انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا

انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا

آموزش تولید محتوا؛ درس بیست و چهارم: چگونه کلمه کلیدی را برای تولید محتوا انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا به‌ طور صحیح و بر اساس اصول سئو می‌تواند تأثیر بسزایی در نتایج بازدید وب‌سایت شما داشته باشد. ممکن است شما تعداد زیادی محتوای با کیفیت بنویسید، اما اگر یک کلمه کلیدی در آن به میزان لازم تکرار نشود، احتمال اینکه محتوای مورد نظر در نتایج برتر موتورهای جست‌وجوگر گوگل دیده شوند، بسیار پایین است.

بنابراین انتخاب درست کلمه کلیدی در تولید محتوای سایت به طور صحیح امری حیاتی برای افزایش مخاطب و پیشرفت یک وب‌سایت است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم در مورد انتخاب انواع کلمه کلیدی تولید محتوا را به شما عزیزان ارائه دهیم.

اهمیت انتخاب صحیح کلمه کلیدی تولید محتوا چیست؟

انتخاب کلمات کلیدی و تکرار درست آن در محتوا بر اساس اصول سئو برای جلب ‌توجه محتوای شما حیاتی هستند. انتخاب کلمات کلیدی مؤثر می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطب هدف خود ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنید. هنگامی‌که کلمات کلیدی درست در یک محتوا به ‌طور صحیح قرار داده می‌شوند، می‌توانند به افزایش رتبه محتوای شما در موتورهای جستجو نیز کمک کنند.

“کلمات کلیدی” یا “عبارات کلیدی” در واقع همان چیزی است که افراد هنگام جستجوی اطلاعات مورد نیازشان در قسمت سرچ موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. با این روش افراد محتواهای مورد نظرشان را پیدا می‌کنند.

اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا برای محتوای شما به ‌درستی انجام شده است؟

شما می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی استراتژیک به مخاطبان خود کمک کنید تا صفحات شما را پیدا کنند. هنگامی‌که تشخیص دادید که افراد وقتی به دنبال نوع اطلاعاتی هستند که شما ارائه می‌کنید، چه چیزی را در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، می‌توانید مقالات خود را مطابق با همان عبارات تنظیم کنید.

درک این نکته نیز بسیار مهم است که وقتی در مورد انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا صحبت می‌کنیم، منظور ما تنها یک کلمه نیست و برای بسیاری از موضوعات عبارت‌های کلیدی بیشتر جست‌وجو می‌شوند و باید یک عبارت خاص مانند کلمه کلیدی در قسمت‌های مختلف محتوای شما به ‌درستی تکرار شوند.

به ‌عنوان ‌مثال، جستجوی کلمه «کراوات»، پیش ‌بینی ‌های جستجوی متفاوتی را نسبت به جستجوی «نحوه بستن کراوات» نشان می ‌دهد. لازم به ذکر است که معمولاً بالا بردن رتبه محتوا با عبارات کلیدی درست، راحت‌تر از بالا بردن همان محتوا با یک کلمه کلیدی است.

این تمایز مهمی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا می‌تواند به شما کمک کند تا عبارات جستجویی را انتخاب کنید که مطابقت بیشتری با آنچه که مخاطبان شما جست‌وجو می‌کنند، داشته باشد. البته استفاده از کلمات کلیدی کافی نیست و شما باید در کنار آن آموزش‌های لازم در مورد سایر اصول سئو را نیز در نظر داشته باشید و برای محتوای خود اجرا کنید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوای مناسب برای بهینه ‌سازی محتوای وب ‌سایت

انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا

انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا

 

انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوای مناسب برای محتوای وب‌سایت شما می‌تواند کار دشواری باشد. برای سهولت این فرآیند، در اینجا سه ​​نکته کلیدی برایتان خواهیم گفت که می‌تواند شانس موفقیت شما را بهبود بخشد.

1- انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا را بر اساس مخاطب هدف خود انجام دهید.

برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی جهت استفاده در محتوای خود، ابتدا باید خود را به جای مخاطب هدف خود قرار دهید. مثلاً از خود بپرسید: “اگر بخواهم این نوع محتوا را پیدا کنم، چه چیزی را در گوگل تایپ می‌کنم؟” این کار به ما ایده‌ای از عبارات کلیدی ممکن با بازدید بیشتر برای تمرکز بالاتر می‌دهد.

به ‌عنوان ‌مثال، فرض کنید که مخاطبان ما مدیران بازاریابی آنلاین هستند که بسیاری از آن‌ها با اصطلاح سئو آشنا می‌باشند. بنابراین عبارت کلیدی مانند “چگونه کلمات کلیدی را برای سئو انتخاب کنیم” می‌تواند یک عبارت بسیار قوی برای محتوای شما باشد و احتمال بالا بردن رتبه آن در موتورهای سرچ گوگل افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در مورد ویژگی‌ها و نیازهای آن‌ها دقیق باشید.

2- از ابزارهای تحقیق در مورد انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا استفاده کنید.

هنگامی ‌که خود را به جای مخاطب قرار دادید و با این شیوه توانستید ایده‌هایی برای انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا به دست آورید، مهم است که تحقیقات بیشتری در مورد آن‌ها انجام دهید تا مطمئن شوید که کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به‌درستی انتخاب شده است.

یادتان باشد استفاده از کلمات کلیدی تکی که بیش از حد محبوب هستند نیز می‌تواند باعث شود که محتوای شما در برابر رقبا رتبه خوبی نداشته باشد. از سوی دیگر، استفاده از کلمات کلیدی بیش ‌از حد مبهم می‌تواند باعث می‌شود که افراد کمی محتوای شما را بازدید کنند.

بنابراین، مهم است که در مورد حجم جستجو و رقابت بالقوه برای هر کلمه کلیدی که در نظر دارید تحقیق کنید. یکی از راه‌ های انجام این کار استفاده از ابزارهای مختلف موجود برای پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید است. یکی از این ابزارها Google Trends است.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید چند نفر در جستجوی یک عبارت کلیدی خاص هستند. اگر عبارتی را در این برنامه وارد کنید، نموداری به شما نشان داده می‌شود که تعداد افرادی را که در طول زمان آن کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند، نمایش داده خواهد شد و طبق آن شما می‌توانید انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا را به‌صورت صحیح‌تر و دقیق‌تر انجام دهید.

علاوه بر این، داده‌هایی در مورد علاقه مخاطبان به آن کلمه کلیدی، به تفکیک منطقه و موضوعات مرتبط دریافت خواهید کرد. این اطلاعات می‌تواند برای کمک به تصمیم‌گیری شما در مورد مؤثرترین عبارات کلیدی مورد استفاده مفید باشد.

3- محتوای موجود خود را برای کلید واژه مورد نظر تجزیه‌وتحلیل کنید.

در نهایت، فراموش نکنید که کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی انتخاب شده را یک بار در محتواهای از قبل نوشته شده خود جستجو کنید. زیرا کلمه کلیدی تکراری می‌تواند امتیاز منفی برای سایت شما داشته باشد. ممکن است صفحات و پست ‌های شما از قبل حاوی کلمات کلیدی انتخاب شده باشند و حالا با شناخت عبارات کلیدی مربوطه می‌توانید با به روزرسانی آن‌ها روی بهبود محتواهای از قبل نوشته شده با این عبارات کلیدی تأکید بیشتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید محتوای شما رتبه بالایی داشته باشد، عناوین و توضیحات شما باید به ‌صراحت بیان کنند که هر صفحه یا مقاله در مورد چیست. به همین دلیل عبارت کلیدی باید حتماً در عنوان مقاله شما نیز به کار رود و این موضوع یکی از مهم‌ترین رازهای سئوی محتوا می‌باشد.

سخن پایانی

انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا به درستی یکی از ارکان اصلی تولید محتوای متنی برای انواع وب‌سایت‌هاست. طوری که اگر این کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی به‌درستی انتخاب نشوند، ممکن است هیچ گاه محتوای شما حتی اگر با کیفیت بالا نوشته شده باشد به صفحات اول نتایج جست‌وجوی گوگل راه پیدا نکند.

بنابراین باید حتماً آموزش‌های لازم در مورد انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا را ببینید و با ابزارهای مختلف که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند به‌ خوبی آشنا شوید. این کار باعث می‌شود محتواهای شما راحت‌تر در رتبه‌ های بالا قرار بگیرند و بازدید صفحات وب‌سایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه یکی از مهم‌ترین اصول برای پیشبرد وب ‌سایت می ‌باشد.

منبع: کافه محتوا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *