تولید محتوا موشن گرافیک

موشن گرافیک چه نوع محتوایی است؟

آموزش تولید محتوا؛ درس بیست و سوم: موشن گرافیک چه نوع محتوایی است؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که موشن گرافیک چه نوع محتوایی است؟ موشن گرافیک، به طور کلی نوع خاصی از انیمیشن و توصیفی از یک طراحی گرافیک به ‌صورت پویانمایی است. در این مقاله قصد داریم به توضیح و پاسخ این سؤال بپردازیم که موشن گرافیک چیست و چه مزایایی دارد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تولید محتوا موشن گرافیک و اهمیت آن

می‌توان گفت موشن گرافیک نوعی محتوا است که ما بین انیمیشن و طراحی گرافیکی قرار دارد و هدف آن ارائه اطلاعات با استفاده از متون گرافیکی یا متحرک برای دستیابی به یک هدف ارتباطی خاص است. بسیاری از مواقع، ویدیوهای موشن گرافیک با روایت صوتی همراه بوده تا به بینندگان برای درک بهتر ویدیو کمک کنند.

هدف موشن گرافیک چیست؟

هدف از تولید موشن گرافیک این است که ایده‌ ها را به ‌صورت بصری در معرض دیده بینندگان قرار داده تا درک آن‌ها آسان‌تر شود. از موشن گرافیک می‌توان برای اهداف تجاری و آموزشی بسیار متعددی استفاده کرد. این بدین معنی است که تمام صنایع می‌توانند برای پیاده‌سازی ایده‌های خود و همچنین تبلیغات از موشن گرافیک استفاده کنند.

انواع موشن گرافیک چیست؟

انواع مختلفی از موشن گرافیک وجود دارد که برندها برای رسیدن به اهداف خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. به‌ طور کلی، استفاده از موشن گرافیک به این منظور است که بینندگان شما چیزی را احساس کنند یا چیزی بیاموزند و بعد از آن به خرید یا ثبت ‌نام تشویق شوند. از انواع موشن گرافیک‌ها می‌توان به فیلم‌ های آموزشی، ویدیوهای انیمیشن UX، لوگوهای متحرک، اینفوگرافیک‌های تعاملی، تبلیغات متحرک، عناوین انیمیشن و GIF ها اشاره کرد.

موشن گرافیک برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

تولید محتوا موشن گرافیک

تولید محتوا موشن گرافیک

 

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل برای شما شرح دادیم موشن گرافیک نوع خاصی از انیمیشن و توصیفی از یک طراحی گرافیکی است. موشن گرافیک برای موارد و اهداف متعددی استفاده می‌شود که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از:

1-جلب توجه مخاطبان بیشتر

طبق تحقیقاتی که مایکروسافت انجام داده است میزان توجه افراد به محتوای متنی طولانی کمتر از ۸ ثانیه می‌باشد. اما استفاده از موشن گرافیک باعث می ‌شود، بینندگان بیشتری جذب محتوا شده و به علاوه مدت طولانی‌تری بر روی یک صفحه بمانند. در نتیجه نرخ پرش کاهش پیدا کرده و نرخ تبدیل مخاطبان شما به مشتری افزایش پیدا می‌کند. همه این موارد در کنار هم باعث رونق کسب و کار شما و افزایش درآمدتان می‌شود.

2-افزایش تعامل و نرخ تبدیل

موشن گرافیک با ترکیب تصاویر و موسیقی به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگانی که به محتوای متنی شما علاقه دارند و همچنین بازدیدکنندگانی که از طرفداران پروپاقرص محتوای شنیداری شما ما هستند، جذب این نوع محتوا شده و تعامل بیشتری شکل می‌گیرد.

آمارها نشان می‌دهند که استفاده از موشن گرافیک باعث می‌شود تا ترافیک ارگانیک سایت ۱۵۷% رشد داشته باشد. همچنین نتایج تحقیقات نشان می‌دهد پیام‌هایی که از طریق موشن گرافیک به مخاطب ارسال می‌شود ۹۵% بیشتر از محتوای متنی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. به همین دلیل احتمال تبدیل شدن مخاطبان به مشتریان ثابت شما با کمک موشن گرافیک بیشتر است.

3-ساده کردن اطلاعات برای مخاطبین

بسیاری از کسب‌وکارها، سازمان ‌ها و سایر مراکز خدمات پیچیده ‌ای را ارائه می ‌کنند که ممکن است برای مخاطبان از قشرهای مختلف قابل درک نباشند. این مراکز می‌توانند از تبلیغات موشن گرافیک استفاده کرده تا درک محتواهای خود را برای کاربران آسان نمایند. ویدئوهای موشن گرافیک کمک‌ های بصری بسیار خوبی هستند که یادگیری را برای کاربران آسان می ‌کنند. این باعث می ‌شود مخاطبان بیشتری برای پاسخ به سوالات خود به سایت شما مراجعه نمایند.

موشن گرافیک چگونه باعث رونق کسب ‌و کار می ‌شود؟

موشن گرافیک به کارفرمایان کمک می‌کند تا بهترین شکل ایده ‌های خود را پیاده ‌سازی کرده و آن‌ها را به شکل ساده به سرمایه‌گذاران و مخاطبان عادی نمایش دهند. همچنین می‌توان با استفاده از طراحی تبلیغات موشن گرافیک اقدام به جذب کاربران بیشتری برای سایت و یا مشتریان بیشتری برای خرید محصولات و خدمات کرد. موشن گرافیک کمک می‌کند تا شما به نحو احسن بتوانید با تبلیغات بهتر محصولات خود را به فروش رسانده و کسب‌ و کار خود را رونق دهید.

نحوه استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید تبلیغات متحرک یک راه عالی برای ارائه ایده‌ها و جلب توجه سریع بیننده است. هنگامی که طرح ‌های موشن گرافیک به نحوه احسن انجام شوند،  قادر خواهند بود بیننده را به سرعت جذب خود کند. اگر قصد دارید از موشن گرافیک برای بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکار خود استفاده کنید ابتدا باید تصمیم بگیرید هدفتان از این نوع تبلیغات چیست؛ بعد از آن شما می‌توانید با استفاده از عناصرگرافیکی دو بعدی و متحرک سازی اقدام به طراحی موشن گرافیک کنید. سپس باید برای موشن گرافیک آماده شده موسیقی پس زمینه انتخاب کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که موشن گرافیک تبلیغاتی برای اینکه بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب داشته باشد بهتر است نهایتاً 15 تا 30 ثانیه باشد. البته تولید محتوا موشن گرافیک حرفه‌ای بسیار تخصصی است که اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، باید دوره‌های آموزشی آن را به طور کامل بگذرانید یا این کار را به دست افراد حرفه‎ای بسپارید.

ابزارهای طراحی موشن گرافیک

ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک طراحی و تولید محتوا موشن گرافیک را انجام دهید، عبارت‌اند از:

1-نرم ‌افزار ادوبی افتر افکت

یکی از قدرتمندترین ابزار طراحی دو بعدی و جلوه‌های ویژه سینمایی افتر افکت است. این نرم افزار می‌تواند به شما در به حرکت درآوردن تصاویر گرافیکی، اصلاح حرکات نمایشی و ترکیب عناصر بصری کمک شایانی کند.

2-نرم ‌افزار ادوبی پریمیر

این نرم ‌افزار با دارا بودن تکنولوژی‌ های منحصر به ‌فرد به عنوان قدرتمندترین نرم ‌افزار ویرایش ویدیو در دنیا شناخته شده است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌ افزار پریمیر طراحی‌های خود را به بهترین شکل اصلاح کرده و موارد مورد نیاز را اضافه کنید.

3-نرم‌افزار تی ری دی مکس

اگر قصد دارید با طراحی خود مخاطبین را شگفت ‌زده کنید، بهترین گزینه استفاده از نرم ‌افزار سه بعدی ساز 3Dmax است. این نرم‌افزار با ایجاد مدل‌های 3 بعدی برای ساخت انیمیشن‌ها به یکی از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای صنعت گرافیک رایانه تبدیل شده است.

4-نرم ‌افزار مایا

اگر تازه وارد حرفه موشن گرافیک شده‌اید باید بگوییم یکی از راحت‌ترین نرم ‌افزارهای مدل‌سازی و ساخت انیمیشن‌های 3 بعدی، نرم ‌افزار مایا است. شما می‌توانید با استفاده از این نرم ‌افزار به ساخت شخصیت‌ها و اصلاح آن‌ها بپردازید.

5-نرم‌افزار سینما فور دی

این نرم ‌افزار همانند نرم ‌افزار مایا برای مدل‌سازی و رندرگیری سه ‌بعدی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. مزیتی که نرم ‌افزار سینما فور دی دارد، این است که بیشتر توسط تیم‌ های چند نفره کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی ‌که بیشتر شرکت ‌های بزرگ از نرم افزار مایا بهره‌مند می‌شوند.

جمع بندی و نتیجه‌ گیری

تولید محتوا موشن گرافیک، طراحی گرافیکی متحرک است که به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا آموزش‌ها و تبلیغات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبین خود ارائه دهند. این نوع انیمیشن می‌تواند به شرکت‌ها در بازاریابی و تبلیغات کمک شایانی کند. موشن گرافیک با نرم ‌افزارهای مختلفی طراحی می‌شود که شما باید برای طراحی یک موشن گرافیک خوب از آن‌ها استفاده کنید.

موشن گرافیک یکی از بهترین گزینه‌ ها برای بالا بردن نرخ تبدیل در بازاریابی محسوب می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که هنوز تجربه کافی برای انجام آن ندارید و یا می‌خواهید برای وب سایت خود تنها از چند موشن گرافیک استفاده کنید، بهتر است این کار را به شرکت‌های طراحی موشن گرافیک بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *