تبلیغ نویسی چیست و چه مزایایی دارد؟

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

دوره آموزش تولید محتوا؛ درس شانزدهم: تبلیغ نویسی چیست + مزایا

تبلیغ نویسی چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغ نویسی، حرفه‌ای بسیار جذاب است و می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد. زیرا هر کسب‌وکاری برای دیده شدن بهتر و افزایش فروش خود، نیاز به تبلیغ نویسی توسط افراد حرفه‌ای برای رسانه ‌های مختلف خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم تبلیغ نویسی چیست و چه مزایایی دارد.

تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغات ابزارها یا پیام‌های ارتباطی پولی در کمپین ‌های بازاریابی و تبلیغاتی هستند که در صورت استفاده مؤثر، آگاهی، علاقه و تمایل مشتریان بالقوه به محصولات یا خدمات را افزایش می‌دهند. انسان ‌ها روزانه در معرض انواع مختلفی از تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، آگهی ‌نماهای تبلیغاتی در فضای باز، تبلیغات چاپی در روزنامه‌ ها یا مجلات و تبلیغات آنلاین دیجیتال در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوی مرتبط با کمپین‌های تبلیغاتی مختلف هستند.

در واقع، تبلیغ نویسی یعنی نوشتن شعارها و متن‌های تبلیغاتی که از مزایای یک محصول یا خدمات صحبت می‌کند و این تبلیغ باید طوری باشد که افراد بیشتری را برای خرید متقاعد کند. اگر تبلیغ نویسی با گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب و به‌ صورت حرفه ‌ای انجام شود تا حد زیادی به تحقق اهداف مختلف و دستیابی به مزایای بی‌پایان برای مشاغل کوچک، متوسط ​​و برندهای معروف کمک می‌کند.

مزایای تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغ نویسی چیست

تبلیغ نویسی چیست

 

کمپین‌های تبلیغاتی باید با اهداف کلی بازاریابی برای کسب‌ و کار شما همسو باشند که بتوانند با استفاده از تبلیغ نویسی، پیام‌های خاصی را نشان داده و اقدامات خاصی را از سوی مخاطبان هدف مشتریان بالقوه از طریق تبلیغات تولید شده برای هر کمپین برای پلتفرم‌ های تبلیغاتی انتخاب‌شده تشویق کنند. این اهداف در صورتی به وقوع می‌پیوندند که تبلیغ نویسی به ‌صورت حرفه ‌ای انجام شود.

مهم‌ترین مزایای تبلیغ نویسی مؤثر عبارت‌اند از:

1-افزایش آگاهی از برند و محصولات

در طول دهه‌های گذشته، انواع مختلف تبلیغ نویسی در افزایش آگاهی مخاطبان در مورد وجود برندهای جدید در بازارهای هدف و انتشار اخبار کسب ‌و کار شما در مدت ‌زمان کوتاهی کارآمد بوده است. در واقع تبلیغات اگر به ‌درستی انجام شوند، یک انتخاب معتبر برای افزایش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات تازه راه ‌اندازی شده یا برجسته کردن مزیت رقابتی در خروج از محصولات و پیشرفت ‌ها یا ویژگی‌ های جدید اضافه ‌شده به محصولات یا خدمات موجود است.

2-متمایز شدن از رقبا

افراد زیادی در کشور و در سراسر دنیا ممکن است همان چیزی را که شما تولید می‌کنید، تولید کنند یا همان خدماتی که شما ارائه می ‌دهید را ارائه دهند. این امر می‌ تواند بر میزان فروش شما تأثیر منفی بگذارد. اما در صورتی‌ که تبلیغ نویسی مؤثر و حرفه ‌ای انجام دهید، از رقبای خود متمایز شده و مخاطبان بیشتری به سمت شما خواهند آمد.

3-جذب بیشتر مشتریان فعلی و بالقوه

پس از مرحله آگاهی، تبلیغ نویسی مؤثر می‌تواند نقش مهمی در تشویق مشتریان هدف برای برداشتن گام‌ های بیشتر به سمت فروش ایفا کند. در واقع می ‌توانید با برجسته کردن اطلاعات مکان کسب ‌و کار خود در تبلیغات، و انتشار اخبار در مورد افتتاح یک فروشگاه یا شعبه جدید، ترافیک فروشگاه‌ها یا شعب را افزایش دهید. البته روش ‌هایی که برای این کار استفاده می ‌شود به موارد مختلفی مانند اینکه نوع کسب ‌و کار شما آنلاین است یا فیزیکی نیز بستگی دارد.

4-آموزش به مشتریان کسب ‌و کار شما

100٪ متقاعد شدن در مورد اینکه کدام محصول یا خدمات برای برآورده کردن نیازهای شما مناسب است، انگیزه مشتریان برای تکمیل خرید است. از تبلیغ نویسی مؤثر می ‌توانید برای آموزش مشتریانتان در مورد استفاده از محصولات یا خدمات موجود استفاده کنید و اینکه چگونه می ‌توانند از طریق آنچه ارائه می ‌دهید برای حل مشکلات شخصی یا تجاری مرتبط خود استفاده کنند.

5-افزایش حجم فروش و بازگشت سرمایه

تبلیغ نویسی مؤثر می‌تواند سخت ‌ترین مأموریت را انجام دهد و همه مواردی که تاکنون گفته شد، به شما کمک خواهند کرد تا فروش بیشتری برای کسب ‌و کار خود را تجربه کنید و افزایش بازگشت سرمایه «ROI» را به دنبال خواهد داشت. کمپین‌ های تبلیغاتی آفلاین آگاهی را در مورد راه‌حل ‌های کسب ‌و کار شما افزایش می‌دهند، در حالی ‌که راه‌حل‌های تبلیغات دیجیتال، مانند تبلیغات موتورهای جستجوگر، بهینه ‌سازی تبدیل رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات هدف‌گیری مجدد، مخاطبان درگیری‌ را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه به آنچه کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، علاقه نشان می‌دهند و تنها زمانی که مشتریان درگیر شوند، از شما هزینه دریافت می‌شود که به آن تبلیغات کلیکی نیز می‌گویند.

6-ماندگاری بهتر برند شما در ذهن مخاطب

حتماً تاکنون خودتان برخی نوشته ‌ها و ویدیوهای تبلیغاتی را دیده ‌اید که به ‌قدری حرفه ‌ای انجام‌ شده ‌اند که هنوز در خاطر شما مانده ‌اند. برندسازی تجاری موفق را می‌توان از طریق تبلیغ نویسی مؤثری که برای کمپین‌های تبلیغاتی تولید می‌شود، به دست آورد که با هدف ایجاد درک مثبت در مورد برند شما یا قرار دادن برند شما به ‌عنوان انتخاب شماره 1 برای محصولات یا خدمات مرتبط است.

این نوع تبلیغات باید بر ارزش‌های تجاری شما، کیفیت محصول شما، استراتژی قیمت‌گذاری منصفانه شما، حرفه‌ای بودن گزینه‌های خدمات مشتری کسب‌وکار شما و اینکه اولویت اول دائمی شما رضایت مشتریان است، تمرکز کنند.

انواع تبلیغات مؤثر

انواع مختلفی از تبلیغ نویسی آفلاین و آنلاین وجود دارند که باید آن‌ها را با توجه به مسائل مختلف ازجمله میزان مناسب بودن آن‌ها برای اهداف شما، بودجه شما، مخاطبان هدف “مشتریان بالقوه” و محتوای کمپین خود انتخاب کنید. تفاوت اصلی بین گزینه‌های تبلیغات آنلاین و آفلاین در دسترس بودن گزینه‌های هدف‌ گیری دقیق بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق و رفتار، مناسب برای هر اندازه بودجه تبلیغاتی و توانایی ردیابی دقیق عملکرد کمپین است.

انواع تبلیغات آفلاین عبارت‌اند از:

  • تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات در فضای باز شامل تبلیغات آگهی ‌نما و تبلیغات متحرک مانند تبلیغات در اتوبوس

انواع تبلیغات آنلاین نیز عبارت‌اند از:

  • تبلیغات موتورهای جستجو
  • تبلیغات نمایشی مثلاً در وب‌سایت‌های مناسب، برنامه‌های تلفن همراه و گزینه‌های تبلیغاتی YouTube
  • تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، ، لینکدین، توییتر و اسنپ چت
  • تبلیغات موبایلی

سخن پایانی

به ‌طور کلی تبلیغ نویسی و تبلیغات مؤثر خروجی همکاری تیمی حرفه‌ای از بازاریابان، نویسندگان، طراحان، ویرایشگران ویدئو، عکاسان و هنرمندان برای تولید محتوای جذاب و حرفه ‌ای است که بر هدف قرار دادن نیازها و علایق مخاطب تمرکز دارد تا به نتایج دلخواه منجر شود. اگر شما خودتان در این حرفه مشغول به کار هستید، می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی بیشتر حرفه‌ای شوید. اما اگر یک کسب‌وکار و تجارت خاصی را دارید و می‌خواهید برای آن تبلیغات انجام دهید، حتماً برای این کار به دنبال گروه‌های متخصص در آژانس‌های خوب تبلیغاتی باشید تا بتوانید به اهداف مورد نظرتان دست پیدا کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *