چگونه بهترین موضوع تولید محتوای سایت را پیدا کنیم؟

موضوع تولید محتوا برای سایت و پیدا کردن بهترین ایده ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محتوا نویسان و همه فعالان در زمینه بازاریابی محتوایی است.

از آنجایی که برای موفقیت در دنیای بازاریابی محتوایی و کسب و کارهای اینترنتی، موضوع تداوم در تولید محتوا و رفع شکاف محتوایی از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یک مدیر موفق سایت باید برای روزها، ماه‌ها و حتی شاید سال آینده خود، به تعداد کافی موضوع برای تولید محتوا در اختیار داشته باشد تا بتواند بر اساس آن، طبق جدول محتوایی ساخته شده، به تولید محتوا و بارگذاری آن بپردازد.

در این مقاله، راه‌کارهای ساده و تضمین شده‌ای برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا برای سایت و تیتر نویسی مستمر ارائه شده که به شما در این امر کمک خواهد نمود. پس بی مقدمه به سراغ راه‌کارها می رویم.

 

برای یافتن موضوع تولید محتوا، شکاف‌های محتوایی سایت خود را پیدا کنید

موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

 

یکی از مهم‌ترین مسائل در رسیدن به پاسخ، پیدا کردن شکاف‌های محتوایی یا Content Gap سایت شما است. شکاف محتوایی در واقع به جای خالی تمامی محتواهایی گفته می شود که می توانند در چارچوب موضوع سایت شما باشند؛ اما هنوز وجود ندارند.

شما باید این حفره‌ها را پیدا کنید و برای این کار، بهترین روش بررسی سایت رقیب‌های شما است.

باید ببینید که دیگر وب سایت‌ها درباره چه موضوعاتی محتوا دارند که جای آن در صفحه شما خالی است.

در این جستجو حتماً باید نُت برداری انجام دهید و به حافظه خود اعتماد نکنید؛ چرا که وقتی شروع به این کار می نمایید، متوجه می شوید که این شکاف‌ها از آنچه گمان می کردید، بیشتر هستند.

ضمن آن‌که توصیه می شود درباره موضوعات مربوط به سایت خود، در وب‌سایت‌های خارجی نیز جستجو کنید.

چرا که ممکن است مطالب بسیاری وجود داشته باشند که رقبای داخلی شما نیز به آن نپرداخته باشند.

به خاطر داشته باشید که محتواهای بی رقیب، راحت تر در صدر صفحه جستجو قرار می گیرند و نرخ کلیک بیشتری دریافت می کنند.

همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که در طی این فرایند شما نیاز به مطالعه همه محتواهای سایت ‌های رقیب ندارید و تنها در جستجوی موضوعات تازه باشید.

 

تحقیق کلمات کلیدی؛ راه‌کاری برای همیشه 

موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

 

تحقیق کلمات کلیدی یا همان Keyword Research یکی از راه‌های معروف رسیدن به استراتژی محتوایی صحیح است.

اما مشکل اینجاست که اغلب مدیران سایت‌ها پس از مدتی دست از این کار می کشند و جستجوی کلمات کلیدی را متوقف می کنند. در حالی که این موضوع یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا برای سایت است.

شما با استفاده صحیح از این ابزار گامی فراتر از وب گردی در میان صفحات رقبا خواهید گذاشت؛ به شرط آن‌که به صورت صحیح و سیستماتیک و مداوم به این کار بپردازید.

یکی از راه‌های رسیدن به موضوع تولید محتوا با استفاده از تحقیق کلمه کلیدی، استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مثل سایت Serpstat است.

در این سایت شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات خود را وارد کرده و فهرست بی نظیری از لینک‌هایی که به این کلمه کلیدی پرداخته‌اند بدست آورید که در آن میزان بازدید و امتیاز همه سایت‌ها نیز مشخص شده اند.

اگر این کار را به صورت مداوام انجام دهید، به زودی به این نتیجه می رسید که تحقیق کلمات کلیدی شما را به سوی کلمات کلیدی بهتر و در نتیجه موضوعات بهتر برای تولید محتوا سوق می دهد.

 

یافتن موضوع تولید محتوا با استفاده از طوفان فکری و ساخت نقشه ذهنی

موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

 

دو روش اول، موضوعات بسیاری را به شما خواهند بخشید، اما پیدا کردن موضوع تولید محتوا به همین جا ختم نمی شود. چرا که نقص اصلی دو روش اول این است که با استفاده از آن‌ها نخواهید توانست به موضوعات جدید بپردازید و همواره دنباله رو خواهید بود.

بنابراین به علاوه روش‌های بالا شما باید با استفاده از طوفان فکری در تیم خود، ایده‌های ناب‌تری را به دست آورید و سپس از نتایج به دست آمده یک نقشه ذهنی یا Mind Map ترسیم کنید.

سپس با استفاده از دو روش بعدی که به آن‌ها خواهیم پرداخت، صدها و شاید هزاران عنوان تازه برای تولید محتوا خواهید داشت.

برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله، مطالعه درباره طوفان فکری و ایجاد نقشه ذهنی را به شما می سپاریم و به سراغ دو روش دیگر می رویم.

 

روش تیتر نویسی درختی برای موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

 

شاید باور نکنید؛ اما درک و به کار بستن این روش در کنار موارد پیشین می تواند شما را تا ابد از پیدا کردن موضوع تولید محتوا بی نیاز کند.

در این روش، شما چند درخت مجزا ایجاد می کنید که بدنه اصلی هر یک از آن‌ها، یکی از کلمات و موضوعات اصلی سایت شما است.

سپس برای هر یک از این درخت‌ها شاخه‌هایی ایجاد می کنیم که هر شاخه، می تواند شامل ویژگی‌ها، کلمات مربوط، عوامل موثر و مرتبط و هر چیز با معنای دیگری باشد.

در واقع هر شاخه این درخت، کلمه‌ای است که در کنار کلمه اصلی بتواند معنا بدهد.

حال، گام دوم را برای هر یک از شاخه‌های اصلی نیز تکرار می کنیم و کم‌کم می بینیم که با دنبال کردن کلمات از شاخه اصلی به شاخه‌های فرعی عباراتی ایجاد می شود که تعدادشان به صدها یا هزاران عبارت می رسد و در آن میان، هر یک می توانند یک موضوع برای تولید محتوا باشند.

این روش نیاز به دقت و حوصله فراوان دارد؛ اما مطمئن باشید که بهترین نتایج را حاصل می کند.

 

روش تیتر نویسی سریالی برای موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

موضوع تولید محتوا

 

روش تیتر نویسی سریالی به عنوان روشی مکمل برای روش درختی شناخته می شود و قادر است نتیجه به دست آمده از روش‌های پیشین را چند برابر کند.

در این روش (که بیشتر برای محتواهای همیشه سبز کاربرد دارد) یکی از تیترهای به دست آمده از روش درختی را استخراج کرده و با تغییر مولفه متغیر تیتر، سریالی از تیترهای مختلف را به وجود می آوریم.

به عنوان مثال فرض کنید تیتر «نکات مهم برای خرید پیانو» را با استفاده از چند روش بالا به دست آورده ایم.

حال می توانیم با تغییر مولفه متغیر یعنی “پیانو” سریالی از تیترهای مشابه را برای انواع ساز‌های دیگر نیز به وجود بیاوریم. این ساده ترین توضیح برای یادگیری روش تیتر نویسی سریالی است.

همانطور که مشاهده نمودید، از 5 روش فوق می توان برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا برای سایت استفاده کرد و این را به شما تضمین می کنیم که اگر این 5 گام را همواره طی کنید، بدون شک همیشه موضوعی تازه برای تولید محتوا خواهید داشت.

 

منابع:

  • https://exposureninja.com/training/guides/content-marketing/how-to-find-topics/
  • https://www.quicksprout.com/the-top-ways-to-come-up-with-new-content-ideas/
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *