تولید محتوای سایت

مقایسه تولید محتوا سایت و شبکه اجتماعی

دوره آموزش تولید محتوا؛ درس هفدهم: مقایسه تولید محتوای سایت با تولید محتوا شبکه های اجتماعی 

اگر شما به تازگی تصمیم گرفتید به تولید محتوا بپردازید باید بدانید کار سختی را پیش روی دارید تا بتوانید به مهارت کافی دست پیدا کنید. دانستن تفاوت تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی و توجه به آن هنگام نوشتن محتوا، یکی از چالش‌های پیش روی شماست که باید از آن عبور کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی

تولید محتوا حکم پادشاه را برای سایت‌ها و شبکه های اجتماعی دارد؛ زیرا تا محتوایی وجود نداشته باشد، سایت و یا شبکه های اجتماعی دیده نشده و اهمیتی پیدا نمی‌کنند. برای اینکه شما بتوانید از طریق سایت و یا شبکه های اجتماعی کسب‌وکار خود را به دنیا معرفی کنید باید بتوانید تولید محتوا انجام دهید و یا اینکه به شرکت‌های مربوطه این کار را واگذار کنید. محتوا کمک می‌کند روز به ‌روز مخاطب بیشتری جذب سایت و یا شبکه های اجتماعی شما شود که این افزایش مخاطبین به شما کمک می‌کند تا کسب ‌و کار خود را بیشتر از همیشه توسعه دهید.

دسته‌بندی تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی

تولید محتوای اختصاصی به ‌طور کلی به چهار دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1-تولید محتوای سرگرم ‌کننده

یکی از پرطرفدارترین دسته ‌بندی‌ ها، تولید محتوای سرگرم‌ کننده است. گاهی به‌ عنوان تولید کننده محتوا، هدف شما ایجاد فضایی سرگرم‌ کننده برای مخاطب است. برای رسیدن به این هدف، بهتر است از موضوعاتی استفاده کنید که باعث می‌شود مخاطب شما دغدغه‌ های روزمره خود را فراموش کرده و به مطالعه و یا دیدن محتوای شما علاقه نشان دهد.

2-تولید محتوای عاطفی

تولید محتوا در این حوزه باعث می‌شود تا عواطف مخاطب با بررسی محتوای شما درگیر شود. گاهی اتفاق می‌افتد نویسنده و یا تولید کننده محتوا، خود، شخصیتی احساسی داشته باشد. برای همین محتوایی تولید می‌کند تا وقتی مخاطب به مطالعه و یا دیدن محتوا می‌پردازد، احساسات او نیز درگیر موضوع شود.

3-تولید محتوای دانستنی

یکی از محتواهایی که موجب می‌شود تا مخاطب به اطلاعاتش افزوده شود، محتوای دانستنی ها است. خیلی از افراد برای اینکه برای سؤال ‌های خود در زمینه ‌های متفاوت اجتماعی، مذهبی، روانشناسی و … جوابی پیدا کنند به سایت ‌ها و یا شبکه های اجتماعی روی می‌آورند تا بتوانند به جواب درستی دست پیدا کنند. بنابراین نوع محتوا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

4-تولید محتوای آموزشی

محتوای آموزشی، همیشه از محبوبیت ویژه‌ای در بین مخاطبان برخوردار بوده است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا افراد برای اینکه از دنیای جدید عقب نمانند، دائماً به محتواهای آموزشی روی بیاورند. این نوع محتوا اگر به درستی تولید شود، با انتقال آموزش به افراد باعث می ‌شود تا توانایی مخاطب افزایش پیدا کند و در نتیجه، بازدید از محتواهای شما نیز افزایش پیدا می‌ کند.

تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت

 

تولید محتوای خوب برای سایت و شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای سایت با تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی تفاوت‌ های زیادی دارد که باید هنگام تهیه محتوا برای هر یک از این پلتفرم‌ها به آن‌ها توجه داشته باشیم. در ادامه برخی از این تفاوت‌های مهم در انواع تولید محتواها را برایتان توضیح خواهیم داد:

1-تفاوت در تولید محتوای متنی

محتوای متنی، بیشتر برای سایت‌ ها استفاده می‌شود. این نوع محتواها برای سایت ‌ها می ‌تواند در بخش ‌های مختلفی از معرفی محصول گرفته تا محتوای متنی آموزشی، کاربرد داشته باشد. اما این نوع محتوا برای شبکه های اجتماعی بیشتر برای توضیح مختصری در مورد کالا یا خدمات استفاده می‌شود و کاربردی بیشتر از این ندارد.

البته باید توجه داشته باشید در شبکه های اجتماعی، افراد بیشتر برای سرگرمی و یادگیری مطالب کوتاه در این رسانه‌ ها فعال هستند. اگر شما متنی را که در سایت مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است، بدون تغییرات لازم بر روی شبکه های اجتماعی قرار دهید، متوجه می‌شوید که کمتر کسی پیدا می‌ شود این متن را مطالعه کند.

اگر می‌خواهید کسب ‌و کار و یا کالای خود را از طریق سایت به کاربران سطح اینترنت معرفی کرده و فروش خود را افزایش دهید، شاه‌ کلید این استراتژی، تولید محتوای متنی خوب است که کمک می ‌کند کسب‌ و کار شما رونق چشمگیری پیدا کند.

2-تفاوت در تولید محتوای تصویری – عکس

برخلاف محتوای متنی، تولید محتوای عکس یا تصویری بیشترین تأثیر را در شبکه‌ های اجتماعی دارد و در معرفی کالا، خدمات، بیان احساسات و غیره بسیار مؤثر است. محتوای عکس نیز در بخش ‌های مختلف یک وب ‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله موارد استفاده برای سایت‌ها می‌توان به بخش نمونه کار و تبلیغات اشاره کرد. همچنین وجود تصاویر در متن محتواها می‌تواند سئو محتوا را افزایش دهد.

3-تفاوت در تولید محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی، هم مناسب شبکه‌ های اجتماعی و هم وب ‌سایت ‌ها است؛ اما ویدئوهایی که برای شبکه‌ های اجتماعی استفاده می ‌شوند کوتاه‌تر از ویدیوهای تولید شده برای وب سایت هستند. زیرا مخاطبان شبکه اجتماعی، ویدیوهای کوتاه را بیشتر دوست دارند. آمارها نشان می‌دهد محتوای ویدئویی، بیشترین محبوبیت را در میان انواع محتواها در سطح دنیا دارد و برای همین از این نوع محتوا بیشتر برای تبلیغات و آموزش استفاده می‌شود.

4-تفاوت در تولید محتوای اینفوگرافیک

محتوای اینفوگرافیک، به عکس ‌هایی که بر روی آن‌ها اطلاعات درج شده است، گفته می ‌شود. اینفوگرافیک، جدیدترین روش برای تولید محتوا به حساب می‌آید. محتوای اینفوگرافیک، بیشتر برای شبکه ‌های اجتماعی کاربرد دارد تا وب ‌سایت‌ ها، زیرا این نوع محتوا بیشتر جنبه سرگرمی دارد. اگر می‌خواهید بدانید که وب‌سایت‌ها کجاها از این نوع محتوا استفاده می‌کنند، باید بگوییم از اینفوگرافیک برای تبلیغات بنری استفاده می‌شود.

همان ‌طورکه مشاهده فرمودید، مقایسه تولید محتوای سایت و شبکه ‌های اجتماعی، کار پیچیده ‌ای است. اما با همین مواردی که توضیح دادیم می ‌توانید انتخاب کنید که به کدام یک از انواع تولید محتوای سایت یا تولید محتوای شبکه های اجتماعی علاقه دارید و به آن بپردازید.

جمع بندی و نتیجه ‌گیری

مقایسه تولید محتوای سایت و شبکه های اجتماعی برای انتخاب حوزه فعالیت یک تولید کننده محتوا، امری ضروری است؛ زیرا تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، متفاوت از وب ‌سایت بوده و انتخاب هر دو حوزه برای فعالیت فقط باعث می‌شود کیفیت کار شما افت کند.

محتوا برای شبکه های اجتماعی و سایت‌ها حکم پادشاه و شاه‌کلید جذب مخاطب را دارد. بنابراین بسیار مهم است که نوع محتوای تولید شده با پلتفرمی که محتوا آپلود می‌شود و مخاطبان آن، هماهنگی‌های لازم را داشته باشد تا مخاطبان بیشتری محتوای شما را بازدید کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *