5 روش خوب برای تبلیغات آنلاین که برای هر کسب و کاری مفید است
یکی از مهمترین استراتژیهایی که به پیشرفت یک سایت و افزایش کسب درآمد آن کمک میکند، استفاده از یک روش خوب برای تبلیغات آنلاین است. بدون تبلیغات، برند شما به درستی و به اندازه کافی شناخته نمیشود و زمان زیادی برای کسب درآمد معین لازم است. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روشهای تبلیغات آنلاین را به شما معرفی کنیم.
5 روش خوب برای تبلیغات آنلاین یک سایت کدام است؟
بهطورکلی تبلیغات، یکی از مهمترین بخشهای هر کسب و کار است و اگر شما محصولات یا خدمات خود را با انجام تبلیغات به افراد زیادی معرفی نکنید، نمیتوانید توقع افزایش درآمد چشمگیری را هم داشته باشید؛ اما آیا باید بودجه خودتان را برای هر نوع تبلیغی استفاده کنید؟ خیر، صرف تبلیغ کردن و هدر دادن سرمایه نمیتواند بازخورد خوبی برای کسبوکار اینترنتی شما داشته باشد.
شما باید در این رابطه با یک استراتژی درست و کاملاً هوشمندانه رفتار کنید تا چند برابر سرمایهای که برای تبلیغات در نظر میگیرید، به شما برگردد. همچنین باید توجه داشته باشید روشهایی که برای تبلیغات در دنیای مجازی استفاده میشود با دنیای واقعی و روشهای سنتی کاملاً متفاوت است؛ مثلاً شما با انجام تبلیغات پخش تراکت برای سایت خود، بازخورد خوبی نخواهید داشت، زیرا این روش برای کسبوکارهای سنتی جواب میدهد و مناسب کسبوکارهای مجازی نیست.
در زیر 5 روش عالی و هوشمندانه را برای تبلیغات آنلاین به شما پیشنهاد میکنیم که بازخورد بسیار عالی برایتان خواهند داشت:
روش اول: تولید محتوا سئو شده
شما میتوانید همزمان با تولید محتوایی که انجام میدهید از هر نوع که باشد، بازاریابی هم بکنید که به نوعی تبلیغات برای شما محسوب میشود. این کار با تولید محتوای سئو شده امکانپذیر است. محتوای سئو شده به معنی یک محتوای بهینه از نظر موتورهای جستوجوی گوگل میباشد.
هرچه سئوی یک محتوا بالاتر باشد، احتمال اینکه زودتر در صفحه اول سرچ گوگل قرار بگیرد، بیشتر است. در نتیجه بازدید شما افزایش پیدا خواهد کرد و نرخ تبدیل، یعنی تبدیل یک مخاطب بالقوه به یک مشتری برایتان بیشتر میشود. در نتیجه، درآمد شما هم افزایش پیدا میکند؛ بنابراین از همان ابتدا به این نکته توجه کنید که محتواهایی را در سایت خود بارگذاری کنید که اصول سئو در آن رعایت شده باشد.
اگرچه قیمت تولید محتوا سئو شده از محتوای معمولی بالاتر است، اما باعث پیشرفت سریع تر سایت شده و حتی در آینده هزینههای تبلیغات شما را کاهش میدهد، زیرا بهطور طبیعی محتواهای شما در رده بالاتر قرار میگیرند و منجر به افزایش اعتبار سایت میشوند.
روش دوم: رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی به این معنی است که شما در مورد یکی از موضوعات پرطرفدار مربوط به کار خودتان متنی را تهیه میکنید و به سایتهای رده بالای مرتبط ارائه میدهید. آنها نیز این متن را در سایت خود بارگذاری میکنند و در همان متن یک یا چند لینک داخلی به سایت شما میدهند. به دلیل اینکه آن سایت بازدید و اعتبار بالایی دارد، میتواند بهطور غیرمستقیم مخاطبان هدفمند زیادی را برای شما ایجاد کند. البته به شرط اینکه سایت مورد نظر برای این کار را به درستی انتخاب نمایید.
حتی میتوانید این سفارش را به سایتهای بسیار پربازدید ولی غیر مرتبط هم انجام دهید و آنها خودشان متنی مرتبط مینویسند و با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر شما به سایت شما لینک میدهند. اینکه اعتبار سایت مورد نظر شما برای رپورتاژ چقدر است و چه اندازه بازدید دارد، میتواند در قیمت هر رپورتاژ آگهی تغییر ایجاد کند؛ اما مزیت این روش خوب برای تبلیغات آنلاین این است که برای همیشه در سایت مورد نظر میماند و تا هر زمان که آن سایت فعالیت کند، میتواند برای سایت شما بازخورد داشته باشد.
با این حال، باید توجه کنید سایتهایی را انتخاب نمایید که اعتبار بالایی داشته باشند تا مطمئن باشید که سریعاً بسته یا غیرفعال نمیشوند؛ زیرا در این صورت میتواند نتایج منفی برای سایت شما داشته باشد.
روش سوم: آگهی در سایت نیازمندیها
دادن آگهی در سایت نیازمندیها یکی دیگر از انواع روش خوب برای تبلیغات آنلاین است که سالیان سال است برای کسبوکارهای سنتی و دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرد. شما میتوانید با یک سرچ ساده در گوگل تعداد زیادی از سایتهایی را ببینید که با درج تبلیغات شما در مورد محصولات یا خدماتتان میتوانند در بخش نیازمندیها شما را به افراد زیادی معرفی نمایند. در نتیجه، مخاطبان و درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
روش چهارم: شبکههای اجتماعی
در حال حاضر شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و … در میان اقشار مختلف جامعه با سنین متفاوت، جایگاه ویژهای پیدا کردهاند؛ بنابراین شما نیز باید بروز باشید و از این فرصت طلایی برای معرفی برند و سایت خودتان به افراد بیشتر استفاده کنید. بهعنوانمثال، میتوانید یک تبلیغ خوب و مؤثر را به پیچهای اینستاگرامی که تعداد بالایی مخاطب واقعی دارند بدهید تا بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید و نرخ تبدیل شما بیشتر شود.
روش پنجم: تبلیغات متنی در سایتها
تبلیغات متنی یکی از انواع تبلیغات کلیکی محسوب میشوند که اگرچه بسیار ساده هستند اما میتوانند نتایج شگفتانگیزی را برای شما به همراه داشته باشند. درواقع اگر بهدرستی از این تبلیغات برای سایت خود استفاده کنید، میتوانید نتایج فوقالعادهای را تجربه کرده و درآمد خود را افزایش دهید. برای اینکه بهطور ملموستر به شما بگوییم این تبلیغات چه نوع تبلیغاتی هستند برایتان مثالی میزنیم.
حتماً شما هم در طول روز، سایتهای مختلفی را سرچ میکنید تا پاسخ سؤالات متفاوتی که ذهنتان را درگیر کرده است، بیابید. اگر بهخوبی به این سایتها دقت کنید میبینید که در برخی از قسمتها مانند سایدبار، بین متنها، حاشیه متنها و … تعدادی تبلیغات متنی وجود دارد که خیلی ساده ولی هوشمندانه شما را به صفحات فرود مورد نظر هدایت خواهند کرد.
مزیت این نوع تبلیغات این است که بیشتر با استفاده از الگوریتمهای خاص به مخاطبان هدف شما نمایش داده میشوند و بهراحتی میتوانید افراد زیادی را با یک جمله کوتاه اما جذاب و تأثیرگذار و همچنین هزینه مقرون به صرفه به سایت خود هدایت کنید.
جمع بندی و نتیجه گیری
میتوان گفت تبلیغات یکی از کلیدهای حیاتی موفقیت هر کسبوکار سنتی و اینترنتی است. بدون انجام تبلیغات شما بهطور گسترده در میان مخاطبان هدف شناخته نمیشوید یا این کار بسیار زمانبر میشود. درنتیجه در ابتدای امر درآمدی نخواهید داشت یا درآمدتان کم است و دلسرد میشوید. از طرفی انجام هر نوع تبلیغاتی نتایج عالی برایتان ایجاد نمیکند. با شناخت روشهای تبلیغ آنلاین مؤثر و کاربردی مانند آنچه در این مقاله گفتیم شما میتوانید در زمانی کوتاه میزان بازدید و درآمد کسبوکار آنلاین خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
منبع تولید محتوا: کافه محتوا
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.