شرایط مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا؛ شرایط کار، تحصیل، سرمایه گذاری و فرصت های شغلی

مهاجرت به ایتالیا یکی از شیوه های اقامت در اروپا است. ایتالیا یکی از کشورهای جنوب اروپا است که به صورت یک شبه جزیره بوده و پایتخت آن، شهر رم است.

جزیره های سیسیل و ساردنی، دو جزیره معروف ایتالیا در نزدیکی سواحل دریایی مدیترانه هستند. این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا محسوب می شود چرا که صنایع آن بسیار رشد یافته اند.

آب و هوای کشور ایتالیا در اکثر مناطق دارای آب و هوای مدیترانه ای است؛ جزیره سیسیل این کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است اما نیمه های شمالی کشور به دلیل نزدیکی به کوه های آلپ، آب و هوای سرد و برفی دارد.

این تنوع آب و هوایی، محیط آرام و لذت بخشی را در شهرهای ساحلی و کوهستانی ایتالیا به وجود آورده است که همین عامل موجب افزایش مهاجرت به ایتالیا شده است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید برای اقامت و مهاجرت به ایتالیا اقدام کنید، پیشنهاد می کنیم این کار را تحت نظر یک مؤسسه حقوقی معتبر انجام دهید چرا که در مراحل مختلف أخذ اقامت، پیچ و خم هایی وجود دارد که تنها یک کارشناس با تجربه می تواند شما را راهنمایی کند.

برای آشنایی با روش های مختلف مهاجرت به ایتالیا با ما همراه باشید.

تولید محتوا اصفهان

تولید محتوا اصفهان

 

مهاجرت به ایتالیا؛ شرایط اقامت ایتالیا، کار در ایتالیا، ویزای کاری و ویزای تحصیلی

کافه محتوا؛ مجری تولید محتوای تخصصی سایت

 

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا

هزینه تولید محتوا را از این قسمت دریافت کنید…

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به ایتالیا، ازدواج با یک شهروند ایتالیایی است. افراد خارجی که تبعیت ایتالیایی ندارند به واسطه ازدواج به یک فرد ایتالیایی می توانند به این کشور مهاجرت کرده و در یکی از شهرهای آن اقامت داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که یک سری قوانین و قواعد خاصی برای این کار وجود دارند؛ برای أخذ شهروندی در کشور ایتالیا باید زوجین حداقل دو یا سه سال به طور مداوم در این کشور ساکن باشند.

پیشنهاد می کنیم پس از ازدواج و اقامت در یکی از مناطق شهر، برای یادگیری زبان ایتالیایی به سرعت اقدام کنید.

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا، یافتن کار مناسب در این کشور است. بسیاری از افراد ماهر و متخصص در سراسر جهان با بررسی موقعیت های شغلی در اداره ها و صنایع ایتالیا، نسبت به ارسال درخواست شغلی خود مبتنی بر اشتغال در یک فرصت کاری، اقدام می کنند و زمینه را برای مهاجرت به این کشور فراهم می سازند. باید دانست که برای استفاده از تمام این خدمات و به دست آوردن یک شغل مناسب، أخذ ویزای کار ایتالیا لازم و ضروری است.

برای اینکه بتوانید با ویزای کار به ایتالیا مهاجرت کنید باید واجد شرایط کار در یکی از موقعیت های شغلی این کشور باشید.

خوشبختانه ایتالیا یک کشور پیشرفته و صنعتی است و شما به راحتی می توانید با تخصص خود در این کشور، مشغول به کار شوید.

صنایع مواد شیمیایی، کاشی و سرامیک، نساجی، گردشگری، آهن و فولاد، صنایع غذایی، لباس و مد و …، مهم ترین موقعیت های کسب و کار در ایتالیا هستند.

اگر تصور می کنید مهارت لازم را در یکی از حرفه های فوق دارید، از طریق مشاوره با یک مؤسسه حقوقی معتبر، برای مهاجرت به ایتالیا اقدام نمایید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مقالات گردشگری کافه محتوا را از اینجا مطالعه کنید….

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، آرزوی بسیاری از جوانان در سایر کشورها است. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و ویزای تحصیل در ایتالیا کمی دشوار است اما با اندکی صبر و حوصله می توانید در دانشگاه مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوید.

مهاجرت به ایتالیا از این روش به هزینه نسبتاً بیشتری نیاز دارد چرا که شما باید علاوه بر هزینه های سفارت، ارسال مدارک، انجام امور اداری و شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و تهیه مسکن را نیز در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم همواره مقداری پول پس انداز کنید تا در مواقع ضروری در ایتالیا از آن استفاده کنید.

قبل از هر اقدامی نسبت به پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا، درباره شرایط زندگی و تحصیل در شهرهای این کشور به طور دقیق مطالعه نمایید.

مهاجرت به یتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به یتالیا از طریق تحصیل

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ایتالیا از طریق فرصت های سرمایه گذاری، اغلب برای افرادی مناسب است که شخصاً تمایل به کار کردن در این کشور را ندارند اما ترجیح می دهند حجم قابل توجهی از بودجه مالی خود را در قسمت های مختلف با بازدهی مالی قابل قبول، سرمایه گذاری کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از این روش باید تمام مراحل قانونی از جمله اعتبار مالی، بانکی و شغلی فرد متقاضی توسط مراجع قانونی ایتالیا بررسی و تأیید شوند.

فرصت های سرمایه گذاری در ایتالیا موجب می شود فردی که برای مهاجرت به این کشور اقدام نموده است بتواند ویزای اقامت برای اعضای خانواده خود درخواست نماید.

برای مهاجرت به ایتالیا از این روش باید حداقل 300000 یورو را به بخش خرید املاک و مستغلات اختصاص دهید.

توصیه می کنیم پیش از هر گونه برنامه ریزی و اقدام برای ارسال درخواست و مدارک، قوانین سرمایه گذاری در ایتالیا را به دقت مطالعه کنید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مقاله مهاجرت به اتریش را از اینجا مطالعه کنید….

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی

یکی از روش هایی که برای مهاجرت به ایتالیا مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران واقع شده است، ایجاد شغل در این کشور است.

برای این کار به سرمایه زیادی نیاز است و همچنین، فرصت ها و زمینه های کارآفرینی نیز باید در ایتالیا وجود داشته باشند تا شما بتوانید در این راه موفق باشید.

بهترین روش برای اطلاع از فرصت های کارآفرینی در این کشور، مکاتبه با مراکز تجاری است که در این زمینه در ایتالیا فعالیت می کنند.

اکثر این شرکت ها به صورت آنلاین در دسترس هستند. اگر خود شما به طور انفرادی نمی توانید با این مراکز مکاتبه کنید، می توانید از طریق مؤسسات حقوقی معتبر نسبت به این کار اقدام کنید.

مهاجرت به این روش نه تنها فرصت شغلی را برای هزاران نفر فراهم می کند، بلکه باعث می شود فرد سرمایه گذار هم از امتیازات مناسبی برخوردار شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی

مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی

 

اقامت ایتالیا

اقامت ایتالیا، گذر از مراحل قانونی برای مهاجرت به این کشور است. ایتالیا نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، مقصد بسیاری از افرادی است که قصد دارند در یکی از مناطق اروپایی ساکن شوند.

ایتالیا از نظر اقتصاد، فرهنگ، آب و هوا و همچنین جاذبه های گردشگری، یکی از بی نظیرترین مکان های اروپا به شمار می شود.

زندگی در هر کدام از شهرهای این کشور، لذت بخش خواهد بود. بهترین روش برای مهاجرت و اقامت در ایتالیا، اقدام از طریق مؤسسات معتبر مهاجرتی و حقوقی است.

افرادی که برای اقامت ایتالیا اقدام می کنند باید یک سری مراحل قانونی را بگذرانند؛ آماده کردن مدارک لازم نظیر اطلاعات شخصی، تحصیلی، شغلی، میزان سرمایه و …، مهم ترین مواردی هستند که می توانند سرعت دریافت ویزا و مهاجرت به ایتالیا را افزایش دهند.

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که راه های متداول برای اقامت ایتالیا کدام موارد هستند؟! اگر تا پایان این مطلب با همراه باشید، پاسخ بسیاری از پرسش های خود را خواهید یافت.

اقامت ایتالیا

اقامت ایتالیا

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی سایت از طریق فرم ثبت نام در سایت….

 

دریافت اقامت ایتالیا از طریق نسبت خونی و ازدواج

اصل خونی در اقامت ایتالیا می گوید، هرگاه نوزادی در هر کجای جهان متولد شود و پدر یا مادر او یک فرد ایتالیایی باشد، این کودک به واسطه نسبت خونی می تواند تبعیت یا اقامت ایتالیا را دریافت کند.

بر همین اصل، اگر یک نوزاد در کشور ایتالیا متولد شود و پدر و مادر این کودک، هیچ کدام تبعیت ایتالیا را نداشته باشند، باز هم نوزاد می تواند اقامت ایتالیا را دریافت کند؛ البته این قانون شامل پدر و مادر کودم نخواهد شد.

یکی دیگر از روش های أخذ اقامت ایتالیا، ازدواج با فرد ایتالیایی است. برای اجرای این قانون، دولت ایتالیا یک سری دستورالعمل هایی دارد که به زمان قانون گذاری این اصل مربوط می شود.

برای اینکه از تمام موارد اصولی اقامت ایتالیا از طریق ازدواج اطلاع پیدا کنید توصیه می کنیم حتماً با مشاوران حقوقی مهاجرتی مشورت نماید.

 

اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین شیوه های اقامت ایتالیا، اقدام از طریق تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور است. زندگی و تحصیل در شهرهای ایتالیا بسیار لذت بخش است.

این کشور تمام امکانات رفاهی و خدماتی را برای یک زندگی معمولی در اختیار شهروندان خارجی قرار می دهد. دانشگاه های این کشور از اعتبار خوبی برخوردار هستند و تقریباً تمام رشته های تخصصی در آن ها تدریس می شود.

برای أخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. قدم اول برای انجام کارهای اداری و حقوقی، پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا است.

پس از آن باید ویزای تحصیلی را دریافت کرده و نسبت به ارسال مدارک به سفارت و شرکت در مصاحبه حضوری اقدام کنید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه دارید در این کشور تحصیل کنید باید یک نکته را تذکر دهیم؛ قبل از هر اقدامی حتماً هزینه های لازم برای زندگی دانشجویی در این کشور را به خوبی بررسی و ارزیابی کنید.

اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل نیاز به برنامه ریزی برای هزینه ها دارد؛ هزینه های شهریه دانشگاه، هزینه های جانبی تحصیل، اجاره خانه دانشجویی، خوراک و پوشاک و …، مهم ترین هزینه هایی هستند که یک دانشجو باید بتواند از عهده آن ها برآید.

اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

 

اقامت ایتالیا از طریق کار و فعالیت تجاری

تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در کشور ایتالیا با هدف أخذ اقامت ایتالیا در حال گسترش است. بسیاری از افرادی که برای مهاجرت به ایتالیا اقدام می کنند، هدف اصلی خود را افزایش سرمایه اولیه خود و ارتقای شغلی بیان می نمایند.

نکته قابل توجه در این روش اقامتی این است که فرد متقاضی باید حتماً توجه داشته باشد که میزان سرمایه ای که برای کار یا ثبت شرکت در ایتالیا اختصاص داده است باید با استانداردهای این کشور متناسب باشد.

اقامت ایتالیا توسط فرصت های سرمایه گذاری و تجارت شامل اشتغال در بخش های خصوصی و عمومی، ثبت شرکت و یا کارآفرینی می باشد.

اگر تصور می کنید در یک زمینه خاص، مهارت و تجربه کافی را دارید و می توانید از عهده هزینه های زندگی در ایتالیا برآیید، کار و فعالیت اقتصادی در این کشور می تواند به نفع شما باشد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، مزایای زیادی دارد.

این ویژگی ها باعث شده است این کشور با حجم بالای تقاضای افراد برای سرمایه گذاری روبه رو شود؛ بخش هایی نظیر گردشگری، پزشکی، مشاغل مهندسی، ایده های کارآفرینی مبتنی بر خدمات و … در حال حاضر نیاز به توسعه و گسترش دارند.

اگر قصد دارید یک دفتر کار در نقطه ای از ایتالیا تأسیس کنید و یا بدون کار کردن، در یک حوزه خاص سرمایه گذاری نمایید به شما پیشنهاد می کنیم حتماً با مشاوران مالی و حقوقی مؤسسات مهاجرتی معتبر مشورت کنید. این کار از هدر رفتن بودجه شما جلوگیری خواهد کرد.

اقامت ایتالیا از طریق کار

اقامت ایتالیا از طریق کار

 

مدارک و شرایط لازم برای أخذ اقامت ایتالیا

برای دریافت اقامت ایتالیا از هر یک از روش هایی که در قسمت قبلی ذکر کردیم، نیاز دارید تا ویزای مربوطه را دریافت کنید؛ به طور مثال، برای اقامت در ایتالیا از طریق کار باید ویزای کار داشته باشید.

مدارک و شرایط کلی که هر فرد متقاضی اقامت ایتالیا به آن ها نیاز دارد عبارتند از: ویزای مربوطه، پاسپورت، مدارک شخصی و هویتی، مدرک تحصیلی و ترجمه آن، مدارک و سابقه شغلی، مدارک و مشخاصت مالی و حساب بانکی فرد به همراه مقدار معینی پول در حساب به عنوان ضمانت نامه مالی، بیمه، دعوتنامه کارفرما برای ویزای کار و پذیرش دانشگاهی برای ویزای تحصیلی.

به شما اطمینان می دهیم برای اقامت ایتالیا اگر مراحل فوق را با دقت و از طریق مؤسسات معتبر انجام دهید، در مدت زمان کوتاه تری می توانید مراحل اداری و قانونی را طی کرده و به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

اقامت ایتالیا

اقامت ایتالیا

 

ویزای کار ایتالیا

ویزای کار ایتالیا، یک روش متداول برای مهاجرت به این کشور و أخذ اقامت دائم است. افرادی که از طریق کار قصد دارند شهروندی ایتالیا را دریافت کنند باید ابتدا ویزای کار را داشته باشند.

کار در هر یک از شهرهای این کشور، اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد. اولین و مهم ترین نکته برای یافتن شغل مناسب در این کشور، داشتن تخصص، مهارت یا تمکن مالی است.

با این سه روش امکان ورود به ایتالیا و توسعه شغل یا اشتغال در یک موقعیت کاری برای علاقه مندان به کار در ایتالیا وجود دارد.

کار در ایتالیا نیز مانند کار کردن در سایر کشورهای اروپایی، مستلزم گذر از مراحل قانونی و دریافت ویزای کار ایتالیا است. این کشور جزو اعضای اتحادیه اروپا است و واحد پول آن یورو می باشد.

آب و هوای ایتالیا برای کار و زندگی بسیار مناسب است و هر فردی که برای یک بار به این کشور سفر کرده باشد، بی شک به آن علاقه مند خواهد شد.

فرصت های زیادی در ایتالیا وجود دارند که می توانند فرصت های شغلی مناسب برای کارجویان قلمداد شوند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید در ایتالیا به درآمد خوبی برسید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ویزای کار ایتالیا

ویزای کار ایتالیا

 

کار در ایتالیا از طریق ویزای کار ایتالیا

برای کار در کشور ایتالیا از طریق ویزای کار ایتالیا و بدون پشتوانه دیگری، لازم است ابتدا فهرست کاملی از مشاغلی که در این کشور به نیروی کار نیاز دارند تهیه کنید.

بهترین راه برای این کار، مراجعه به مراکز کاریابی یا آژانس های استخدام نیروی کار در ایتالیا یا مکاتبه با آنها است.

این روش برای آن دسته از افرادی که هدف از دریافت ویزای کار ایتالیا را مهاجرت و أخذ اقامت دائم این کشور می دانند، مناسب است به شرطی که تمام شرایط لازم را برای أخذ ویزای کار داشته باشند.

در حال حاضر وبسایت ها و شرکت های عمومی و خصوصی زیادی در ایتالیا فعالیت می کنند که می توانند فرصت های شغلی را در اختیار افراد متقاضی کار قرار دهند.

البته همواره دقت داشته باشید که اقتصاد برخی از کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و فرانسه، همیشه نوسانات زیادی داشته است و در برخی از دوره های زمانی، با رکود مواجه می شود. بنابراین باید در اجرای مراحل کاریابی در این کشور، صبور باشید.

کار در ایتالیا با استفاده از مؤسسات کاریابی، معمولاً مبتنی بر مدرک تحصیلی و توانایی های فنی و تخصصی او انجام می شود.

به طور مثال، یک پزشک، مهندس مکانیک، متخصص آزمایشگاه، معلم و … به راحتی می توانند با توجه به سابقه شغلی خود، در ایتالیا مشغول به کار و زندگی شوند.

اگر به صورت آنلاین، درخواست خود را برای یک کارفرما در ایتالیا ارسال کنید و واجد تمام شرایط یک شغل خاص باشید، کارفرما برای شما یک دعوت نامه کار ارسال می کند؛ به این ترتیب، مراحل دریافت ویزای کار ایتالیا راحت تر انجام می شود.

ویزای کار در ایتالیا

ویزای کار در ایتالیا

 

ویزای کار ایتالیا برای دانشجویان

افرادی که برای تحصیل در یکی از دانشگاه های ایتالیا به این کشور وارد می شوند، ویزای تحصیلی دارند. بسیاری از این دانشجویان تمایل دارند برای گذراندن زندگی، کار نیمه وقت داشته باشند.

البته اشتغال به کار با استفاده از ویزای کار ایتالیا برای دانشجویان، مجاز نیست اما اگر تمایل دارید از پیچ و خم های این روش اطلاع پیدا کنید باید حتماً از مشاوران حقوقی و مؤسسات مهاجرتی معتبر راهنمایی بخواهید.

البته برای دانشجویان دانشگاه های ایتالیا، یک فرصد اشتغال دیگر نیز فراهم است. پس از آنکه مدت تحصیل این افراد به اتمام رسید می توانند برای دریافت ویزای کار ایتالیا اقدام کنند.

در این حالت، آنها باید به طور موقت بتوانند در مدت زمان معین شده، یک شغل مناسب بیابند. در این صورت ویزای کار آن ها از موقت به دائمی تبدیل می شود.

ویزای کار ایتالیا برای دانشجویان

ویزای کار ایتالیا برای دانشجویان

 

مدارک و شرایط أخذ ویزای کار ایتالیا

پس از آنکه یک فرد، شغل مورد نظر خود را در ایتالیا پیدا کرد و یا یک دعوت نامه از سوی کارفرما دریافت نمودف می تواند نسبت به انجام مراحل أخذ ویزای کار ایتالیا اقدام کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ایتالیا عبارتند از: مدرک معتبر تحصیلی و گواهی فنی، مدرک زبان خارجی، هر دو به شکل ترجمه شده و منظم؛ مدارک هویتی؛ مدارک مبتنی بر تمکن مالی؛ واریز مبلغ معینی پول به واحد پول یورو.

علی رغم محدودیت های موجود در أخذ ویزای کار ایتالیا برای برخی از افراد، یکی از بهترین روش های دریافت این ویزا، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این کشور است.

به دلیل اینکه جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی در ایتالیا وجود دارد، مشاغلی که با حوزه توریسم، مواد غذایی، هتل، رستوران، پرستاری، آشپزی، صنایع دستی و … در ارتباط باشند، فرصت های بسیار ایده آل با سود عالی هستند.

اگر قصد دارید بدون کاریابی، در ایتالیا کار کنید، سرمایه گذاری و کارآفرینی، گزینه مناسبی است.

أخذ ویزای کار ایتالیا

أخذ ویزای کار ایتالیا

 

انواع ویزای کار ایتالیا

کشور ایتالیا سه نوع مختلف ویزای کاری به متقاضیان کار در این کشور اعطا می کند؛ ویزای کار ایتالیا به صورت دعوت نامه، ویزای تعطیلات و ویزای جستجوی کار. ویزای کار ایتالیا به صورت دعوت نامه شامل قانون دعوت نامه از سوی کارفرما است که در قسمت قبلی توضیح دادیم.

ویزای تعطیلات، صرفاً به شهروندان کشورهای نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا تعلق دارد. با این ویزای کار ایتالیا و تحت یک سری قوانین و شرایط خاص و ویژه، افراد می توانند علاوه بر تعطیلات، به دنبال یافتن یک شغل مناسب در ایتالیا باشند.

ویزای جستجوی کار در این کشور نیز به مدت 6 ماه برای فرد متقاضی اعطا می شود و او موظف است در این مدت، یک شغل مناسب یافته و سپس اقامت خود را دریافت نماید.

انواع ویزای کار ایتالیا

انواع ویزای کار ایتالیا

 

کار در ایتالیا

کار در ایتالیا یکی از راه های ساده و جذاب برای أخذ ویزای کار، اقامت کوتاه مدت و در نهایت اقامت دائمی در ایتالیا می باشد.

یافتن یک شغل مناسب در کشور ایتالیا به روش های مختلفی امکان پذیر است.

اگر شما هم قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید و یا تمایل دارید یک شغل مناسب با حقوق بالا برای خود دست و پا کنید، کار در ایتالیا برای شما بهترین راهکار است.

این کشور به همراه کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و …، جزو اتحادیه اروپا هستند؛ به عبارت ساده تر، اگر بتوانید در یکی از فرصت های شغلی ایتالیا مشغول به کار شوید می توانید از امتیازات اتحادیه اروپا نیز بهره مند گردید.

به طور کلی باید گفت قوانین شغل و کاریابی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان هستند.

برای کار در ایتالیا کافی است از طریق آگهی های روزنامه، مطالعه فایل مشاغل ایتالیا در وزارت کار این کشور و یا مراجعه به وبسایت های مراکز کاریابی در این کشور اقدام کنید و با یافتن یک شغل که با مهارت و تخصص شما متناسب است، نسبت به انجام مراحل بعدی اقدام نمایید.

درست است که یافتن کار در ایتالیا کمی سخت به نظر می رسد اما اگر در این راه موفق شوید می توانید پس از 5 سال کار مداوم و پرداخت مالیات و بیمه، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

در این جا لازم است برخی از مهم ترین مشاغلی را که در این کشور می توانید در آن ها مشغول به کار شوید برای شما ذکر کنیم.

کار در ایتالیا به واسطه فرصت های شغلی گسترده در حوزه های آموزش زبان انگلیسی، آموزش در مدارس و مؤسسات دانشگاهی، پرستاری، پزشکی، مهندسی، حوزه گردشگری و توریستی، هتلداری، تأسیس رستوران، مراکز تفریحی و سرگرمی و … امکان پذیر می باشد.

جالب است بدانید حوزه گردشگری و توریسم، یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین موقعیت های شغلی کار در ایتالیا را در اختیار افراد قرار می دهد چرا که این کشور جاذبه های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است و به واسطه همین صنعت، سایر فعالیت های کاری نظیر اداره هتل، کمپ توریستی، رستوران، کافه، لیدر تور، فروش تجهیزات گردش و …، در حال رونق و توسعه می باشند.

کار در ایتالیا

کار در ایتالیا

 

کار در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

کار در ایتالیا از طریق ثبت شرکت صرفاً به افرادی توصیه می شود که از تمکن مالی برخوردار هستند و یا به عنوان یک سهام دار و سرمایه گذار قصد دارند در این کشور کار کنند.

در این روش پس از اینکه فرصت های سرمایه گذاری به طور کامل مشخص شد، مدیر شرکت می تواند درخواست خود را مبنی بر تأسیس و ثبت شرکت به سازمان مربوطه ارسال کند.

مراحل اداری و قانونی کار در ایتالیا از طریق ثبت شرکت به زمان زیادی نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشید، با حوصله و صبوری بیشتری این مراحل را طی کنید.

برای این کار می توانید از مؤسسات حقوقی و مهاجرتی معتبر راهنمایی بخواهید.

با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی ایتالیا و فرانسه در اروپا با تغییرات زیادی رو به رو است، بهترین کار برای سرمایه گذاری در ایتالیا، انتخاب یکی از فرصت های نوین کارآفرینی در این کشور باشد.

به هر حال برای کار در ایتالیا به این روش به بودجه مالی زیادی نیاز دارید که توصیه می کنیم عاقلانه تصمیم گیری و اقدام کنید.

کار در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

کار در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

 

کار در ایتالیا از طریق تحصیل

یکی از روش هایی که افراد می توانند به کشور ایتالیا وارد شوند، کار در ایتالیا از طریق تحصیل است.

در این روش مهاجرتی، دانشجویان پس از اینکه ویزای تحصیلی خود را دریافت کردند و در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شدند، می توانند نسبت به کار نیمه وقت نیز اقدام کنند.

البته دریافت ویزای کار در این روش، پس از ورود دانشجویان به این کشور امکان پذیر می باشد. کار کردن در این حالت، دائم نیست اما برای درآمد ماهانه زندگی دانشجویی کفایت می کند.

کار در ایتالیا از طریق تحصیل

کار در ایتالیا از طریق تحصیل

 

بررسی مشاغل کشور ایتالیا

کشور ایتالیا از نظر صنعت در رتبه هشتم جهان قرار دارد؛ به این ترتیب فهرست مشاغلی که می توانید برای کار در ایتالیا از میان آن ها انتخاب کنید، گسترده و متنوع هستند.

به طور کلی صنایع پر رونق این کشور شامل صنایع شیمیایی، سرامیک، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، فلزات، پارچه و نساجی، توریسم و گردشگری، صنایع غذایی و مُد می باشند.

در حال حاضر درآمد مشاغل پزشکی، مهندسی فناوری اطلاعات و رایانه، مهندسی مکانیک و مدیریت، نسبت به سایر مشاغل بالاتر است.

اگر قصد کار در ایتالیا را دارید توصیه می کنیم با تخصص و مهارت خود به یکی از رشته های شغلی وارد شوید؛ به این ترتیب شانس موفقیت و پیشرفت شما بیشتر خواهد بود.

ایتالیا یکی از کشورهای مهاجر پذیر اروپا است، پی به نظر می رسد شغل مترجمی زبان های خارجی در این کشور برای افرادی که مدرک تخصصی زبان داشته باشند، یکی از فرصت های بی نظیر کاری باشد.

طبق آخرین یافته های آماری، بیشتری فرصت های شغلی کار در ایتالیا به حوزه آموزش اختصاص دارد. بهداشت فردی و محیط زیست نیز دومین حوزه های پرطرفدار در این کشور هستند.

برخی از صنایع این کشور مانند صنایع فلزی، فرصت های شغلی محدودتری دارند.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید از طریق ویزای کار ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید، قبل از انجام مراحل قانونی، ابتدا با مؤسسات معتبر مهاجرتی و حقوقی در این زمینه مشورت کنید.

برای کار در ایتالیا باید تمام جوانب را به خوبی بسنجید تا بتوانید از عهده هزینه های کار و زندگی در این کشور برآیید.

مشاغل کشور ایتالیا

مشاغل کشور ایتالیا

 

برای ثبت سفارش تولید محتوای گردشگری از این قسمت وارد شوید….

ولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

کافه محتوا؛ مجری تولید محتوای تخصصی گردشگری و صنعتی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *