زیباترین شهرهای اروپا که از تماشای آنها شگفت زده می شوید؛ سفر به سواحل مدیترانه

زیباترین شهرهای اروپا در غرب این قاره را در کنار رشته کوه های آلپ، دریای مدیترانه و کوهستان های زیبای کشور سوئیس تماشا کنید….

سفر به شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری (Chambery)، یکی از شهرهای فرانسه در جنوب کشور است که از قرن 13 میلادی به عنوان پایتخت تاریخی ناحیه ساووی (The Savoy Rrgion) انتخاب شده است.

این شهر جزو جاذبه های گردشگری فرانسه در اطراف کوه های آلپ به شمار می رود و شامل منظره های طبیعی و کوهستانی باشکوه و بی نظیر است.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید یک سفر رویایی در فرانسه را سپری کنید، شهر شامبری در اطراف رشته کوه های آلپ برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

در سال 2006 تا اکنون، سازمان های خصوصی و دولتی برای توسعه و گسترش گردشگری منطقه آلپ در شهر شامبری با یکدیگر همکاری داشته اند.

اگرچه این شهر، بزرگ و پرجمعیت نیست اما برای گذراندن تعطیلات آرام و دلنشین می تواند یک شهر عالی باشد. برای آشنایی با مکان های دیدنی فرانسه و گردش در شهر شامبری با ما همراه شوید.

 

شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری در فرانسه

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری یکی از شهرهای جنوب فرانسه در امتداد جنوب شرقی قرار دارد؛ این شهر در مجاورت کشور سوییس، ایتالیا و نواحی برگاندی (Burgundy) و دافین (Dauphine) در خاک فرانسه واقع شده است.

این شهر در یک دره وسیع میان کوه های Chartreuse و رودخانه Leysse قرار دارد.

مناطق مسکونی شهر شامبری در حدود 125000 نفر جمعیت دارند که در نزدیکی بزرگ ترین دریاچه فرانسه توسعه یافته اند.

شهر شامبری در فرانسه از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، دقیقاً در مرز میان آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری قرار دارد، با این وجود، آب و هوای این شهر تحت تأثیر آب و هوای فرانسه می باشد.

تابستان های این شهر بسیار گرم و لذت بخش و زمستان های آن، سرد و یخبندان است. در بسیاری از شب های سال در فصل زمستان در شهر شامبری، دمای هوا به چندین درجه زیر صفر می رسد.

گرم ترین ماه های سال در شامبری، ماه های جولای و آگوست هستند. سفر به فرانسه و سکونت در شهر شامبری در تمام فصل های سال، جذاب است.

شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری در فرانسه

 

جاذبه های گردشگری شهر شامبری در فرانسه

منظره های با عظمت و رویایی کوه های آلپ در شهر شامبری، بزرگ ترین جاذبه گردشگری این شهر محسوب می شوند.

بی شک بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که برای سفر به فرانسه برنامه ریزی کرده اند، بازدید از منظره های آلپ را نیز در برنامه خود قرار می دهند.

علاوه بر کوه های آلپ، جاذبه های توریستی دیگری نیز در شهر شامبری وجود دارند.

یکی از جاذبه های گردشگری شهر شامبری، مجسمه فیل ها است که در اصطلاح فرانسوی با نام “Fontaine des Elephents” شناخته می شود.

این بنا در کل فرانسه شهرت دارد و توسط یک ژنرال عالی رتبه پس از بازگشت از سفر به هندوستان در سال 1838 ساخته شد.

مجسمه این فیل ها در شهر بسیار زیبا هستند و معماری ساختمان های اطراف آن نیز باشکوه است.

گردش در شهر شامبری، به ویژه بازدید از بناهای تاریخی منطقه ساووی، شما را به قرن ها پیش باز می گرداند. این منطقه اگر چه از شهر پاریس بسیار دور است اما به دلیل همجواری با کشور ایتالیا، از تاریخ غنی برخوردار است.

بازدید از معماری خیره کننده برخی از ساختمان های تاریخی شهر به تنهایی، یک جاذبه گردشگری برای این شهر به شمار می رود.

شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری در فرانسه

شهر شامبری در فرانسه - مجسمه فیل ها

شهر شامبری در فرانسه – مجسمه فیل ها

سفر به شهر بِرن، نگین درخشان سوئیس

شهر برن (Bern پایتخت کشور سوئیس و یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است.

این شهر در نیمه غربی سوئیس واقع شده است و به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد، مناظر طبیعی بی نظیری را در خود ایجاد نموده است.

سفر به شهر برن، بهترین فرصت برای گذراندن تعطیلات زمستانی است. اگر قصد دارید به اروپا سفر کنید، سوئیس را برای این کار انتخاب کنید.

سفر به سوئیس و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر برن، تجربه خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

آب و هوای شهر برن در تمام فصل های سال، جذابیت خاص خود را دارد. در فصل بهار که مصادف با ماه های آوریل تا سپتامبر است، منظره های این شهر بسیار زیبا و باشکوه هستند.

هوای شهر در تابستان نیز ملایم و مطبوع است و برای تعطیلات، فرصت مناسبی است.

فصل زمستان و پاییز در شهر برن، لطف ویژه ای دارد؛ اگر در ماه ژانویه به سوئیس سفر کنید باید انتظار داشته باشید با هوای بسیار سردی روبه رو شوید.

میانگین دمای هوا در شهر برن در حدود 4 درجه زیر صفر است. اگر چه هوا در فصل زمستان بسیار سرد است اما شرکت در تفریحات برفی و مراسم و جشن های سال نو در شهر برن، جذاب و هیجان انگیز است.

 

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

 

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر بِرن

اگر به تصاویر اینترنتی یا نقشه شهر برن دقت کنید، متوجه موقعیت جغرافیایی متفاوت شهر خواهید شد. این شهر از سه طرف توسط رودخانه آوره (The Aare River)، احاطه شده است.

منظره های طبیعی سوئیس را در هیچ نقطه از جهان نمی توانید بیابید؛ نمای این شهر، شما را به تاریخ قرون وسطی می برد و معماری ساختمان ها و بناهای آن در تمام دنیا شهرت دارد.

با سفر به شهر برن و قدم زدن در خیابان های آن با مجسمه ها و بناهای قدیمی رو به رو می شوید که هر کدام دارای قدمتی چندین هزار ساله هستند.

اگر به طبیعت علاقه مند هستید، بازدید از باغ گل های رز در شهر برن می تواند برای شما جذاب و خاطره انگیز باشد.

فضای طبیعی که توسط گل های رز در این باغ ایجاد شده است، هر ساله توریست ها و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جلب می کند.

 

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

 

کوهستان گورتن، طبیعت بی نظیر در شهر برن

اگر به سفر در دل طبیعت و فعالیت هایی مانند کوهنوردی علاقه مند هستید، سفر به شهر برن در سوئیس و بازدید از کوهستان گورتِن، گزینه ایده آل برای شما می باشد.

کوهستان گورتن، یک منطقه مرتفع در جنوب شهر است که شامل زمین های کوهستانی، چمنزارها و علفزارهای سرسبز بوده و مسیرهای متنوعی را برای گردش توریست ها ایجاد کرده است.

در فصل بهار، کوهنوردی در کوهستان گورتن شهر برن، بسیار جذاب و رویایی است و در فصل زمستان، تفریحات و ورزش های برفی نظیر اسکی و سورتمه سواری در کوهستان، هیجان انگیز و لذت بخش است.

اگر به دنیای هیجان همراه با لطافت و جذابیت خاص گردشگری علاقه مند هستید، سفر به شهر برن در سوئیس را به شما پیشنهاد می کنیم.

با استفاده از وسایل نقلیه که در شهر وجود دارند می توانید به این کوهستان دسترسی داشته باشید.

برای سفر به سوئیس توصیه می کنیم حتماً قبل از سفر، بودجه مالی و هزینه های خود را مدیریت کنید و یک لیست کامل از مکان های دیدنی این کشور تهیه نمایید. برای شما سفر خاطره انگیزی را آرزو داریم.

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

شهر برن (Bern)، پایتخت کشور سوئیس

سفر به شهر رم، پایتخت تاریخی ایتالیا

شهر رم، بزرگ ترین و زیباترین شهر کشور ایتالیا است که در مجاورت دریای مدیترانه و در نیمه جنوب غربی ایتالیا قرار دارد.

این شهر یکی از بهترین مکان های مسافرتی در فصل زمستان است. با سفر به ایتالیا و بازدید از شهر رم در فصل زمستان، منظره های برفی باشکوهی را تماشا خواهید کرد که تاکنون نظیر آن را ندیده اید!

آثار تاریخی و باستانی رم، با قدمتی چندین هزار ساله در این منطقه خودنمایی می کنند.

سفر به ایتالیا و بازدید از شهر رم در تمام فصل های سال، لذت بخش است اما در فصل های زمستان و پاییز، مناظر این شهر بسیار دیدنی هستند.

آب و هوای این شهر تحت تأثیر آب و هوای دریای مدیترانه قرار دارد بنابراین علی رغم اینکه در فصل زمستان بارندگی های شدید رخ نمی دهد اما متوسط دما در طول روز در حدود 12 درجه و در شب در حدود 3 درجه می باشد.

اگر قصد دارید غروب و طلوع خورشید را در یک افق زیبا تماشا کنید و با جاذبه های گردشگری شهر رم آشنا شوید، با ما همسفر باشید.

 

جاذبه های گردشگری شهر رم

جاذبه های گردشگری شهر رم

 

کولوسئوم، نمادی از جنگ های گلادیاتوری در رم باستان

یکی از بناهای باستانی و جاذبه های گردشگری شهر رم، آمفی تئاتر کولوسئوم نام دارد.

این بنا یکی از شاهکارهای معماری تاریخ رم محسوب می شود که در حدود سال 72 میلادی در زمان حکومت امپراتوری های رم آن زمان ساخته شد.

این مکان به عنوان یک میدان نبرد برای گلادیاتورها و حیوانات وحشی به شمار می آمد. اشراف زادگان و پادشاهان در جایگاه مخصوص کولوسئوم می نشستند و نبردهای خونین را تماشا می کردند.

از این بنای تاریخی، جزو ویرانه ای باقی نمانده است اما بقایای آن هنوز هم شکوه و عظمت خود را دارند.

جاذبه های گردشگری شهر رم

جاذبه های گردشگری شهر رم

 

سفر به شهر رم در فصل زمستان

شهر رم و سایر شهرهای ایتالیا که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته اند دارای زمستان های ملایم تری هستند.

 بهترین زمان سفر به رم، فصل های زمستان و پاییز است چرا که دمای هوا بسیار مطبوع و ملایم است و از برف و سرمای شدید خبری نیست.

علاوه بر این، در این دو فصل، با شلوغی های تابستان نیز مواجه نخواهید شد. به این ترتیب می توانید به راحتی و با آرامش بیشتری از منظره های رم و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید.

در سفر به شهر رم می توانید در پارک های شهر قدم بزنید و یا حتی دوچرخه سواری کنید. غذا خوردن در رستوران های رم، یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به ایتالیا است.

پیتزاهای ایتالیایی را می توانید در رستوران ها و مراکز اغذیه فروشی در این شهر میل کنید. مراکز خرید در رم هم بسیار متنوع و جذاب هستند. در هر فصلی از سال که به رم سفر کنید، برای شما هیجان انگیز خواهد بود.

یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم که هر ساله توریست های زیادی را در فصل زمستان به سمت خود جلب می کند، فستیوال ها و جشن های زمستانی این شهر است.

مراسم کریسمس همراه با جشن سال نو و مراسم عید پاک در شهر رم، جذاب و دیدنی است.

اگر قصد دارید در زمستان به ایتالیا سفر کنید، تعطیلات کریسمس را برای این کار انتخاب کنید.

به طور کلی سفر به شهر رم در ماه های ژانویه، فوریه، دسامبر و مارس، مناسب ترین موقع است. در برخی از نقاط شهر رم می توانید مکان هایی را بیابید که مخصوص تفریحات زمستانی هستند.

قدم زدن در خیابان های رم هنگام بارش برف، حس بی نظیری را در شما ایجاد می کند.

جاذبه های گردشگری شهر رم

جاذبه های گردشگری شهر رم

 

منطقه مونتسِرات در اسپانیا

منطقه مونتسِرات (Montserrat) در اسپانیا یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است که امکانات زیادی را برای توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی در اختیار آن ها می گذارد.

در این منطقه که در کاتالونیای اسپانیا (Catalonia Spain) قرار دارد، یک صومعه، پارک ملی و کوهستان جذاب با منظره شگفت انگیز قرار دارند.

اگر همراه به کاتالونیا در اسپانیا سفر کنید، بی شک از دیدن مناظر بدیع و چشم نواز کوهستان مونتسِرات لذت خواهید برد.

جاده ای کوهستانی با پیچ و خم های متعدد که توسط ردیف هایی از گل های رنگارنگ احاطه شده اند، زیبایی این منظره را چند برابر نموده اند.

هر زمان از فصل سال که به اسپانیا سفر کنید، دیدن منطقه مونتسِرات برای شما لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم شما را با کوهستان مونتسِرات در اسپانیا، جاذبه های گردشگری آن، تاریخچه و ویژگی های توریستی این منطقه آشنا کنیم.

پس از مطالعه این مطلب قطعاً برای سفر به اسپانیا ترغیب خواهید شد.

مونتسِرات در اسپانیا

مونتسِرات در اسپانیا

 

صومعه مونتسِرات

قدمت صومعه مونتسِرات در این کوهستان به حدود قرن 9 میلادی باز می گردد. بنای این صومعه بسیار جذاب و باشکوه ساخته شده است.

توریست ها و افرادی که برای بازدید از این صومعه به مونتسرات می آیند به معماری این بنا علاقه زیادی نشان می دهند.

برخی از مردم نیز برای انجام مراسم مذهبی به این مکان می آیند و هدف برخی دیگر از بازدید از این صومعه، تماشای مجسمه سیاه مادونا (Black Madonna Statue) است که در داخل صومعه قرار دارد.

برای آشنایی با جزئیات تاریخی این مکان، با راهبان صومعه صحبت کنید. تورهای گردشگری کاتالونیا می توانند برای این هدف مناسب باشند.

صومعه مونتسِرات در اسپانیا

صومعه مونتسِرات در اسپانیا

کوهستان مونتسِرات

واژه مونتسرات در کلمه به معنای “لبه خاردار” است؛ این معنا دقیقاً به شکل خاص و ویژه کوه های مونتسرات اشاره دارد.

کوه هایی که شما در منطقه کوهستانی مونتسِرات و در نزدیکی صومعه مشاهده می کنید، جاذبه های طبیعی کاتالونیا هستند که در این مکان شکل گرفته اند.

زمین شناسان به مطالعه این رشته کوه ها و نحوه تشکیل آن ها علاقه زیادی دارند. آب و هوای مونتسِرات، مطبوع، آرامش بخش و لذت بخش می باشد.

اگر به اقامت در دل طبیعت علاقه مند هستید، بازدید از کوهستان مونتسِرات را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

صومعه مونتسِرات در اسپانیا

صومعه مونتسِرات در اسپانیا

 

پارک ملی مونتسِرات

در سال 1987، منطقه کوهستانی مونتسِرات به عنوان یک پارک ملی شناخته شد. این پارک ملی به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی مونتسِرات با طبیعت وحشی، آب و هوای بسیار عالی و کوهستان های دیدنی محسوب می شود.

توریست ها و گردشگرانی که از این پارک ملی دیدن می کنند می توانند در فضای پارک قدم بزنند، پیاده روی کنند و از هوای آن لذت ببرند.

منظره های زیبا و خیره کننده کوهستان مونتسِرات برای افرادی که به نقاشی و عکاسی از طبیعت علاقه مند هستند، گزینه بسیار مناسبی می باشند.

یکی دیگر از تفریحات توریست ها در پارک ملی مونتسِرات، کوهنوردی است. صخره های متعدد در این کوهستان، مکان مناسبی برای علاقه مندان به ورزش های کوهنوردی و صخره نوردی می باشد.

این منطقه بسیار زیبا و شگفت انگیز در نزدیکی شهر بارسلونا در اسپانیا قرار دارند و اگر قصد دارید به آنجا سفر کنید می توانید از خودروی شخصی یا قطار استفاده کنید و یا در یکی از تورهای گردشگری این مکان شرکت نمایید.

مجسمه مدونای سیاه -صومعه مونتسِرات در اسپانیا

مجسمه مدونای سیاه -صومعه مونتسِرات در اسپانیا

کوهستان مونتسِرات در اسپانیا

کوهستان مونتسِرات در اسپانیا

کاتالونیا اسپانیا

کاتالونیا اسپانیا

کاتالونیا اسپانیا

کاتالونیا اسپانیا

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *