بهینه سازی محتوا به چه معنا است؟

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

آموزش تولید محتوا؛ درس هشتم؛ بهینه سازی محتوا به چه معنا است و چرا اهمیت دارد؟

بهینه سازی محتوا یک اصل اساسی برای هر نوع وب‌سایت و کسب‌وکار آنلاین جهت افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش درآمد می‌باشد. در حال حاضر در دنیای تولید محتوا، یکی از مهم‌ترین مواردی که تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای را متمایز می‌کند، تسلط به بهینه سازی انواع محتوا بر اساس موتورهای جست‌وجوگر گوگل می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی متن برای تولید محتوا به شما بدهیم.

 

بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا، شامل حصول اطمینان از این است که محتوا به گونه‌ای نوشته و ارائه ‌شده است که موتورهای جستجو بتوانند به ‌راحتی در میان رقبای شما، آن را درک کنند. سپس به مخاطبان هدف شما در صفحه اول سرچ گوگل در مورد آن کلمه کلیدی خاص ارائه دهند. این فرآیند اساساً به این معنی است که مطمئن شوید صفحات سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران کاملاً جذاب هستند.

 

چرا بهینه سازی محتوا تا این اندازه مهم است؟

بهینه سازی محتوا برای رسیدن به اهداف سئو بسیار مهم است. اگر هر کدام از محتواهای شما به‌درستی بهینه نشده باشند، موتورهای جست‌وجوگر گوگل آن را به‌ عنوان یک محتوای کاربرپسند و جذاب نمی‌دانند و احتمالاً همیشه در رتبه‌ های پایین و صفحات دیگر سرچ گوگل به جز صفحه اول قرار می‌گیرند. در نتیجه اگر شما بهینه سازی متن را انجام ندهید، می‌توان گفت هر چقدر هم که برای تولید محتوای حرفه ای، وقت و هزینه صرف کنید، به نتایج مورد پسندی نخواهید رسید و ترافیک بالایی از مخاطبان هدف به دست نمی‌آورید.

 

بهینه سازی محتوا چگونه انجام می‌شود؟

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا

 

با اینکه بهینه سازی محتوا یک تخصص است و تنها افراد حرفه‌ای در این زمینه مهارت لازم را دارند، در اینجا برخی از موارد کلیدی که می‌توانند به سئو محتوای سایت شما کمک کنند، اشاره خواهیم کرد. اما برای آگاهی از جزئیات آن باید دوره‌های آموزشی کامل‌تری را سپری کنید.

1-تحقیقات عمیق تر در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

با توجه به موضوع کسب‌وکارتان شما باید به دنبال کلمات کلیدی در این رابطه باشید که بیشترین جست‌وجو را دارند. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف و روش‌های متفاوت استفاده کنید. به ‌عنوان‌ مثال، یکی از متداول‌ترین روش‌ها استفاده از کلمات کلیدی است که در پایین صفحه اول بعد از سرچ هر کلمه توسط خود گوگل برای شما نشان داده می‌شود و مشخص می‌کند مخاطبان بیشتر کدام کلمات یا عبارات را سرچ کرده‌اند.

2-توجه داشتن به تراکم کلمات کلیدی

یکی دیگر از نکات مهم در بهینه سازی محتوا، توجه داشتن به استفاده صحیح از کلمات کلیدی در کل متن است. شما باید این کلمات را به‌صورت پراکنده طوری در متن به کار ببرید که تراکم حداقل 1 درصد برایتان ایجاد شود. یعنی به ‌عنوان ‌مثال به ازای هر 1000 کلمه محتوای متنی، باید حداقل 10 مرتبه کلمه کلیدی شما به ‌صورت کاملاً پراکنده در متن استفاده ‌شده باشد. همچنین مراقب باشید که بیش ‌از حد، کلمه کلیدی را در یک متن تکرار نکنید؛ زیرا این کار شما را در خطر جریمه گوگل قرار می‌دهد.

3-از درستی املا و گرامر محتوای خود اطمینان حاصل کنید!

حتماً تاکنون چشمتان به سایت‌هایی خورده است که محتواهای آن‌ها اصلاً روان نیستند و به‌ علاوه از نظر گرامر و املا غلط‌های زیادی دارند. شرط می ‌بندیم برای بار دوم به آن سایت سر نزده ‌اید؛ زیرا چنین محتوایی از اعتبار خوبی برخوردار نیست و اعتماد مخاطب را از بین می‌برد. در واقع شاید تعجب کنید اگر بدانید که هیچ ‌چیز به‌اندازه املا و دستور زبان نادرست باعث نمی‌شود که سایتی کمتر قابل ‌اعتماد به نظر برسد. بنابراین حتماً قبل از انتشار هر محتوا، چند بار محتوای خود را خوانده و ویرایش‌های لازم را انجام دهید.

4-لینک سازی داخلی فراموش نشود.

پیوندهای داخلی یا لینک به سایر محتواهای مرتبط که قبلاً در سایت آپلود شده‌اند، یک ایده بسیار عالی برای بهینه سازی محتوا محسوب می‌شود و از واجبات است. این روش به شما کمک می‌کند تا گوگل راحت‌تر شما را پیدا کند و زودتر شما را در صفحه اول قرار دهد.

5-قسمت ‌بندی صحیح در محتوا

هیچ‌چیز برای خوانندگان بدتر از یک بلوک متنی بزرگ نیست که اصلاً از هم جدا نشده باشد. متن بلند و پشت سر هم، بدون وجود تیترهای مناسب و یا تقسیم‌بندی یک متن در پاراگراف‌ های تقریباً هم‌اندازه و زیبا می‌تواند تا حد زیادی مخاطب را کلافه و خسته کند. در نتیجه ممکن است دیگر برای پاسخ سؤالات خود شما را انتخاب نکند. پس در بهینه سازی محتوا برای وب‌سایت خود به این موضوع نیز توجه ویژه داشته باشید. افزودن تصاویر، گرافیک و ویدیوها نیز روش‌های عالی و کارآمد برای درگیر نگه ‌داشتن کاربران شما با محتوا و افزایش زمان ماندگاری آن‌ها در سایت است.

6-توضیحات متا یا برچسب عنوان را فراموش نکنید.

توضیحات فریبنده متا و برچسب‌های عنوان را جذاب تر ایجاد کنید تا توجه خوانندگان خود را در حین مرور نتایج جستجو جلب کنید.

 

 

چگونه بفهمم که محتوای سایت من به بهینه سازی نیاز دارد؟

اگر تاکنون کلمات کلیدی زیادی از شما یا بدتر از آن هیچ کلمه کلیدی از موضوعاتی که در مورد آن‌ها محتوا تولید کرده‌اید، در صفحه اول قرار نگرفته است، بهینه سازی مطالب برای شما، امری اورژانسی می‌باشد و صفحات شما را واقعاً تقویت خواهد کرد. تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی هدف به صفحات شما کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی بهتر عمل کنند.

بنابراین این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا محتوای شما در صفحات نتایج نمایش داده می‌شود؟

اگر پاسخ، منفی است و نمی‌توانید محتوای خود را در دو صفحه اول پیدا کنید، بهینه سازی محتوا به نفع صفحات وب شما خواهد بود.

اگر محتوای شما در پایین صفحه 1 یا در صفحه 2 ظاهر می‌شود، احتمالاً بهینه سازی باز هم باعث افزایش بیشتر محتواهای شما در SERP می‌شود و درنتیجه مطالب بیشتری از سایت شما در قسمت بالای صفحه اول نمایش داده خواهد شد و میزان ترافیک را افزایش می‌دهد.

 

ابزارهای بهینه سازی محتوا را بشناسیم

در اینجا لیستی از بهترین ابزارهای بهینه کردن محتوا در بازار را که می‌توانید برای بهینه کردن محتوای خود از آن‌ها کمک بگیرید را به شما معرفی خواهیم کرد:

1-استفاده از صفحه فرود Surfer

Surfer یکی از ابزارهای کمکی محتوا است که با چند کلیک یک استراتژی محتوای کامل برای موضوع مورد نظرتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. این روش به شما کمک می‌کند تا مطالب سایت خود را با اهداف مشخص‌تر و خاص‌تر پیش ببرید.

2- استفاده از صفحه فرود Frase

Frase یک ابزار بهینه‌سازی محتوای بسیار خودکار و آسان برای استفاده است که برنامه‌ریزی محتوایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و می‌تواند رتبه محتواهای سایت را افزایش دهید. یکی از ویژگی‌های عالی این ابزار، استفاده از هوش مصنوعی است که نه تنها برای ارائه بینش برای محتوای بهینه ‌شده، بلکه برای پاسخ‌گویی به سؤالات مخاطبان هدف شما مناسب است.

3- استفاده از صفحه فرود GrowthBar

GrowthBar یک ابزار عالی سئو برای رشد وب است. این ابزار با استفاده از OpenAI GPT-3 به تولید خطوط محتوای با کلمات کلیدی بهتر، محدوده تعداد کلمه، سرفصل‌ها و لینک ‌ها برای منابع و حتی تصاویر بهتر برای همگام‌ سازی با موضوع شما کمک می‌کند.

4- استفاده از صفحه فرود Dashword

Dashword ابزاری عالی برای ایجاد استراتژی ‌های محتوایی است که به‌خوبی با نتایج جستجو همسو هستند. یک کلیک ساده همه‌چیزهایی را که باید در پست بعدی وبلاگ شما گنجانده شود،  ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین محتوای شما را با محتوای کسب‌وکارهای با رتبه برتر مقایسه می‌کند.

 

سخن پایانی

بهینه سازی محتوا، رکن اساسی برای هر وب‌سایت است و این بهینه سازی باید برای هر نوع محتوایی اعم از صوتی، تصویری، ویدیویی و متنی انجام شود. در غیر صورت مخاطب زیادی جذب نخواهید کرد و وقت و هزینه خود را هدر داده‌اید؛ بنابراین در این مورد دوره‌های آموزشی لازم را گذارنده و به‌خوبی در آن حرفه‌ای شوید تا نتایج فوق‌العاده آن را تجربه نمایید. همچنین می‌توانید این کار را به شرکت‌های متخصص بسپارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *