تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

شناخت انواع لوله و پروفیل و کاربرد آن‌ها

انواع لوله و پروفیل در صنایع فلزی جایگاه مهمی در صنایع و ساختمان سازی دارند. شناخت ما از لوله‌ها به مراتب بیشتر از پروفیل‌ها است؛ اما در هر حال، هم لوله و هم پروفیل، شاخه ‌هایی طولی و معمولاً تو خالی از یک آلیاژ خاص فلزی هستند که به عنوان بخشی از سازه‌ های ساختمانی یا صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی با کاربردهای مختلف لوله و پروفیل به عنوان محصولاتی از صنایع فولاد و فلز کشور می‌تواند در انتخاب و استفاده درست از آن‌ها موثر باشد.

اما پیشاپیش باید بدانید که آنچه در این مطلب به شما معرفی می‌شود، مقدمه‌ای بر شناخت انواع لوله و پروفیل است و بهتر است درباره هر یک از انواع معرفی شده در این مقاله مطالعات بیشتری نیز داشته باشید.

تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

خواندن این مقاله را به شرکت های صنعتی توصیه می کنیم: تبلیغات صنعتی چیست و چه مزایایی دارد؟

 

انواع لوله و کاربرد آن‌ها

لوله‌های فلزی و فولادی بر اساس نحوه تولید به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1-لوله تولید شده با جوش پیوسته (کوره‌ای)

2-لوله تولید شده با جوش مقاومت الکتریکی

3-لوله تولید شده با جوش قوس الکتریکی

4-لوله یکپارچه (بدون جوش)

لوله‌های دارای جوش، لوله‌هایی هستند که از خمش ورق‌های فولاد و جوش آن‌ها تولید می‌شوند؛ اما لوله یکپارچه به وسیله برق قالبی شمش‌های فولاد ایجاد می‌شوند.

در میان 4 مورد نامبرده، لوله‌های با جوش مقاومت الکتریکی و لوله‌های یکپارچه بیشترین کاربرد را در صنایع دارند.

از لوله‌های یکپارچه (بدون درز جوش) در صنایع مختلفی مانند ساختمان، تولید لوازم خانگی، تولید موتور سیکلت و دوچرخه، لوله‌کشی شوفاژ و گاز خانگی، ساخت پل‌های عابر پیاده و… استفاده می‌شود.

لوله‌های درز دار که به آن‌ ها لوله سیاه نیز گفته می‌شود نیز با روش ورق نورد گرم و در ابعاد و آلیاژهای مختلف ساخته می‌شوند.

لوله های درز دار در سیستم‌های آتش ‌نشانی، خطوط شهری گاز، لوله‌کشی انتقال آب کشاورزی و در مواردی برای لوله‌کشی انتقال فاضلاب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از ویژگی‌ها و مزیت‌های این نوع لوله‌ها می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار و همچنین تنوع بیشتر در ابعاد اشاره نمود.

تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

 

انواع پروفیل و کاربرد آن‌ها

پروفیل‌ها قوطی ‌های فلزی در اشکال مختلفی هستند که می ‌توانند در صنعت ساختمان و صنایع دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

پروفیل‌های ساختمانی ممکن است از آلیاژهای مخلتف آلومینیومی یا فولادی باشند که پروفیل‌های آلومینیومی در ساخت در و پنجره و پروفیل‌های فولادی برای اسکلت بندی و ساخت سوله‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین پروفیل‌ها را می‌توان به دو دسته پروفیل نورد گرم و پروفیل نورد سرد تقسیم نمود.

نورد گرم از شکل دهی شمش‌های فولاد در دمای ذوب ساخته می‎‌شود و نورد سرد از خمش ورق‌های فولادی در دمای متوسط تولید می شود.

به همین خاطر پروفیل‌های نورد سرد را تنها می‌توان در قسمت‌های سبک ساختمانی (مانند ناودانی، چارچوب در، تکیه گاه سقف کاذب و…) مورد استفاده قرار داد.

پروفیل‌های صنعتی نیز پروفیل‌هایی از آلیاژهای سخت‌تر هستند که اغلب از روش نورد گرم ساخته می‌شوند و در صنایع خودروسازی، نظامی، قطعه سازی، لوازم یدکی، ساخت موتورهای صنعتی و… از آن‌ها استفاده می‌شود.

تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

نوع دیگری از پروفیل‌ها، کامپوزیت‌ها هستند که به پروفیل مرکب نیز مشهورند و برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله و ساختمان سازی در اقلیم‌های مرطوب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های کامپوزیتی همچنین می‌توانند پروفیل‌های گالوانیزه نیز نوع دیگری از پروفیل‌ها هستند که در صنایع تولید پنجره‌های دو جداره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید محتوا درباره لوله و پروفیل

 

بهترین محتوای صنعتی را برای سایت شما تهیه می کنیم. یک محتوای ویژه و تخصصی می تواند شما را در میان رقبایتان برجسته تر کند….

برای ایجاد یک محیط پویا در وبسایتتان، همران شما خواهم بود!

یک فنجان محتوای داغ، مهمان ما باشید!

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *