چطور با تولید محتوا می توانیم فروش اینترنتی را افزایش دهیم؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا چگونه ممکن است؟

مطمئنا اگر شما هم کمی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تخصص داشته باشید بدون شک به این نتیجه می رسید که تولید محتوا چقدر بر روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد. چرا که یکی از مهم ترین مزیت های این نوع بازاریابی دیجیتال، بهبود تعامل و ارتباط با مشتریان است.

در واقع، تولید محتوای تخصصی، پلی بین کسب و کار شما و مشتریان می باشد. با این روش می توانید به بهترین شکل ممکن، خودتان، برندتان، محصولات تان، خدمات و نوع فعالیت خود را به مخاطبان خود توضیح دهید و به آن ها معرفی نمایید. بنابراین اگر به دنبال ارزان ترین، موثرترین و سریع ترین روش بازاریابی دیجیتال برای معرفی بهتر محصولات و خدمات خود به مشتریان خود هستید می توانید از یک محتوای مناسب و حرفه ای بهره بگیرید.

هیچ کس نمی تواند منکر ارتباط افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا شود. اصلاً هدف اصلی کسب و کارهای اینترنتی که اساس کار خود را بر روی بازاریابی اینترنتی چیده اند جذب مشتریان از طریق اینترنت است. به همین دلیل، هر نوع کسب و کار اینترنتی به دنبال بهترین استراتژی جذب مشتریان اینترنتی است. پس در حال حاضر، تولید محتوا به عنوان بهترین روش جذب مشتریان و فروش اینترنتی، شناخته شده است.

به این صورت که محتوا با اعتمادسازی، تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی، افزایش محبوبیت کسب و کار در بین مخاطبان، افزایش ترافیک ورودی وب سایت، افزایش رتبه وب سایت در جستجوهای اینترنتی، بازاریابی موثر و … سبب افزایش فروش اینترنتی می شود.

البته با این شرط که محتواهای تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند. لذا برای این بازاریابی باید برخی اصول و استانداردها رعایت شوند تا محتوای شما تاثیرگذار باشد. مثلاً تولید محتوا بر اساس اصول حرفه ای و با توجه به سلیقه مخاطب یکی از این استانداردها است.

تولید محتوا چیست و چه فوایدی دارد؟

قبل از اینکه به ارتباط افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا بپردازیم مختصری در مورد ماهیت تولید محتوا می گوییم.

در واقع، تولید محتوا مجموعه ای از اطلاعات محصولات یا خدمات برندی است که از طریق متن، ویدئو، پادکست، خبر، آموزش و … به مخاطبان ارائه می شود. این محتوای تولید شده را می توان در وب سایت یا شبکه های اجتماعی برای مخاطبان به نمایش گذاشت. از آنجایی که توجه به کسب و کار مورد نظر و مخاطبان آن از مهم ترین اصول تولید محتوا است لذا محتواهای تولید شده با هم فرق دارند.

اما تمام کسب و کارها و برندها از تولید محتوا، یک هدف مشترک دارند و آن هم، افزایش جذب مخاطب و فروش بیشتر است. اما چگونه تولید محتوا سبب افزایش فروش می شود؟

به طور کلی پروسه خرید کردن مشتریان، شامل سه مرحله آگاهی، اعتماد کردن و تصمیم گیری می باشد که هر کدام از این مراحل، نیاز به محتوای خاص خود دارند.

حال اگر شما به دنبال افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا هستید در اولین گام باید برای هر کدام از این مراحل، یک محتوای مناسب و حرفه ای تهیه کنید.

لازم به ذکر است بدانید اگر استراتژی محتوایی شما برای یکی از این مراحل، صحیح نباشد مطمئن باشید به افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا دست نخواهید یافت.

به عنوان مثال، اگر موفق شدید با تولید محتوا، مخاطبان خود را از نوع برند و خدمات خود آگاه کنید اما نتوانید اعتماد لازم را در آن ها ایجاد کنید مطمئنا نمی توانید به نتیجه برسید و محصولات خود را بفروشید.

 

افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا

افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا

 

افزایش آگاهی از طریق تولید محتوا

همان طور که اشاره نمودیم اولین گام برای رسیدن به افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا، آگاهی یافتن خریدار از برند و کسب و کار شما است. مشتریان، در این مرحله، آماده خرید کردن از شما نیستند اما با نوع محتوایی که تولید کرده اید با برند و شغل شما آشنا شده اند. البته، این گام، ارزشمندترین گام هر نوع تجارتی است. چرا که اگر مخاطبان، شما را نشناسند اصلا عضو وب سایت یا صفحه اجتماعی شما نمی شوند و به سایر مخاطبان شما نمی پیوندند. در نتیجه از شما خرید نمی کنند.

به همین دلیل، کسب اطلاعات در مورد تجارت مورد نظر، یکی از مهم ترین پارامترها برای جذب مشتری و افزایش فروش اینترنتی است که با محتوای مناسب می توانید به آن دست یابید. تولید محتوای آموزشی، یکی از بهترین گزینه ها برای آگاهی دادن مشتریان است.

 

 

اعتماد سازی با تولید محتوا

یکی دیگر از مراحل افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا، افزایش اعتماد سازی در بین مخاطبان است. بسیاری از مشاغل بر این باورند. بعد از آگاهی مردم از نوع کسب و کارشان، حتما از آن ها خرید می کنند. در صورتی که اصلا اینگونه نیست. مخاطبان به اندازه کافی محصولات و خدمات شان را نشناسند، آن ها را با دقت بررسی نکنند تصمیم به خرید نمی کنند. هر چه به مشتریان، راهنمایی بیشتری شود و اطلاعات و آگاهی آن ها افزایش یابد احتمال خرید آن ها نیز بیشتر می شود.

در این مرحله، شما باید از استراتژی جدیدی استفاده کنید. یعنی باید محتوایی تولید کنید که سبب جلب اعتماد مخاطبان شود. در این مرحله می توانید از کتاب های الکترونیکی رایگان یا کدهای تخفیف و هدیه و یا دفترچه های راهنما کمک بگیرید.

همچنین سعی کنید در این مرحله، محتوای شما کاملاً تخصصی باشد. چرا که اگر یک محتوای صحیح و تخصصی در اختیار مشتریان قرار دهید آن ها شما را به عنوان یک متخصص می شناسند و به شما اعتماد می کنند.

تصمیم گیری برای خرید، با تولید محتوا

این مرحله، همان مرحله ای است که مشتریان از برند شما خرید می کنند. آن ها با محتواهای قبلی، کاملاً با برند و نوع محصولات و خدمات شما آشنا شده اند و اعتماد لازم را به دست آورده اند.

در این مرحله، برای رسیدن به افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا باید محتوایی تولید کنید که آن ها را جذب خرید از شما کند. برای این کار می توانید محتوایی تولید کنید و در آن در مورد مزیت های محصول یا خدمات برندتان در مقایسه با سایر محصولات مشابه، صحبت کنید. در این محتوا می توانید انواع تخفیفات، پیشنهادهای ویژه برای خرید، ارائه نسخه آزمایشی محصول و … را بگنجانید.

نتیجه گیری

در یک کلام می توان گفت، عصر حاضر، عصر پادشاهی محتوا است. به گونه ای که امروزه، بیشترین بخش اینترنت به محتوا اختصاص یافته است و کاربران، به محتوا بیشتر از ارتباطات اینترنتی، اهمیت می دهند. نفوذ محتوا در بین کاربران به قدری زیاد شده است که حس اعتماد و تبعیت از محتوا را در آن ها القا می کند. به عبارت دیگر، کاربران، محتواها را یک منبع رسمی و قابل اعتماد می دانند.

به همین دلیل است که تولید محتوا سبب افزایش فروش اینترنتی شده است. مشاغل می توانند با بهره گیری از انواع محتوا ابتدا در مخاطبان خود آگاهی لازم را ایجاد کنند و سبب با القای حس اعتماد در آن ها، کاربران را علاقه مند به خرید نمایند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *