ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و نکات مهم برای رشد کسب و کارهای آنلاین – قسمت اول

ایمیل مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

ایمیل مارکتینگ را به مجموعه بازاریابی موفق خود اضافه کنید. قدم گذاشتن در راه تجارت برای ما یادآور اهمیت اولین مشتری حتی در کسب و کارهای تجاری کوچک است.

اولین مشتری هایی که شما را تایید می کنند در حقیقت در حال پیروی و معتبر دانستن کسب و کار شما هستند.

این مشتری ها معتقدند که کالاها و خدمات شما آنقدر ارزشمند است که باعث شده که فردی برای استفاده از آنها پول بدهد.

مهم نیست که کالا یا خدمات شما چقدر سودمند و مناسب مشتریان باشند، اگر نتوانید آنها را به شکلی عرضه کنید که مشتری قانع شود ارزششان از قیمت تعیین شده بیشتر است، هیچ کس آنها را نمی خرد!

نشان دادن ارزش کالا، نیازمند ارتباطات قوی و استفاده از اصول بازاریابی صحیح است. ایمیل مارکتینگ، سایت های اینترنتی، کارت های تجاری، آرم ها و لوگو ها همگی راه های خوبی برای نشان دادن ارزش های کالای شما به مشتریان هستند.

اما برخی از ابزارها برای اهداف ویژه، کارآمدتر عمل می کنند. برای ایجاد بیشترین تاثیر باید از تمام ابزارهای بازاریابی در کنار یکدیگر استفاده کنید.

در یک سری نکاتی که درباره اهمیت ایمیل مارکتینگ و بازاریابی موفق منتشر می کنیم به شما نشان می دهیم که چگونه یک تکنیک بازاریابی ایمیلی در کنار دیگر ابزارهای بازاریابی می تواند مشتریان شما را افزایش دهد و همچنین فروش را چند برابر کند.

تولید محتوای صنعتی

تولید محتوای صنعتی

 

متناسب کردن شیوه های ایمیل مارکتینگ با راهبردهای بازاریابی

استفاده از ایمیل مارکتینگ در کنار ابزارهای دیگر بازاریابی صرفاً تبدیل کردن شکل پیام های سنتی به پیام های الکترونیکی و یا کنار گذاشتن ابزارهای گران قیمت نیست.

برای اینکه توانایی های خود را در بازاریابی ایمیلی به بالاترین سطح برسانید همیشه دو کار باید انجام دهید:

راهکار اول: تجزیه و تحلیل نقاط قوت و محدودیت های هر ابزار در ترکیب بازاریابی

راهکار دوم: گسترش پیام هایی که برای دستیابی به اهداف تان هماهنگ با یکدیگر و هماهنگ با سایر ابزارهای مختلف عمل می کند.

 

ابزارهای ایمیل مارکتینگ و سایر تکنیک ها احتمالاً در کنار یکدیگر به کار می ‌آیند تا تاثیر مثبت و مهمی بر تجارت شما بگذارند.

مسئله این است که با آزمون و خطا، کارایی آنها مشخص می شود. در هر حال برخی از ابزارها مزایای آشکاری برای شرکت‌ های کوچک تجاری دارند.

ایمیل مارکتینگ یکی از این ابزارها است، زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و نتایجی که با استفاده از ایمیل های مجاز به دست می آید بسیار فوق العاده است.

ترکیب کردن ایمیل مارکتینگ با ابزارهای دیگر تبلیغاتی و بازاریابی سود آوری کسب و کارها را بیشتر از هر یک از این ابزارها به تنهایی افزایش می دهد.

در قسمت های بعدی همین مطالب، نکاتی را می دهیم که مزایای ترکیب کردن ایمیل مارکتینگ با سایر ابزار ها چگونه است.

برای اینکه تاثیرپذیری و تاثیرگذاری ایمیل مارکتینگ بیشتر از سایر ابزارها باشد باید بتوانید از این طریق با مشتریان، رابطه بهتری برقرار کنید. در این خصوص در ادامه مطلب بیشتر صحبت می کنیم.


ترکیب کردن
ایمیل مارکتینگ با سایر ابزارهای بازاریابی

ایمیل مارکتینگ با ابزارهای مختلف، راه موثری برای بازاریابی تجاری است اما احتمالاً زمانی که بیشترین نتیجه را از شکل پیام رسانی به دست می آورید، ممکن است استفاده از ابزارهای ارتباطی محدود، مقرون به صرفه تر باشد.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

 

استفاده از روش ایمیل مارکتینگ برای پیگیری هدفمند، یکی از بهترین راه های بهینه سازی نتایج کلی بازاریابی است که برای آن هزینه کرده اید.

مثال زیر به شما می گوید که چگونه از پیگیری هدفمند بهره بگیرید:

1- از ابزارهای بازاریابی سنتی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید

برای مثال اگر صاحب یک پیتزا فروشی هستید می توانید یکی از کارکنان را در پیاده روی شلوغ بگذارید تا با نگه داشتن یک علامت مشخص با مشتریان ارتباط برقرار کند.


2- اطلاعات تماس یا علایق مشتریان بالقوه را که به اولین تماس شما پاسخ مثبت داده‌اند جمع‌آوری کنید.

در مثال فوق می توانید در ازای فروش یک پیتزای رایگان، ایمیل مشتری را دریافت کنید و از او بپرسید هنگام خرید پیتزا به صورت آنلاین ترجیح می دهد چه کوپن تخفیفی دریافت کند.


3- بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری می کنید ایمیل های شخصی ارسال کنید.

مثلاً اگر مشتری شما به مرغ سوخاری علاقه نشان داد کوپن های تخفیف را برای سفارش مرغ سوخاری برای او ایمیل بزنید.

سه روش ذکرشده در بالا تنها یک مثال ساده از اجرای ایمیل مارکتینگ به روش ابتدایی است. طراحی قالب های زیبا برای بازاریابی ایمیلی می تواند تأثیرگذاری بر روی مشتریان را افزایش دهد.


 چرا ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارها مهم است؟

احتمالاً در طول روزها، هفته‌ها و ماه‌ها و سال ‌های متمادی برای بازاریابی از ابزارها و پیام‌های مختلفی استفاده می کنید. سرویس ایمیل مارکتینگ می تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

روش های مختلف بازاریابی را به کار می گیرید و از هر وسیله موثر استفاده می کنید تا بتوانید مشتریان را جذب کرده و آنها را برای خود نگه دارید.

با اجرا کردن مهمترین ابزارهای بازاریابی که بیشترین تاثیر را در مخاطبان شما بگذارد می‌توانید استراتژی های ادامه کار را تنظیم کنید.

طراحی یک سرویس ایمیل مارکتینگ بخصوص می تواند پیام های شما را در طول زمان تقویت کند و برای ارسال در زمان های بعدی آن را بهینه سازی نماید.

زمانی که مشتریان شما، نشان ویژه شما را بشناسند و محتوای ایمیل شما آشنا به‌ نظر بیاید احتمالاً به ایمیلتان پاسخ مثبت می دهند.

برای تمام پیام های بازاریابی از جمله بازاریابی ایمیلی به گونه‌ ای برنامه‌ریزی کنید که مطمئن شوید هر پیامی شامل عنصر مشخصی است. چیزی که مشتریان را با نام شما بشناسند.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی


 نکات کاربردی و عملی برای طراحی ایمیل مارکتینگ

با استفاده از طرح های رنگی به صورت آنلاین یا چاپی، لوگوی خود را طوری طراحی کنید که در تمام چاپ ها و قالب های دیجیتال قابل تشخیص و خواندن باشد.

لوگوی کسب و کار در سرویس ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. لوگوی خود را باید در فرم های سفارش، فرم های ثبت ایمیل، وب سایت، کارت تجاری و سرویس ایمیل خود ثبت کنید.

تمام قسمت های بازاریابی ایمیلی نام شرکت خود را برای بازاریابی بیاورید. قسمت های فرستنده ایمیل، آدرس ایمیل، وبلاگ یا امضای ایمیل باید حاوی نام شرکت باشند.

در استفاده از ایمیل مارکتینگ، شکل پیام تان را مشابه با سایر ابزارهای بازاریابی نگهدارید. پیام شما از نظر فونت، اندازه، رنگ و یا عنوان و حتی نحوه درخواست باید جذاب باشد.

اگر تصمیم دارید از پیام ‌های صوتی نظیر پادکست و ایمیل های متنی در سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، دقت داشته باشید که نشان تجاری شما به طور موثر باید با کلمات منتقل شود.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

 

ایمیل مارکتینگ با توجه به اصول بازاریابی اولیه

اگر تاکنون تصمیم گرفته اید که سرویس ایمیل مارکتینگ را جزو برنامه‌های بازاریابی خود قرار دهید، لازم است در این سری مطالب ما را همراهی کنید.

 در این قسمت با کاربرد اصول بازاریابی اولیه برای پیام های ایمیل ای آشنا می شوید:

برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید کالا یا خدمات باید یک یا هر دو پیام زیر را ارسال کنید:

  • کالا یا خدمات شما منحصر به فرد است و مشتریان آنها را نمی شناسند

در این صورت تلاش می‌کنید مشتریانی را دنبال کنید که احتمالاً به کالا یا خدمات شما نیاز دارند. بنابراین از شما خرید می کنند.

  • کالا یا خدمات شما به سادگی قابل شناسایی و به راحتی در دسترس است.

در این حالت، چالش اصلی شما این است که مشتریان را متقاعد کنید که کالا و خدمات شما بهترین انتخاب در میان رقبای تجاری است.

ایجاد ارتباط با ایمیل مارکتینگ یا پیام متنی به گونه ای که باعث شود مشتری پاسخ مثبت به شما دهد، تلاش زیادی می خواهد.

ارتباط موثر بر بازاریابی، مستلزم کاربرد راهکارهای بسیار و تفکری ماهرانه است؛ به گونه‌ ای که پیام های شما در بین انبوه پیام‌ های دریافتی مشتری خود را نشان دهد.

استفاده از اصول بازاریابی در اجرای ایمیل مارکتینگ کمک می کند تا مطمئن شوید اقدام شما با مخاطب و اهداف کلی کار هماهنگی دارد.

با آن که می توانید راهبردهای فنی بازاریابی ایمیلی را از میان صدها اصل بازاریابی تشخیص دهید اما سعی کنید شیوه پیام رسانی را با اصول ابتدایی آغاز کنید. به این ترتیب راحت تر این مسیر را به پیش می روید.


 اصول بازاریابی چرخه ای از سه مرحله زیر است:

1- پیام و بهترین مخاطبان آن را مشخص کنید

2- پیام را با استفاده از ابزاری ارائه دهید که با مخاطب و پیام شما بیشترین هماهنگی را دارد

3- نتایج را ارزیابی کنید و برای تصمیم گیری درباره پیام های بعدی از تجربه و اصول بازاریابی اصلاح شده استفاده کنید

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 درباره محتویات ایمیل  در ایمیل مارکتینگ تصمیم‌گیری کنید

ایمیل مارکتینگ یک وسیله بازاریابی فوق العاده است اما نمی توان از یک ایمیل برای چند بار استفاده کرد و انتظار داشت که فروش و افزایش دهد.

تا جایی که ممکن است باید پیام ها را مختصر و مفید نگه دارید.

فراموش نکنید که مخاطبان شما به جای وقت گذاشتن برای مطالعه جزئیات، یک نگاه کلی به ایمیل شما می اندازند.

پیام های واضح و کوتاه، بهترین انتخاب برای محتویات ایمیل در ایمیل مارکتینگ هستند.

در تنظیم ایمیل برای روش بازاریابی ایمیلی، عبارتی انتخاب کنید که نشان دهد چرا کالا یا خدمات شما ارزش پول خرج کردن را دارد.

محصولات یا خدماتی که در بازاریابی ایمیلی ارائه می‌دهید باید نیازی از مشتری را برطرف کند یا مشکلات آنها را حل کند.

در سرویس های ایمیل مارکتینگ لازم است یک متن پشتیبان برای عنوان ایمیل انتخاب کنید. متن پشتیبان در حقیقت، اطلاعات تکمیلی است که از عنوان شما پشتیبانی می کند.

متن پشتیبان در بازاریابی ایمیلی، شامل گواهینامه، تقدیرنامه، آدرس مغازه یا وبسایت یا دفتر کار، مزایا و امتیازات محصول یا خدمات و نظایر اینها است.


 پیام‌ های فراخوان در سرویس ایمیل مارکتینگ

پیام فراخوان در سرویس ایمیل مارکتینگ عبارت است از یک عبارت یا پیام تاثیرگذار که مشتری را تشویق می کند با شما تماس بگیرد.

 فراخوان انجام یک کار در بازاریابی ایمیلی به طور مثال به صورت زیر می تواند تنظیم شود:

  • همین الان با ما تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید
  • روی پیوند زیر کلیک کنید و این مورد را به سبد خریدتان اضافه کنید
  • برای دانلود ویدیوی مربوط به اطلاعات، اینجا را کلیک کنید
  • این پیام را امروز در صندوق پستی ایمیل خود ذخیره کنید
  • این کارت را چاپ کنید و برای یک فنجان قهوه رایگان، همراه خود بیاورید

تعیین موثرترین کلمات برای متن ایمیل در ایمیل مارکتینگ به روش آزمون خطا و با فرضیه های آموزشی قابل اجرا است. به این ترتیب متوجه می شوید مشتریان شما چه درکی از خدمات یا کالاها یا تجارت شما دارند.

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

ایمیل مارکتینگ و بازاریابی

در قسمت زیر سوال هایی را برایتان قرار دادیم که برای تنظیم محتوای مناسب در ایمیل مارکتینگ از خود باید بپرسید.

در پاسخ هر سوال به جای اینکه علایق خود را بیان کنید به این فکر کنید که از تجارت شما چه منافعی باید مشتریان می شود:

  • خصوصیات کالا یا خدمات شما چیست؟
  • این خصوصیات چگونه منافع مشترک را تأمین می کند؟
  • تفاوت کالاها و خدمات شما با رقبایتان چیست؟
  • این تفاوت ها ارزش پول دادن دارند؟

اگر تردید دارید که مشتریان چگونه به سوالات شما پاسخ می دهند آنها را بازنویسی کنید و در اختیار مشتریان قرار داده از آنها بخواهید به سوالات پاسخ دهند. احتمالاً پاسخ های آنها شما را غافلگیر می کند….

نمونه کارها
در قسمت دوم کارهای عملی برای طراحی ایمیل مارکتینگ پیرامون نکات مهم درباره تنظیم متن ایمیل صحبت می کنیم…


قسمت دوم این مطلب را از اینجا بخوانید….

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *