هدف تولید محتوا

هدف تولید محتوا برای سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

چرا سایت ها به تولید محتوای حرفه ای نیاز دارند و هدف از این استراتژی چیست؟

تولید محتوا از شناخته شده ترین و در بسیاری از موارد پولسازترین مهارت هایی است که افراد عصر حاضر به آن مشغول هستند. اما باوجود شاغل بودن بسیاری از افراد در این حوزه، ممکن است افرادی که هنوز گام در این مسیر نگذاشته اند از خود بپرسند که هدف تولید محتوا برای سایت چیست، و تولید محتوا برای سایت دارای چه مزایایی می باشد؟ آیا از آن دسته از افرادی هستید که بدون هدف و توجه به اصول مهم برای سایت خود تولید محتوا می کنید؟

این را بدانید که نمی توان بدون داشتن هدف انتظار رشد عجیب سایت خود را داشته باشید. این یک حقیقت است که در صورت پیشرفتن بدون برنامه دیر یا زود، مشکل سر راه شما سبز می شود. پس با ما باشید تا درباره این موضوع که هدف تولید محتوا برای سایت چیست برای شما توضیحات کافی را ارائه کنیم.

آیا هدف تولید محتوا، فقط تبلیغ کردن است؟

هدف تولید محتوا برای سایت

هدف تولید محتوا برای سایت

 

ممکن است بسیاری از افراد، روزانه، محتوا تولید کنند. این افراد ممکن است زحمت زیادی هم بکشند اما فکر کنند که دارند تبلیغ می کنند. این را بدانید که مردم نسبت به تبلیغات، دید خوبی ندارند و گوش این مردم از دلبری های مختلف به کمک تبلیغات، پر شده است. درست است که متن های تبلیغاتی، نوعی تولید محتوا می باشد اما این دو مورد آنقدرها هم فاقد تفاوت نیستند. اگر بخواهیم رابطه تولید محتوا و تبلیغات نویسی را خدمت شما بگوییم باید این مورد را عرض کنیم که تولید محتوا، یک بستر تبلیغی خوب است. یعنی تبلیغ باید خود را در دل تولید محتوا جای دهد.

اجازه بدهید برای توضیح مورد فوق برای شما یک مثال داستانی بزنیم: “روز گذشته مشغول طراحی یک پوستر بودم که یک مشکلی را باهاش مواجه شدم. .. (گوینده مشغول توضیح مشکل می شود.) این مورد من رو عصبی کرد. اما عصبی شدن، مانع یافتن راه حل از سوی من نشد. مشکل من به کمک این ابزار (= فلان ابزار ) برطرف شد. این ابزار می تواند برای افرادی که می خواهند کار گرافیکی کنند، بسیار مفید باشد. احتمال می دادم که شما هم به این برنامه احتیاج داشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتم این برنامه رو به شما هم معرفی کنم. اگر شما هم این مشکل به سراغتون اومد می توانید از این برنامه استفاده کنید. دیگر در این صورت نیازی نیست که مثل من برای حل این مشکل ساعت ها وقت بگذارید.”

دیدید که یک مثال از محتوای داستانی را خدمت شما شرح دادیم. گوینده این داستان، یا همان راوی داستان، شخصی گرافیست است. گرافیستی که مشغول تولید محتوا برای مشتری خود بوده است. طوری که با روایت یک داستان شخصی تلاش می کند به خوبی، مخاطب خود را با ماجرا درگیر کند. اما همین محتوا، خود دارای دو مورد با ماهیت تبلیغاتی بود. مورد اول، تبلیغ گرافیست بودن فرد بود. و دیگری تبلیغ یک نرم افزار بود. دیدید که یکی از بهترین انواع محتوا، نوع داستانی آن می باشد.

حال مثال زیر را در نظر داشته باشید:

استفاده از نرم افزار (فلان نرم افزار) باعث خواهد شد که کارهای گرافیکی شما به راحتی پیش برود. این نرم افزار به قیمت 120 هزار تومان به فروش می رسد.

نمونه بالا یک نمونه از انواع تبلیغ مستقیم می باشد. طوری که محتوای آن کسل کننده بوده و در آن درباره منفعت مشتری، صحبت زیادی نشده است. چه بسا برای شرکتی که این نرم افزار را تولید می کند هم منفعتی نداشته باشد. دوره زمانه کنونی، مقطع زمانی مختص تولید محتوای هدفمند است. باید محتوایی تولید کنید که به خوبی، مشتری را با خود درگیر کند. ممکن است شما شرکتی را بیابید که دارای چندین نفر برای تولید محتوا می باشد. اما غافل از کوچک ترین برنامه و هدف برای تولید محتوا.

پس اصلی ترین هدف تولید محتوا چیست؟

اگر از ما بپرسید که اصلی ترین هدف تولید محتوا چیست، ما بدون شک در پاسخ شما، “برندسازی” را به عنوان اصلی ترین هدف از تولید محتوا معرفی می کنیم. فرقی نمی کند که شما دارای چه برندی باشید. چه دارای برند شخصی باشید و چه برند سازمانی، امکان تولید محتوای برای همه این موارد وجود دارد. اگر مدت زیادی از ورود شما به بازار نمی گذرد، باید بدانید که نیازی به اینکه هزینه زیادی بابت تبلیغات بپردازید ندارید تا مردم بدانند چه کاره اید. بلکه محتوایی باید تولید کنید که مطابق با نیاز های مشتریان باشد. طوری که برای نیازهای مشتریان راه حل داشته باشد.

خب! خودتان تصور کنید که مشتریان ببینند برای نیازهایشان راه حل دارید. بپذیرید که از آنجا به بعد پیگیر محتوای شما خواهد شد. اینکه مشتری چگونه باید از بین تولید کنندگان محتوا، شما را پیدا کند، خود دارای روش های مختلفی می باشد. برای این امر می توانید درباره روش های دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید. برای نمونه به نقشی که هشتگ ها در شبکه های اجتماعی دارند می توان اشاره کرد. برای همین است که به شما توصیه می کنیم که از محتواهایی استارت بزنید که مردم به آن ها نیاز دارند. انواعی از محتواها را می توانید در این باره تولید کنید. برای نمونه می توان به اینفوگرافیک و پادکست و … اشاره کرد.

تولید محتوای ارزشمند = افزایش ترافیک وب سایت

هدف تولید محتوا

هدف تولید محتوا

 

افزایش ترافیک سایت، هدف مهم دیگری است که در پی تولید محتوای تخصصی دنبال می شود. باید محتوایی تولید کنید که بتواند کاربر را به بخش های مختلف سایت بکشاند. اینکه چنین محتوایی برای سایت شما چه مزایایی دارد، موضوعی است که در این مطلب نمی توان به آن به طور کامل اشاره کرد.

اما این را بدانید که اگر برای کسب و کار خود هنوز سایتی راه اندازی نکرده اید، در سریع ترین زمان باید این کار را انجام دهید. اما باید در این باره یک نکته را خدمت شما بگوییم. آن نکته این است که محتوای سایت با محتوایی که برای شبکه های اجتماعی تولید می کنید، متفاوت می باشد. اینکه حالا محتوای مورد نیاز برای شبکه های اجتماعی چگونه می باشد، بحثی جداگانه و متفاوت می باشد.

کسب مشتریان جدید = هدف مهم تولید محتوا

کمی قبل تر درباره تاثیر محتوای خوب بر جلب مشتری برای شما صحبت کردیم. شاید بتوان روی تبلیغ به عنوان آورنده مشتری حساب کرد. اما این را بدانید که شاید تبلیغات سنتی دیگر کارکرد قدیم خود را نداشته باشند. چرا که این روش های تبلیغ سنتی مانند تلویزیون و بیلبورد و …. برای نمایش خدمات و محصولات شما برند شما را بدون اینکه جامعه هدف مشخصی را درنظر بگیرد معرفی می کند.

امروزه شما برای تبلیغ کسب و کار خود در تلویزیون و … باید هزینه زیادی را بپردازید. اما اگر نمی خواهید برای ابتدای راه اندازی کسب و کار هزینه زیادی اختصاص دهید، باید به سراغ تولید محتوا بروید. این کار با در نظر گرفتن نیازهای مشتری و تولید محتوا بر اساس آن مقدور می باشد. یادتان باشد دنیای امروزی، دنیای تولید محتوا می باشد. برای همین اگر کسب و کار خود را در بستر اینترنت به کسی معرفی نکنید نباید انتظار این را داشته باشید که از سایر رقبا پیشی بگیرید.

تولید محتوا = کشف سرنخ برای وب سایت

واژه سرنخ که می توان معادل Lead را نیز برای آن در نظر گرفت، یک اصطلاح پرکاربرد در تبلیغات می باشد. این اصطلاح برای افرادی به کار می رود که با خدمات شما آشنایی ابتدایی پیدا کرده اند و با شناخت بیشتر شما به مشتری شما تبدیل می شوند. در اصل به رغبت پیدا کردن این فرد، lead گفته می شود. بنابراین یکی از اهداف تولید محتوا این می باشد که lead ها به مشتری تبدیل شوند. این شما هستید که باید این لیدها را به مشتری تبدیل کنید. با تولید محتوای باکیفیت و درست، لیدهای خود را به مشتری تبدیل کنید.

این مشتری ممکن است به ایمیل ما نامه ای ارسال کند. به علاوه اینکه ممکن است سرچ در موتورهای جستجوگر، او را به ما رسانده باشد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم و او را ترغیب کنیم که درگیری اش با کسب و کار ما را بیشتر کند. البته این بدان معنا نیست که سرنخ ما از قبل حتماً با ما آشنا بوده است. بلکه ما باید لید را در مسیر درست خود قرار دهیم. همین قرار دادن لید در مسیر درست از جمله تکنیک های مهم در دیجیتال مارکتینگ می باشد که در جای خود درباره اش خواهید خواند.

افزایش فروش = نتیجه تولید محتوای خوب

تولید محتوای هدفمند

تولید محتوای هدفمند

 

فرض کنیم که شما محتوای خوبی را تولید کنید. همین محتوای خوب افراد را جلب خود کرده باشد. حالا این سوال مطرح می شود. که این محتوای ما چطور سبب می شود که محصولات و خدمات ما فروش روند؟ ما تصور می کنیم که محتوای شما راه حلی برای مشتریان شما ارائه کنند. آیا این پیدا کردن راه حل پایان کار است؟ معلوم است که پاسخ، یک “نه” بزرگ است. شما باید اقدام به ارائه محصول و یا خدمتی کنید که سبب شود مشتری نیاز خود را برطرف کند.

طوری که تولید محتوای شما باید براساس نیاز های مشتریان شما انجام شود. یعنی نیاز مشتری و نیز محصولات و خدمات شما باید موضوع اصلی تولید محتوای شما باشند. ممکن است شما راه حل به مشتری ارائه کنید. اما تا زمانی که محصول و یا خدمات کافی را به فرد ارائه نکنید فایده ای ندارد. حتی ممکن است به دلیل اینکه مشتری صرفا از شما راه حل را دریافت کرده است برود و از رقیب شما خرید کند. بنابراین شما به نیاز او پاسخ داده اید اما فاقد هرگونه محصولی هستید که لایق ارائه شدن باشد. برای همین باید تا الان پی برده باشید که اشتباه کرده اید.

وفادار ماندن مشتری = یک هدف فرعی تولید محتوای سایت

مخاطب شما باید بعد از اولین مراجعه به سایت شما به گونه ای راضی شود که با محتوای شما بیشتر درگیر شود. به طوری که در اولین مراجعه به سایت شما، هم راه حل یابد و هم اینکه محصولی برای ارائه به او به فراخور نیازش داشته باشید. یادتان باشد که اگر اتفاق پس از اولین مراجعه به سایت شما برای مشتری بیفتد بازهم به سراغ شما خواهد آمد. این اتفاق خوب، تولید یک محتوای درست را از سوی شما می طلبد. نباید تولید محتوایی بی ربط به نیاز مشتریان را پیش ببرید. چرا که در این صورت جامعه هدف را اشتباه درنظر گرفته اید.

مشتری را درگیر و سپس مدیریت کنید.

شاید فکر کنید که این قسمت مربوط به حفظ مشتری می باشد. نمی گوییم که برداشت شما اشتباه است، اما بی تفاوت هم نیست. در این بخش منظور ما از تولید محتوا اقدام به تولید محتوایی است که سبب شود مشتری نسبت به خرید مجدد سوق داده شود. شاید این محتوا در قالب یک پیشنهاد خرید باشد. به علاوه اینکه ممکن است تخفیف هایی که برای خدمات و محصولات خود درنظر میگیرید هم در این باره موثر باشد.

اما هر چه که این محتوای شما باشد این را باید بدانید که حفظ مشتری بسیار مهم است. چرا که سبب می شود تا مشتری بعد از خرید راضی باشد. این راضی ماندن سبب می شود تا مشتری به برند شما به عنوان یک ارائه دهنده راه حل نگاه کند. یکی از ایده هایی که می توانیم در این باره خدمت شما مطرح کنیم استفاده از CRM از مشتری می باشد. بحث درباره CRM در اینجا نمی گنجد.

تولید محتوا

تولید محتوا

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب برای شما به خوبی درباره پاسخ این سوال صحبت کردیم که هدف تولید محتوا برای سایت چیست؟ این روزها تولید محتوا، نامی است که همه افراد دست کم یکبار آن را می شنوند. برای همین باید از این امکان ارزشمند برای جلب مشتری به عنوان یک صاحب کسب و کاری که می خواهد موفق شود استفاده کنید. تولید محتوا دارای اشکال مختلفی می باشد. از تولید محتوای متنی گرفته که ساده ترین شکل آن می باشد. تا تولید محتوا به شکل ویدیویی و یا صوتی که شناخته شده ترین نوع آن، پادکست می باشد.

در این مطلب به خوبی برای شما درباره این گفتیم که هریک از اهداف تولید محتوا چرا اهمیت دارند. گفتیم که صرفاً ارائه راه حل برای مشتری کافی نیست. بلکه باید به تناسب آن راه حل محصول و یا خدمات متناسب داشته باشید. از طرف دیگر حفظ مشتری هم دارای اهمیت خود می باشد که درباره آن هم توضیحات کافی ارائه شد.

منبع: cafemohtava.ir

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *