مشخص
  • گسترش پایگاه اطلاعات تماس تا تعدادی مشخص
تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

 یک نکته مهم در ایمیل مارکتینگ:

زمانی که ایمیل ها را ارزیابی می کنید نباید صرفاً کلیک ها را محاسبه کنید.

در سرویس ایمیل مارکتینگ به طور مثال می توانید از مردم بخواهید که با شما تماس بگیرند تا اطلاعات بیشتری به دست آورند.

به این ترتیب با شمارش تعداد تماس‌ها و اینکه مردم چه زمانی تماس می گیرند و چه می گویند می‌توانید تاثیرگذاری سرویس بازاریابی ایمیلی را ارزیابی کنید.

 برخی از مهم ترین راهکارها برای ارزیابی سرویس ایمیل مارکتینگ به صورت زیر به شما معرفی می شود:

  • از مخاطبان بخواهید برای دریافت یک پیشنهاد ایمیل شما را چاپ کنند
  • از مخاطب خود بخواهید یک فرم آنلاین را در ایمیل پر کند و برای شما بفرستد
  • سرویس بازاریابی ایمیلی می توانید از مخاط بخواهید که ایمیل شما را برای یک دوست یا همکار مجدد ارسال کند


 مزایای ایمیل مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی

سرویس ایمیل مارکتینگ، یک ابزار قدرتمند و مقرون به صرفه برای ارسال پیام های بازاریابی است.

با استفاده از این سرویس عظیم می توانید برای حجم بزرگی از مشتریان بر اساس علایق و ویژگی ها و نیازهای آنها پیام های شخصی و هدفمند ارسال کنید.

ارزش بازاریابی ایمیلی صرفاً به مسئله مالی محدود نمی شود.

این شکل از بازاریابی نسبت به انواع دیگر بازاریابی مستقیم برای تجارت و همه کسانی که مخاطب سرویس بازاریابی ایمیلی هستند مزایای زیادی دارد.

مهمترین مزایای سرویس ایمیل مارکتینگ و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی را در زیر به صورت فهرست گونه مشاهده می کنید:

  • بازاریابی ایمیلی روشی مناسب برای جمع‌آوری بازخوردها و عکس‌العمل‌های مخاطب نسبت به محصول کالا و خدمات و غیره است.
  • سرویس بازاریابی ایمیلی یک ابزار قدرتمند برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مخاطب است.
  • تهیه ایمیل های ارزشمند با محتوای فوق‌ العاده از طریق این سرویس امکان پذیر است.
  • بازاریابی ایمیلی برای تمام کسب و کار ها قابل اجرا است. بنابراین بدون محدودیت زمانی و مکانی می توانید آن را اجرا کنید.
  • قابلیت طراحی خبرنامه ایمیلی نیز برای کسب و کارها وجود دارد.
ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ


 شرکت های ایمیل مارکتینگ 

  • چرا به استفاده از خدمات به شرکت های ایمیل مارکتینگ نیاز داریم؟
  • شرکت بازاریابی ایمیلی چه وظایفی بر عهده دارد؟
  • شرکت بازاریابی ایمیلی چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند؟

** برای یافتن پاسخ پرسش های فوق این بخش را به دقت مطالعه کنید…

شرکت ایمیل مارکتینگ به شرکتی گفته می‌شود که سرویس دهنده و ارائه دهنده خدمات ارسال ایمیل های انبوه برای مشتریان هستند.

شرکت های بازاریابی ایمیلی معمولاً یکی از یک یا چند تا از سرویس های ایمیلی زیر را ارائه می ‌دهند. شرکتی که بتواند خدمات گسترده‌ تری ارائه دهد در اولویت کسب و کارها قرار می‌گیرد:

  • قابلیت ارسال ایمیل انبوه در پلتفرم پیشرفته
  • امکان مدیریت لیست و پایگاه اطلاعات
  • برنامه ریزی برای استفاده از سرویس بازاریابی ایمیلی در پنل های مختلف
  • طراحی الگوی ایمیل
  • طراحی محتوا و پیام ایمیل
  • گزارش مربوط به پیگیری و ارزیابی بازخورد ها و عکس العمل ها
  • خدمات مشاوره برای بازاریابی ایمیلی

شرکتهای ایمیل مارکتینگ شما این امکان را می دهند که بیشتر از زمانی که اکنون در آن موقعیت قرار دارید بتوانید از بازاریابی ایمیلی بهره بگیرید.

در مقابل بودجه به مالی که برای بازاریابی ایمیلی اختصاص داده اید از آنها خدمات دریافت می کنید.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی


 چرا از شرکت های ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

مهمترین دلایلی که شما را توجیه می کند از خدمات شرکت های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید به صورت زیر معرفی شده اند:

1-به تجارتتان ظاهری حرفه ای ببخشید

شرکت های ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کنند تا ارتباطات ایمیلی فوق‌العاده‌ای با مخاطب برقرار کنید، بدون اینکه دانش تخصصی برنامه نویسی داشته باشید.

این گونه شرکت ها، قالب های مشتری پسند را در اختیار شما قرار می دهند تا پیام خود را در داخل آن قرار دهید.

در این میان برخی نرم افزارهای طراحی ایمیل وجود دارد که به صورت رایگان یا با قیمت کمتر به شما داده می شود، بنابراین خودتان می‌توانید طراحی ایمیل را برعهده بگیرید.

برخی از شرکت ‌های ایمیل مارکتینگ خدمات طراحی را به صورت حرفه ای و با هزینه بیشتر انجام می دهند.

در این شرکت ها طراحی قالب ایمیل به صورت خبرنامه ایمیلی، تخفیفی، آگهی، دعوت نامه، نامه تجاری و غیره انجام می گیرد.

 

2-بازاریابی اینترنتی را در بستری امن دنبال می‌کنید

یکی دیگر از دلایلی که باید از شرکت های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید این است که ارسال ایمیل باید در یک بستر امن و قانونی انجام شود.

مدل های بازاریابی اینترنتی که این شرکت ها ارائه می دهند از بهترین استانداردها در حوزه فضای وب پیروی می کنند.

 

3- تهیه گزارش ارزیابی نتایج و محاسبات به دقت انجام می گیرد

شرکت های ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کنند اطلاعات خود را به دقت مدیریت کنید و بازخوردها را نسبت به بازاریابی ایمیلی بررسی نمایید.

دسته بندی اطلاعات مشتریان و ذخیره آنها، مدیریت خودکار اشتراک ایمیل، ردیابی اطلاعات از روی ایمیل های مسدود شده و گزارش نهایی به صورت دوره ‌ای نمونه‌ای از این خدمات است.

 

4-تدوین استراتژی تهیه محتوا برای متن ایمیل به آسانی امکان پذیر است

ارسال ایمیل های تاثیرگذار در سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز به طراحی یک محتوای قوی دارد.

شرکت های ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کنند، محتوای قوی تولید کنید به طوری که مخاطبان شما را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

آنها منابعی را در دسترس دارند به شما کمک می کند محتوای پیام تان را ارتقا دهید و از بهترین روش ها در این کار استفاده کنید.

با سرویس های بازاریابی ایمیلی شرکت ها می توانید سمینارها، دروس آموزشی، دروس کلاس درس، مشاوره و آموزش های آنلاین خود را به هزاران مخاطب معرفی کنید.

 

5- بهترین عملکردها را به شما پیشنهاد می دهند

یکی از مهم ترین خدماتی که سرویس ها و شرکت های ایمیل مارکتینگ به کسب و کار ها ارائه می دهند این است که اطلاعات ارزشمندی را درباره اولویت های مشتری در اختیار آنها قرار می دهند.

این اطلاعات می تواند برای شما به تنهایی بسیار گران تمام شود. آنها به شما کمک می کنند بهترین زمان و موقع را برای ارسال ایمیل انتخاب کنید.

آنها به شما کمک می کنند چگونه بتوانید تعداد ایمیل های باز شده را افزایش دهید.

شرکت های بازاریابی ایمیلی به شما آموزش می دهند که چگونه از اسپم شدن یک ایمیل جلوگیری کنید.

همچنین خدمات طراحی ایمیل و صفحه آرایی بسیار زیبا و تاثیرگذار در این راستا به شما ارائه می گردد.

اشتراک وِیژه سایت

اشتراک وِیژه سایت

 

سخن پایانی

آنچه از قسمت اول و دوم این بحث بر می آید و آن را به طور نتیجه برای شما بیان می کنیم این است که سرویس ایمیل مارکتینگ یک وسیله ارتباطی مقرون به صرفه و هدفمند است.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی بسیار ساده هستند و با تسلط بر یک نرم افزار طراحی متن و شکل ها می توانید یک محتوای قوی برای ایمیل های خود طراحی کنید.

خدمات شرکت های ایمیل مارکتینگ شما را در این راستا یاری می کنند.  اگر به دنبال جستجوی بهترین شرکت های ارائه دهنده پنل های بازاریابی ایمیلی هستید یک جستجوی ساده در فضای وب داشته باشید.

سعی می‌کنیم در مطالب دیگر، پیرامون بازاریابی ایمیلی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و یا سایر عوامل که موجب موفقیت کسب و کار شما می شود بیشتر صحبت کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *