تولید محتوا سایت صنایع دستی

تولید محتوا سایت صنایع دستی که می توانید از آن کسب در آمد داشته باشید

تولید محتوا سایت صنایع دستی به محتواهای تخصصی گفته می شود که برای سایت های حوزه هنری و صنایع دستی تهیه می گردد. این نوع محتواها درباره تمام حوزه های صنایع دستی شهرها و روستاها، دست سازه ها، فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی و …، قابل تهیه هستند.

با رشد و توسعه کسب و کارها در فضای اینترنت، ایده های زیادی برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی هنری هست که قطعاً نیاز به تولید محتوای تخصصی دارند.

کافه محتوا با برنامه ریزی دقیق و منظم، بهترین بستر را فرآهم کرده که این وبسایت ها بتوانند جایگاه مناسبی در موتورهای جستجوگر داشته باشند.

برخی از نمونه های سایت های صنایع دستی که می توانند برای سفارش تولید محتوای تخصصی، اقدام نمایند را در ادامه این بحث، بررسی خواهیم کرد. تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

تولید محتوا سایت صنایع دستی؛ هنر میناکاری

تولید محتوا سایت صنایع دستی

تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

هنر میناکاری هنر ایجاد طرح‌ها و نقش‌هایی لعاب‌دار بر روی ظروف فلزی است و تاریخچه‌ای دیرینه در ایران دارد.

این هنر که به نظر می رسد ریشه آن از یونان باستان باشد، پس از ورود به ایران در زمان اشکانیان کاملاً تغییر شکل داده و به خوبی خود را با نقوش ایرانی تطبیق داده است. به طوری که امروزه همه جهان هنر میناکاری را جزو صنایع دستی ارزنده ایران زمین می دانند.

میناکاری از دو بخش تولید ظروف فلزی و ایجاد نقوش روی آن تشکیل می شود و بهتر است که این دو بخش را به طور کلی از یکدیگر جدا بدانیم.

ایجاد ظروف مینایی در حال حاضر، ساخت و پرداخت ظروف فلزی است که در کوره‌های مخصوص خود ساخته شده اند.

میناکاری انواع مختلفی دارد که هر یک به شکلی متفاوت انجام می شوند. تولید محتوا سایت صنایع دستی

به عنوان مثال، مینای حجره بندی به این شکل است که به وسیله مفتول‌ هایی فلزی، نقوش برجسته ای بر روی ظرف مورد نظر لحیم می شود و سپس بعد از پرداخت شدن بخش‌های لحیم شده، روی آن‌ها را با رنگ و لعاب مینایی نقش می دهند.

مینای نقاشی، نوعی میناکاری است که در آن بر روی ظروف مسی گداخته شده در کوره لایه ‌های آستر ایجاد کرده و سپس با قلم‌های مخصوص میناکاری بر روی آن طرح‌های اسلیمی را ایجاد می کنند.

یا مثلاً در مینای مرصع، نگین‌های یاقوتی و دانه ‌های مروارید و سنگ ‌هایی از این قبیل نیز به بدنه فلز می چسبند و در کار رنگ ‌های مینایی، مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دیگری مانند مینای برجسته، مینای مشبک و مینای شکری نیز داریم که توضیح همه آن ‌ها در این مجال نمی گنجد.

هنر میناکاری یکی از معتبرترین و زیباترین صنایع دستی ایرانی است که طرفداران بسیاری نیز در سراسر جهان دارد.

این هنر زیبا یکی از میراث های ثبت شده در سازمان یونسکو است که به نام صنایع دستی ایران زمین به ثبت جهانی رسیده است. تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

تولید محتوا سایت صنایع دستی؛ منبت کاری

تولید محتوا سایت صنایع دستی

تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

هنر منبت کاری، هنر کنده کاری و حکاکی بر روی اجسام و مخصوصاً چوب‌ها است.

این هنر که جزو صنایع دستی اصیل سرزمین ما نیز هست، هنر ایجاد حجم و طرح های برجسته بر روی چوب است که به وسیله مغار و چکش و هنر دست سازنده آن ایجاد می شود.

از جمله چوب های رایجی که در منبت کاری مورد استفاده هنرمندان قرار می گیرد چوب گردو، چوب شمشاد، چوب افرا و چوب درخت گلابی است. تولید محتوا سایت صنایع دستی

هنر منبت کاری هنری دارای پیشینه تاریخی بسیار زیاد در ایران است.

هر چند که نخستین آثار بجا مانده در تاریخ ایران از این هنر مربوط به 1500 سال پیش است، اما توصیفات هردوت تاریخ نویس بزرگ یونانی از تخت جمشید حکایت از کاربرد این هنر در کتیبه های چوبی و سقف و دیوارهای این بنای تاریخی دارد. تولید محتوا سایت صنایع دستی

منبت کاری خود انواع مختلفی دارد که کسب مهارت در آن‌ها برای هنرمندان زمان و تلاش بسیار می طلبد.

انواع منبت کاری عبارتند از:

*حکاکی: حکاکی کردن بر روی چوب یعنی با استفاده از مغار و چکش و کندن بخش هایی از چوب بر روی آن نقوشی زیبا ایجاد نماییم.

*برجسته نمایی: برجسته نمایی یک مرحله فراتر از حکاکی ساده است. در این نوع منبت کاری، با خالی کردن بخش هایی از سطوح چوبی، نقوشی برجسته بر جای می گذاریم که طرحی کاملاً سه بعدی و زیبا را به ما ارائه می کند.

*پیکر تراشی: پیکر تراشی بر روی چوب، خود هنری است که مشتق شده از منبت است؛ اما هنرمندان برای کسب مهارت در این زمینه باید تلاش و ممارست بیشتری از خود به خرج دهند تا بتوانند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، با کندن چوب، حجمی را ایجاد کنند و مجسمه چوبی خود را از دل یک تکه چوب بیرون بیاورند.

هنر منبت کاری هنر ظریف اندیشیدن و ظریف دیدن اشیا است. این هنر اوج ظرافت و خلاقیت و زیبایی سنجی در کار با چوب است که به کمک آن می توان آثاری شگفت انگیز و زیبا خلق نمود. تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

تولید محتوا سایت صنایع دستی؛ چرم دوزی

تولید محتوا سایت صنایع دستی

تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

چرم دوزی شاید قدیمی ترین هنر بجا مانده در ایران است که هزاران سال نیز در این کشور قدمت دارد.

هنر چرم دوزی که یکی از شاخه‌های صنایع دستی به شمار می رود، در واقع هنر کار با چرم دباغی شده حیوانات مرده و تولید انواع مصنوعات چرمی با آن است.

پیش از آن‌که هنر چرم دوزی در بشریت مدون گردد، انسان از پوست حیوانات برای پوشش بدن خود استفاده می کرد؛ اما رفته رفته آموخت که چگونه می تواند با کار کردن بر روی همین پوست، امکانات تازه ای را پدیدار کند و با دوختن چرم به دست آمده از پوست حیوانات، وسایلی تازه را تولید کند. تولید محتوا سایت صنایع دستی

در زمان ایران باستان، از چرم حیواناتی مانند گاو، گاومیش یا گوسفند برای نوشتن نیز استفاده می شد و بنا به روایتی، نخستین نسخه اوستا نیز بر روی پوست دوازده هزار گاو نگارش شده بود.

نخستین کارخانه مدرن چرم در ایران در سال 1308 در تبریز افتتاح شد. تولید محتوا سایت صنایع دستی

هنر چرم دوزی یکی از ظریف ترین و پرطرفدارترین انواع صنایع دستی است که با ابزارهایی ساده و ارزان قیمت نیز قابل یادگیری و انجام است.

همه علاقه مندان به این هنر می توانند با تهیه مُشته چرم دوزی، سمبه، تخته کار، خط کش مخصوص چرم دوزی، کاتر و چسب، شروع به یادگیری این هنر پردرآمد و تاریخی کنند. تولید محتوا سایت صنایع دستی

البته که امروزه با صنعتی شدن چرم دوزی شاهد رشد استفاده از انواع چرم در کاپشن‌ها و پالتوها و کمربند و انواع لباس‌های چرمی و… هستیم.

 اما محصولاتی که می توان با هنر چرم دوزی دستی نیز آن‌ها را تولید کرد عبارتند از:

  • انواع کیف دوشی و کیف دستی زنانه
  • انواع کیف پول زنانه و مردانه
  • کیف کارت و مدارک
  • انواع جامدادی و جا قلمی
  • انواع کیف حمل ساز
  • انواع دستبند که می تواند با فلزها و سنگ‌های گرانبها نیز ترکیب شود.
  • و…

تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

تولید محتوا سایت صنایع دستی؛ شیشه گری

تولید محتوا سایت صنایع دستی

تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

شیشه گری دستی، یکی از قدیمی ترین صنایع دستی بشر است و در ایران نیز قدمتی دو هزار و چند صد ساله دارد.

ساخت جام ‌های بلورین و گردنبندهای شیشه ای در دوران باستان هنری شگفت انگیز و پر طرفدار بود که همواره مورد توجه پادشاهان و اشراف قرار داشت.

اوج صنعت شیشه گری در ایران به دوران سلجوقیان بر می گردد که به نوعی انقلابی در این صنعت نیز در همین دوران پدیدار شد.

برای ساخت شیشه نیاز به سیلیس (اکسید سیلسیم)، کوره و لوله ها و ابزارهای مخصوص این کار دارید.

این صنعت پر کار و ظریف نیازمند ممارست فراوان بوده و مانند هر هنر دیگری زمان طولانی را برای یادگیری آن باید در نظر داشت.

ظرافت، دقت عمل، سرعت عمل و تردست بودن، عواملی است که در موفقیت در این صنعت به هنرآموزان آن کمک خواهد کرد. تولید محتوا سایت صنایع دستی

اگر پیش از این به هنر شیشه گری و تولیدات این کار توجه کرده باشید، متوجه شده اید که بسیاری از این تولیدات هنری دارای رنگ های متنوع هستند. تولید محتوا سایت صنایع دستی

دو نوع رنگ کاری در هنر شیشه گری وجود دارد که یک نوع آن ساده بوده و پس از شکل گیری و سرد شدن شیشه بر روی آن انجام می شود و نوع دوم آن ایجاد رنگ در مواد خام شیشه و پیش از بردن به کوره است.

در این حالت شما شیشه ای تولید خواهید کرد که خود دارای رنگ است. برای این منظور  از اکسید فلزات مختلف استفاده می کنند که در ترکیب با اکسید سیلسیوم، رنگ های مختلفی را ایجاد می کنند.

به عنوان مثال برای ساخت شیشه لاجوردی از اکسید کلبات و رنگ سبز از بی کرمات و اکسید آهن و رنگ قرمز از اکسید مس یک ظرفیتی استفاده می شود. تولید محتوا سایت صنایع دستی

صنعت شیشه گری در واقع هنری بسیار جذاب و ارزنده است و تولیدات آن نیز در زمره ارزنده ترین صنایع دستی قرار دارند. تولید محتوا سایت صنایع دستی

 

تولید محتوا سایت صنایع دستی؛ راه اندازی کارگاه هنری و کسب درآمد از هنر

یکی از مسائلی که شاید هنرمندان و علاقه مندان هنر بسیار به آن می اندیشند این است که چگونه می توان از طریق هنر کسب درآمد نمود؟!

خوشبختانه جایگاه هنر با تمام کم لطفی های اتفاق افتاده هنوز هم جایگاهی رفیع است که طرفداران خاص خود را دارد و آثار هنری ارزنده همچنان هم مشتریان خود را دارند.

آثار تولید شده در یک کارگاه هنری می تواند در صورت داشتن کیفیت لازم، تبدیل به بهترین منبع درآمد برای هنرمند باشد. 

راه اندازی یک کارگاه هنری و کسب درآمد از این طریق، بیش از هر چیز نیازمند همت و جدیت هنرمندان است.

خوشبختانه با توجه به تمرکز دولت بر روی تولید و توجه به واحدهای تولیدی، تمهیداتی برای حمایت از هنرمندانی که قصد راه اندازی کارگاه هنری دارند، اندیشیده شده و راه اندازی یک کسب و کار هنری در این زمان ساده تر از دهه های گذشته است. تولید محتوا سایت صنایع دستی

لازم به یادآوری است که امروزه راه اندازی یک کارگاه هنری به شکل سنتی سابق چندان کارایی نخواهد داشت اگر که با کمک تکنولوژی و ارتباطات قابل دسترس برای پیدا کردن بازارهای آن تلاشی نکنیم.

امروزه استارتاپ های زیادی در جهت حمایت از تولیدات هنری و صنایع دستی به وجود آمده اند.

همچنین استفاده مناسب و هوشمندانه از فضای مجازی و آشنایی با اصول بازاریابی در این فضاها می تواند کمک بسیار زیادی به کارگاه‌های هنری در جهت ایجاد بازار فروش تولیداتشان کند.

راه اندازی کارگاه هنری و کسب درآمد از این طریق می تواند در زمینه های مختلفی از جمله صنایع دستی، هنرهای تجسمی و… انجام پذیرد و در هر صورت آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، کیفیت تولیدات و تلاش هنرمند برای بهره بردن از ابزارها و امکانات مدرن در جهت ایجاد بازار فروش محصولات و تولیدات است. تولید محتوا سایت صنایع دستی

منبع: کافه محتوا

تولید محتوا انگلیسی

تولید محتوا انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *