هزینه های زندگی در ژاپن

هزینه های زندگی در کشور ژاپن

بررسی هزینه های زندگی در کشور ژاپن در بخش های مختلف

هزینه های زندگی در ژاپن؛ ژاپن به جهت داشتن هزینه های بالای زندگی مشهور است. خصوصاً شهر توکیو که سالانه در لیست ده مورد از گران ترین شهرهای جهان قرار می گیرد.

همچون اکثر شهرهای اصلی جهان اجاره خانه در ژاپن بخش بزرگی از هزینه های زندگی را به خود اختصاص می دهد و همچنین خرید ماشین و حمل و نقل نیز هزینه بالایی دارد.

با این حال هزینه زندگی در ژاپن بسته به اینکه در کدام شهر زندگی می کنید و با انتخاب محصولات محلی و استفاده معقول از حقوقتان همیشه هم بالا نیست. در قسمت زیر یک راهنمای کلی با هزینه های تخمینی ماهانه زندگی در ژاپن وجود دارد.

تولید محتوا برای وبسایت های فروشگاهی را از اینجا مطالعه کنید….

هزینه های زندگی در ژاپن

 

هزینه های بخش مسکن و خدمات شهری در ژاپن

برخی از گران ترین زمین های جهان را می توان در توکیو که به یک شهر گران معروف است یافت. با این حال اجاره خانه می تواند از قیمت پایین و ارزان برای آپارتمان های کوچک که حدود ده متر مربع هستند شروع شود و تا هزینه های بسیار بالا برای آپارتمان های لاکچری در محله های عالی، ادامه داشته باشد.

بیرون از توکیوی مرکزی، هزینه های زندگی به طرز چشمگیری پایین تر است، مخصوصاً در نواحی حومه ای، اطراف و سایر مناطق و شهرهای ژاپن.

میانگین اجاره در سراسر کشور به صورت ماهیانه و بدون احتساب خدمات شهری برای یک آپارتمان یک خوابه (حدود 40-20 متر) بین 50 تا 70 هزار یِن است.

اجاره آپارتمانی با همین اندازه در مرکز توکیو و محله های محبوب اطراف آن معمولا از حدود 100 هزار ین شروع می شود.

از سوی دیگر برای افرادی که می خواهند در شهر بمانند و ترجیح می دهند به صورت سنتی آپارتمان اجاره نکنند، مسافرخانه ها که گزینه هایی ارزان و بی دردسر هستند، انتخاب خوبی به حساب می آیند.

خدماتی شهری همچون برق، گاز و آب معمولا به جز برخی از مسافرخانه ها و اجاره نامه های ماهانه ای همچون لئوپالاس جزء اجاره محسوب نمی شوند.

هزینه میانگین برای خدمات شهری برای هر فرد در ماه تنها 10 هزار ین است: حدود 4 هزار ین برای برق، 3 هزار ین برای گاز و 2 هزار ین برای آب. آبگرمکن های گازی و اجاق گاز در بیشتر محل ها معمول هستند، اگرچه ممکن است در برخی از خانه های مدرن گازهای صفحه ای وجود داشته باشد.

هزینه های زندگی در ژاپن

هزینه های زندگی در ژاپن

مهاجرت به ایتالیا؛ شرایط اقامت ایتالیا، کار در ایتالیا، ویزای کاری و ویزای تحصیلی

 

هزینه های بخش ارتباطات در کشور ژاپن

برای آن دسته از افرادی که کارت اقامت معتبر و حساب بانکی ژاپنی دارند، تلفن های همراه قابل استفاده هستند.

طرح های اشتراک سنتی از ماهانه حدود 6 هزار ین وجود دارد. اگرچه اپراتورهایی نیز هستند که تخفیف قائل شده و طرح های ارزان تری با هزینه ای حدود 2 هزار ین در ماه ارائه می دهند.

اقامت کنندگانی که مایلند در منزل به اینترنت دسترسی داشته باشند یا باید دستگاه وای فای جیبی (با هزینه‌ی 2500 ین در ماه) تهیه کنند و یا طرح های اشتراکی برای دسترسی به پهنای باند و اینترنت فیبر نوری (هزینه ای حدود 4 هزار ین در ماه) تهیه کنند.

در غیر این صورت باید از وای فای هات اسپات های غیر رایگان که برای دسترسی به اینترنت گزینه های جایگزینی دارند استفاده کنند.

مقالات گردشگری کافه محتوا را از این قسمت مطالعه کنید….

 

هزینه های بخش خدمات و اسباب منزل و سرگرمی در ژاپن

وسایل سفید منزل همچون یخچال، ماشین لباسشویی و سایر لوازم همچون دستگاه تلویزیون، ضبط، دوربین و کامپیوتر در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای مثل Yamada Denki، Yodobashi Camera، Big Camera و همچنین مراکز خانگی و فروشگاه های دست دوم فروشی همچون Off House یافت می شوند.

هایپرمارکت های زنجیره ای ژاپنی مثل Aeon و Yokado و خرده فروشان لوازم داخلی مثل Nitori و Muii مبلمان و اسباب منزل را با قیمت مناسبی ارائه می دهند در حالیکه خرده فروشان بین المللی همچون Ikea محصولات خارجی را با قیمت بسیار بالایی ارائه می دهند.

خرده فروشان آنلاین همچون Amazon و Rakuten نیز طیف گسترده ای از محصولات خانگی را به فروش می رسانند.

فروشگاه های 100 Yen طیف گسترده ای از هر یک از محصولاتی همچون لوازم التحریر و لوازم آشپزخانه را با قیمت 100 ین (به اضافه ی ملیات بر مصرف) به فروش می رسانند و می توانند برای افرادی که می خواهند با قیمت پایین برای آپارتمان خود اثاث بخرند گزینه ی به صرفه ای باشند.

خدماتی مثل کوتاهی مو در ژاپن داستانی متفاوت دارد چرا که آرایشگران در ژاپن بابت خدمات فوق العاده خود مشهورند و هزینه ها برای یک بار کوتاهی مو از حدود 4 هزار ین شروع می شود.

کوتاهی مو معمولاً شامل یک بار شستشو و خشک کردن موها با سشوار است و گاهی یک ماساژ سریع را هم شامل می شود. اما در اینجا مکان هایی وجود دارد که می توانید یک کوتاهی موی سریع با هزینه ای حدود هزار 1000ین هم داشته باشید.

برای بخش سرگرمی، سینما (هزینه ی بلیط از هزار تا دو هزار ین متغیر است)، مراکز کارائوکه (هزینه ی هر ساعت از حدود 200 ین شروع می شود) و گیم سنترها در بیشتر شهرها وجود دارند.

فروشگاه های کرایه DVD همچون Tsutaya معمولاً فیلم های خارجی نیز دارند اما فیلم های ژاپنی با زیر نویس خارجی ممکن است به سختی پیدا شود. پیش از آنکه DVD کرایه کنید مطمئن شوید که DVD Player شما می تواند کدهای منطقه ای خاصی را به نمایش درآورد.

نمایش های تئاتر همچون کنسرت های زنده تقریبا در تمام طول سال اجرا می شوند.

شهرهای اصلی همچون توکیو و اوزاکا معمولاً نمایش های زنده بیشتری را با ایفا کنندگان محلی و بین المللی محبوب ارائه می دهند. بسته به محل اقامت شما هزینه بلیط از حدود 6 هزار ین آغاز می شود.

هزینه های زندگی در ژاپن

هزینه های زندگی در ژاپن

هفته نامه کافه محتوا را از این قسمت دریافت کنید…..

 

هزینه خواربار و صرف غذا در بیرون منزل در ژاپن

اگر از مواد غذایی ژاپنی مثل سبزیجات فصلی و غذاهای دریایی و محصولات دانه ی سویا استفاده کنید، سوپرمارکت های محلی تقریباً ارزان خواهند بود.

محصولات از پیش پخته شده کمی پیش از ساعت تعطیلی مغازه ها به هنگام غروب ممکن است با تخفیف به فروش برسند.

برای اینکه از میانگین قیمت، کیفیت، انتخاب کالا و روزهای تخفیف کالا آگاه شوید خوب است که به سوپرمارکت ها و مغازه های خواربار فروشی اطرافتان مراجعه کنید.

رستوران های ارزانی که می توانید در آن یک وعده کامل را با هزینه ای میان 500 تا 1000 ین صرف کنید غذاهایی همچون نودل (رامن، سوبا و اودون)، دون بوری (برای مثال دون بوری گوشت گاو)، برنج کاری، بیبیم بپ (دون بوری به سبک کره ای)، همبرگر و بسیاری غذاهای دیگر سرو می کنند. این رستوران ها در ایستگاه های بزرگ قطار و نواحی تجاری دیده می شوند.

هزینه غذا در رستوران های متوسط تر بین 1000 تا 3000 ین است، این در حالی است که سقف و محدودیت قیمت در رستوران های های کلاسی همچون ryotei وجود ندارد.

به هنگام زمان ناهار بسیاری از رستوران ها تیشوکو را که ارزان است (سینی غذا) و قیمتی حدودی هزار ین دارد سرو می کنند.

پک های غذایی (بنتو) که در مغازه های خواربار فروشی کوچک و فروشگاه های بزرگ، ایستگاه های قطار و در غرفه های موقتی مناطق تجاری به فروش می رسند نیز انتخاب های خوبی هستند.

کافه های کوچک و با کیفیت و قهوه خانه های زنجیره ای در اکثر شهرها وجود دارند. یک فنجان قهوه معمولی در یک قهوه خانه زنجیره ای به طور میانگین قیمتی برابر با 300 ین دارد، در حالیکه برخی از کافه ها قیمت های بالاتری دارند.

ولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

هزینه های بخش خرید در ژاپن

لباس های ارزان می توانند در مجتمع هایپرمارکت های زنجیره ای مثل Yokado و فروشگاه های لباسی که لباس های ساده ای با  قیمت مناسب دارند همچون Uniglo یافت شود.

فروشگاه های بزرگ و بوتیک ها ممکن است لباس های به روزتری داشته باشند اما گران تر هم هستند. توجه کنید که سایزبندی لباس در ژاپن نسبت به سایزبندی آمریکای شمالی و سایزهای اروپایی کمی کوچکتر است و پیدا کردن سایزهای بزرگ و بلند ممکن است دشوار باشد.

کتابفروشی هایی که کتاب و مجلات انگلیسی می فروشند معمولاً تنها در فروشگاه های بزرگ کتاب در شهرهای اصلی یافت می شوند.

با این حال تعدادی از وبسایت ها تعداد زیادی از عناوین را عرضه می کنند و امکان خرید و ارسال بین المللی این اقلام نیز وجود دارد.

مهاجرت به اتریش؛ کار و اقامت، روش های مهاجرت

هزینه های زندگی در ژاپن

هزینه های زندگی در ژاپن

 

هزینه های بخش رفت و آمد و حمل و نقل در ژاپن

مسافران می توانند از بلیط های قطاری که امکان سفرهای نامحدود بین منزل و محل کار یا تحصیل را فراهم می کند استفاده کنند. این بلیط ها را می توان برای یک یا چند ماه خرید.

بسیاری از کمپانی های ژاپنی بخشی از هزینه های رفت و آمد و یا تمام آن را برای کارمندان خود پرداخت می کنند.

اگرچه هزینه سفر با قطار در ژاپن با تخفیف های پیشنهادی زیادی همراه است اما اقامت کنندگان نمی توانند چندان از بلیط های قطار خاصی همچون Japan Rail Pass استفاده کنند.

بلیط های همراه با تخفیف که برای خارجی های موجود در ژاپن قابل دسترسی است عبارتند از JR Tokyo Wide Pass و JR Seishun 18 Kippu و چند مورد دیگر.

دوچرخه سواری خصوصاً اگر در شهر زندگی می کنید یکی از راه های عبور و مرور به صرفه است. پارکینگ های دوچرخه را می توان در نزدیکی اکثر ایستگاه های قطار و مراکز خرید یافت.

اتوبوس های محلی در شهرهای بزرگی همچون توکیو و اوزاکا به صورت مکمل با شبکه قطار و مترو همکاری می کنند و ممکن است مهم ترین وسیله ی حمل و نقل عمومی در شهرهایی همچون کیوتو و روستاها که تراکم شبکه قطار در آنها کمتر است به حساب بیایند.

تاکسی ها تقریباً در تمامی شهرها در نزدیکی ایستگاه های قطار یافت می شوند و ممکن است به هنگام نیمه شب که فعالیت قطارها و اتوبوس ها متوقف می شوند، تنها راه حمل و نقل باشند.

همچنین برای مسیرهای کوتاه تر در صورتی که به صورت گروه های سه یا چهار نفره سفر شود می توانند گزینه ای اقتصادی به حساب بیایند.

داشتن ماشین در ژاپن به دنبال معاینات اجباری که دو بار در سال صورت می گیرد (Shaken)، بیمه اجباری، مالیات خودرو و همچنین کرایه پارکینگ (در شهرهای بزرگ) گران است. با این حال خود خودروها ارزان هستند به طوری که قیمت ماشین های کوچک تر از زیر یک میلیون ین شروع می شود. استفاده از بزرگراه ها دلیل تلفات و خسارات هستند.

هزینه های زندگی در ژاپن

هزینه های زندگی در ژاپن

**شاید به این مطلب نیز علاقه من باشید: “تولیدمحتوای تخصصی چیست؟

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

برای ثبت سفارش تولید محتوای گردشگری و صنعتی  از این قسمت وارد شوید….

هزینه های زندگی در ژاپن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *