تولید محتوای صوتی چیست؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

آموزش تولید محتوا؛ درس هفتم – تولید محتوای صوتی چیست؟

تولید محتوای صوتی یکی از بهترین انواع تولید محتواها برای رشد بیشتر یک کسب‌وکار می‌باشد که شما نیز می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ در حال استفاده از این قالب محتوا هستند و کاتالوگ‌های خود را به‌صورت صوتی و پادکست‌های هفتگی به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که تنها در کشور بریتانیا بیش از ۲۸.۳ میلیون بزرگ‌سال هر هفته به صدای دیجیتال گوش می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با تولید محتوای صوتی و اهمیت آن آشنا نماییم.

تولید محتوای صوتی چیست؟

محتوای صوتی به محتوایی گفته می‌شود که از طریق گوش دادن به مخاطب انتقال داده خواهد شد.

موسیقی، رادیو، پادکست‌ها و غیره همگی از بهترین نمونه‌های تولید محتوای صوتی هستند که در حال حاضر تهیه می‌شوند. محتوای صوتی از طریق یکی از سه روش زیر ایجاد می‌شود:

  • تبدیل متن نوشته شده به کلمات گفتاری از طریق ‏NLP
  • ضبط صدای واقعی خود انسان
  • استفاده از نرم‌افزارهای مختلف

 

اهمیت تولید محتوای صوتی

مهم‌ترین مزیت تولید محتوای صوتی، سهولت ارتباط مردم با محتوای صوتی می‌باشد. برخلاف محتوای ویدیویی، مخاطبان شما برای استفاده از محتوای صوتی نیاز به صفحه نمایش خاصی ندارند. در نتیجه حتی در حین فعالیت‌های مختلف ازجمله رانندگی، پختن غذا، پیاده‌روی و غیره نیز می‌توانند محتوای صوتی شما را گوش داده و از آن لذت ببرند.

با توجه به اینکه همه ما به‌طور مداوم از صدا برای صحبت کردن و گوش دادن استفاده می‌کنیم، بدون اینکه متوجه باشیم این محتوا به یک عادت برای ما تبدیل شده است و بیشتر از هر نوع محتوای دیگر از آن لذت می‌بریم. از طرفی تولید محتوای صوتی می‌تواند سئو در صفحات وب‌سایت شما را افزایش دهد.

در واقع در ماه مه ۲۰۱۹، گوگل رسماً اعلام کرد که ارائه پادکست‌ها و سایر اشکال محتوای صوتی می‌تواند تأثیر بسزایی در موتورهای جستجوی گوگل داشته باشد و همین امر اهمیت تولید محتوای صوتی برای انواع کسب‌وکارها را نشان می‌دهد.

البته لازم به ذکر است تولید محتوا صوتی پادکست، علاوه بر مزایای بسیار زیادی که در بازاریابی محتوایی دارد، اشکالاتی را نیز به همراه خواهد داشت. از جمله این اشکالات می‌توان به دشواری تضمین کیفیت صدای بالا اشاره کرد. اما در صورت گذراندن آموزش‌های لازم و کسب مهارت در این زمینه می‌توانید محتواهای صوتی بسیار با کیفیتی تولید نمایید که از هر نظر کسب‌وکار شما را رشد خواهد داد.

 

تولید محتوای صوتی چیست

تولید محتوای صوتی چیست

 

انواع تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی انواع مختلفی دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را طبق علائق خود و نیاز کسب‌وکارتان انتخاب نمایید. از جمله مهم‌ترین انواع تولید محتوای صوتی عبارت‌اند از:

1-پادکست‌ها

در چند سال اخیر، پادکست‌ها از پلتفرمی که عموماً مختص کمدین‌های کم شناخته شده و نوازندگان مستقل بود، به پناهگاهی برای افراد مشهور و برندهای بزرگ تبدیل شده‌اند. از جمله سازمان‌های بزرگی که در حال حاضر پادکست‌های بسیار موفقی دارند می‌توان به مایکروسافت، ای بی و مک‌دونالد اشاره نمود.

پادکست‌ها این امکان را به شرکت‌های بزرگ می‌دهند تا با تبلیغات جذاب، تبلیغات رویدادها و ذکر محصولات خود مشتریان بیشتری را جذب نمایند. به‌علاوه شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌هایی مانند پادکست اپل، پادکست گوگل و اسپاتیفای به مخاطبان جدید و بیشتری دست پیدا کنید.

2-کتاب‌های صوتی

با وجود اینکه پادکست یکی از بهترین انواع تولید محتوای صوتی می‌باشد، برجسته شدن در دنیای پادکست و یا رادیو می‌تواند کمی دشوار باشد. به همین دلیل استفاده از کتاب‌های صوتی نیز روشی است که  برای تولید محتوای صوتی به شما کمک می‌کند.

همچنین به‌طورکلی بازار کتاب‌های صوتی در حال حاضر رونق بسیار زیادی پیدا کرده است و می‌تواند یکی از بهترین راه‌های بازاریابی محتوایی باشد. یکی دیگر از مزایای کلیدی این روش این است که شما می‌توانید که کتاب‌های الکترونیکی محبوب مردم را به‌صورت یکپارچه به کتاب‌های صوتی تبدیل کنید.

3-تبدیل مقالات نوشتاری به گفتاری

با افزایش محبوبیت بلندگوهای هوشمند مانند الکسا، کورتانا و غیره هر مقاله‌ای که می‌نویسید را می‌توانید به محتوای صوتی تبدیل کنید. با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار سیستم‌ها می‌توانند محتوای شما را به‌صورت گفتاری و بسیار باکیفیت درآورند که درنتیجه می‌تواند تأثیر مثبت بسزایی در بازاریابی محتوایی شما داشته باشد.

 

چگونه تولید محتوای صوتی را با برنامه بازاریابی محتوای خود ادغام کنیم؟

حال که متوجه شدید تولید محتوای صوتی چیست و چه مزایایی می‌تواند برای کسب‌وکار شما داشته باشد، وقت آن است که یک استراتژی مشخص برای نحوه تولید آن و به حداکثر رساندن مشارکت مخاطبان خود انتخاب کنید.

اگرچه تولید محتوا صوتی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر بازاریابی محتوایی شما داشته باشد، اما نباید وسوسه شوید و از تولید سایر اشکال محتوا مانند محتوای متنی به‌صورت منظم غافل شوید.

ارائه انواع محتوای صوتی، نوشتاری و ویدیویی به همراه یکدیگر می‌تواند تأثیر مثبت بیشتری داشته و مخاطبان بیشتری را جذب نماید. زیرا در این صورت مخاطبان طبق سلیقه خود می‌توانند به منابع و موارد مختلف دسترسی داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال بعضی از افراد که می‌خواهند مطلبی را یاد بگیرند، اگر را به‌ صورت بصری ببینند راحت‌تر متوجه می‌شوند. درحالی‌که برخی دیگر تنها به‌صورت شنیداری یک موضوع را متوجه خواهند شد. بنابراین برای ایجاد تعادل در استراتژی بازاریابی محتوای خود و نحوه تولید انواع محتواها باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید.

برای این کار می‌توانید یک تقویم محتوایی تولید کنید که در زمان‌بندی‌های مشخص، محتواهای مشخصی را تولید و بارگذاری نمایید.

تولید محتوای صوتی چیست

 

مزایای تولید محتوای صوتی

از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانید با تولید محتوای صوتی برای کسب‌وکار خود تجربه نمایید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای صوتی کانال جدیدی از اطلاعات مصرفی را ارائه می‌دهد که می‌تواند مشتریان جدیدی را به همراه داشته باشد.
  • تولید محتوای صوتی می‌تواند دنبال‌کننده‌های اختصاصی بالاتری را به‌صورت هفتگی برای شما جذب نماید.
  • تولید محتوای صوتی روش راحت‌تری برای تعامل کاربران با محتوا است که نرخ بازگشت بالاتری را به همراه دارد.
  • محدودیت‌های سخت‌افزاری در تولید محتوای صوتی کمتر است.

 

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید تولید محتوای صوتی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی محتوایی است که اگر به‌درستی و به‌صورت تخصصی انجام شود، می‌تواند تا حد زیادی منجر به رشد کسب‌وکار شما گردد.

اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید، می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت لازم محتواهای صوتی خود را تولید نمایید. همچنین در حال حاضر شرکت‌هایی وجود دارند که به‌صورت تخصصی با صداهای خاص و بسیار منحصربه‌فرد، تولید محتوای صوتی را برای شما به عهده می‌گیرند و شما می‌توانید با خیال راحت این کار را به متخصصان مربوطه بسپارید.

ترجمه تخصصی: کافه محتوا

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *